Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Ovo i izgleda ok ,za ovu zonu grada ali za glavne Bulevare i centar bez granita ne valja ništa! :o
 
Generalno je to poplocavanje parking mesta na ulici totalna besmislica i jos jedan pokazatelj da u tim preduzecima sede nekvalifikovani ljudi. Parking mesta se poplocavaju tamo gde im je to ekskluzivna namera - na parkingu, oko zgrada isl. Na ulici je to lose raditi iz dva razloga. Prvo, time se bacaju pare i stvaraju dodatni troskovi ako se resi da tu ipak bude ulica. Drugo, optpicki se znatno smanjuje svaka ulica, bas kao i onim bespotrebnim prosirivanjem trotoara do sirine parkingmesta na semaforima. Ulice na gornjem Dorcolu koje su poplocanae izgeldaju sada kao sokaci iako zapravo imaju tri trake + trotoar sto uopste nije malo.
 
Ulica deluje jadno, a kakva ce biti za par meseci ne smem ni da zamislim :( I tako je unistena jedna...
 
Lucifer":2qrixsf0 je napisao(la):
Generalno je to poplocavanje parking mesta na ulici totalna besmislica i jos jedan pokazatelj da u tim preduzecima sede nekvalifikovani ljudi. Parking mesta se poplocavaju tamo gde im je to ekskluzivna namera - na parkingu, oko zgrada isl. Na ulici je to lose raditi iz dva razloga. Prvo, time se bacaju pare i stvaraju dodatni troskovi ako se resi da tu ipak bude ulica. Drugo, optpicki se znatno smanjuje svaka ulica, bas kao i onim bespotrebnim prosirivanjem trotoara do sirine parkingmesta na semaforima. Ulice na gornjem Dorcolu koje su poplocanae izgeldaju sada kao sokaci iako zapravo imaju tri trake + trotoar sto uopste nije malo.
Zapravo, to je vrlo dobro. Mislim da sve ulice, odnosno kolovoze, treba maksimalno vizuelno smanjiti, u UK koriste one cik-cak linije da bi to postigli. Jer onda vozači voze sporije i opreznije. A prosirivanje trotoara na raskrsnicama je jedna od boljih stvari! Kao pešak se osećam bezbednije, a kao vozaču mi je lepše, plus nema više onih kola koja staju na raskrsnicama pa da cvikaš da li će neki pešak izleteti, lepo i pregledno ulaziš u raskrsnicu.
 
To je debata koja traje medju urbanim planerima, ali ne moze se poreci da je u pitanju nesto u toku sa svetskim shvatanjima gradskom razvoja:
http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_calming

Licno, mislim da je to (posebno na Dorcolu) dobra ideja, ali SAMO u sprezi sa metroom... Sad, ako krenu izgradnju metroa ove/sledece godine, onda OK, ako ne... druga prica :)
 
Ako ne krenu sa gradnjom Metroa biće žestoki nemiri :o S obzirok koliko će benzin biti skup ,Beograđani će masivno krenuti da koriste javni prevoz a onda opet kolaps spas je u Metrou! ;)
 
Ambassador: Zapravo, ako bi počeli da koriste gradski prevoz bilo bi mnogo manje gužvi van vozila gradskom prevoza

FTFY :)
 
Ambiciozni planovi rekonstrukcija ulica (nepostojece) gradske vlasti :D


Do kraja meseca trebalo bi da počne proširenje Savske ulice
Dve nove trake za brži prolaz do Gazele
Autor: Svetlana Palić | 09.06.2008 - 10:06

Radovi na proširenju Savske ulice trebalo bi da počnu, prema poslednjim informacijama, u drugoj polovini juna. Od Glavne pošte do odvajanja za Gazelu, na prostoru koji zauzimaju depoi Železnica Srbije, Savska ulica dobiće dve nove trake. Tramvajske šine ostaće sredinom ulice.

Projekat rekonstrukcije Savske ulice najavljen je pre više od godinu dana. Ideja je da se poboljša protočnost saobraćaja od Železničke stanice i Karađorđeve ulice do mosta Gazela, u pravcu Novog Beograda.
- Protočnost će se duplo poboljšati kad Savska bude proširena za još dve trake. Radovi, koji treba da počnu uskoro, trajaće najviše dva do tri meseca - kaže za „Blic“ gradski sekretar za saobraćaj Zoran Pešović.
Procedura pribavljanja dozvola za rekonstrukciju Savske nalazi se na samom kraju.
- Predali smo svu potrebnu dokumentaciju Sekretarijatu za urbanizam. Čekamo da nam izdaju prijavu radova. Čim to dobijemo, krećemo sa radovima na terenu - kaže za „Blic“ Nenad Bajić, portparol Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Sekretarijat za urbanizam primio je 5. juna dokumentaciju za Savsku i ima zakonski rok od osam dana da Direkciji izda prijavu radova.
- Ako im je dokumentacija u redu, nema razloga da im se ne izda prijava radova. Obično dokumentacija Direkcije bude kompletna, jer sa njima vodimo prethodne konsultacije - kaže za „Blic“ Nenad Komatina, gradski sekretar za urbanizam.
Do kraja godine u planu je još nekoliko proširenja ulica i izgradnja pešačkih pasarela, kao i rekonstrukcija Karađorđeve ulice, od Ekonomskog fakulteta do Kalemegdana.
Ulica Kneza Miloša proširiće se u delu koji sada zauzima pločnik ispred Doma inženjera i tehničara.
- Ostavićemo dovoljno prostora za trotoar, ali ćemo dobiti i jednu novu traku za skretanje u levo ka Domu narodne Skupštine. Raskrsnica Kneza Miloša i Bulevara kralja Aleksandra tako će imati dve trake za skretanje u levo i dve za pravo što danas nije slučaj - objašnjava sekretar Pešović.
Proširenje za jednu traku treba da dobije ovog leta i Ulica Ljutice Bogdana.
- Stvara se usko grlo u delu gde se Ulica Ljutice Bogdana uliva u Bulevar mira. I tu ćemo proširiti ulivanje za još jednu traku kako bi se izbeglo da se stvaraju redovi sve do Zvezdinog stadiona - kaže Pešović.
Dve pešačke pasarele, jedna kod „Šećerane“ na Adi i druga kod „Gospodarske mehane“ treba da reše problem prelaska pešaka sa Ade Ciganlije na drugu stranu ulice u pravcu grada i prelazak posetilaca Sajma iz Hale 14 ka Gospodarskoj mehani.
Ako ne bude većih političkih potresa u gradskoj upravi, do kraja godine trebalo bi da se realizuje i projekat rekonstrukcije Karađorđeve ulice. Ona bi, slično kao Nemanjina, trebalo da obuhvati rekonstrukciju šina, ali i trotoara i ceste, kao i bolju svetslosnu signalizaciju, izbacivanje nepotrebnih semafora.

Pančevac na čekanju
Početak rekonstrukcije Pančevačkog mosta još čeka da se završi postupak žalbe drugoplasirane „Goše“ na javni tender za izvođača radova. Na tenderu je, pre mesec dana, pobedila austrijsko-srpski konzorcijum „Alpina“. Uprava za javne nabavke još nije odlučila o žalbi „Goše“, a zakonski rok ističe za oko dve nedelje. Tek nakon završetka tog postupka, Direkcija može da sklopi ugovor sa „Alpinom“ i da od Ministarstva za infrastrukturu traži prijavu radova (odnosno dozvolu za početak radova). Niko od zvaničnika nije hteo da prognozira kad će Pančevac da počne da se rekonstruiše. Kako sada stvari stoje, to verovatno neće biti u junu.
 
Jes da ono sto su stavili u cika ljubinoj nije toliko kvalitetno kao u knezu, al da lici-lici :) fino izgleda skroz, jos samo da pociste i postave neku dekoraciju tipa cvece, neke lepe svetiljke i tako... naravno , ne da se nabaca onako ofrlje, vec onako...lepo :)
 
Lucifer":2hr70a0b je napisao(la):
Generalno je to poplocavanje parking mesta na ulici totalna besmislica i jos jedan pokazatelj da u tim preduzecima sede nekvalifikovani ljudi. Parking mesta se poplocavaju tamo gde im je to ekskluzivna namera - na parkingu, oko zgrada isl. Na ulici je to lose raditi iz dva razloga. Prvo, time se bacaju pare i stvaraju dodatni troskovi ako se resi da tu ipak bude ulica. Drugo, optpicki se znatno smanjuje svaka ulica, bas kao i onim bespotrebnim prosirivanjem trotoara do sirine parkingmesta na semaforima. Ulice na gornjem Dorcolu koje su poplocanae izgeldaju sada kao sokaci iako zapravo imaju tri trake + trotoar sto uopste nije malo.
Onda nemci nemaju pojma o saobracaju jer su npr. u Minhenu skoro sva ziva parking mesta na isti nacin poplocana. Naravno pitanje je kao i uvek u kvalitetu izgradnje ali ovde izgleda super a logiku "to je bacanje para" mozemo da primenimo i na trotoare. ;)
 
Povećanje kapaciteta saobraćajnica privremeno rešenje za kolaps u gradu
Ulice šire gužve manje
Ulice su odavno postale tesne da prime sav saobraćaj koji se u njih svakodnevno sliva. Tako se zastoji i nepregledne kolone stvaraju na Brankovom mostu, Mostarkoj petlji, Savskoj ulici, bulevarima Despota Stefana i Vojvode Mišića. Dugoročno rešenje su, smatraju saobraćajni stručnjaci, završetak obilaznice i izgradnja unutrašnjeg magistralnog prstena, uz nekoliko novih mostova, pre svega na Dunavu. Međutim, kako je za to potrebno vreme brži izlaz iz zastoja su šire i rekonstruisane ulice. Novo ruho su već dobile Nemanjina, Autokomanda, Stari savski most, ali i Zemusnki put čijim je proširenjem udvostručen kapacitet mosta na koji se nadovezuje.
- Šire ulice ubrzaće saobraćaj dok ne izgradimo obilaznicu i nove mostove. Tako će rekonstruisana Savska ulica do kraja godine dobiti dve nove trake za smer ka Galezi što će postojeće tri ostaviti za tranzitni saobraćaj do Pančevačkog mosta. Kada bude završen žalbeni postupak počeće i rekonstrukcija jedinog gradskog mosta preko Dunava. Široki bulevar sa po tri trake u oba smera postaće i Vojvođanska ulica na Novom Beogradu. Novu traku i delimično proširenje dobiće i ulica Kneza Miloša u zoni sa Bulevarom kralja Aleksandra - kaže za Danas Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj. Podsećamo, u proteklom periodu rekonstrukcijom Južnog bulevara prevaziđen je kolaps u tom delu grada. Autobusi se sada brže kreću i kroz ulicu Braće Jugovića koja je dobila nove trake, ali i uređene trotoare. R. V. Bibić
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Problem sa Bulevarom nije u malom broju traka nego u nepropisno parkiranim vozilima. Krajnje desne trake sa obe srane su cesto, ako ne i uvek, pupunjene.
 
Isti slucaj je u jos nekoliko ulica u gradu, npr. Vojvode Stepe :D
 
Jel neko zna kada će konačno biti rekonstruisana Požeška ulica na Banovom Brdu koja je u katostrofalnom stanju ,ili bolje reći kao posle nuklearnog udara,tamo su nešto bušili duž tramvajskih šina ali ne znamo ništa konkretno!
 
koliko sam ja shvatio, uzece koji metar od trotoara ispred tuckwooda, odnosno od turske ambasade do 3 lista duvana... ode tuckwoodov kafic, po svemu sudeci, plus 'parking prostor' za dzipove na tom potezu
 
Pa zar nije logicnije da diraju drugu stranu, gde ne postoje nikakvi objekti vec je tu samo parkic. Ionako je vec sada suvise malo prostora na strani na kojoj je tuckwood, narocito kad se dodje do samog coska sa bulevarom.
 
shmeksi":1qu9lsfo je napisao(la):
:rant:
Inače, prvi put sam se provozao Južnim noću/predveče i oduševio sam se kad sam shvatio da su bele izvučene linije (odnosno nalepljene trake) fluroscentne.. Baš je wow i super udobno voziti, ranije sam u širokom luku izbegavao ovu ulicu, ali ne više. :)
 
Nisam nista lose mislio, nemoj da se ljutis :)
Samo mi zdrav razum nalaze takvo razmisljanje. Na jednoj strani postoje zgrade i trotoar je pristojno sirok, ali sa tendecijom suzavanja sto se vise priblizavas Bulevaru, ali se zato na drugoj strani ne nalaze nikavi objekti vec je tu samo trotoar (cirka, sirine 3 metra) i onda tek pocinje parkic. Logicnije je da se prosiri ta strana jer se realno nece smanjiti povrsina trotoara (samo ce trotoar uzeti mozda metar, dva sadasnjeg parka, sto je ipak mnogo bolje resenje nego uzimati prostor na drugoj strani gde postoje objekti i ljudi koji koriste te objekte, a i na toj strani je kretanje gusce nego na strani na kojoj je parkic). It's simple as that.

p.s. volem bre parkice, nisam dushmanin :D
p.p.s. evo i slicke da objasnim na sta sam mislio

 
Na stranu to što mislim da je fašizam uništavati parkove :), mislim da je krajnje nepraktično proširavati tu stranu, jer time se dobija još jedna traka na mestu gde nije potrebna, mnogo je potrebnija kad izlaziš iz KM, a ne kad ulaziš, jer bi se stvarale dodatne gužve, uostalom, ako bi se ipak proširivalo sa strane parka, ali da dobiješ još jednu traku sa druge strane, bilo bi preveliko cik-cak skretanje kad ideš iz pravca Takovske. Uostalom, meni nije bilo jasno kako mogu da prošire Brać. Jugovića, ali su neverovatno uspeli, i odlično je. Mislim da će uštinuti po malo na svakoj strani, i onda ubaciti nekako još jednu traku.. :/
 
Vrh