Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Tako sto ce ulica biti takva da ako vozis brze od 10 km na sat, ogrebaces limariju na svom ljubimcu. Pa, ti vidi sta ti se vise isplati ;)

Петак, 13. aвгуст 2010.

Мирујући режим саобраћаја у Мишарској и Коче Капетана повећаће безбедност пешака

1405954_4_v.jpg


Мирујући режим саобраћаја, који ће у наредних неколико недеља бити уведен у Мишарској улици и делу улице Коче Капетана, повећаће безбедност свих учесника у саобраћају, а поготову пешака, рекао је Драгољуб Ђаконовић, секретар за саобраћај. Ђаконовић је нагласио да се никако не ради о „експерименту”, већ о пројекту какав постоји у већини европских земаља и који даје одличне резултате.

– У зони успореног саобраћаја предност над аутомобилима имају пeшаци и бициклисти. Аутомобили се улицом морају кретати тако да не ометају пешаке, брзином не већом од десет километара на час. Вишегодишња искуства земаља које познају овакве зоне говоре да је безбедност пешака повећана за најмање 50 одсто у односу на период пре тога. Формирање зона мирујућег саобраћаја омогућено је усвајањем новог Закона о безбедности саобраћаја и новог Правилника о саобраћајној сигнализацији – рекао је Ђаконовић.

Зона мирујућег саобраћаја до краја августа требало би да буде уведена на делу улице Коче Капетана, а у Мишарској улици током септембра. Ове улице тренутно су затворене за саобраћај јер је у току њихова реконструкција. Улице ће бити поплочане гранитним плочама, добиће обележена паркинг места, нове парковске клупе, жардињере, „чешљеве” за бицикле, а у Мишарској ће бити изграђена и јавна чесма.

– Желим да уверим грађане да ће после завршетка ових радова и увођења зона мирујућег саобраћаја њихове улице бити много лепше, комфорније и безбедније за саобраћај. Биће потпуно технички регулисане, у њима неће више бити непрописно паркираних аутомобила који су до сада „окупирали” тротоаре, па су због тога пешаци морали да се крећу средином улице. Мишарска ће, на пример, добити двадесетак облежених паркинг места. Грађанима ћемо ускоро поделити флајере у којима ће им бити објашњено да се њихове улице полако искључују из система колског саобраћаја и претварају у пешачко-бициклистичке оазе, где ће аутомобили бити „уљези” – објаснио је Ђаконовић.

Увођење зона успореног саобраћаја предвиђа и постављање новог саобраћајног знака, који иначе не постоји у Београду, а који је идентичан оном који се користи у Немачкој. То је знак обавештења, на њему су у првом плану пешаци и деца која се играју, што треба да симболизује предност шетачима, деци, купцима, посетиоцима ресторана, посластичарница и слично. Овај знак биће постављен на почетку обе улице, а предвиђен је и новим Правилником о саобраћајној сигнализацији.
Уколико овај систем буде заживео, зоне успореног саобраћаја биће уведене на још неколико локација, пре свих на Врачару, Палилули и Старом граду.

О зонама успореног саобраћаја грађани се могу детаљније информисати на сајту Секретаријата за саобраћај www.bgsaobracaj.rs.
Izvor Grad Beograd

Vise detalja:

- Misarska ulica (PDF)

- Ulica Koce kapetana (PDF)

- Animacija

-
 
Evo posto zivim u jednoj ulici usporenog saobracaja (na faksu smo ih zvali Integrisane ulice, al dobro) da podelim sa vama kako to izgleda.
Postoji puno nacina da se organizuje ulica ovog tipa: najcesci su postavljanje trotoara i kolovoza u isti nivo i naizmenicno postavljanje parking mesta stvarajuci tako cik cak putanju za vozila.
Kod mene je prvo resenje i vozila zaista idu sporo.
301pkbr.jpg

wb5dvt.jpg
 
Homer Jay":56liurhx je napisao(la):
Stanari Misarske skupljaju potpise protiv pretvaranja njihove ulice u zonu usporenog saobracaja, tj. integrisanu ulicu. Kazu da nije bezbedno i zele trotoar odvojen od kolovoza. Mislim da ce Grad iskulirati njihov zahtev. Ali, opet je lose sto je odnos sa gradjanima toliko zakazao da niko tim ljudi nije tacno objasnio sta takav koncept ulice zapravo znaci. Mada, i da je tako, imajuci u vidu nas tradicionalni otpor prema novotarijama, opet bi se nasla neka kriticna masa koja bi u tome videla nesto sumnjivo.
Iz jednog tv priloga izgledalo je da su stanari nezadovoljni zbog ogranicavanja pristupa vozilima,a ne zbog nedostatka trotoara, kako bi tek bili nezadovoljni kada pi ulica postala potpuno pesacka sto je najbolje resenje za ovakve mirne ulice sa dusom i starim zgradama. Ali ako vozila mogu da ulaze u ulicu, onda je uvek bolje odvojiti pesacki deo. Npr. na Novom Beogradu ima puno takvih pesacko automobilskih staza, gde nikada nije sasvim bezbedno kretanje, a ipak to smatraju legitimnim resenjem, a ne uzurpacijom pesackih staza iako ima dovoljno prostora i kolovoza i za jednu i za drugu namenu, ali odvojeno.
 
ova ulica na žabinim slikama izgleda kao i svaka druga ulica, jedino su trotoar i kolovoz u nivou, ali je opet jedan deo odvojen stubićima. ja sam tu mišarsku zamišljao kao da će sve biti u jednom nivou bez ikakvih prepreka i pešake i kola koji svi idu gde im padne na pamet :)
 
zaffa":1gexmsne je napisao(la):
ova ulica na žabinim slikama izgleda kao i svaka druga ulica, jedino su trotoar i kolovoz u nivou, ali je opet jedan deo odvojen stubićima. ja sam tu mišarsku zamišljao kao da će sve biti u jednom nivou bez ikakvih prepreka i pešake i kola koji svi idu gde im padne na pamet :)
To sto si ti mislio i jeste poenta integrisane ulice, ali ces primetiti da sa nasin mentalitetom, tako nesto nije moguce.
 
Prvo te ulice u Beogradu verovatno nece biti istog karaktera, drugo u mojoj ulici saobracaj ide jako sporo pa zaista mozes da prelazis kad i gde hoces a pritom iako naidje automobil on staje da bi ti presao. Ipak nije to pesacka ulica da se slobodno kreces direktno kolovozom.
 
Posto vidim da vodite raspravu o tzv. " home zones" ili "zonama usporenog saobracaja" molim vas da odete na sajt: www.misarska.in.rs
da razumete zbog cega je preko 300 gradjana, za samo 4 dana, potpisalo peticiju protiv OVAKVOG resenja Misarske ulice.
Ukratko - 1. Nismo protiv zona usporenog saobracaja kao takvih. 2. Preduslov uvodjenja ovakvih zona je DOGOVOR sa stanarima - koji je u nasem slucaju - potpuno izostao! 3. Nezadovoljni smo sto Sekretarijat ya saobracaj NIJE prethodno proucio kakva je to ulica - koliko ljudi, dece. automobila prodje ovom ulicom u pikovima - svuda se u svetu to RADI 4. Mi, koji u toj ulici zivimo, na osnovu ISKUSTVA tvrdimo da je ova ulica saobracajno preopterecena - kao jedina veza izmedju SV. Markovica i Resavske + stotinama djaka koji svakodnevno idu u dve velike skole kroz nasu ulicu - pa na sve to jos 25 parking mesta koje je predvideo Sekretarijat u ulici od ukupno 7 metara sirine - nespojivo je! 4. Zbog tih 25 parking mesta u maloj ulici - ovim projektom se UKIDA ceo jedan trotoar . tako da ce ljudi i deca DIREKTNO iz svojih zgrada izlaziti na kolovoz! 5. Sve ovo prakticno znaci da cemo imati NEBEZBEDNU ulicu kao i do sada - samo sto ce stajati znak ogranicenja brzine na 10km (inace nemerljivo) i znak za dozvoljeno parkiranje, a umesto lezecih policajaca bice lezeca udubljenja
I mogao bih ovako do u nedogled da nabrajam nedostatke ovog projekta, zakonske propuste, kolizije sa drugim zakonima - ali za to pogledajte sajt.
Sve u svemu nedovoljno promisljen projekat, koji DIREKTNO ugrozava bezbednost saobracaja u Misarskoj. I zato zahtevamo da se izmeni!
 
Evo, na ovoj slici sa gore postavljenog sajta se lepo vidi kako je funckionisala Mišarska do sada. Još je ovo i malo bolja situacija jer nema toliko vozila na trotoarima - česća situacija je da automobili okupiraju trotoare, a onda ti bato idi kolovozom, pa šta ti Bog da.

snapshot2.jpg


Možda novi projekat nije adekvatan, ali jasno je da Mišarska fizički ne može da primi na sebe izdignute trotoare na obe strane, parking mesta i visoko frekventni saobraćaj. Nešto mora da se žrtvuje.
 
Dobro si rekao : nesto mora da se zrtvuje. Stanari su potpisali peticiju kojom u potpunosti zrtvuju parking u Misarskoj ulici a sve zbog bezbednosti.

Dva trotoara, propisane sirine 1,6 metara nisu uopste neophodno resenje. Odlicno bi sve funkcionisali i ulicom u jednoj ravni, sa usporenim saobracajem ali bez parkiranih automobila. Bezbedan prostor moze da se obezbedi jedino silom a to znaci postavljanjem stubica sa obe strane "kolovoza". Ne zaboravi, 2007. godine je Misarska rekonstruisana na isti nacin, uz pokusaj pravljenja parking zone a uz suzenje trotoara na 80 cm pa je kada je to napravljeno ipak neko shvatio da nije po propisu i ponovo je sve razrovano i napravljeno resenje kao na gornjoj slici.

Sve detalje tadasnje rekonstrukcije takodje mozete videti na sajtu http://www.misarska.in.rs/slike/izgled-misarske-ulice-2007-godine/

A to sto gradski sekretar daje izjave kako se nista nece promeniti osim sto je Misarska sluzila keo neregulisan parking a sada ce to biti regulisan parking je tacno. Umesto da u ulici budu postavljeni znaci za zabranjeno parkiranje, poviseni ivicnjaci i/ili stubici, ulica je namerno bila napravljena kao loviste za Pauka. Niko nije branio Sekretarijatu za saobracaj da regulise jednom od ovih metoda saobracaj ali to onda ne donosi prihode od parkiranja. I ne zaboravimo da su u susednoj ulici na razdaljini dole i gore na 100 metara montirane baste 6 kafica i da svaki od njih zauzima po nekoliko parking mesta (koja sigurno placaju).
 
Prenosim slike Ulice Koce Kapetana na Vracaru koja takodje postaje "zona usporenog saobracaja". Slike je postavio user Luka sa SSC foruma i nadam se da se covek nece ljutiti za krsenje autorskih prava:

Luka(ssc)":1uim4ik2 je napisao(la):
 
ANATOMIJA ULICE: Bitka za trotoar
Janko Baljak17. avgust 2010. 21:45 | Komentara: 1
Posle izgubljenog rata za beogradske platane u Bulevaru kralja Aleksandra, vodi se nova bitka. Mišarska ulica postala je predmet eksperimenta gradske vlasti


JANKO BALJAK


Rođen u Beogradu gde živi, radi i šeta. Snima filmove i predaje studentima dokumentarni film.

OSTALI TEKSTOVI

ANATOMIJA ULICE: Bitka za trotoar
ANATOMIJA ULICE: Bulevar sramote
ANATOMIJA ULICE: Ima li Srba u „osamdesettrojci“?
ANATOMIJA ULICE: Ima li Brke u avionu?
ANATOMIJA ULICE: Drugarice posadite cveće
ANATOMIJA ULICE: Evergrin Beba
ANATOMIJA ULICE:
Poneti samo gumicu
ANATOMIJA ULICE: Poraz drvenog advokata
ANATOMIJA ULICE: Jabuka u grlu
ANATOMIJA ULICE: Štikle na asfaltu
KOLUMNISTI

Voja Žanetić
Mirjana Bobić-Mojsilović
Boško Ćirković Škabo
Janko Baljak
POSLE izgubljenog rata za beogradske platane u Bulevaru kralja Aleksandra, usred leta, vodi se nova građanska bitka, bitka za trotoar u jednoj maloj, ali lepoj i važnoj ulici u centru grada. Mišarska ulica postala je predmet eksperimenta gradske vlasti. Ukida se trotoar i uspostavlja „zona usporenog saobraćaja“ gde vozila ne smeju da se kreću brže od 10 km/č. Pešaci i automobili trebalo bi da vode nekakav suživot bez trotoara.

Slična rešenja postoje u mnogim evropskim i svetskim ulicama, ali beogradski put u Evropu prečesto vodi kroz potpuno ignorisanje mišljenja onih koji žive u ovom „evropskom gradu budućnosti“. „Vlasti nakaradno tumače evropske standarde, u pitanju je vaćaroška interpretacija propisa“, tvrde stanari ove ulice. Jer, za razliku od sličnih ulica, Mišarskom nakon rekonstrukcije neće moći da se kreću invalidi, vatrogasci će uzaludno pokušavati da ugase požar, ukinuće se selidbe stanara jer veći kamion neće moći da prođe. Kada iz zgrade zakoračite na pločnik imaćete samo 60 centimetara prostora da se provučete između parkiranog automobila, umesto zakonskih 1,5 metara vazduha...

Da li ste ikada videli automobil koji ide nekom ulicom brzinom od 10 km/č? Da li mislite da će tradicionalno disciplinovani beogradski vozači zbog pešaka i velikog broja dece, koji prolaze ovom ulicom, militi Mišarskom? Da li ćemo teoretski gledati idiličnu sliku kako se vozač i pešak drže za ruke kroz prozor kola i ćaskaju dok hodaju Mišarskom? Da li će policija drakonski kažnjavati automobile koji idu 12 km/č i tako ugrožavaju bezbednost saobraćaja? Ko je izračunao da vozilo koje se kreće 10 km/č ne može da ubije dete ili staricu? Sva ova „montipajtonovska“ pitanja mogla bi postati stvarnost u Mišarskoj pošto je ona već dva meseca razvaljena iako je 2007. kompletno i luksuzno rekonstruisana.

Stanovnici Mišarske su tek nakon novog raskopavanja ulice shvatili da se iza evropske priče o humanom licu grada ponovo krije pragmatična materijalna bitka za parking mesta. Između novih 25 parking mesta provlačiće se stanari i prolaznici. Čim zakorače na ulicu, deca će se naći na kolovozu „usporenog saobraćaja“. Ali zar i nedavni rat za platane u Bulevaru nije vodila i dobila „parking mafija“?

U danima pred nama videćemo da li vlast može da se ogluši o gnev 80 odsto stanovnika raskopane ulice? Da li će ignorisati peticiju, koju je potpisalo 300 građana i građanka, čiji potpis ima naročitu težinu, Snežana Marković, direktorka Osnovne škole „Vladislav Ribnikar“, čijih će stotine učenika biti predmet eksperimenta „usporenog saobraćaja“? Da li ćemo ponovo prisustvovati trijumfu „birokratskog cinizma“ neosetljivog na mišljenje onih koji će živeti taj eksperiment?

Slučajno poznajem neke od stanara u Mišarskoj ulici i strasno navijam za ovakav primer građanskog bunta protiv bahatosti i samovolje u ime "humanizma i renesanse". Ovi ljudi su se odlično organizovali i naoružali argumentima i znanjem. Pravo i moral su na njihovoj strani. Trenutno bolje poznaju primere sličnih ulica nego svi gradski sekretarijati za saobraćaj na svetu zajedno. Imaju i svoj sjajni veb sajt www.misarska.in.rs na kome čak uživo možete pratiti prenos raskopavanja u Mišarskoj! Trebaće im mnogo nerava i strpljenja, koje je imao „drveni advokat“ iz Bulevara. Više od svega biće im potrebna naša građanska solidarnost. Nju je u iscrpljujućujoj borbi za poslednji platan student kineskog jezika na kraju izgubio. Vlast je najbolje istrenirala baš tu igru. Igru iznurivanja građanske solidarnosti. Ali valjda su i stratezi otpora iz Mišarske naučili nešto iz uzastopnih poraza sličnih građanskih inicijativa.

http://novosti.rs/dodatni_sadrzaj/clanci.119.html:296668-ANATOMIJA-ULICE-Bitka-za-trotoar

I komentar

MIsarac 18. avgust 2010. 10:38 #1409127
Evo, g. Baljak - da javim prvi odlicnu vest! Gradske vlasti ovog puta su u rekordnom roku izašle u susret zahtevima stanara Misarske i uvazile nas zahtev da bezbednost pesaka, u nasoj ulici bude prioritet!. Odluceno je da se stubicima odvoje dve pesacke staze i da se prosire. Da bi se smanjio broj vozila u Misarskoj, njome ce moci da se krecu samo vozila stanara i onih koji u Misarskoj rade! Mozda to i postane pristojno mesto za zivot? Gradjanska inicijativa je pobedila, nadamo se na opste dobro
 
STANAK O REKONSTRUKCIJI MIŠARSKE
Ulica samo za stanare i one koji tu rade

G. Svilar | 18. 08. 2010. - 00:02h | Foto: M. Perić | Komentara: 13
Mišarska ulica će posle rekonstrukcije po svemu sudeći pripasti samo stanarima koji u njoj žive. Onima koji ne žive u ulici neće biti dozvoljen ulazak u Mišarsku iz Svetozara Markovića, a parking mesta biće namenjena samo stanarima sa povlašćenim kartama i vozilima firmi koje se nalaze u ulici.


Stanari Mišarske protivili su se da njihova ulica postane zona usporenog saobraćaja
Ovo epilog jučerašnjeg sastanka u Sekretarijatu za saobraćaj povodom problema u pomenutoj ulici, mada u Sekretarijatu kažu da je sve planirano tako još pre nekoliko meseci. Stanari već danima protestuju jer se ne slažu sa tim da se njihova ulica pretvori u zonu usporenog saobraćaja. Oni misle da bi ta mera narušila bezbednost ljudi i dece koji žive u ulici, jer ne veruju da će se automobili ovuda kretati 10 na sat kako je propisima predviđeno.

- Na naše opšte iznenađenje dobili smo obećanje da će ulica nakon rekonstrukcije biti samo za nas. Rečeno nam je da niko neće smeti da skrene u ulicu iz Svetozara Markovića i da će parkinzi biti namenjeni samo za ljude koji ovde žive - kaže Aleksandar Gavrilović, predstavnik oko 300 ljudi koji su potpisali peticiju.

Suština svega je da će ustaljeno kretanje mnogih vozila uskoro biti promenjeno. Vozači koji ne žive ili ne rade u Mišarskoj više neće moći da, kao do sada, iz Svetozara Markovića skrenu u Mišarsku i dođu do Resavske da bi nastavili put dalje. Ovakva organizacija mogla bi da predstavlja veliki problem za dostavna vozila ali i radnike firmi koje imaju svoja predstavništva u ovoj ulici. U Mišarskoj je sedište nedeljnika „Vreme“, poznate kafane „Sokoj“, nekoliko preduzeća i jedne banke. U Sekretarijatu za saobraćaj ipak kažu da je nemoguće sada svima zabraniti da se kreću ulicom ako ne žive u njoj, i da su pojedini zahtevi predstavnika stanara nerealni.

- Svi koji budu imali potrebe dobiće dozvolu od Sekretarijata da ulaze u Mišarsku i da se u njoj parkiraju. U Svetozara Markovića će biti postavljen znak obavezno pravo i na njemu će pisati „osim za stanare Mišarske“. Međutim, ne moguće je zabraniti ljudima koju tu rade da ne ulaze vozilima u ulicu, ali to ne može da piše i na znaku jer bi bilo predugačko - kaže Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj i dodaje da je na zahtev stanara urađene sitne izmene projekta. To se pre svega odnosi na pomeranje stubića, žardinjere i brisanje parking mesta koje je prema projektu trebalo da se nalazi ispred jednog kolskog ulaza.

Posebne nalepnice
Pošto se na sastanku „potegla“ priča i oko toga kako će policija kažnjavati vozače koji skreću u ulicu, rečeno je da će svaki stanar koji ima automobil dobiti nalepnicu koju će lepiti na vetrobransko staklo. Takođe, firme koje imaju svoja vozila kao dokaz da nisu u prekršaju policiji će pokazivati odobrenje Sekretarijata za saobraćaj.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/203201/Ulica-samo-za-stanare-i-one-koji-tu-rade
 
a kakav ce biti rezim saobracaja u koce kapetana kad su stavili ovu zardinjeru na sred?
 
SLedece godine se rade ruzveltova,karadjordjeva i vojvode stepe,danas rekose na rts-u. :vops:
 
Posledica dogovora za Mišarsku
Sada svako može da traži ulicu za sebe

Borba za „prisvajanje“ ulica se nastavlja. Poučeni slučajem „Mišarska“ stanari Višegradske ulice tražiće da se zabrani skretanje u njihovu ulicu svima osim ljudima koju tu žive i vozilima Hitne pomoći. Zauzimanje javnog zemljišta i gradskih ulica na takav način ne sme da se dozvoli, izričiti su saobraćajni stručnjaci.

67638_bgd35-misarska-foto-m-peric_f.jpg

Stanarima Mišarske posle potpisane peticije Sekretarijat za saobraćaj obećao da će posle rekonstrukcije u nju moći vozilima da uđu samo stanari

- Kad su mogli stanari iz Mišarske da dobiju ulicu samo za sebe, zašto ne bi mogli i mi iz Višegradske. Narednih dana potpisaćemo peticiju da gornji deo Višegradske, od Kneza Miloša do Resavske, mogu da koriste samo vozila Hitne pomoći i mi koji tu živimo. Ovuda dnevno prođe 5.000 automobila, ne možemo da živimo od buke, a plašimo se i za bezbednost - kaže Petar Crnomarković koji živi u Višegradskoj 26.

Ako slučaj „Višegradska“ dobije sličan epilog kao i „Mišarska“, postavlja se pitanje koja ulica je sledeća na redu.

- Možda će se studenti i profesori Saobraćajnog fakulteta udružiti pa tražiti Ulicu vojvode Stepe samo za sebe - šali se profesor Milan Vujanić.

Očigledno, Sekretarijat za saobraćaj je pogrešno postupio pod pritiskom stanara Mišarske, koji izgleda ne znaju šta znači zona usporenog saobraćaja koja treba da se uvede u njihovoj ulici. Stanarima ne može da se ospori strah za bezbednost, znajući kakvi su beogradski vozači, međutim ono što će se u toj ulici napraviti posle njihovih pritisaka više nije prava zona usporenog saobraćaja, kako je ona definisana zakonom. U Evropi je to površina u kojoj apsolutnu prednost imaju pešaci, gde nema odvojenih trotoara, a ceo prostor namenjen je za šetnju. Vozila ne smeju da se kreću brže od 10 kilometara na sat. Iskustva iz inostranstva ne pokazuju da je zbog uvođenja takvih mera bilo masovnih stradanja, čega se navodno plaše stanari Mišarske.

Na ovom primeru se pokazalo koliko u mentalitetu Beograđana ima otpora prema nečemu što je odavno postala praksa u mnogim gradovima.

- Sekretarijat za saobraćaj je podlegao velikom pritisku. Ne osporavam pravo ljudima da iskazuju svoje mišljenje ali to što je neko napisao peticiju nije obaveza da se problem reši onako kako stanari misle da treba. Razumem ljude iz Sekretarijata, oni rade tako da građani budu zadovoljni, ali ovde je reč o tome da je neko pod pritiskom pokvario meru koja je izvanredna. Ulica je javno dobro i nije vlasništvo nijedne grupe ljudi - kaže za „Blic“ Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta dodajući da zona usporenog saobraćaja može samo da poveća bezbednost ljudi koji u njoj žive kao i ostalih prolaznika.

Bez komentara
Da li će i stanari Višegradske ulice uspeti u nameri da „zatvore“ deo ulice znaće se tek kada u Sekretarijat stigne najavljena peticija.
- Ništa ne želim da govorim dok ne vidim njihov zahteve - katko je prokomentarisao Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj.
Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/203855/Sada-svako-moze-da-trazi-ulicu-za-sebe
 
Šta je sa Balkanskom? Počeli su da je sređuju i odjednom ništa, već danima nema ni radnika ni mehanizacije, samo su vratili ono malo kocki koje su raskopali i ponovo ide saobraćaj, mada je rekonstrukcija trebalo da traje do početka septembra...
 
Ma Balkansku treba skockati kao Knez M.a po sredini veštačka kaskadna reka ,fontane,drvoredi barem od Hotela Moskva do Praga,a čudi me da Beogradput nije u sredio i Ruzveltovu koja se uliva u Bulevar tj tačno iznad stanice Vuk :kafa:
 
Posledica nerazumevanja suštine.

Nas su barem učili na faksu, čak smo i na ispitu imali konverziju klasične ulice u ulicu usporenog saobraćaja. Na fotkama iz Nemačke to savršeno izgleda.

Prvi princip je bez ivičnjaka i trotoara. Svi su na jednoj površini.
Drugi je da se vozila nateraju da se usporeno kreću na taj način da i da hoće brže ne mogu.
To se radi tako što moraju da se kreću cik-cak. Posle. prvih 20-25m se kreću recimo desnom stranom, posle 25m levom stranom ulice, Ove ulice su po pravili jednosmerne i obično su slepe tj nema saobraćaja koji tu ne završava. Ideja gubi smisao ako je ulica tranzitna. Parkirana vozila su maksimalno do fasade.

Nema govora o direktnom izlaženju pešaka na kolovoz iz stambenih ulaza. takva mesta su zaštićena žardinjerama ili nekim drugim fizičkim preprekama.
 
Nažalost, uobičajeni fušeraj je došao do izražaja pri rekonstrukciji Mišarske ulice, tako da se jedna početno lepa ideja koja je delovala kao prijatno iznenađenje, vratila nazad u blato naše svakodnevnice.

Naime, pored standardne aljkavosti (rupe na pločniku kod mobilijara, stubića i sl, krpljenje betonom i delićima polomljenih ploča itd) celu ulicu su izgleda kompletno zasrali tako što je nivo ploča iznad slivnika i još gore ulaza u zgrade.

Opširnije na: http://www.misarska.in.rs/slike/alj...jektovanju-i-nadzoru-radova-u-misarskoj-2010/
 
Мислим да реконструкција Мишарске још увек није готова и да не треба коначне закључке доносити на основу онога што кажу у старту надркани станари исте. Да сачекамо пар дана.
 
Off - kad sizif pomenu nadrkanost, evo mog slucaja. Pre dva meseca su nam zakrpili uicu novim asfaltom (to je prvi put da se nest asfaltira posle 1996. kada smo uoci cuvenih lokalnih izbora ucestvovali u SPS-ovskoj kampanji asfaltiranja ulica, tako sto smo platili gotovo polovinu radova iz svog dzepa). I tako, najzad uzivasmo ta dva meseca bez rupetina koje bi mogle da posluze kao kulise za snimanje filma o Apolu 11. Medjutim, prosle nedelje opet pukne vodovodna cev, sto je otprilike 182. put u poslednje dve godine. Sto te naravno jos vise razljuti kada imas u vidu da je tokom druge polovine juna, celog jula i pocetka avgusta, voda nepogresivo nestajala svako vece posle 20h.

Uglavnom, ovde je to u nadleznosti nekog grocanskog JKP. Pre tri dana su dosli i dok sam ja spavao uterali su masinu za secenja asfalta u dvoriste i otisli. Sokirao sam se kad sam je zatekao u dvoristu. Juce su najzad dosli da rade. E sad, posto im je zvono na vratima isuvise napredna tehnologija, probudili su me vicuci "gazda, gazda!!!" (zamislite, ja gazda!?). Navucem neku odecu na sebe i sidjem da vidim sta hoce. Treba im kofa da izbace vodu iz rupe. Posle pola sata opet "gazda, gazda!!!" Sta je sad!!? Treba ime letva, pa im treba noz, pa im treba struja da ukljuce pumpu.... Treba da krenem na posao, pitam ih je l' im jos treba struja, a oni me gledaju onako kao da sam ih upravo osamario, Treba, kazu. Nista, ja ih premostim na garazu i zamolim ih samo da iskljuce svoj kabl kada krenu.

I uvece kad sam dosao imam sta da vidim. Za jednu pukotinu na cevi su iskopali olimpijaki bazen na sred ulice, koji je naravno pun vode, koja se odatle preliva i formira potocic koji se sliva niz ulicu. Najgore je sto je moja ulica slepa, tako da su je presekli tacno na pola i zarobili 10-ak kuca!?

Jutros opet u 8h, "gazda, gazda!!!" Budim se, ne znam gde se nalazim, jbt. Nekako se saberem, obucem, sidjem dole. Dobro jutro, kazem. "Eh, mi te zovemo, a ti spavas!" Pa, majka mu stara, zar ne smem da spavam u svojoj kuci!? Kazu, snasli su se za struju kod komsije. I to je to. Sad me ne gnjave, ali vidim da ulaze i setkaju po dvoristu po ceo dan, kao da je jbn Trg Republike.

Uglavnom, koliko sad vidim, zavrsavaju. Samo sto ce samo zatrpati rupu i ostaviti je tako jer kazu da nemaju para ni da je zabetoniraju, a o asfaltu mozemo da sanjamo (ulicu nam je u junu zakrpio Beograd put po nalogu Grada, Grocka je bila samo posrednik za nas zahtev).

Moja ulica nema trotoar, kao sto rekoh prakticno smo sami platili njeno asfaltiranje, a svojevremno smo sami platili i osvetljenje, a i kanalizaciju. Pre nego sto se nadje neki pametnjakovic, da napomenem da 90% kuca ima gradjevinsku dozvolu i svu potrebnu dokumentaciju. Sta je poenta - pa, mozda u Misarskoj ipak i nije tako lose ;)
 
Vrh