astrodule
Professional
@overdrive Po kom osnovu da ga prijave? Nije zabranjeno imati 5 automobila.
1. Обустављање даље изградње;Кренули смо од тога да је зонирање проблем.
Мени кола нису проблем, нека има кола свако ко може да их приушти и нек се воза сваки дан до Икее по једну миришљаву свећу, ако му је ћеиф, ја са тим немам проблем.
Имам проблем да не може да се прође тротоаром и да су травњаци изровани од паркираних кола.
Дакле, осим ако не мислимо да је у реду да се паркира ко где стигне, шта је алтернатива зонирању, а да не подразумева нереалне сценарије о престанку стамбене изградње или јавним инвестицијама у подземне гараже у којима паркинг треба да плаћају исти они који се буне да плате петсто динара годишње у зонираној улици испред своје куће, и 30 динара по сату кад негде оду?
Дакле, шта је алтернатива сада и у наредних годину дана?
Otkud ti ideja da se ne koristi nikada? Ako se obelezi na pojedinca, kako da neki invalid ode bilo gde? Sta ako invalid "жели да те посети, а нема где да стане и остави ауто"? Mozda u zgradu nema invalida trenutno, ali to ne znaci da sutra neko nece postati, doseliti se, ili jednostavno doci nekome u posetu.Инвалиди треба да имају место, али да траже да се обележи за њих. Имаш зграде и насеља где нема инвалида, али им је обележено по 3-4 места на која нико никад не заузима. То стоји, а не користе се никада.
Плаћање паркинга у Београду (ткз. круг двојке, а и мало шире) је увек било, још од самог почетка шездесетих. Нисам могао да пронађем слике, тад од почетка шездесети, али ево неких из 1968. , 1975.,.... Сврати у Музеј Аутомобила у Мајке Јевросиме имаш тамо изложене те паркин сатове (Инса).Паркинг нема шта да се плаћа у местима где има простора. Плаћање паркинга је уведено када је простора понестало, а све због непланске градње, која се не зауставља.
Добар део возача не вози зими. Друга ствар, његово је право како ће да га употребљава.Ne idu svi u park ali svi treba da disu cist vazduh, a ko ide u kafane ima valjda i neku decu koja ce da idu u taj park.
Prosle zime prolazim ulicama koje su u drugoj zoni i primetim da oko pola automobila ima sneg star 7 dana na soferki sto znaci da nisu ni mrdnuli celu jednu nedelju i da ih vlasnici ne koriste cesto vec za neke redje potrebe manje od 2-3 puta mesecno. Zasto ne bi posojali automobili za iznajmljivanje u kraju? Svaki bi mogao da zameni po 5-6 ovih sto samo stoje. Bilo bi i jeftinije, a i ostalo bi vise mesta za drvorede i biciklisticke staze sto bi jos vise smanjilo potrebu za parkingom.
Kod nas bi to moralo da se kontroliše više nego drugi načini plaćanja, zato što bi se to obilato zloupotrebljavalo.Baš mi je drago što pričamo o nekim utopijskim rešenjima. Ali s obzirom da nam je država nesposobna za bilo koji projekat koji zahteva 2 moždane ćelije, onda zoniranje nije loše prelazno rešenje. Šta ono rešava? Rešava problem npr ovog što drži registrovana vozila za prodaju, rešava problem parkiranja ljudi koji nisu stanari okolnih zgrada i ulica, rešava pitanje komercijalnih vozila kojih je nenormalno mnogo. U Budimpešti imate ulice gde je nakon 19h (ja mislim) dozvoljen parking samo za stanare te ulice. Nit je zona, nit se plaća dodatno, u toku dana može ko hoće da parkira a uveče samo stanari.