Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Jbt gradi se jedna garaža, a radijusu 5km oko centra fali bar 20.000 parking mesta. Treba neka koordinisanijana agresivnija akcija napada gradske čelnike za ovo maltretiranje i nečinjenje. Moj doprinos juče u kraju je bio da je pauk kupio kola (koja inače nema gde drugo da se parkiraju), policajac je stajao na ulici, a ja sam mu tik do njega tako nežno zasvirao (kobajagi da ga upozorim) da je skočio od iznenađenja. Eto, možda radnik Zla nije eliminisan, al valjda mu je bar bubna opna stradala u boju 👌
 
@DankoS Pomaže. Isto je bilo u Bloku 23 i od uvođenja zone se broj slobodnih mesta povećao.

Zašto - neki su koristili besplatan parking kao P&R, neki su samo zauzimali parking mesto umesto da se reše automobila (kod mene u kraju ima par krševa koji se ne pomeraju), neki nemaju pravo na mesečnu kartu pa parkiraju negde drugde...
 
Možda će zvučati glupo, ali šta kada ceo grad izzoniramo, a problem vozila i dalje ne bude rešen?
Проблем возила никад и не може да буде решен. Возила ће увек испунити сав простор који им је расположив, као прдеж у лифту. Зонирање је начин да се расположиви простор организује на ефикаснији и праведнији начин, али оно само неће повећати простор.
 
To nijhe odgovor na moje pitanje. Navešću primer. Ti danas imaš problem u zoni Požeške ulice i ti ga rešiš tako što ćeš zonirati Požešku. Ljudi se neće parkirati u samoj Požeškoj, ali će se parkirati u ulicama koje su tik uz Požešku, jer su najbliže istoj, a gde se ne plaća parkiranje. Kako sada te okolne ulice imaju problem sa parking mestima, oni traže uvođenje zone i dobiju je. Vozila se više ne parkiraju u tim okolnim ulicama, nego u ulicama koje se naslanjaju na njih. Sada ti treći traže zonu, jer je pritisak na njima, i tako se sve malo po malo širi parking zona, dok se u jednom trenutku ne dođe do granica grada. Moje pitanje je šta kada dođemo do granica Beograda, i kada nemamo više gde da proširujemo parking zonu, koju smo širili u cilju efikasnije i pravednije organizacije, a problem parkiranja i dalje postoji?​
 
Moje pitanje je šta kada dođemo do granica Beograda, i kada nemamo više gde da proširujemo parking zonu, koju smo širili u cilju efikasnije i pravednije organizacije, a problem parkiranja i dalje postoji?​
Бићу бруталан - проблем паркирања није друштвени проблем, то је проблем појединаца. Не разумем зашто бисмо становању, здравственој нези, школовању и слично приступали са становишта економске реалности, а једино паркирању са становишта праисконских, неотуђивих и општих потреба.

Право на паркирање није основно људско право. У урбаном ткиву двомилионског града, оно је део луксуза.
 
Pa park and ride na granici grada.
To bi onda faktički značilo da građani plaćaju parking mesto za vozilo koje ne bi koristili nikada, ili bi pak išli u grad a plaćali parking zonu.

Бићу бруталан - проблем паркирања није друштвени проблем, то је проблем појединаца. Не разумем зашто бисмо становању, здравственој нези, школовању и слично приступали са становишта економске реалности, а једино паркирању са становишта праисконских, неотуђивих и општих потреба.

Право на паркирање није основно људско право. У урбаном ткиву двомилионског града, оно је део луксуза.
Problemu parkiranja pristupamo tako što zoniramo delove grada. Postoji gomila ljudi koja se ni zbog čega neće odreći svojih kola. Ako ne treba da rešavamo taj problem, dolazimo u situaciju da ćemo na kraju i kolovozne trake kuda prolazi gradski prevoz, imati u službi parking mesta. A ako budemo čekali da nam mestro reši taj problem, pa baš se i nećemo usrećiti, jer aktuelni plan pospesuše korišćenje vozila, umesto da ga smanjuje. A i kada budemo dobili metro, čak i da to bude neki potpuno novi plan, nemoguće je pokriti njime svaku tačku u gradu, ali možemo uticati na to da se smanji potreba za kolima. Naravno, tu se postavlja pitanje i šta do tada, jer evo na isti čekamo pola veka, a pitanje i kada i da li ćemo ga dobiti, a i ako ga dobijemo, koliko će nam to pomoći, jer budućnost ne ide u prilog razrešenju problema.​
 
Samo treba da ljudi imaju alternativu u vidu bicikla i prevoza i to je to, vecini ljudi koji zive u gradu nikad realno ne treba auto. Bilo bi dobro da postoji iznajmljivanje kola na pola dana, dan ili dva kao sto moze sa trotinetima, to ima u Evropi i tako umesto da 10 ljudi ima auto i koristi ga 1% vremena oni podele jedan. A ljude koji koriste kola da predju kilometar i po samo jer im se moze i hoce da budu vidjeni treba dobro lupiti po usima sa cenom parkinga koja je trenutno premala.
 
Samo treba da ljudi imaju alternativu u vidu bicikla i prevoza i to je to, vecini ljudi koji zive u gradu nikad realno ne treba auto.
Bicikl i zima baš idu jedno sa drugim.

A ljude koji koriste kola da predju kilometar i po samo jer im se moze i hoce da budu vidjeni treba dobro lupiti po usima sa cenom parkinga koja je trenutno premala.
U tom slučaju bi ispaštao onaj kome su zaista potrebna (bilo svakodnevno, bilo povremeno).
 
U tom slučaju bi ispaštao onaj kome su zaista potrebna (bilo svakodnevno, bilo povremeno).
@solecar, нажалост не постоји егзактни критеријум да се утврди коме су кола “заиста неопходна”.

Да ли су кола “заиста неопходна” некоме ко иде нпр. у Икеу само ако иде по комоду, или су му неопходна и ако купује салвете и миришљве свеће? Чак и да купује комоду, да ли је купује зато што нема где да поређа ствари, или је купује зато што му је ћеиф да промени боју?

Видиш, на та питања је немогуће одговорити без заглављивања у патернализам и арбитрарност.

Зато и паркирање, као и приступ свим другим ограниченим ресурсима, мора да буде регулисано и, у основи, рестриктивно. Зонирање је управо такав један метод.

Бићу опет бруталан - коме су кола “заиста неопходна”, може и треба да зове хитну помоћ.
 
Možda glupo pitanje ali nigde ne nalazim konkretan odgovor. Da li postoji način da se zahteva uvodjenje zoniranog parkinga u odredjenom delu grada? Živim na Banovom Brdu i postalo je nemoguće naći parking mesto. Na korak smo od toga da se parkiramo jedni preko drugih, a o trotoarima neću ni da pričam, oni su odavno izumrla vrsta.
То не решава проблем.
 
Verovatno sam pglu ali bih voleo da mi neko objasni. Imaš problem sa parkiranjem, nema dovoljno messta, potoji 100 parking mesta i 120 automobila koji pretenduju na ta parking mesta. Rešenje je da uzmeš kantu boje i obeležiš tih 100 parking mesta. Kako to utiče na smanjenje broja pretendenata ili kako to povećava broj raspoloživih parking mesta.? Pod ulovom da su svi pretendenti iz kraja i imaju pravo da se parkiraju u novooformljenoj zoni. Unapred zahvalan.
Никако. Људи не схватају да увођење зоне не омогућава појаву нових места. Имаш исто онолико колико си имао и пре, само што сада мораш да плаћаш.

Проблем са "активистима" и уопште са народом јесте што не користе своју главу, већ слушају шта им други намећу. Суштина са увођењем паркинг зона јесте повећање наплате намета, никако побољшање животног квалитета. Када се уведе зона, град приходује више новца, а возачи опет немају где да стану. Неко мисли да ће моћи да се паркира јер ће оном другом истећи време. То можда помаже у току радног времена (када су сви ти исти аутомобили или њих већина ван тог паркинга), али шта се догађа увече када се сви врате и када желе да иду да спавају? Где онда са колима?

Град Београд се "развија" тако што се само зида, без размишљања о капацитету постојећих улица, паркинга, гаража и друге инфраструктуре. Пошто јавни превоз не задовољава потребе народа, људи купују кола и возе се, јер је то у неким случајевима једини начин да дође до посла или неког другог места за пристојно време.
 
@solecar, нажалост не постоји егзактни критеријум да се утврди коме су кола “заиста неопходна”.

Да ли су кола “заиста неопходна” некоме ко иде нпр. у Икеу само ако иде по комоду, или су му неопходна и ако купује салвете и миришљве свеће? Чак и да купује комоду, да ли је купује зато што нема где да поређа ствари, или је купује зато што му је ћеиф да промени боју?

Видиш, на та питања је немогуће одговорити без заглављивања у патернализам и арбитрарност.

Зато и паркирање, као и приступ свим другим ограниченим ресурсима, мора да буде регулисано и, у основи, рестриктивно. Зонирање је управо такав један метод.

Бићу опет бруталан - коме су кола “заиста неопходна”, може и треба да зове хитну помоћ.
То сад док си здрав и прав и док си млад или док не мораш да водиш бригу о некоме. Да ауто није нужан, не би га куповали.
 
Bicikl i zima baš idu jedno sa drugim.

U tom slučaju bi ispaštao onaj kome su zaista potrebna (bilo svakodnevno, bilo povremeno).
Nije zima toliki problem koliko je problem sto nema kuda bezbedno da se vozi, a meni licno i zagadjenje jer se mnogo tesko dise.

Ljudi kojima su zaista potrebna kola svaki dan su dostavljaci, vodoinstalateri i ostali zanati i invalidi. Za invalide je pitanje koliko im uopste odgovara da idu kolima, naravno zavisi od invaliditeta. U gradu najvise smetaju ljudi koji idu dva coska i ljudi koji pored 10 linija prevoza, bicikla i svojih nogu idu od Vracara na Dorcol i obratno. Takvim ljudima treba naplatiti 300 dinara sat, a grupama kojima zaista treba ostaviti posebna mesta i dostavne zone.
 
@overdrive ne pojave se nova mesta ali se mnogo mesta oslobodi. U mom kraju se divlje parkiraju ljudi iz Panceva, Borce, Mirijeva itd. Kada na nekom mestu uvedu zonu ili stave rampu onda ima mnogo vise slobodnih mesta nego pre za ljude koji u kraju zapravo zive.
 
Деси се да се ослободи у радно време, када неко ту дође привремено нешто да уради. Шта се дешава ноћу или увече, када се сви врате са посла и када желе да паркирају кола?
 
И још једно питање:

Под условом да то функционише и да људи који ту живе имају паркинг место након увођења зоне, шта онда раде када крену негде својим колима у госте, до неке продавнице, установе, радње или објекта? Имаш своје паркинг место, али када желиш негде да одеш, немаш.
 
Uvek ima neki mali broj slobodnih mesta, a zona onemogucava da tu stoje neki krsevi od auta ili ovaj sto prodaje kola na Banovom brdu pa zauzme nekoliko mesta, kao i ljudima koji ne zive u kraju da tu drze svoja kola. Kada zelis negde da odes onda odmeris koji je bolji nacin, uzmes u obzir cenu, koliko ljudi se vozi, raspolozivost parkinga na destinaciji itd. U mom slucaju kola pobede jednom u mesec ili dva i to kada idem van grada.
 
Што не пријавите тог што продаје кола и организује продају на паркингу?

Ја разумем да Београд има метро и трамвај који покривају све делове града и који раде беспрекорно, па и да човек каже "не требају ми кола". У оваквој ситуацији, без кола је тешко живети.
 
Што више зграда, то је теже мени и другима. Кад имаш парк или зелену површину, коју претвориш у зграду, онда имаш проблем. Сви говоре о последици (повећан број возила), а нико не прича о узроку (изградња). Гдегод су могли, изградили су нешто: пословна зграда, стамбена зграда, киоск, пекара, продавница, радња, комплекс,... То је проблем и узрок свих гужви. Нема зграда - нема аутомобила.
 
Vrh