Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Ma kupiš lepo cirkularnu testeru, nosiš je svuda sa sobom i gde god vidiš stubić koji ti smeta (bilo da ga grad postavio, bilo da je u privatnoj režiji) ti ga ukloniš i parkiraš se. :D
 
Ako ćemo da učimo od Beča, hajde da se ne dozvoljava gradnja kako kojem investitoru ćefne (Vojvođanska pravi primer).
Много је то изграђенији град од Београда, неупоредиво. Инвеститори јачи од ових десет пута - и да, "излази им се у сусрет". И решења су једноставна и цивилизована: хоћеш да паркираш - плати. Те ја тако прошлог месеца нађох подземну гаражу на периферији која наплаћује 2,5 евра на сат, али 10 евра на дан. Има и тарифа за пола дана, да те не одеру последњег дана пред одлазак. И за сваког има, само мора мало да се плати, а ми волимо муфте, па на нове бембаре качимо хируршке маске на табле да бисмо могли да изјајаримо.

И - да - у 28. блоку је мање кола и ноћу откад је зона. Било би и у 70.
 
Много је то изграђенији град од Београда, неупоредиво. Инвеститори јачи од ових десет пута - и да, "излази им се у сусрет". И решења су једноставна и цивилизована: хоћеш да паркираш - плати. Те ја тако прошлог месеца нађох подземну гаражу на периферији која наплаћује 2,5 евра на сат, али 10 евра на дан. Има и тарифа за пола дана, да те не одеру последњег дана пред одлазак. И за сваког има, само мора мало да се плати, а ми волимо муфте, па на нове бембаре качимо хируршке маске на табле да бисмо могли да изјајаримо.

И - да - у 28. блоку је мање кола и ноћу откад је зона. Било би и у 70.

Beč je Beč, a savski blokovi su savski blokovi, nisu ni slični blokovima oko Arene. Na taj način možemo da nasumice poredimo sa bilo kojim gradom, ali problematika nije ista.
Sada, u 9 ujutru pa sve do 17-18, u savskim blokovima možeš naći mnogo slobodnih parking mesta gde god želiš, ali posle 17-18 - ne. I tu uvođenje zone ništa ne pomaže, potreban je drugačiji pristup.
 
Кажем ти да је код мене у блоку помогло. А после 5 исто као у савским блоковима паркирају - станари. Нема разлике.

Питање је куда ће кола непријављених станара, али то није питање од општег интереса.
 
Verujem da je tebi pomoglo, i drago mi je, zato je kod tebe i zona uvedena, zato što je kod tebe pritisak na parkinge do 17č.

U savskim blokovima nema pritiska do 17 časova, tek tada počinje i problem traje do 7 ujutru - situacija je obrnuta. Nije stvar u "neprijavljenim stanarima", već u investitorskom urbanizmu koji ne prati potrebe stanara (starih i novih).
Klasičan primer je upravo nova zgrada preko puta Rome u Vojvođanskoj - duplo veće spratnosti od susedne, ranije podignute zgrade, bez obaziranja na zatečeno stanje - i onda na suprotnoj strani, opet niža gradnja, ali sada odmah uz trotoar.

Planiranja ni u tragovima, svakome se dozvoljava da gradi ono šta hoće ili može da pokrije finansijski. To je izvor problema, a ne neki "neprijavljeni stanari" za koje niko u savskim blokovima ne zna, ali zato znaju ljudi koji tu ne žive...
 
Много је то изграђенији град од Београда, неупоредиво. Инвеститори јачи од ових десет пута - и да, "излази им се у сусрет". И решења су једноставна и цивилизована: хоћеш да паркираш - плати. Те ја тако прошлог месеца нађох подземну гаражу на периферији која наплаћује 2,5 евра на сат, али 10 евра на дан. Има и тарифа за пола дана, да те не одеру последњег дана пред одлазак. И за сваког има, само мора мало да се плати, а ми волимо муфте, па на нове бембаре качимо хируршке маске на табле да бисмо могли да изјајаримо.

И - да - у 28. блоку је мање кола и ноћу откад је зона. Било би и у 70.

onaj deo u milutina milankovica prekoputa televizorke je bas prazan, ali u unutar bloka bas ima mnogo auta, da ne smeju tu da parkiraju pitaj boga sta bi bilo, isto i u 24.
 
Стали би сви на паркинг у 28. Него милије под прозором.

За 24. нисам сигуран, можда и не би, али тамо су уместо гаража изграђене оне прчварнице од трговина уз аутопут ("јер ко ће ту да плати гаражу, кад на НБ има места колко оћеш" - по истој сељачкој логици је и 21. остао без планиране гараже. Ебе нас сељачка логика, ништа друго.).


@relja
Живота ти, зар мислиш да код вас у блоку станодавци пријављују станаре и да плаћају порез држави на издавање??

И написах ти већ - код нас је био проблем и увече, не само преко дана, и сад је мањи. Неупоредиво мањи - само на изостанку вечерњег кружења надокнадим тај бедан новац колико се плаћа за зону (то кружење је узимало и по неколико километара, због конфигурације блоковских паркинга).

А осим инвеститорског урбанизма, тренутно на свету не постоји никакав други и не треба ту гајити неке наде. Посебно урбанизам "затеченог стања" има слабе изгледе: градиће се и даље. И то ти је то.
 
Poslednja izmena:
Била би још лепша, да се одржава. Али и то би морало да се плати, па би се пробудио наш ("самопорекнути") цинцарско-ћифтински ген...
 
@relja
Живота ти, зар мислиш да код вас у блоку станодавци пријављују станаре и да плаћају порез држави на издавање??

И написах ти већ - код нас је био проблем и увече, не само преко дана, и сад је мањи. Неупоредиво мањи - само на изостанку вечерњег кружења надокнадим тај бедан новац колико се плаћа за зону (то кружење је узимало и по неколико километара, због конфигурације блоковских паркинга).

А осим инвеститорског урбанизма, тренутно на свету не постоји никакав други и не треба ту гајити неке наде. Посебно урбанизам "затеченог стања" има слабе изгледе: градиће се и даље. И то ти је то.
Ali Pantografe - ovde se radi o broju stanova, ljudi koju u njima žive i nesrazmernom broju parking mesta zbog sve veće gradnje, nema veze da li je neko prijavljen da li tu živi ili ne.
Radi se o stanogradnji bez adevkatne infrastukture.
Da li je neko prijavljen ili nije, to nema nakakve veze. I kada se bude prijavio i ako bude plaćao mesečnu kartu, i dalje će postojati problem nedovoljnog broja mesta.
Ja ukazujem na ključ problema, tome služi ovaj forum, ne pričam o "nadama".
 
Али део се неће пријавити, јер влљасник стана то неће хтети, и неће моћи да извади месечну карту ако није пријљављен... Ни по разним другим основама неће моћи ту да се остављају кола.

А да је "неадекватна инфраструктура", јесте, али једино је неадекватно што зграде ту немају гараже. То на НБ може да се реши, подземним гаражама, само то ће онда бити 150 евра месечно... или ће моћи да се купи место за 20.000, плус месечно одржавање.
 
Prvo, priča se o paušalnim ocenama i bez ikakvih podataka. Znam da kod mog upravnika zgrade tako nešto ne bi moglo da prođe.
Neko je ovde prosuo priču da tu parkiraju ljudi koji tu ne žive (?!?) potom da su to u stvari neprijavljeni stanari koji tu žive (pajsad?) - opet bez ikakvog osnova, proizvoljno.
Drugo, kada i ako (ne daj bože) ceo NBG bude zoniran, gde će da beže ti navodni koji neće da se prijave, zbog zone?
Ispada da ljudi masovno iznamljuju stanove bez prijavljivanja zato što ispred stana nema parking zone, pa se sele odatle kada se uvede zona...
Stvarno, ponekad se na ovom forumu piše napamet.

Garaže su takođe - infrastuktura. O infrastrukturi i govorim. Planovi postoje za zgrade, niču kao pečurke, ali ne i za infrastukturu.
 
Prvo, priča se o paušalnim ocenama i bez ikakvih podataka. Znam da kod mog upravnika zgrade tako nešto ne bi moglo da prođe.
Први пут чујем за таквог управника. Да ли је ваш улаз пао са Марса или одакле год, али ја не познајем никога ко унајмљује стан у Београду а да је у њему и пријављен. Такви постоје, али су статистичка грешка.

Чији је проблем где ће да беже ти који немају где да паркирају? Продаће кола, унајмиће гаражу - појавиће се плацеви у Сурчину који то нуде, па ће дотле аутобусом кад им баш треба ауто, а иначе ће гузу да навикну на трамвај - пашће цене становима чији власници не желе да пријаве станаре... Хоћемо ли да се бавимо сваким појединачним случајем власника аутомобила, да му решавамо проблем? Хоћеш да живиш у граду - снађи се. То је тако свуда. Град је џунгла и живот у њему није лебдење у зони комфора, и то бесплатној.

А сви ће да полете да плате гаражу 100 евра месечно, оће. А за мање неће инвеститор да их направи. Радије ће да паркира на пешачку стазу "јер нема где". Па сад...
 
Stavr je u tome da je ta percepcija o "padobrancima" koji nam zauzimaju parking mesta - pogrešna i na kraju krajeva, neutemeljena.
Ja se ne bih usudio da dajem ocenu o stanju i problemima u nečijem tuđem komšiluku.
 
Prvo, priča se o paušalnim ocenama i bez ikakvih podataka. Znam da kod mog upravnika zgrade tako nešto ne bi moglo da prođe.
Neko je ovde prosuo priču da tu parkiraju ljudi koji tu ne žive (?!?) potom da su to u stvari neprijavljeni stanari koji tu žive (pajsad?) - opet bez ikakvog osnova, proizvoljno.
Drugo, kada i ako (ne daj bože) ceo NBG bude zoniran, gde će da beže ti navodni koji neće da se prijave, zbog zone?
Ispada da ljudi masovno iznamljuju stanove bez prijavljivanja zato što ispred stana nema parking zone, pa se sele odatle kada se uvede zona...
Stvarno, ponekad se na ovom forumu piše napamet.

Garaže su takođe - infrastuktura. O infrastrukturi i govorim. Planovi postoje za zgrade, niču kao pečurke, ali ne i za infrastukturu.
Koji put se ovde navodi da se neke stvari pricaju napamet. Kao neki fantomi zive, fantomi parkiraju. Kao da se ne zivi u stvarnosti i ne vidi svet oko sebe. Svi prijavljena, sve krasno i bajno.

Inace kako to da u bloku 28 sada uvece ima mesta da se nadje. Jel bolje planski uredjen od savskih blokova? Ili su pak ljudi siromasniji pa nemaju toliko automobila? Verovatno je uradjena neka strucna analiza pa je dat zakljucak da se su to totalno dva razlicita slucaja.

Inace temu parkinga je upravo otvorila ova suluda rekonsteukcija.
 
Blokovi oko arene svi imaju predimenzinonirane parking prostore sa značajno više parkinga nego čak i drugi delovi Novog Beograda. to je urađeno delom zbog Arene, delom zbog pritiska novih zgrada (oko kojih se po nekada i pravio novi parking), tako da zaista i nisu uporedivi ni sa drugim delovima NBG. Ogromna parking ostrva uz Zorana Đinđića i po obodima blokova, uglavnom garažna mesta ispod većeg dela postojećih objekata. Čak i blok 28 sa druge strane ima velika parking ostrva na obodima prema MIlutina Milankovića, plus ako zafali noću svakako ima i sa druge strane mesta.

Da Zona ne rešava u potpunosti parking delom može da se vidi u bloku 21 odmah tu, koji jedini, kao najstariji, nema podzemne garaže i tamo je pola parkiranih vozila zapravo nepopisno parkirano, samo što postoji razumevanje i gradskih službi. A i 21. sada delom ima prednost naslanjanja na dodatne parkinge u Zorana Đinđića, pa da se neki stanar prošeta, lako bi noću našao prazno parking mesto relativno blizu na obodima.

Nego tema rekonstrukcija ovog poteza, mislim da se već lagano otvara mogućnost proširenja na tri trake dela koji se radi posle Eko pupe ka Surčinu, Relja kada će da bude ovo završeno?
 
IMG-204cbb2e385f927ffad2d9437cdcb70c-V.jpg


IMG-a5af9959d5a415aa541e6a8c20daadeb-V.jpg
 
@Игоре, пребаци бре све поруке/постове о расправи зонирања у подтему "Паркирање....". @Бежанинац је и те како у праву. Загушила се ова подтема тотално.
 
Нова паркинг места код Имо Центра (блок 64 север). Ради се доста брзо... Опростите на лошем квалитету - снимљено кроз прозор, методом "кроз грање небо"...
IMG_20240211_103337.jpg
 
Vrh