http://www.b92.net/automobili/aktuelno. ... id=1184363
Pančevački most nemilosrdan prema trapovima i bubrezima
Kada prelazite sa leve na desnu obalu Dunava preko Pančevačkog mosta, osetićete snažan udar prilikom vožnje preko jednog od češnjeva koji spajajaju dve sekcije kolovoza, među kojima postoji značajna razlika u visini. Sajt Polovni automobili pozabavio se ovom temom i pitao je nadležne da li se i kada planira popravka pomenute anomalije.
Pančevački most danas je bezbedan, bar kako tvrde nadležni, ali je 2006. godine projektant za čelične konstrukcije mostova, Siniša Mihajlović iz CIP-a, upozoravao da je rđa zahvatila veliki deo konstrukcije i da je zaista neophodno hitno reagovati.
Most je nakon toga bio sređivan u nekoliko faza, mada kompletna sanacija nije nikada završena. Ako smatrate sebe pravim avanturistom, pređite ga pešice ili biciklom. Napomena – vožnja biciklom je dozvoljena isključivo po pešačkoj stazi!
Tako ćete imati dovoljno vremena da osmotrite u kakvom su stanju ograda, stubovi, češnjevi i slično.
Gde se nalazi "češanj-ubica"
Upravo ovde - kliknite na ovaj
link i videćete tačnu lokaciju (Google Street View), a kursorima na tastaturi ili mišem imate mogućnost da se približavate ili udaljavate, idete napred ili nazad, okrećete se i slično. Tako možete da pogledate ceo most ukoliko ne želite da pešačite preko njega.
Kao da naletite na omanji ivičnjak
Tako mnogi vozači opisuju udar kada pređu preko tog spoja na mostu, mada treba imati u vidu da utisak zavisi od više faktora:
Dimenzije guma: niskoprofilne gume imaju čvršće bokove i pumpaju se na viši pritisak, pa se udar mnogo direktnije prenosi na ostatak automobila,
Tip i "tvrdoća" oslanjanja: neki automobili imaju tvrđe, neki mekše i udobnije ogibljenje.
Međutim, bez obzira na to kakve gume i vešanje ima, nijedno serijsko putničko vozilo nije predviđeno da trpi prelaske preko takvih anomalija na putu, naročito ako se to dešava svakodnevno, mesecima i godinama...
Kakva oštećenja nastaju zbog toga?
Zavisi od vrste i postavke vešanja, dimenzija pneumatika i brzine kretanja. Uglavnom, ovako snažni udarci utiču na ubrzano trošenje svih elemenata oslanjanja, što ne samo da vlasnicima zavlači ruku u novčanik, već i direktno utiče na bezbednost u saobraćaju.
Ako vam zbog svakodnevnog prelaska Pančevačkog mosta ubrzano stradaju amortizeri, ramena, spone, ležajevi i sve ostalo, automobil počinje da se ponaša nepredvidivo u krivinama, pri oštrijim manevrima, kao što je, na primer, izbegavanje iznenadne prepreke, a ako pritom i kočite, dobijamo savršen scenario za potpuni gubitak kontrole.
Ne kočite prilikom prelaska preko spoja
Mnogi prelaze most velikom brzinom, a kada naiđu na češanj, tu počnu da koče i praktično ga kočeći pređu, smatrajući da su tako ublažili štetu. Time u stvari prave veliku grešku – kada kočite, težina vozila se prebacuje na prednju osovinu, pa prednjim gumama i elementima vešanja činite medveđu uslugu.
Takođe, bolje je pustiti točkove da se slobodno kotrljaju preko prepreke, bez kočenja. Dakle, kočite do samog češnja, a onda pustite kočnicu.
Pre početka kočenja bacite pogled u retrovizor, da vas otpozadi ne bi udario neki automobil čiji vozač ne očekuje da ćete tu usporiti.
Kada padne kiša - kolaps
Na Pančevačkom mostu, u blizini pomenutog spoja na kolovozu, postoji ulegnuta deonica u kojoj se skuplja velika količina vode. Na sreću, mnogi vozači znaju za taj problem, pa na vreme uspore – gotovo do zaustavljanja, i onda lagano pređu taj deo.
Međutim, kada naleti neko ko nije upoznat sa ćudima mosta, napraviće pravi cunami i sebe dovesti u opasnost da sleti s kolovoza. Sreća u nesreći je što je upravo zbog tog jezerceta na mostu uglavnom gužva, pa oni koji na znaju za ulegnuće nemaju ni gde da se zalete.
Prilagođavanje uslovima na putu
Teoretski, kakav god da je put, vozač po zakonu treba da se prilagodi uslovima na putu i da vozi odgovarajućom, bezbednom brzinom. Međutim, kada objekat od vitalnog značaja za Beograd i Srbiju decenijama stoji zanemaren, to ne može da se nazove "uslovom na putu", već nebrigom države.
Da li će i kada biti popravljen Pančevački most?
Postavili smo ovo pitanje preduzeću "Putevi Srbije", nadležnom za Pančevački most. Dobili smo sledeći odgovor:
"JP 'Putevi Srbije' je dalo nalog stručnoj službi i nadzornom organu koji održava predmetnu deonicu puta da pronađu optimalno rešenje za problem dilatacije na Pančevačkom mostu, tako da očekujemo da će u dogledno vreme taj problem biti rešen."
Psi laju, mostovi propadaju...
Vozači s leve obale Dunava koji svakodnevno prelaze Pančevački most nisu suviše optimistični. Jedan od njih, koji je želeo da ostane anoniman, kaže:
"Uopšte ne očekujem da će popraviti Pančevački most. Uništavamo automobile kada vozimo preko njega, i to je to. Svaki dan očekujem da ću videti neku nesreću, pošto mnogi na tom mestu naglo usporavaju, a drugi to uopšte ne očekuju, pa je rizik od lančanih sudara zaista veliki. Ne bih da se bavim teorijama zavere, ali interesuje me zašto nikada nije završena treća faza sanacije? Nema novca da se obnovi most koji u Beogradu povezuje levu i desnu obalu Dunava?"
Kakva su vaša iskustva u vožnji preko Pančevačkog mosta?
S obzirom da su naši putevi i mostovi u stanju u kakvom jesu, pozivamo vas da u komentarima upozorite vozače (ali i nadležne) na slične anomalije koje ste primetili u svom kraju.