Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Волео бих да ту троле пролазе,као некад(до 2003-2004). :kk:
 
Možda nekog interesuje ova vest.

Bahato parkiranje na Terazijama

K. M. | 03. decembar 2014.

Autobusko stajalište i „žuta“ traka na Terazijama, u pravcu prema Studentskom trgu, u utorak su ličili na sajam automobila u Frankfurtu.

BG-parkiranje2-0212-2014_620x0.jpg


Vlasnici najnovijih automobila marke „randž rover“, „mercedes“, „audi“ svojim bahatim ponašanjem pobrinuli su se da vozila javnog gradskog prevoza putnike primaju nasred ulice!

Iako su najavljene akcije „Parking servisa“, kada su u pitanju bahati vozači koji svoje četvorotočkaše ostavljaju gde im se prohte, one su sinoć - izostale. Automobili su bili parkirani do ranih jutarnjih časova, a osim što je izostao „pauk“, izostale su i kazne zakačene za brisače.

Pored olujnog vetra, i kroz Bezistan sinoć su „leteli“ najskupoceniji automobili! Bahatim vozačima se ovaj plato učinio kao dobro nezonirano parking-mesto.

Izvor: Novosti.rs
 
Kasina se proširila, neke nove mušterije.

Ovo neće biti rešeno isto kao što se toleriše Strahinjića Bana, Sajamski kej kod Lahora i to, Omladinskih brigada preko puta MUP-a i slično. Jer, ulice treba da budu u službi privatnog kapitala, a privatni kapital zahteva besplatno parkiranje pod prozor.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
Beograd dobio novu javnu garažu, na Vračaru sa 400 parking mesta (FOTO) Po rečima direktora JKP "Parking Servis" Andrije Čupkovića, stanovnike opštien Vračar uskoro očekuje otvaranje nove privatne garaže koji je izgradila grčka kompanija "Titan developments". Najavio je da će otvaranje 400 parking mesta na pet nivoa, u Baba Višnjinoj ulici u mnogome olakšati život naših sugrađana
Grčka kompanija “Titan developments” završila je izgradnju privatne garaže na Vračaru, te je na taj način Beograd postao bogatiji za još 400 parking mesta.


Grčki investitor započeo je saradnju sa JKP “Parking servis” koje će upravljati parking mestima u Baba Višnjinoj ulici. U ovoj saradnji obavezu održavanja imaju obe strane, kao i pravo eksploatisanja novoizgrađenog objekta i deljenja prihoda.

- Parking servis je započeo proces javno-privatnog partnerstva. Potpisali smo sporazum sa firmom Titan, vlasnikom garaže Baba Višnjina u blizini Kalenić pijace, gde će „Parking servis“ upravljati sa 400 parking mesta, a zajednički s investitorom ćemo ih održavati,eksploatisati i deliti prihod. Stanovnicima Vračara omogućićemo brže i lakše parkiranje. Uskoro otvaranje - objašnjava Andrija Čupković, direktor Parking servisa.

Foto: Facebook / Andrija CupkovicFoto: Facebook / Andrija Cupkovic
Prolaznici će ovu garažu prepoznati samo po plavoj tabli sa slovom “P” i rampi, pošto fasada ove moderne višespratnice pre odaje utisak stambene zgrade.

Izgradnja garaže počela je 2009. godine a urađena je po poslednjim svetskim standardima.

U novom parkiralištu ugrađeni su specijalni detektori ugljen-monoksida koji čiste izduvne gasove kroz najsavremenije filtere. Garaža je u potpunosti pokrivena video-nadzorom, ima protivpožarni sistem, dva lifta i čak 23 toaleta. Takođe, najavljeno je da će u sklopu parkirališta raditi i perionica vozila.

Foto: Facebook / Andrija CupkovicFoto: Facebook / Andrija Cupkovic
Po pisanju domaćih medija, izvođač radova je firma “Terra engineering”, a projekat su zajedno finansirali “Titan developments” i Piraeus banka. Kada je reč o uloženim finansijskim sredstvima, investitor nije želeo da se izjašnjava, ali je gruba procena iznos od najmanje 800 evra po kvadratu, odnosno barem 10 mil evra za ceo projekat.

Podsećamo da u Beogradu ima sve više privatnih vlasnika parkirališta: na uglu Stanoja Glavaša i Dalmatinske, u Cetinjskoj i Golsvordijevoj, u Strahinjića bana, ta se ovaj vid poslovanja može smatrati biznisom budućnosti.
Garaza.jpg


http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/13 ... mesta-foto
 
Vec par godina garaza je zavrsena, stalno sam je obilazio i raspitivao kad ce biti otvorena.
Izgleda da sam se uzalud radovao njenom otvaranju kad parkig servis uzima pod svoje.
Ponadao sam se da ce privatnik sa toliko velikim kapacitetom biti pristupacniji od garaza parkig servisa
ali evo izgleda sam se uzalud nadao. Kako mu ovo izgelda pala debela ucena, jel ko je lud da sazida takvav objekat
i na kraju da deli sa svojim najvecim konkuretom na trzistu????
Steta.
 
Moguće je da zakonski nije regulisana oblast pa privatnici ne mogu da učestvuju samostalno u toj oblasti. Podsetio bih da čak i sam Parking servis posluje protivustavno jer ubire prihod od zauzeća javnih površina a ne daje nikakvu naknadu samom gradu, tj. građanima te uzima celokupan prihod na rentirawu tuđe imovine.
 
Pripreme za nove podzemne garaže u Beogradu - Završeni urbanistički projekti za objekte kod Narodne biblioteke, ispod Studentskog trga i u Kosovskoj
Četvrtak, 04. 12. 2014.|16:18 | Izvor: eKapija
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grad Beograd nastavlja pripreme za izgradnju 4 nove podzemne garaže.

Kako je ranije najavljeno, za sve objekte postoje idejni projekti, a za garažu ispod pijace Đeram je dobijena i građevinska dozvola. Sada se kompletira dokumentacija i za preostale tri - kod Narodne biblioteke, kod Studentskog trga i u Kosovskoj ulici.

Za ta tri objekta, upravo su završeni su urbanistički projeki, a za sledeću nedelju najavljena je je javna prezentacija.

Kako je objavio Sekretarijat za urbanizam, nosilac izrade tri urbanistička projekta (Urbanistički projekat za izgradnje javne podzemne garaže "Narodna biblioteka"; Urbanistički projekat za izgradnju javne podzemne garaže "Kosovska"; Urbanistički projekat za izgradnju javne podzemne garaže "Studentski trg-rektorat") je preduzeće "PC art" Beograd.

Javna prezentacija biće održana u zgradi Gradske uprave Beograda, u Ulici 27. marta 43-45, sala 2 u suterenu, od 11. do 18. decembra, svakog radnog dana od 9 do 15 časova.

Izvor: eKapija
 
Ispod Studentskog trga?
Zastoj u najavi zbog arheoloških nalaza.
 
I sklonista nedicevog , nego ta araza kod narodne ,nebi smjela da se gradi , blizu depo bibloteke a oce posto koga briga za kulturu , tu je sule nazidao vilu na pasnjaku pa se kroz skerlivu bjese vozi slalom ,od bahto parkiranih kola , poceli su da parkiraju i u cuburskom parku , i napravili , kafic
 
Ispod "Đeram pijace" na Zvezdari predviđena je izgradnja 352 parking mesta na 14.520 m2, sa dva podzemna nivoa: prvi za javnu garažu, a drugi za potrebe JKP "Gradske pijace".

Izgradnja druge garaže planirana je ispod zelene površine Narodne biblioteke, u Skerlićevoj ulici, a planiranih 350 mesta moći će da koriste ne samo posetioci ove ustanove već i Karađorđevog parka, zaposleni i pacijenti na Stomatološkom fakultetu i u bolničkom kompleksu. Idejni projekat predviđa dve podzemne etaže ukupne površine 17.400 m2.

Treća podzemna garaža sa 476 parking mesta na dve etaže i 14.300 m2, planirana ispod Studenskog trga, rešila bi problem parkiranja u najužem centru grada.

Podzemna garaža ispod Kosovske ulice imaće 247 parking mesta na 7.400 m2.
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... u-Beogradu
 
Po načem ZOBS-u parkiranje je zabranjeno 5m od raskrsnice, odnosno pešačkog prelaza.

Juče mi je 2 puta izleteo pešak iza tako parkiranog vozila i morao sam da kočim sa oko 40km/h da bih stao (bila je noć i bandera nije baš mnogo jaka jer je u krošnji).

Znam da je potrebno da prilagodim brzinu, ali opet mislim da je 5m baš malo za zonu gde se ne sme parkirati. Malo sam stavio to na papir i došao do grube računice, da ako pešak zakorači na pešački, a vozilo je parkirano 5m pre njega, vozač koji se kreće 11m/s (to je oko 40km/h koliko je ograničenje u mnogim ulicama) vidi pešaka tek na 15-ak m od njega.

Pešaku je mnogo lakše da vidi nadolazeće vozilo nego obrnuto. Uzmimo u obzir i onaj period koji je potreban da vozač reaguje i pešaka koji su postali zaštićeniji novim ZOBS-om dolazim do zaključka da je 5m zaista malo rastojanje.

I u starom ZOBS-u je to rastojanje bilo isto. Na internetu sam posle kraće pretrage uspeo da pronađem podatak da je u Irskoj zabranjeno zaustavljanje i parkiranje 15m pre i 5m posle pešačkog što je mnogo logičnije i bezbednije.

Jedino mi pada na pamet da ovu računicu pošaljem Mirku Alvirovići i onom Okanoviću
 
да додам да за паркирање после раскрснице би могло да буде дозвољено одмах после пешачког, ако улица има разделно острво или ако је улица једносмерна.
 
astrodule":1jrmcc4f je napisao(la):
Po načem ZOBS-u parkiranje je zabranjeno 5m od raskrsnice, odnosno pešačkog prelaza.

Juče mi je 2 puta izleteo pešak iza tako parkiranog vozila i morao sam da kočim sa oko 40km/h da bih stao (bila je noć i bandera nije baš mnogo jaka jer je u krošnji).

Znam da je potrebno da prilagodim brzinu, ali opet mislim da je 5m baš malo za zonu gde se ne sme parkirati. Malo sam stavio to na papir i došao do grube računice, da ako pešak zakorači na pešački, a vozilo je parkirano 5m pre njega, vozač koji se kreće 11m/s (to je oko 40km/h koliko je ograničenje u mnogim ulicama) vidi pešaka tek na 15-ak m od njega.

Pešaku je mnogo lakše da vidi nadolazeće vozilo nego obrnuto. Uzmimo u obzir i onaj period koji je potreban da vozač reaguje i pešaka koji su postali zaštićeniji novim ZOBS-om dolazim do zaključka da je 5m zaista malo rastojanje.

I u starom ZOBS-u je to rastojanje bilo isto. Na internetu sam posle kraće pretrage uspeo da pronađem podatak da je u Irskoj zabranjeno zaustavljanje i parkiranje 15m pre i 5m posle pešačkog što je mnogo logičnije i bezbednije.

Jedino mi pada na pamet da ovu računicu pošaljem Mirku Alvirovići i onom Okanoviću




Ja sam vremenom kroz vožnju ustanovio da je najvažnija lekcija o bezbednosti saobraćaja - koju u auto školi nikad nećeš odslušati - da se pred nedovoljno preglednim pešačkim prelazom obavezno uspori i vrati u niži stepen prenosa. Posebno su opasni prelazi izvan raskrsivca, noću.
 
@астродуле
Агенција за безбедност саобраћаја је права адреса за такву проблематику.

Иначе у оваквим ситуацијама једино решење је да се успори када се прилази пешачком а не постоји добра прегледност. Овакве ситуације се дешавају и на аутобуским стајалиштима. Нпр код Земун поште је је стајалиште непосредно пре пешачког а с обзиром да због густог саобраћа аутобус увек заклања пешачки прелаз једино исправно понашање од стране возача је да успори а једино разумно понашање од страе пешака је да извири добро да га неки лудак не покупи.
 
resenje je i da pesaci `sa razumom` postupaju!!!
Nikada mi neci biti jasno kako ljudi bez pardona stupaju na kolovoz u takvim situacijama koo ova koju je astrodule naveo.
Pa pobogu, jel neko zaista misli da se vozilo moze trenutno zaustaviti???
Ok, pesak ima pravo prvenstva na pesackom, ne sporim i treba da ima, ali zakoni fizike se ne mogu zanemariti, ma koliko zakoni doneseni od nas ljudi davali neko pravo.
 
Nije Agencija za bezbesnost saobraćaja prava adresa, jer su oni i suštini marketinška agencija, nemaji nadležnosti vezano zabizmene zakona, niti po mom utisku imaju aspiracije da se takvim savetodavnim radom bave.

Takođe ne mislim da vredi išta takvo slati predsedniku automobilskog lobija Damiru Okanovići, pošto vam se on neće zalagati za smanjenje broja parkinga, ne na taj ili bilo koji drugi način.

U prilog temi, mislim da su raskrsnice na Dorćolu sa onim zelenim bašricama relativno dobro odrađene u smislu vidljivosti, naravno zavisi od lokacije do lokacije.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
Broj parking mesta u budućim podzemnim garažama

756 – Studentski trg (tri ili više etaža)

350 – Skerlićeva ulica (dve etaže)

352 – Đeram pijaca (dve etaže)

247 – Kosovska ulica (dve etaže)

Pored ovih spomenutih čija gradnja kreće krajem 2015/početkom 2016, planirane su i sledeće

1. Masarikov trg, Zemun – 200 mesta, dve etaže

2. Ulica Svetozara Markovića – 320 mesta, dve etaže

3. SC „Pinki” – 220 mesta, jedna etaža

4. Pasterova ulica – 357 mesta, minimum dve etaže

5. Ugao Pasterove i Deligradske ulice – 230 mesta, dve etaže

6. Ulica Sonje Marinković – 200 mesta, minimum dve etaže

7. Pijaca „Banjica” – 120 mesta, jedna etaža

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Na-Studentskom-trgu-bice-najveca-podzemna-garaza.lt.html

Kad sve ovo završe neće biti opravdanja za nepropisno parkiranje bilo gde u centru. Na žalost, naučen sam da se ne radujem previše unapred.
 
Ali je zato do 17h nemoguće naći legalno mesto.

Možda će da potpuno ukinu parkiranje na ulici kad uzgrade ove garaže (tamo gde za to ima uslova). Uh što bi to bilo lepo.

Zamislite Zemun bez parkiranih automobila u onim uskim uličicama (Karamtina, Njegoševa...) !!!

A tek Vračar...
 
Nije mi jasno zašto će posle izgradnje garaže vraćati okretnicu trola na Studenjak!? Znam da je kinta problem, ali zar ne može to nekako da se preraspodeli, racionalizuje, nego da se pravi dupli posao - da se razlupa okretnica kako bi se izgradila garaža, da trole bar dve godine idu samo do Slavije, pa da kad završe garažu opet naprave okretnicu kako bi je posle dve-tri godine opet razlupali da bi od Studenjaka napavili pravi trg!?
 
Vrh