Šta je novo?

Održavanje vozila

Bez panike, rešiće to GSP za tili čas. Sa' će Mile da donese izolirku

giphy.gif
 
Ima i mnogo gorih primera, ne znam od kad je slika ali ce srediti oni to :)
 
Нису крпили ни раније. На возилу број 86 је напрслина између задњих врата и погонског точка. Месецима није санирано оштећење.
 
Кад смо већ код погона Кошмар, морам да извршим упоредни тест возила ИК-112ЛЕ гар. бројева #3218 и #3221, возио сам се у оба аутобуса ових дана и морам да констатујем следеће чињенично стање:
#3218 - Неко је недавно написао како се изнутра осећа на сирову нафту. Али, та чињеница није видела истину. Напротив! И даље је као чаша, као да је јуче изашао из фабрике. Чист је као суза, без непријатних мириса, свака ситница је на свом месту. Претпостављам да је све то заслугом посаде са 408-ице, сви који су га до сада возили онда када сам ја био у њему су га штедели и пазили као да им је друга кућа, и овом приликом им упућујем јавну похвалу. На скали од 1 до 5, возило добија чисту петицу.
#3221 - Књишки пример антипода #3218, све контра. И слеп види да се ради о кантурини која на све личи сем на нормалан аутобус, тако да слободно заборавите на празне приче како се ради о ,,машини и по" и сл. Нисам толико слеп да то превидим. Недостатака има толико да не могу све да их побројим: од ових озбиљнијих ту су мирис на сирову нафту у задњем делу возила, солидна прљавштина и прашина исто тако позади (углавном пепео од сагоревања горива), поклопац задњег дисплеја коме су, изгледа, пукле шарке, па је то причвршћивано неком не знам каквом методом, једна од шипки у предњем делу возила избачена из лежишта на седишту... А што се тиче естетских недостатака, ту је већ поменути недостатак Мерцедесове трокраке напред и Икарбусовог знака позади. А у последње време сам приметио да му је хауба нешто волшебно побледела, као да су је прали кречном водом... :bash: Наравно, за 70% побројаног је крив онај један Кубица од возача који се понаша као да су му дали болид Формуле 1, и још је јако дрзак у опхођењу са путницима. Пре неки дан је имао нови испад, причала ми мајка пошто се и она тог дана возила у #3221, жалили се неки путници да им је вруће и да не ради клима, а он највероватније нехотично заборавио да затвори средња врата. Када су у томе неки почели да се деру ,,Средња!" он им је , уместо да их затвори, веома безобразно одговорио ,,Зар се нисте малопре жалили да вам је вруће?!" :rant: Тај под хитно мора да буде на неки начин кажњен, пре него што уништи још неко возило, и наравно склоњен из посаде са 407-ице. 407-ици је хитно потребан неки возач који ће заменити поменутог, бити љубазнији са путницима и који ће се према возилу опходити као да му је друга кућа.
 
Пролетос је тај возач направио сцену, у возилу број 3221, на окретници Вождовац. Жена је хтела да уђе, он је затворио врата. Жена из аутобуса: "Отворите јој врата!" Возач: "Шта је бре било?" Отворио је врата, а жена није ушла. Возач: "Ето, ја отварам, она неће да уђе!"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666574#p666574:3gj7766c je napisao(la):
Рипањац 405 » Pet Okt 04, 2019 7:45 pm[/url]":3gj7766c]Кад смо већ код погона Кошмар, морам да извршим упоредни тест возила ИК-112ЛЕ гар. бројева #3218 и #3221, возио сам се у оба аутобуса ових дана и морам да констатујем следеће чињенично стање:
#3218 - Неко је недавно написао како се изнутра осећа на сирову нафту. Али, та чињеница није видела истину. Напротив! И даље је као чаша, као да је јуче изашао из фабрике. Чист је као суза, без непријатних мириса, свака ситница је на свом месту. Претпостављам да је све то заслугом посаде са 408-ице, сви који су га до сада возили онда када сам ја био у њему су га штедели и пазили као да им је друга кућа, и овом приликом им упућујем јавну похвалу. На скали од 1 до 5, возило добија чисту петицу.
#3221 - Књишки пример антипода #3218, све контра. И слеп види да се ради о кантурини која на све личи сем на нормалан аутобус, тако да слободно заборавите на празне приче како се ради о ,,машини и по" и сл. Нисам толико слеп да то превидим. Недостатака има толико да не могу све да их побројим: од ових озбиљнијих ту су мирис на сирову нафту у задњем делу возила, солидна прљавштина и прашина исто тако позади (углавном пепео од сагоревања горива), поклопац задњег дисплеја коме су, изгледа, пукле шарке, па је то причвршћивано неком не знам каквом методом, једна од шипки у предњем делу возила избачена из лежишта на седишту... А што се тиче естетских недостатака, ту је већ поменути недостатак Мерцедесове трокраке напред и Икарбусовог знака позади. А у последње време сам приметио да му је хауба нешто волшебно побледела, као да су је прали кречном водом... :bash: Наравно, за 70% побројаног је крив онај један Кубица од возача који се понаша као да су му дали болид Формуле 1, и још је јако дрзак у опхођењу са путницима. Пре неки дан је имао нови испад, причала ми мајка пошто се и она тог дана возила у #3221, жалили се неки путници да им је вруће и да не ради клима, а он највероватније нехотично заборавио да затвори средња врата. Када су у томе неки почели да се деру ,,Средња!" он им је , уместо да их затвори, веома безобразно одговорио ,,Зар се нисте малопре жалили да вам је вруће?!" :rant: Тај под хитно мора да буде на неки начин кажњен, пре него што уништи још неко возило, и наравно склоњен из посаде са 407-ице. 407-ици је хитно потребан неки возач који ће заменити поменутог, бити љубазнији са путницима и који ће се према возилу опходити као да му је друга кућа.
Ja misli da bih trebao da prijavih tog vozaca ili Djp-u ili Gsp-u.
 
Smrad nafte je relativan. Danas može da curi, a već sutra da bude zamenjeno crevo ili pritegnut holender. A da nafta na motoru sagoreva da ima pepela, planuo bi ceo bus. Uglavnom nafta pod pritiskom negde curi, pada na cruće delove motora i isparava što daje onaj jaki karakteristični smrad. Da bi se nafta zapalila treba ili veliki pritisak ili visoka temperatura. Osim izduva, ni jedan spiljni deo motora nije toliko zagrejan. Dešava se i da negde curi antifriz koji daje vrlo sličan miris kada je zagrejan. To su kvarovi koji su znak aljkavosti održavanja, a koji vremenom nogu da naprave ozbiljne probleme.
 
Teško da se nafta zapali, jedino ako ne kaplje na usijanu turbinu. Mada, nađe de se neko pametan da ga forsira kada mu curi nafta po motoru i to je recept za katastrofu.
Nafta može da se oseća od rezervoara, kad je loš poklopac i gorivo preliva napolje.
Sve oko motora pored isparenja mora da prati i dim u unutrašnjosti.
 
Потрудићу се да вам ускоро, можда већ и ових дана, прикажем детаљан фото-сешн врло ,,репрезентативног и одличног" стања у ком се налази Космајева узданица #3221, брука и срамота... Како други ЛЕ-и могу да буду угланцани, чисти и утегнути као праћке и да имају пажљиву посаду (као пример сам навео #3218), само #3221 не може? Добро, онај лик који га вози ујутру је скроз ОК, и не знам да ли можда има још неко ко ваља, али једно знам - онај Кубица који га вози у другој смени мора да буде кажњен, његовом заслугом је возило и доведено до амбиса!!! И том возилу треба брига и пажња! Али очигледно да их то не занима превише, ко веле, ипак иде за Рипањ, па дај да га урнишемо што је пре могуће... :bash:
 
Taj m***** od vozaca je po mom misljenju zasluzio lekarsku komisiju. Sve ono sto je farbano na tom autobusu,a u prvom navratu je farban ceo prednji deo,jer je isti udario na Avalskom putu neku zenu od pozadi jer nije znala da krene i od tad fali petokraka,a drugi put je zimus hteo da se provuce izmedju dva auta na Banjici pa ih je oba skresao i onda su farbani prednji levi i prednji desni deo i staklo na vratima. Stvarno sta reci. A sto se tice mirisa,oseca se na podolit,a ne na naftu.
 
Ево тог, да се тако шаљиво изразим, ,,компромитујућег материјала" на коме се види како Космајци ,,пазе и чувају" #3221, слике су настале у периоду од прекјуче до данас:
1) нека недефинисана прљавштина изнад предњег десног точка, највероватније од уља:
Pogledajte prilog 3
2) гигатона прашине иза шарага:
Pogledajte prilog 2
3) разјапљене гумене лајсне у задњем делу + патос толико прљав да боли:
Pogledajte prilog 1
4) хаубу су, чини ми се, ипак опрали у међувремену. И много се, бре, нешто нахерио на десну страну у последњих неколико дана!

Од осталих недостатака, издвојио бих тону прашине по стаклима, као и прашину у ЛЕД светиљкама позади.
Закључак би укратко гласио да ово возило мора бар једном у 7, 8 дана да има генерално прање и чишћење, како споља, тако и изнутра (осим, наравно, кад је лоше време, тј. киша или снег), баш као и сваки нормалан ЛЕ (у горњем посту сам навео #3218 као одличан пример). И, наравно, да му се стави нова трокрака и да поменути возач хитно буде склоњен са тог поласка. Нека нико ово не схвати као бахату музичку жељу неког деветнаестогодишњака, али бре, основне стандарде одржавања нису у стању да испоштују, ово нису 90-те да смо у толикој беди као онда... Узгред, и #3222 је једно краће време био без трокраке, па је добио нову. А што се тиче молбе за враћање трокраке, исто се односи и на #3212.
@ Gile222
Знао је он итекако да се осети на нафту или неко уље, посебно када га је возио горе помињани Кубица, бар онда када сам се ја возио њиме. :wink:
 
Srozala se higijena opet u Kosmaju. Prozori su još više prljavi, pogotovo ivice prozora gde se nakupi prašina u većoj količini. Pre par nedelja sam se vozio u jednom IK112N, sedeo među ona četiri sedišta kod motora pozadi, i u gornjem delu prozora celom dužinom paučina, a sve paukom u uglu. Standardno ono što ljudska bag** isprlja i baci đubre, zalepi žvake, ali još ovo što samo održavanje treba da očisti, zaista neverovatno. Bude me sramota kada pomislim da se turisti i drugi stranci eventualno voze u GSPovim autobusima
 
Како ГСП лепо одржава троле... Уместо да ставе једнообразан тапацирунг на сва седишта у свим тролама, они крпе само поцепана. И, на све то, стављају тапацирунг преко тапацирунга, уместо да прво скину стари... Ружно до бола! Ово је #2076 на 40 прексиноћ. :bash:
 
86 и 100 су почели да се криве. Не знам зашто је радницима ГСП тешко да заваре шасије.
 
И да, заборавио сам да додам један факт везан за Космајев ЛЕ #3221 - јутрос сам га мало боље загледао, хауба му и даље није опрана, и даље изгледа као да је трљана сунђером претходно умоченим у кречну воду... :notok: Још једном понављам - овом возилу је преко потребна одговарајућа брига и пажљивија посада. Тачније, пажљивији један њен члан.
 
Сирове нафте нема у аутобусима, има само у бушотинама, танкерима, нафтоводима и рафинеријама. Оно чега од деривата нафте може бити у аутобусима је дизел, моторно уље, компресорско уље, уље за мењаче и диференцијале и слично. Толико детаљно описујете стање, а онда упрскате непознавањем опште познатих појмова.
 
@ Gringo
Знам да се сирова нафта не користи као гориво за возила, само то нисам никада наглашавао, јер сам увек некако подразумевао да је дизел њен основни дериват. :wink:
 
Vrh