Wile E. Coyote":coqchq8t je napisao(la):
Слчан систем са додавањем нуле испред су имали и на Новом Београду, само је било још смешније са гаражним бројевима типа 01160 итд. У Земуну су додавали кеца на крај (на наранџасто-плавим бусевима), па је било бусева типа 4111, 4121 итд.
Да ли неко зна који су уопште гаражни бројеви слободни, а који дуплирани?
Не знам да ли мислиш на то који су сад слободни или који су тад били, па ћу да кажем и једно и друго.
Ту нулу су додавали у НБг-у, јер су у тренутку доласка Икаруса Ик-161 и Ик-166 још увек у функцији били МАН ИК-5Б који су носили гаражне бројеве 1101-1173. Да не би штанцовали бројеве до бесконачности (као што раде данас
), на Икарусе су додавали нулу, тако да смо имали ИК-5Б 1142 и Ик-161 01142. Исти случај је био са 1126, 1147, 1159, 1160, и још неким. Икаруси Ик-161 који су носили бројеве 1201-1210 су заменили расходоване Ик-160. Највећи гаражни број је почетком деведесетих био 1244. Данас су стигли до 1364, а нема много више аутобуса него тада (ако уопште има више).
У Земуну су сви бројеви за зглобове били заузети (они су лимитирани бројем 450), тако да су Турци (који су срећом остали код нас) и још неки Ик-161, добили бројеве тако што су искомбиновали додавајући цифру 1 на бројеве 411-429 (4111, 4121... 4291). Тада су у Земуну од 377 до 450 били Икаруси Ик-161, а Турци и остали Ик-161 су добили поменуте четвороцифрене и 358-376.
Сада, на жалост има слободних бројева колико хоћеш и надам се да ће НБг при следећем добијању аутобуса коначно почети да попуњава рупе (1101, 1102...) и да нећемо да видимо 1365.
Интересантно је да су Икарусови модели Ик-166 били први аутоматици у ГСП-у (или бар кад је у питању већи контигент возила), а Погон Земун је на аутоматике морао да чека тек 1996/7. годину када су стигли Ик-202. На жалост, ти мењачи су били изузетно лоши, тако да су данас све 202јке из те серије преправљене у мануелце.