Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Bio je izmenjen mesecima pa su onda malo pustili pa opet izmena.....
 
Mene samo zanima, jel su oni to ponovo raz*ebali tek postavljen asfalt na deonici od Marijane Gregoran do Patrisa Lumumbe?
 
Isto to su uradili u Omladinskih brigada, jednom od najprometnijih ulica bukvalno u celom gradu. Prvo raskopali celu ulicu da bi provukli neki toplovod valjda, i nakon što su sve završili, setili se da su neki deo zaboravili i sad sve ponovo, doduše na svakih 50 metara, al kolaps je kao da je celom dužinom jer su blokirali po 1.5 traku, što je u praksi dve od tri trake.
 
Ne samo to, već su i stavili dve trake za skretanje kod Gvera, a samo jedna traka za pravo. Napravili su haos, gužva se prenosi na sledeću raskrsnicu. Definitvno neki xxxxxx su dobili da se igraju sa saobraćajem u Beogradu.
 
Isto to su uradili u Omladinskih brigada, jednom od najprometnijih ulica bukvalno u celom gradu. Prvo raskopali celu ulicu da bi provukli neki toplovod valjda, i nakon što su sve završili, setili se da su neki deo zaboravili i sad sve ponovo, doduše na svakih 50 metara, al kolaps je kao da je celom dužinom jer su blokirali po 1.5 traku, što je u praksi dve od tri trake.
Нису ништа заборавили већ то тако вероватно мора, исто је рађено са топловодом од Винче до Коњарника.
 
Ne samo to, već su i stavili dve trake za skretanje kod Gvera, a samo jedna traka za pravo. Napravili su haos, gužva se prenosi na sledeću raskrsnicu. Definitvno neki xxxxxx su dobili da se igraju sa saobraćajem u Beogradu.
Gde su obeležene dve trake za levo kod Gvera? Nisam to primetio, a prolazim svaki dan.
 
Pravac od autoputa ka airport city-ju. Ne verujem da sam toliko prolupao, ali ko zna, sve je moguće. ima i znak, i iscrtano na kolovozu
 

Na Vračaru rupa od dva kvadrata, a u njoj dušeci da ublaže pad


U Šumatovačkoj ulici na Vračaru, u centru Beograda, otvorila se rupa koja je od jula meseca do danas narasla na dva metra kvadratna. Točkove automobila od nje deli svega nekoliko centimetara, a stanari te ulice kažu da iako su problem prijavljivali – rupa je i dalje tu.

Kako je izmerio reporter N1, rupa je široka 1,3 metra, a dugačka 1,6, ukupne površine dva metra. Vozačima koji prolaze tom ulicom, smeštenoj nekoliko minuta hoda od Hrama Svetog Save, na kolovozu ostaje svega 2,5 metra.

Građani su u rupu smestili dva dušeka, metalnu tablu, a tu je i znak koji upozorava vozače na opasnost na putu.

Stanovnici ovog kraja kažu da su kontaktirali Beogradski vodovod i kanalizaciju, kao i Beograd put, ali da problem nije rešen. Situaciju povezuju sa novim gradilištem u ulici i za otvaranje rupe, iz koje je nastao krater, optužuju kamione sa građevinskim materijalom koji prolaze kroz ovu usku jednosmernu ulicu.

 
Ништа чудно за тај део Врачара, трусно подручје са доста подземних вода и интензивном новоградњом последњих 15 година. Таман су туда и метро планирали.
 
Ништа чудно за тај део Врачара, трусно подручје са доста подземних вода и интензивном новоградњом последњих 15 година. Таман су туда и метро планирали.
Menjaju trasu linije 2 jer su naišli na neke tunele, podzemne instalacije i sl.
 
Gde su obeležene dve trake za levo kod Gvera? Nisam to primetio, a prolazim svaki dan.
Pravac od autoputa ka airport city-ju. Ne verujem da sam toliko prolupao, ali ko zna, sve je moguće. ima i znak, i iscrtano na kolovozu
Imas 2 trake za levo za Bulevar heroja sa Košara. To je novo (od pre oko mesec dana)
Поставио сам слику тог левог скретања, пре неки дан, на теми "Саобраћајна сигнализација" https://forum.beobuild.rs/threads/saobraćajna-signalizacija.3050/page-50#post-993880
 
stvarno mi je teško da poverujem da je planirano da asfaltiraš celu ulicu pa da je onda razvaljuješ 20 dana kasnije.
Па не најбоље је да је оставе раскопану све време. Јеси ли икада испратио неку мало већу реконструкцију? Имаш на обилазници милион примера где је од нуле направљен нови коридор само да би се привремено изместио саобраћај.
 
Stjepana Filipovića, Savski venac

Ovih dana nije bilo nekih većih pomaka, tako da nisam fotografisao. Juče i danas nađoh vremena da obavim i taj posao, ali sam i konačno uspeo da uhvatim radnike da budu na gradilištu kada sam u mogućnosti da razgovaram sa njima. Prethodnih dana nam se vremena i putevi nisu uopšte ukrstili.

Cela stvar potiče od opštine, kao što znate. I oni su, izdali nalog da se samo deo staza uredi, kako su mi rekli radnici i da ukoliko dobiju neki novi nalog, da će srediti dodatne staze. Sveukupno se rade 3.5 staze. Staza koja od broja 31 vodi do spomenika (biste) Stjepanu Filipoviću, deo staze koja vodi od broja 31 do belih kuća koje se vode na Humsku, staza od tih istih kuća do broja 32, kao i staza izmežu brojeva 30 i 29. I tako, umesto da nam niču sređene staze, počele su da nam niču pečurke. Kod ukrštanja staze koja vodi od Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića ka broju 32 i poprečne staze koja od broja 31 vodi ka belim kućicama.










































 
U odnosu na asfalt ili na one "kocke" koje su bile?
Meni je ok onaj lomljeni kamen ali ne znam koliko bi se roditelji sa kolicima ili starije osobe obradovale toj vrsti blago neravne podloge.
Mislim da takva podloga daleko više zadržava barice posle kiše od drugih ravnijih površina.
 
Kroz parkove mi je lomljeni kamen najbolje rešenje.

E sad, problem je što smo mi navikli na nekvalitetne radove, loš izbor materijal, završnu obradu i neodržavanje.

Ponavljam primer Grčke i gradova koje sa tamo obišao (ne samo Halkidiki). Na prvi pogled izgleda da se se sve raspada, ali na drugi se vidi da i pored neodržavanja nekih delova, ti delovi su i dalje upotrebljivi i za kolica i za bicikle i za rolere.

Što se tiče izbora materijala, pa pogledajte samo Kosančićev venac i okolne ulice - koristi se kamen (granit) sa oštrim ivicama, bukvalno kao da fali još jedan korak u obradi (peskiranje) i te oštre ivice se osete i pod cipelama sa ne baš najmekšim đonom.

Slično je i sa onom sitnijom kockom. Pogledajte stare kaldrmisane ulice i primetićete da je ta kocka mnogo oblija nego ova nova što se stavlja na ulice i po parkovima.

Najveći šok sam doživeo kada sam vozio bajs u Holandiji po njihovoj kaldrmi. Ne lažem, jedno 5 puta je vožnja udobnija njihovom kaldrmom nego našom.
 
@Срлес

Zapravo, takva podloga koju je spomenuo @astrodule ne zadržava nešto vodu, ako se pravilno postavi. Ima je u Hajd parku trećina staza. Za samo kretanje starijih osoba, kao i ljudi sa kolicima, nije uopšte problem, zato što ih redovno viđam na pomenutim stazama. Čak i deca do dve godine starosti bez problema hodaju po njima, i to bez da ih roditelji drže za ruke.

Pravougaone kocke koje se mogu videti na par fotografija, kojima je popločano naselje, su stare kocke, koje su korišćene i u Humskoj ulici, deo uz stambeno naselje, a koje su pre jedno dve - tri godine zamenjene većim kvadratnim behaton kockama.

Gomile sa ovim velikim uskim pločama služe kao svojevrsni ivičnjaci, što će moći da se vidi na mom sledećem izveštaju sa terena.
 
Pravougaone kocke, hehe, pleonazam... ali definitivno najbolje opisuju na šta si/sam mislio, ne dolaze u obzir to je relikt SFRJ-ota.
Kad se pomene taj lomljeni kamen meni odmah padne na pamet popločan trg ispred Starog grada u Budvi.
Voda sa njega ne otiče već sunce mora da je osuši... proći tuda bez adekvatne obuće posle kiše garantuje mokre čarape
E zbog toga sam ja navukao strah od lomljenog kamena.
Mada su ovde površine znatno manje i ukoliko se dobro uradi voda lako može da se sliva sa strana.
 
Lomljeni kamen je lepo odrađen na Avali. Išao sam bajsem tuda uzbrdo i ravan je pod točkovima. Što se tiče drenaže, koliko se sećam odrađeni su kanali uz stazu tamo. Mislim da za ove staze po parkovima drenaža nije problem (ako ivičnjaci nisu iznad nova kamena)
 
Stjepana Filipovića, Savski venac

Evo i nastavak od juče. Na prve dve fotografije se vide postavljeni blokovi koji imaju svrhu ivičnjaka. Nakon toga sledi par fotografija popločane staze sa lomljenim kamenom. Kod ove staze je problem što teren nije idealna kosina, već je neka vrsta sa pregibom na pola, pa otud i ne baš najsrećnije rešenje. Ovde nije tolki problem voda, koliko to što blato usled jačin kiša zna da se nakupi na delu koji je bliže izbetoniranom. Taj izbetonirani deo je iznuđen, jer u vreme radova na stazi, koji su rađeni od strane stanovnika naselja, zafalilo je lomljenog kamena Ovo je jedina staza u naselju urađena na taj način. Nakon toga sledi nekoliko fotografija staza od lomljenog kamena u Hajd Parku. Na poslednjoj fotografiji se vidi staza koja je pored stajališta Topčiderska zvezda. Većina staza na delu između Bulevara vojvode Putnika i Tolstojeve je u stanju kao na poslednjoj fotografiji.



















Na narednim fotografijama prikaz radova na stazi između brojeva 30 i 29. A nakon toga slede fotografije staza i stepeništa u naselju, primeri kako je to uglavnom urađeno i u kakvom su stanju. Tačnije u koliko lošem stanju su. Dobar deo istih nije pipan od kako sam se rodio, što je skoro 40 godina, što znači da i duže nisu sređivane. Stepeništa su tu i tamo sređivana, ali su i ona generalno u lošem stanju, toliko da se krune, a pojedine staze koje vode od solitera ka Bulevaru kralja Aleksandra, zarasle su u travu i blatište, tako da izgleda kao da iste ne postoje.



































 
Vrh