Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Ne secam se ranijih godina,mora da sam zaboravio al putevi licise ko da je bilo bombardovanje posle ove soli.Od sada pred spavanje se molim svetoj nauci da nam podari metro u BG-u :laugh:
 
Opet su rakopali resavsku i kralja milana nisu normalni :bash:
 
Doslo im onako nisu odavno ito navece mozda nemaju dozvole :bash:
 
@direktor
Misliš li na onaj deo preko puta Vrela života, na uglu te dve ulice? Koliko sam razumeo, tu menjaju neku cev, regularno su izvađene behatonske kocke, pa će ih posle vratiti.. kažeš, iskopana je sama ulica??
 
Da, juče kad sam prolazio kolima, bile su raskopane i žute trake sa obe strane ulice... Trotoar je raskopan od Resavske ulice u smeru ka Terazijama, pa ispred Beograđanke seče Srpskih vladara...

Toliko o obećanjima da se ta ulica neće raskopavati narednih xx godina...
 
rekli danas da su nešto sređivali telefonske kablove, i da će tako ostati do četvrtka najranije, pošto vremenski uslovi (niske temp) ne dozvoljavaju vraćanje ploča.
 
Sta je ovo na raskrasnici kod Usca?
s2e36g.jpg
 
Moram nesto da podelim sa vama, naime, petak uvece je potpuno zatvoren kruzni tok kod opstine na NBG, ja ne znam da li je do neobavestenosti GSP vozaca ili nesto drugo, ali svaki vozac [pritom na istoj liniji] vozio kako je hteo...
 
Синоћ сам прошетао Кнез Михаиловом и околним улицама и морам рећи да, напокон, читав појас изгледа моћно. Постављени су канделабри, замењене све гранитне плоче које су се климале, а у врху Обилићевог Венца посађени већ добро поодрасли јасенови. Такође, у Краља Милана су поправљене све расклимане бехатон плоче, а то је урађено и у Македонској, као и у Булевару. Сада центар града делује затегнутије. Лепо, лепо.
 
Jedva cekam da jednog lepog dana i deo od kalemegdana do trga republike postane pesacka zona :vops:
 
Na sta tacno mislis? Pa tu se i nalazi pesacka zona :)

Kapiram da mislis na Vasinu i Uzun Mirkovu, i da, i ja mislim da bi to odlicno legla pesacka zona.
 
to bi sve bilo super, samo ne znam gde bi mogli da izmeste okretnice buseva sa trga
 
Na Dorcol. Pored depoa GSP bi bilo dobro napraviti veliki termninal za sve linije koje okrecu na Studentskom i Trgu Republike. Uvela bi se minibus linija od tog terminala do Studentskog trga, za one koje mrzi da pesace 500 metara.
 
Mislim da je generalno okretnica u sred grada pomalo debilan koncept.

Dorcol je dobra ideja, vise puta spominjana. Ne vidim potrebu za minibus linijom, vozila bi i dalje stajala na Trgu, to je circa 400 m od studentskog trga.
 
Od leta uvode zone usporenog saobraćaja
Dozvoljena brzina deset kilometara na sat
GORAN SVILAR | 19. 05. 2010. - 00:02h | Foto: J. Vučetić | Komentara: 24

Nekoliko ulica u starom delu Beograda uskoro će promeniti izgled uvođenjem zona usporenog saobraćaja. U ovim ulicama vozila će smeti da se kreću malom brzinom, oko 10 kilometara na sat, tako da će pešaci moći slobodno da koračaju bez bojazni da će im se nešto desiti.

39362_bgd12-misarska-foto-j-vucetic_f.jpg

Mišarska ulica prva će biti pretvorena u zonu usporenog saobraćaja

Mišarska i Ulica Koče kapetana u julu i avgustu trebalo bi da budu uređene kao zone usporenog saobraćaja, gde će Beograđanima biti demonstrirano šta znači takva organizacija. Promeniće izgled u tom pogledu što će biti zamenjen gornji sloj asfalta (postavljeni usporivači saobraćaja), površine za parkiranje biće obeležene plavom bojom, dok će ostali delovi biti obojeni jarkom nijansom (trula višnja ili oker žuta boja). U ulicama će biti postavljeni češljevi za bicikle, klupe, žardinjere, česme i fontane. Suština je da će pešaci i automobili koristiti istu površinu za kretanje, a da će prednost imati oni koji šetaju.

- Negde se ove ulice zovu „living streets“ ili „home zone“ što govori da ljudi u njima treba da se osećaju kao kod kuće. Tu deca treba da uče da voze bicikl, skejt ili rolere. Ove zone su prvenstveno namenjene pešacima i biciklistima, one koji idu u kupovinu itd. Vozači će morati da se kreću brzinom pešaka, dakle šest do deset kilometara na sat. Takve ulice obično koriste oni koji u njima žive i rade - kaže Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj.

Iako se čini da je ovakvo preuređenje teško ostvarivo zbog navika pojedinih vozača, Đakonović navodi da takve ulice već postoje u gradu. Primera radi, u Neimaru se vozila kreću usporeno zbog pešaka koji šetaju kolovozom jer nemaju drugi izbor, dok su sa leve i desne strane parkirani automobili.

- To su uske ulice drugog reda, gde nije izražena protočnost saobraćaja, gde vozači inače ne jure, ulice koje nisu toliko značajne za saobraćajnu komunikaciju. Idealni delovi grada za ovakvo uređenje su i Hadžipopovac, Profesorska kolonija, Vračar, Stari grad i Palilula - objašnjava Đakonović.

Prednosti ovakvog uređenja saobraćajnica i gradskih ulica mogu biti višestruke, a sve zavisi od navika ljudi koji učestvuju u saobraćaju.

- Treba menjati navike, uticati na svest vozača. Uvođenjem zona usporenog saobraćaja višestruko će biti smanjen broj saobraćajnih nezgoda. Psihološki, čovek kada vozi i gleda u mnoštvo saobraćajnih znakova ne obraća pažnju na okruženje. Ovde se stepen budnosti podiže i vozači postaju svesni onoga što ih okružuje - ističe Đakonović.

Novi znak
Uvođenje zona usporenog saobraćaja predviđa i postavljanje novog saobraćajnog znaka, koji inače ne postoji u Beogradu. Znak je identičan onom koji se koristi u Nemačkoj. To je znak obaveštenja, na njemu su u prvom planu pešaci i deca koja se igraju što treaba da simbolizuje prednost šetačima, deci, kupoholičarima, posetiocima restorana, poslastičarnica i slično.

39363_bgznak_f.jpg
Uobičajeno u Evropi
Ovakvo uređenje centralnih gradskih ulica odavno je zaživelo u evropskim gradovima. U gradovima Zapadne i Sverne Evrope ove zone su uvedene još devedesetih godina dok je u toku trend preuređenja ulica u Istočnoj i Centralnoj Evrope. Ovakve ulice dominiraju u Engleskoj (London) i Holandiji (Amsterdam), Danskoj i Nemačkoj, a odnedavno se uvode u Rusiji i Poljskoj.
Izvor: Blic
 
Integrisana ulica - tako se to zove na srpskom. To je tip ulice u kojoj pravog kolovoza nema, tj. pesaci ce krecu svim delovima ulice.
Beogradu su i vise nego potrebne.
 
Uvođenje pešačke zone od Kalemegdana do trga Republike je još jedna faza iz ranijeg projekta "Metro Beograd",a poslednja bi trebalo da bude Terazije-London,nadam se da ćemo i to dočekati jedan dan. :/
 
Archangel":1fbd820u je napisao(la):
I od ovoga se dalje nije mrdnulo... samo su stavili sloj asfalta i tako stoji eto već skoro dva meseca...


sizif":1fbd820u je napisao(la):
Синоћ сам прошетао Кнез Михаиловом и околним улицама и морам рећи да, напокон, читав појас изгледа моћно. Постављени су канделабри, замењене све гранитне плоче које су се климале, а у врху Обилићевог Венца посађени већ добро поодрасли јасенови. Такође, у Краља Милана су поправљене све расклимане бехатон плоче, а то је урађено и у Македонској, као и у Булевару. Сада центар града делује затегнутије. Лепо, лепо.
Da li je neko primetio da NIJEDAN od tih kandelabra zapravo ne radi? Samo su postavljeni ali nisi priključeni, tj. ne svetle...
 
Vrh