[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573051#p573051:15k2rrmn je napisao(la):
Пантограф » Pon Okt 08, 2018 12:41 pm[/url]":15k2rrmn]Ne postoji teoretska šansa da se grade poslovne zgrade po standardu jedan zaposleni - jedno parking mesto. Garaže bi bile veće od poslovnih prostorija i znate li koliko bi koštao zakup kancelarije u takvoj zgradi? A šta ćemo sa poslovnim partnerima koji dolaze u posetu...
Kao što Dule napisa, jedino rešenje je u zoniranju i naplati, što bi se odnosilo i na unutrašnjost blokova. Potražnja za ograničenim resursom ne može da se reguliše, osim zabranom ili naplatom. Nažalost, baš je moj parking prekputa tih zgrada, u 28. bloku, ali ću biti zadovoljan da, ako platim 450 dinara mesečno, ne moram da kružim 15 minuta ako kojim slučajem hoću da se parkiram ispred sopstvene zgrade pre pet popodne.
Ali se grade. Odnosno takva je trenutno situacija. Ne postoji standard, jer zavisi od broja mesta, kvadrature zakupljenog poslovnog prostora, pregovarackih sposobnosti ali i potreba zakupaca odnosno prihvatljivosti troskova. Trosak garaznog mesta u poslovnim zgradama na NBGD je oko EUR 100,00 mesecno, a na nekih 70 kvadrata ide jedno parking mesto osim ako ga se firma ne odrekne, jer nece svi, al i to sve zavisi, nije svuda isto. Imao sam pravo na parking mesto u 3 poslovne zgrade proteklih nekoliko godina i kako se ta mesta dodeljuju u 90% slucajeva direktorima i menadzerima, (ja sam bio u onih 10%
) onda to i ispadne na kraju u najvecoj meri јedan zaposleni - jedno parking mesto. Posetioci, uz najavu, parkiraju na onim mestima koje u tu svrhu investitor tj. zakupodavac ne izdaje.
Zoniranje problem resiti nece. Samo ce se uzeti pare, a sto je najgore te iste se vrlo verovatno nece uloziti u izgradnju novih parking mesta ili garaza gde je to moguce, vec ko zna za sta drugo. Mozda manji broj ljudi predje na GSP, al i to vise simbolicno na ukupan broj.
S druge strane, ne vidim da je grad na NBGD napravio niti jedan besplatan parking u poslednje vrijeme (ne mislim na onaj na pocetku Bul.M.Milankovica koji se trenutno ne naplacuje) a jos manje da je uslovio nekog investitora min brojem javnih parking mesta ? Investitori (i poslovni i stambeni objekti) s druge strane koriste prostor na parceli kao privatan, posto ne projektuju zgrade koje izlaze na sami trotoar i izdaju parking mesta, samo je pitanje da li je i to po zakonu moguce, tj. da li placaju adekvatan porez za to.
Kao neko, makar privremeno resenje, mogli bi da zaravnaju i pretvore u besplatne parkinge one parcele koje jos uvek nisu prodate a kojih ima dosta i koje su iz godine u godinu sve samo ne zelene povrsine, vec sikare, smetlista i potencijalno neki novi karton siti.