Šta je novo?

Pančevački most

Jка сам предложио трамвоз по постојећим шинама а код станице Крњача скреће и поред цркве св Луке укључује се у Зрењанининац
 
Питање је технички колико је изводиво укључење трамваја на железничку пругу, једино може из правца колосека за станицу Дунав.
 
Да поновимо...
1. Не може да се помера један толико битан железнички државни коридор због трамваја до неког периферног насеља једног града те државе, па макар то био и главни град. Постоји свет и држава и ван Београда, и Борча је у тој перспективи небитна. Померање пруге на мост на Ади Хуји, са свом инфраструктуром би био апсурдно скуп, бесмислен и штетан пројекат.

2. Комбиновање трамваја и возова на тој деоници такође није реално. Једноставно железнички системи и сигнализација не функционишу тако да може воз да стане сваки минут код сваке бандере и да се усклади са трамвајем. Чак и да се пусти трамвај преко моста, захтевало би да некад чека и по 10-15 минута да ухвати пар минута у којима може прећи мост. То има смисла када транспортујеш нафту из Панчева, али не и када вршиш транспорт путника насеља које је одмах са друге стране моста. Замислите дође трамвај од Борче до самог моста, и ту стоји у месту 15 минута јер чека да прође воз или возови. То би се десило. Алтернативно, можемо комплет уништити железницу и пустити трамваје да имају предност. Само у том случају можемо одмах ставити и катанац на државу ако кренемо тако да размишљамо. То тек не треба коментарисати.
 
А како фукционише трамвоз? Њему није потебно 15 минутавремена. Он је лаган. а од Панчевачког моста (Дунав станице) па до Крњаче боље да не стаје...
 
Он је лаган, али возови нису лагани. У томе је суштина. Трамвоз ће проћи брзо, и воз ће након њега моћи да иде брзо, тај део није споран. Међутим период када колосек због безбедности мора бити слободан пре проласка, током проласка и након проласка самог воза је доста дужи.

Плус возови имају фиксне редове вожње на свакој станици и луфтови за трамвоз би морали бити мали како не би нарушили железницу. То значи да би се тај трамвај морао прилагодити и сваком возу из Вршца, сваком БГ возу, а тренутно пре завршетка обилазнице и сваком теретњаку. И унело би много непредвидивости у систем. Само један проблематичан трамвај на мосту може каскадно порушити тачност возова који ће се осетити од Вршца до Лазаревца. То је недопустиво.

Једноставно није практично мешати трамвај и железницу на овом мосту. Трамвоз јесте добра ствар и на многим местима јесте примењив. Међутим, овде није погодан.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844072#p844072:y0zgk49o je napisao(la):
Дошљак » Thu Apr 22, 2021 11:15 pm[/url]":y0zgk49o]Мало ми се пењање трамваја на мост чини комплиловано, због приступа моста. Ако хоће већ трамвај, боље да праве нов засебан мост у продужетку Тадеуша Кошћушка.

Чини се компликовано, али није.

Десна обала:
Насип тамо где су сада по новим планским документима зелене и саобраћајне површине. Прескаче Нову Дунавску, прескаче пругу ка ЖС Карабурма, нема додирних тачака са било којом друмском рампом за мост, ни постојећом нити оним патрљцима што ће бити дограђени. Онај хаос испод моста ће свеједно летети како год, ту су у плану друге ствари. Добија се директна веза и са пругом у Мије Ковачевића и са Вишњичком пругом. Добија се тиме и веза са потенцијалним новим депоима који се спомињу поред ЖС Карабурма.

Мост:
Пролази тамо где је и предложено, низводно. Под условом да је то грађевински могуће.

Лева обала:
Спуст је лаган, има доста простора, само захтева благо померање пешачке стазе и корекцију оне улице. Најужа тачка су надвожњаци испод којих има око 22м ширине, али може се провући све без проблема. Трамвајски коридор 7м, 3 траке од 3,5м је 10,5м и остаје још 4,5м да се углави разделно острво, тротоар и мало луфта. Све деонице иза тога спадају у домен Зрењанинца и ту има простора за шта год.
 

Prilozi

  • PancevacTramvajLevaObala.jpg
    PancevacTramvajLevaObala.jpg
    461,9 KB · Pregleda: 1.955
  • PancevacTramvajDesnaObala.jpg
    PancevacTramvajDesnaObala.jpg
    677,5 KB · Pregleda: 1.948
Iako su šinska vozila, voz i tramvaj su toliko različiti da je tehnički jednostavnije napraviti da voz i automobil idu istom trakom nego voz i tramvaj. Niti je isti standard koloseka niti električne mreže a da ne pričamo o saobraćajnim propisima i prioritetima koji funkcionišu na železnici. Sve i kada bi to nekim čudom neko napravio to bi bilo toliko komplikovano za realizaciju i upotrebu da je jednostavnije napraviti još jedan pančevac pored samo za tramvaje :D
 
@NoLimit Bravo, ovo je sasvim logično i realno! Dakle, gradio bi se dodatan most za tramvaj nizvodno od postojećeg Pančevačkog.
 
Идеја града је да се ни не гради нови мост већ да се на постојећи накалеми та додатна конструкција само за трамвај. За то тренутно раде студију. Ако би то било могуће, то би било одлично. Ако није, свеједно би било добро нешто слично извести.
 
Тј ову линију што су нацртао додала би се са једне стране моста, за оба смера?

Да ако мост може да издржи то би било заиста добро решење јер би обичан трамвај ишао и не би сметао железничком саобраћају. И не би ни кружио
 
Da, bilo bi fenomenalno a ne da kruži preko Ada Huje što je blago rečeno besmisleno, poenta je da se dobija jaka tramvajska linija koja bi povezala Bogosloviju sa Zrenjaninskim putem.
 
@NoLimit

Odlično ti je ovo i logično, ali, zar ne piše u ovom tenderu da hoće nekako da provuku tramvaj 'uz postojeću železnu konstrukciju'? Pojma nemam kako bi to izveli, da li uz levu ivicu oba kolovoza, pa da ih nekako prošire sa strane za automobile?
 
У праву си, стварно пише тако у тендеру а ја сам базирао ово на Стојчићевој изјави коју нисам очигледно добро разумео. Није баш најјасније јел онда планирају да раздвоје смерове, да ли ће током реконструкције угурати у средину трамвајске траке а друмске померити више ка споља, итд.

Није ни очигледно како планирају да денивелишу трамвај ако је у средини, али могуће је и да га спусте одмах после моста ка новој Дунавској, а може и да прескочи ЖС, па са друмским рампама све Богословије у средини. Са друге стране је исто мало компликованије, али вероватно знају шта планирају.

Било како било, ово је један од најсмисленијих пројеката у последње време, биће занимљиво видети шта ће рећи студија.
 
Jeste, nego da ne naprave neko Frankenštajn rešenje - mada je Pančevac već jedan oveći Frankenštajn per se).

Razmišljam - da li je prihvatljivo rešenje da na mostu tramvaji i kola dele traku?
 
Neee, samo to ne :D

Logično mi je da rekonstrukciju izvedu tako što će srušiti celu drumsku konstrukciju u jednom smeru i onda izgraditi tri trake, od kojih će spoljnu traku da dele busevi i tramvaji. Za to vreme se saobraćaj na drugoj strani mosta odvija dvosmerno. Kad završe jednu stranu onda ponove postupak na drugoj.

Ovo sve naravno kada se prethodno izgradi novi most preko Ade Huje, u protivnom nam sledi kolaps.
 
Шта мислите о мосту на спрат? Да се решеткаста конструкција средишњег железничког дела прошири и изнад друмског, и да изнад иде трамвајска пруга?
 
Ne znam, meni Pančevac tako jadno izgleda da bih ga ja najradije srušio i napravio novi most kako valja.
 
Šta bih ja uradio kada bi bilo dovoljno para, pameti i volje (ali najviše para):

1) Došljakov predlog o mostu za tramvaje u produžetku Tadeuša Košćuška, koji bi se tamo na samom kraju povezao na Hrvatsku ulicu u Borči. Ili neku drugu, ako bi se gradila

2) tramvaj preko novog mosta na Adi huji. Jesam se svojevremeno u jednom gifu koji sam napravio, smejao ideji o tramvaju preko Ade Huje. Ali ne zato što on ne pripada tamo, nego zato što mi je fascinantno da Grad Beograd već 50 godina širi tramvaje sve po pogrešnim delovima grada, dok Novi Beograd većinski zapostavlja.
Dunav.png


No, da se vratim na suštinu - dakle jedan most u produžetku Tadeuša i drugi most na Adi Huji. Pančevački ne bih ništa petljao, osim što bih ga temeljno rekonstruisao. I vratio BEO voz preko njega. Da ljudi koji su bliži Trgu Republike nego Umka a rade u Beogradu napokon dobiju normalan gradski prevoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844475#p844475:1z5txlms je napisao(la):
Vox91 » Sub Apr 24, 2021 3:12 pm[/url]":1z5txlms]Ne znam, meni Pančevac tako jadno izgleda da bih ga ja najradije srušio i napravio novi most kako valja.
Razumem te. I meni je oduvek bio ružan.

Sa će pojedinci brže bolje da skoče pa da me pitaju što ga mrzim. Al ne mrzim ga. :D Samo kažem da mi je ružan. Kapiram da je ta rešetkasta konstrukcija (zaboravih adekvatan prevod za ''Truss'') najjeftinija, najbrža i najčvršća za izgradnju. Pogotovu posle WW2 jelte, kad je i pravljen.

Ali bih voleo kada bi bilo brdo para i mogućnosti (znači čisto ŠBB KBB) da se on zameni nečim novim i lepšim.
 
Ne samo što je ružan, nego je tako razdrndan da je to žalosno gledati.. oni tanki stubići na kojima stoje prilazne konstrukcije, ljuljanje, spojnice koje odvaljuju točkove, propao asfalt, provaljena ograda, haos i đubrište ispod mosta.. ma kompletna tuga.. mogu da zamislim npr. Rumune koji prvi put dolaze u Bg preko mosta i kao: Zar je ovo ulaz u glavni grad nekadašnje Jugoslavije o kojoj su nam pričali bajke? "
 
Сама "срж" моста није страшна. Те решеткасте конструкције могу да се накинђуре колико оћеш.

Ово остало је сачувај боже и зрело за тоталну замену. И сви приступи, и сама коловозна конструкција коју је потребно тотално срушити и направити нову
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844255#p844255:1csweqe1 je napisao(la):
NoLimit » 23 Apr 2021 02:19 pm[/url]":1csweqe1]Да поновимо...
1. Не може да се помера један толико битан железнички државни коридор због трамваја до неког периферног насеља једног града те државе, па макар то био и главни град. Постоји свет и држава и ван Београда, и Борча је у тој перспективи небитна. Померање пруге на мост на Ади Хуји, са свом инфраструктуром би био апсурдно скуп, бесмислен и штетан пројекат.

2. Комбиновање трамваја и возова на тој деоници такође није реално. Једноставно железнички системи и сигнализација не функционишу тако да може воз да стане сваки минут код сваке бандере и да се усклади са трамвајем. Чак и да се пусти трамвај преко моста, захтевало би да некад чека и по 10-15 минута да ухвати пар минута у којима може прећи мост. То има смисла када транспортујеш нафту из Панчева, али не и када вршиш транспорт путника насеља које је одмах са друге стране моста. Замислите дође трамвај од Борче до самог моста, и ту стоји у месту 15 минута јер чека да прође воз или возови. То би се десило. Алтернативно, можемо комплет уништити железницу и пустити трамваје да имају предност. Само у том случају можемо одмах ставити и катанац на државу ако кренемо тако да размишљамо. То тек не треба коментарисати.
Hajde da pokušam, na nivou misaonog eksperimenta - ne zagovaram ja to - da analiziram eventualno moguće rešenje, kakvo im je možda zagolicalo maštu. Kolika je max. brzina vozova na mostu? 60 km/h? 55? Neće ni biti više. Onda mogu da postave i signalizaciju za 60 na sat, ili čak za 50. I onda bi blokovi bili kratki i BG:voz i tramvaj bi tu mogli sa slede jedan drugog možda i na 2 minuta (na žuto ograničenje 30). Teretni vozovi? Hmmmhh. Kad njih pustiti? Ali glavni problemi bi bili pravne prirode - ovlašćenje vozača tramvaja da upravljaju vozilom po žel. mreži itd. Teško rešivo, ali ajde, možda se i može, kad se hoće.

Tehničko rešenje koje ovo omogućava se čini sasvim dostupnim: dve tramvajske šine unutar žel. koloseka, uz kretanje tramvaja preko mosta na baterije. Takođe, bitno bi bilo da pristup zajedničkoj trasi za tramvaje bude denivelisan, jer bi 'sečenje' koloseka sasvim ubilo propusnu moć.

Da ponovim, dakle, mislim da je ovo u krajnjoj liniji možda izvodljivo, ali da je težak Frankenštajn i da treba ići na mnogo kvalitetnija i čistija rešenja. Ja bih najradije fazno proširio most, za tramvajske koloseke i za po jednu traku po smeru.
 
Питање је зашто Трамвај мора по средини ту где је пруга. Ако ћемо тако боље скарабуџити шине горе на врх конструкције. А најбоље је у току тоталне реконструкције да се коловозна конструкција тотално поруши, и да се направи нова која би била шира за 1/2 трамвајске баштице, а друга половина на другу страну и ћао.
 
Obzirom da se za ovu godinu najavljuje rekonstrukcija ovih rampi, videćemo da li su u obzir uzeli mogućnost dodavanja tramvaja ili će se o tome razmišljati tek kada se rampa završi. :)
 
Vrh