Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Zelena zona unutar blokova 21-22-23 REŠILA je problem parkinga.
Мислим да би требало увести још једну зону између плаве и зелене. Зелена је сувише строга са госте који долазе код становника НБГ а опет плава није дестимулативна да се паркинзи у блоковима користе као park&ride
 
Мени је интересантно питање колике су овде плате заиста јер не видим како је исплативо ићи колима на посао ако радиш за просечну београдску плату (по званичној статистици 85 хиљада) а притом имајући у виду да је реалнија, медијална плата и нижа од ове просечне, онда ми тек није јасно који су то силни људи који аутом иду на посао и коју рачуницу имају.
 
To sa cigarama nije dobro poređenje jer cigare izazivaju zavisnost. Jeste da nekima auto mnogo znači i koriste ga za kratke relacije ali lakše je odreći se auta nego cigara.
Poenta je bila u tome da koliko god se cene nekih proizvoda / usluga povećavaju, da se time neće rešiti problem koji postoji, a predstavlja se u javnosti kao da se radi na rešavanju istog.

Bojim se da si ti taj kojem izmiče poenta kapiranja. Postavi adekvatnu cenu plave zone NBG, zoniraj sve blokove do Studenjaka u zelenu , pa ćeš videti kako se menjaju navike.
Zelena zona unutar blokova 21-22-23 REŠILA je problem parkinga.

Efekat prelivanja biće sve manji kako zone budu odmicale.

U celoj priči izmiču te spasonosne mere koje ti impliciraš. Slobodno navedi par konkretnih, rado bih pročitao.
Već sam neke naveo, samo što neki ne umeju da ih protumače. Jedna od njih je da je potrebno vratiti sve one silne ulice iz jednosdmernih u dvosmerne, a povećavati broj jednosmernih ulica.
 
Poenta je bila u tome da koliko god se cene nekih proizvoda / usluga povećavaju, da se time neće rešiti problem koji postoji, a predstavlja se u javnosti kao da se radi na rešavanju istog.
Slažem se, ovo trenutno što rade veze nema, zato i ne očekujem da će biti bolje u narednih 5-10 godina što se parkinga tiče.
Mislim da samo stanari donekle imaju neku korist što se tiče zoniranja.
 
Мени је интересантно питање колике су овде плате заиста јер не видим како је исплативо ићи колима на посао ако радиш за просечну београдску плату (по званичној статистици 85 хиљада) а притом имајући у виду да је реалнија, медијална плата и нижа од ове просечне, онда ми тек није јасно који су то силни људи који аутом иду на посао и коју рачуницу имају.
Po zvaničnoj statistici je 110.000, i to sa prigradskim opštinama koje kvare prosek.

Gotovo nijednoj jedinoj osobi sa kojom se družim ne bi bio nikakav problem da ide svakog dana kolima na posao, da ima gde da parkira - zone su jedina prepreka.

Uz to, moj najbolji prijatelj koristi Solecarov parking kao park-end-rajd za centar grada... Pa, srećno mu neuvođenje zone u naselju :)
 
То је можда бруто, нето је мањи, бар по податку који мени прво излази у претрази.

Едит- у праву си, оно је податак за Србију у целини, не Београд*
 
Parking zone itekako učestvuju u rešavanju tog problema. To što su trenutno plave zone na NBG i dalje pune tokom radnog dana, jeste zato što se upravljanje parkingom nedovoljno vodi principima ekonomike parkinga. Uprošćeno, ona glasi: cena parkiranja mora biti takva da uvek postoji 10-15% praznih mesta. Tako da, popunjena plava zona znači da je parking prejeftin. Kao što je gotovo prazna plava zona prilikom njenog uvođenja 2015-16, značila da je cena postavljena previsoko.
U ovom slučaju deo zelene zone u 22, 23 (21 ne), 24, a ne znam stanje u 28 i 30, treba iz zelene zone da se prebace nazad u plavu ili slično, ako radnim danom ima daleko više od 10-15% praznih mesta 🤔 Dakle neadekvatno se koristi parking površina, stanari odu na posao kolima, niko ne može da dođe na posao tu kolima i zvrji prazan parking.. Kada bi ovo radili prodisala bi i plava zona, a ne da Šapić seče ostrva i pravi nove parkinge, zarade radi.
Za 24. blok dopuna da je neadekvatno samo zbog stava samih stanara da će radije da se naguraju unutar bloka na trotoare nego na rubne parkinge u zoni.
 
Poenta je bila u tome da koliko god se cene nekih proizvoda / usluga povećavaju, da se time neće rešiti problem koji postoji, a predstavlja se u javnosti kao da se radi na rešavanju istog.
Nemoguće je da cena ne utiče na rešavanje/stvaranje problema. Kada je 2016. uvedena zona 4.2, dnevna karta bila je 450 dinara.
90% parking mesta bilo je prazno.
Sad je cena 200 dinara/dan. Od 8-15h prilično teško je naći mesto. Nakon 16h je skroz ok.
Već sam neke naveo, samo što neki ne umeju da ih protumače. Jedna od njih je da je potrebno vratiti sve one silne ulice iz jednosdmernih u dvosmerne, a povećavati broj jednosmernih ulica.
Misliš da pretvaranje ulica u starom delu grada u jednosmerne oslobodi prostor za nova parking mesta ili kako?
Aj, nema potrebe da se bavimo tumačenjima, nije tema o filosofiji ili zakonima, već o vrlo praktičnoj stvari.

Generalno, varijable kod rešavanja parking mesta su sledeće:
1) Ograničenja: fizička ograničenja (zone, blokirani delovi...) i cene
2) Površina raspoloživa za parkiranje
3) Potencijalni tražioci parkinga (ukupan ili nekako drugačije definisan broj vozila)
4) Alternativni transport (javni prevoz, bicikli, trotineti...)
5), 6)... (Dopišite)

Tu bi trebalo tražiti mere za rešavanje problema.
 
U ovom slučaju deo zelene zone u 22, 23 (21 ne), 24, a ne znam stanje u 28 i 30, treba iz zelene zone da se prebace nazad u plavu ili slično, ako radnim danom ima daleko više od 10-15% praznih mesta 🤔 Dakle neadekvatno se koristi parking površina, stanari odu na posao kolima, niko ne može da dođe na posao tu kolima i zvrji prazan parking.. Kada bi ovo radili prodisala bi i plava zona, a ne da Šapić seče ostrva i pravi nove parkinge, zarade radi.
Za 24. blok dopuna da je neadekvatno samo zbog stava samih stanara da će radije da se naguraju unutar bloka na trotoare nego na rubne parkinge u zoni.
Slažem se.
U tim blokovima sad zvrji znatno više praznih mesta.
A i to što je zauzeto sa strane, najčešće je za period od 9-12-13. tj. od onih koji nisu imali sreće da nađu u plavoj zoni.
 
"U ovom slučaju deo zelene zone u 22, 23 (21 ne), 24, a ne znam stanje u 28 i 30, treba iz zelene zone da se prebace nazad u plavu ili slično, ako radnim danom ima daleko više od 10-15% praznih mesta 🤔"

mislim da je glavno pitanje za koga optimizovati:
1) stanari uvek imaju uvek gde da se parkiraju
2) ljudi koji idu na posao ima gde da se parkiraju


ja ne vidim kod nas opcije da se desi obe situacije, jer nismo jos uvek civilizovani za to. pre svega, jer cemo ugarati auto u dnevnu sobu samo ako je besplatan/jeftin parking. pogotovo sto ne postoji kaznjavanja parkinga kod nas, pa onda imas sve te ljude koje parkiraju na krivinama/blokiraju itd itd

drugo u mom 29. bloku sada znam desetinu ljudi kojiu su u fazonu, e kola su mi tu kod tebe... voze ih jednom mesecno i tu zauzmu ceo dan prostor
 
У Нишу је дневна карта 450-550 динара. Не знам по којој логоици је на Новом Београду толико јефтиније? А, да, овде је и ГСП бесплатан, али нас зато такси дере ко чинчиле... Систем, бато!

Него, плава зона у Булевару уметности, кад се пробуши пружни насип, треба да се укине.
 
"U ovom slučaju deo zelene zone u 22, 23 (21 ne), 24, a ne znam stanje u 28 i 30, treba iz zelene zone da se prebace nazad u plavu ili slično, ako radnim danom ima daleko više od 10-15% praznih mesta 🤔"

mislim da je glavno pitanje za koga optimizovati:
1) stanari uvek imaju uvek gde da se parkiraju
2) ljudi koji idu na posao ima gde da se parkiraju


ja ne vidim kod nas opcije da se desi obe situacije, jer nismo jos uvek civilizovani za to. pre svega, jer cemo ugarati auto u dnevnu sobu samo ako je besplatan/jeftin parking. pogotovo sto ne postoji kaznjavanja parkinga kod nas, pa onda imas sve te ljude koje parkiraju na krivinama/blokiraju itd itd

drugo u mom 29. bloku sada znam desetinu ljudi kojiu su u fazonu, e kola su mi tu kod tebe... voze ih jednom mesecno i tu zauzmu ceo dan prostor
Pa kada se nešto optimizuje, to znači da se radi na poboljšanju iskorišćenja resursa za više strana. Ako je optimizacija za stanare samo, može i da se ukine parkiranje za posetioce bez pozivnice i eto "optimizacije". Obzirom na stanje GSPa svaka optimizacija jeste dobrodošla, to jest što ekonomičnije korišćenje svih parking mesta.

Taj napredak GSPa da nisu prastara vozila treba objasniti ljudima koji se guraju u špicu i jutarnjem i poslepodnevnom kako reče Solecar, da budu zahvalni što ne osećaju usput unutra i izduvne gasove i što se ne raspadnu vozila u vožnji (jest da se desi).

Uglavnom, moj glas je da se ceo NBG (i šire) onda zonira, pošto ovakav pristup zoniranja je očigledno usmeren na uzimanje para, pa zašto onda lepo ne uzimati svima i eto para da se unapredi gradski prevoz i garaže (mislim ima tih para i sada, ali odoše za druge svrhe). Generalno ovako kako sada izgleda Parking servis bih pripojio GSPu da imaju dodatna sredstva (samo da ih ne kradu). U odsustvu metroao (dakle za naših života, računajući novobeograđane), jedini normalan napredak bi bio duplo više vozila u saobraćaju u špicu, ali hajde da ne tražimo nemoguće, bar da se malo poveća takt u špicu (a sada se ni ne prati).

Nisam u potpunosti siguran za te u 29. bloku, ako su ljudi koji žive daleko ne znam koji bi im bio auto u 29. bloku, čemu da služi... Neko ko vozi jednom mesečno automobil nešto nema čisto u glavi pošto za jednom mesečno se isplati da svaki put iznajmiš auto više klase i odradiš šta treba, bukvalno ne postoji matematika da ga držiš u vlasništvu.
 
Nisam u potpunosti siguran za te u 29. bloku, ako su ljudi koji žive daleko ne znam koji bi im bio auto u 29. bloku, čemu da služi... Neko ko vozi jednom mesečno automobil nešto nema čisto u glavi pošto za jednom mesečno se isplati da svaki put iznajmiš auto više klase i odradiš šta treba, bukvalno ne postoji matematika da ga držiš u vlasništvu.
Мој покојни кум је живео у Поп Лукиној а паркирао у 21. блоку, док је могло. Стар човек, било му лакше да дође бусом једну станицу него да кружи или да паркира далеко па да хода.

Блокове 21 и 23 сам и ја понеки пут користио као парк-енд-рајд док сам живео на Б. коси, као и гаражу ТЦ Ушће.

Све то је спречено увођењем наплате паркирања и зонирањем, и то је добро.
 
Misliš da pretvaranje ulica u starom delu grada u jednosmerne oslobodi prostor za nova parking mesta ili kako?
Oni upravo tako i rade. Ako si pratio makar malo situaciju, znaš. Treba ljude odvići od toga da mora da ima parkirano vozilo pod prozorom, već da je normalno da imaš parking prostor koji nije mnogo daleko od tvoje zgrade. Nije sad da je to nešto što nije nigde izvodljivo. Znam da je @Дошљак imao predloge na temu parkiranja, bilo je tu i drugih, pričali smo i o javnim garažama... Ima se načina kako rešiti problem a da to nije puko iscrtavanje linija po kolovozu i trotoaru.​
 
Treba ljude odvići od toga da mora da ima parkirano vozilo pod prozorom, već da je normalno da imaš parking prostor koji nije mnogo daleko od tvoje zgrade.​
Ne bih se složio.
Poželjnije je da dostupan parking bude blizu mesta stanovanja, nego da se podstiče unutardnevna jednovozačka mobilnost.
Ovo drugo je prioritetno za destimulaciju, naročito za Novi Beograd, ne samo zbog parkinga, već iz zbog relaksiranja saobraćajnih špiceva na sva 4 mosta i prilaznim/izlaznim saobraćajnicama (i svega što proističe iz toga: zagađenje, veća potrošnja goriva, gubitak vremena itd).
 
Ne bih se složio.
Poželjnije je da dostupan parking bude blizu mesta stanovanja, nego da se podstiče unutardnevna jednovozačka mobilnost.
Ja sam upravo i napisao da nije potrebno da imaš parkirano vozilo pod prozorom, već da je sasvim ok da to bude na parking prostoru koji je pešački dostupan i u zoni tvog naselja (mesta stanovanja) se nalazi. Ako je naprimer 100 - 300m problem prepešačiti...​
 
Ja sam upravo i napisao da nije potrebno da imaš parkirano vozilo pod prozorom, već da je sasvim ok da to bude na parking prostoru koji je pešački dostupan i u zoni tvog naselja (mesta stanovanja) se nalazi. Ako je naprimer 100 - 300m problem prepešačiti...​
Da li se to nešto razlikuje od želje da se u bloku stanovanja stanar može normalno parkirati, bez standardnog kruženja i/ili čekanja 10-30 minuta?
 
To je još jedna stvar na kojoj se treba poraditi. Kao što sam pisao i ranije, više stvari treba raditi paralelno, umesto prostog iscrtavanja linija na kolovozu i trotoaru. Nije to sad neka komplikovana nauka, već je potrebno sagledati situaciju na terenu i najbolje rešenje za svaki kraj ponaosob primeniti.​
 
...
drugo u mom 29. bloku sada znam desetinu ljudi kojiu su u fazonu, e kola su mi tu kod tebe... voze ih jednom mesecno i tu zauzmu ceo dan prostor
Такве случајеве, паразитске из угла становника блока, успешно ће решити и плава и зелена зона. Слажем се са @DusanBG да овај, а и остале сличне блокове, не треба бацити целокупног у зелену зону. Има довољно простора за неку хибридну варијанту, нпр да она места уз саме зграде буду зелена а ове ближе булеварима и транзитним унутарблоковским уличицама буду плава зона. Станарима дозволити да са њиховим повлашћеним картама користе и једну и другу зону. Не видим коме је циљ да велики број "зелених" места зврљи празан од 8-16 док на самим булеварима на "плавим" местима ни игла не може да падне.
 
20231206_111453.jpg
20231206_111508.jpg
 
Vrh