Beograd: Obnovljene ulice prepune kratera
N. Vukić | 29. april 2015. 23:50 | Komentara: 14
Iako potpuno rekonstruisane, mnoge saobraćajnice posle samo nekoliko godina u očajnom stanju. Najsvežiji primeri Požeška i Savska, čak i Bulevar
PRESTONIČKE saobraćajnice prepune su rupa i ulegnuća, iako su neke od njih relativno skoro obnovljene. Razlog su "fušerisanje", zakidanje na materijalu, kao i nadzoru koji izvođačima gleda kroz prste. Slika i prilika nedomaćinskog ponašanja su krateri i pukotine u Požeškoj, Savskoj, ali i u mnogim drugim rekonstruisanim ulicama u Beogradu.
Glavna ulica na Banovom brdu završena je pre pet godina, a osim kolotraga, asfalt "krase" i rupe, koje su "zinule" naročito pored tramvajskih šina. U ništa boljem stanju nisu ni trotoari.
- Asfalt je veoma brzo propao. Kad vozim, strogo izbegavam traku gde su tramvajske šine jer su rupe i neravnine pogubne za auto - žali se Saša Živković. - Kada se iz Blagoja Parovića uključujem u Požešku, tu je najgore, jer su se otvorile rupe, a i asfalt pored šina je utonuo pa su one izdignute i auto poskakuje kao da vozim preko oranja.
I u Savskoj ulici, godinu dana ranije otvorenoj, koja je proširena i obnovljena, krateri često iznenade nespremne vozače, a na slalom ih posebno teraju šahtovi utonuli u kolovoz. Ni u Bulevaru kralja Aleksandra nije sve pod konac, osim asfalta zamerke idu i na račun neravnog trotoara.
RADILA FIRMA "SVITELSKI"
PREMA dostupnim podacima, rekonstrukcija Požeške ulice koštala je skoro 900 miliona dinara, a izvođenje radova povereno je austrijskoj firmi "Svitelski". Isti majstori bili su zaduženi ranije i na rekonstrukciji Autokomande.
Minimalan garantni rok za izvedene radove za puteve javnog saobraćaja je pet godina, a za auto-put, kao i puteve prvog, drugog i trećeg reda - tri godine. I izvođači kao da se strogo pridržavaju da poštuju izreku "drži vodu dok majstori odu". Jer čim istekne ovaj minimum, a često i pre toga, "šavovi" počinju da pucaju.
Ostaje nam samo da se nadamo da će drugačije biti u Vojvode Stepe...
GORNjI SLOJ OD 15 CENTIMETARA
STANDARD za gornji noseći sloj asfalta je 15 centimetara, a završni habajući - od pet do šest. Minimalna cena jednog centimetra asfalta po kvadratnom metru puta je od 1,6 evra za noseći do 1,8 za habajući, mada ima i skupljih do 2,5 evra.
DESET KILOMETARA 120.000 EVRA
IZLIVANjEM tanjeg sloja asfalta, za tek jedan centimetar, na deset kilometara puta, moguće je zaraditi od 60.000 do 120.000 evra. S ozbirom na to koliko se ulica godišnje sanira i rekonstruiše, ova crna smesa dobro može da napuni džepove.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ne-kratera
rijec odrzavanje u srb jeziku nepsotji