Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Ja mislim da je behaton sigurno još jeftiniji kad se radi popločavanje ulice (zbog količine), a ne na stovarištu kad se kupuje na paletu.

No svejedno, dosta smo pričali o tome da su za ukupan kvalitet mnogo bitniji:

1. Podloga
2. Kvalitet radova
3. (Najbitnije) način upotrebe - (pešaci, laka mehanizacija, kamioni....)

A izgled i naročito kasnije prepravke su daleko u korist behatona, u odnosu na asfalt.

Ja sam prilično zadovoljan naročito mogućnostima šaranja (Vasina, Francuska, donji Dorćol) i pravljenja posebnih celina, i naravno prilično nezadovoljan belim stubovima (bolje poznatiji kao muslimanski grobovi), kvalitetom ugradnje, a naročito korišćenjem behatona kao parking mesta na raskrsnicama.

Ali te negativne stvari nemaju veze sa početnim izborom, već sa komunalnim redom, koji se da rešiti drugim metodama (npr Ubeđivać od bigvlade).
 
Cene su onakve kakve sam napisao kad su usti uslovi, tj kad se uradi podloga i ivičnjaci.

Ivičnjaci su za behaton neophodni (zbog bočne potpore) dok asfalt može da prođe bez istih ali ne izgleda lepo .

Znam cene jer radim u putarskoj firmi.

Behaton je u našim uslovima nesretno rešenje, skuplji je u nabavci, potpuno ručni rad, retko ko ga ugradi kako treba, sam kvalitet proizvoda je na niskom nivou (segregacija, šupljine).

Asfalt se radi mašinski, praktično je sve gotovo za par sati i kad je u pitanju pešačka staza može i da ide AB-8. debljine 3cm koji je oko 450-500 din/m2.

Šta je lepše je subjektivna stvar, postoje i obojeni asflati-crveni, plavi, žuti...
Meni je lepše ono što mi jer prijatnije za hodanje a to je definitivno asfalt.

Što se tiče naknadnog kopanja i provlačenja instalacija, asfalt se iseče sekačicom iskopa uradi šta treba i rov se lepo zalije livenim asflatom. Behaton gde god su vadili da bi naknadno provlačili instalacije su tako kilavo vratili da je posle prve kiše slego da je praktično neupotrebljiv.

I na kraju promer iz života, u ulici Treći Bulevar-Militina Milankovića su prvobotno uradili parking od behatona koji su toliko propali da je Ratko mitrović ceo parking morao da asfaltira ponovo.

Ima i pozitivnih primera...npr ulica oko tržnog centra Enjub u bloku 45 se drži već 12 godina (osim trave koja je negde nikla-ali su tu u pitanju kavlitenije kocke u obliku saća i veće debljine nego ove obojene četvtaste 20/20 koje masovno stavljaju.
 
PIGLET":ytsohwny je napisao(la):
Ima i pozitivnih primera...npr ulica oko tržnog centra Enjub u bloku 45 se drži već 12 godina (osim trave koja je negde nikla-ali su tu u pitanju kavlitenije kocke u obliku saća i veće debljine nego ove obojene četvtaste 20/20 koje masovno stavljaju.
Taj parking mi se mnogo dopada! Kocke nisu čak nimalo ulegle, sve izgleda kao da je tek postavljeno a ne kao da tuda ceo dan prolaze vozila, vidi se da su dosta kvalitetnije. Odlično rešenje!
 
Иста прича је и ЕНЈУБ 70...:kk:

Слажем се са Пиглетом...мислим да док смо сиромашни би требало да се користи асфалт, а за паре од уштеде што се не ставља бехатон да се више поставља камен у централним зинама, а касније камен и квалитетни бехатон са квалитетно одрађеном подлогом...иако ми бехатон у односу на асфалт на око изгледа лепше, предност / практичност када су реконструкције у питању се своди на инфериорност у односу на асфалт јер увек убрзо дође до улегања, а и одмах после постављања бехатона су огромне неравнине...

Пиглет, јел знаш можда ко је углавном извођач радова када је у питању бехатон по Београду и које су цифре по м2 за ,,руке"?
 
Pošto sam danas išao nešto do očne klinike poneo sam aparat pa evo malo fotki kako izgleda obnova Tiršove ulice. Slike su malo obrađene u Picasi (i'm feeling lucky efekat), zato što su boje delovale malo isprano u originalu, a ovo je pa opet malo svetlije nego što je realno stanje.

j5v7lz.jpg

2387b8.jpg

2hs3dvn.jpg

v5ju3d.jpg

30bk8rb.jpg

15pkfpw.jpg

21kmsrp.jpg

5kj0q8.jpg

1055myr.jpg

vddu1.jpg

nw0xet.jpg
 
Jeste da je behaton, ali mastovito i vrlo lepo. A stepenik na trotoaru, gluposti nema kraja.
 
Jao moj bivsi kraj--super sto su to sredili, uf kako je bilo ocajno 90-tih..super izgleda :)) jee
Nego, jel neko slikao novo poplacanu Decanku ulicu? (mislim da ima manje od mesec dana kako su to uradili) Po meni super izgleda ulica ali su trebali da ostave jos malo mesta za parking kola sa strane. Neverovatno, kako kad se poplaca ulica i zgrade deluju lepse iako su sive i prljave.
Ps.Shmeksi, trebao si i da skljocnes taj renoviran meterol.centar u parkicu kad si vec bio u kraju. :) lepo izgleda zgradica, samo jos staze i travu parka da srede koje je bas u losem stanju.
 
svrca":3q38nz22 je napisao(la):
A stepenik na trotoaru, gluposti nema kraja.
Они су се још потрудили да тако испадне продужавањем првог и трећег степеника, одозго гледано...:)
То се ваљда уклапа у тенденцију да се слепим људима омогући једноставније кретање, па им постављају препреке на сред пута...
Јел зна неко због чега је овако рађено или је прва помисао већине исправна? :)
 
Obrati te paznu na obradu oko sahte na zadnjoj fotografiji neko za to treba da dobije po usima i za stepenice.Decanska mi izgleda ok nemam nekih krupnijih zamjerki radila je firma mm loznica znam glavnog inzinjera pa sam mu odmah sve primjedbe odmah rekao.ON mi je objanio kako sta zbog cega i uvazio neke moje primjedbe.Ja imam primjedbe za one koje dizajniraju semu postavljanja ploca i kvalitet istih zasto ne izaberu jednu mustru poplocavanja kao lisabon cini mi se da oni imaju cno bjelu kombinaciju raznih motiva u cijelom gradu :vops:
 
@direktor

Moram da priznam da su mi potpuna enigma ovi beogradski putari. Verovali ili ne, u unutrašnjosti Srbije pločnici sa granitom ili behatonom se rade za tri klase bolje nego u BG-u (lično sam se uverio u Kragujevcu, Novom Sadu i Kraljevu). Ovakvih fušeracija nema. Da li je razlog u tome što ovde svaka služba (EPS, Vodovod, Telekom...) ima svoja "autonomna prava", pa radi šta hoće ili u notornom primitivizmu onih koji nam "ulepšavaju" grad - nemam pojma. :mad:
 
Ja sam se odavno pomirio sa time da ljudi u ovoj zemlji ne znaju da prave stepenice...
 
shmeksi":fgy1nclr je napisao(la):
Obavezno, ali obavezno pogledajte ovaj link.

Radi se o interaktivnom grafiku koji pokazuje kako treba da izgleda ulica budućnosti

http://awesome.goodmagazine.com/transparency/web/0904/livable-streets.html
Pa, dobro, ako ćemo iskreno, naše ulice ipak malo više liče na "ulice budućnosti", ili makar neke liče.
- ulično osvetljenje za pešake - ima na nekim ulicama, npr. Terazijama..
- izvučeni pešački prelazi - na svim ulicama na Dorćolu gde se uvodi behaton, i to se radi..
- stubići - ima ih dosta, jes da ih st*** izvlači i obara, ali ipak...
- zelenilo na ulicama - ima ga.. moglo bi više
Šta nam fali:
- UREĐENI ulični prodavci (ovih drugih imamo kolko nećeš)
- odvojene autobuske i biciklističke staze, to je malko nezgodno u centru, ali bi moglo da se izvede
- izdignuti pešački prelazi (od behatona verovatno :D) - to bi bilo stvarno lepo
- duže zeleno svetlo za pešake, odnosno povoljnije naštelovano.. pa u neku ruku na komplikovanijim raskrsnicama je namešteno da mogu pešaci lakše da prođu, npr. kod Tri lista duvana.. ali bi svakako moglo na više mesta
- ležeći pred pešačkim - ima kod škola :D inače, u nekoj razvijenoj zemlji su zaključili da su ležeći jedna malko nezgodna stvar jer povećavaju zagađenje, već da bi bolje bilo globalno smanjiti brzinu kolima..
:)
-
 
Problem je i u tome sto posle rekonstrukcije nema vise mesta za kola da se parkiraju. Ako uporedite obe slike videcete da se na prvoj nalazi gomila parkiranih automobila a na drugoj njih nema. To je za Beograd nezamislivo jer mi i ovako imamo veliki problem sa parkiranjem u centru. Inace izgleda super.
 
Ovako otprilike izgledaju ulice u holandskim gradovima... Bas podseca na Hag i Sheveningen... Jako lepo.
 
Ambassador":3qvqg49c je napisao(la):
- izvučeni pešački prelazi - na svim ulicama na Dorćolu gde se uvodi behaton, i to se radi..
mislim da toga kod nas još nema, pogledaj bolje sliku, videćeš da se kod njih trotoar ne širi do linije za parking, već da sužava traku za autobus/automobil, kako bi ovi usporili. Mislim da to kod nas nije nigde primenjeno, možda grešim
 
shmeksi":cnpty6ra je napisao(la):
Inače, šta mislite o ovakvom rešenju raskrsnica, sa klipa, negde u Beogradu. Mislim, ima to svoje mane, ali i velike prednosti.

http://vimeo.com/1626058
Par puta sam se (kao pesak) nasao na toj raskrsnici i mislim da je zbunjujuce i retardirano.
 
^^Pa sada da je retardirano ne bih rekao, ima to velikih prednosti. Potrebno je naravno vreme da se ljudi naviknu na postojanje dijagonalne zebre. Zasto se ne bi neke novine uvodile kod nas ukoliko mogu da ubrzaju i poboljsaju protok ljudi i saobracaja.
 
Suvise je to konfuzno i detaljno za nas. Ovde se ljudi jos valjano nisu naucili da koriste klasicne prelaze i semafore.
 
Milance":1g3id20c je napisao(la):
^^Pa sada da je retardirano ne bih rekao, ima to velikih prednosti. Potrebno je naravno vreme da se ljudi naviknu na postojanje dijagonalne zebre. Zasto se ne bi neke novine uvodile kod nas ukoliko mogu da ubrzaju i poboljsaju protok ljudi i saobracaja.
Ja se pitam kakav to efekat ima na tok saobracaja, jer moras da zaustavis oba pravca u raskrsnici u isto vreme da bi omogucio dijagonalno prelazenje ulice. Mogu da zamislim kakav bi haos i konfuziju to napravilo kod nas.
 
U svakom slucaju, zanimljivo resenje, ali definitivno bi bio potreban jedan dobar period privikavanja i potpuno nova sinhronizacija semafora u celom gradu. Nazalost, kod nas je potrebnije da se ljudi napokon naviknu na neke osnovne stvari u saobracaju, a lako bismo (valjda?) posle stizali svet u ovakvim stvarima.

Mislim da je ovako nesto primenjeno i u Tokiju i Mexico City-u, ako se ne varam. Elem, koliko vidim na snimku, potrebno je da se crveno svetlo upali za obe ulice, i onda je cela raskrsnica za pesake, zar ne? Tako da mogu slobodno da se krecu u svim pravcima i smerovima. Takodje se vidi da je svako drugo zaustavljanje tako uradjeno: jednom sva kola staju i pesaci imaju celu raskrsnicu, a drugi put je kao i obicno - jedan pravac pici a drugi ceka...
Zanimljivo...

Nadam se da vas nisam zbunio ovom kratkom analizom. :D

Obratite paznju, lako se primeti shema...
 
Drugo je pitanje gde to moze da se efektivno napravi u BGu (mozda negde na Novom Beogradu?). Lako je to kad imas velike, siroke i pravilne raskrsnice kao sto su University & Queen i Yonge i Dundas u Torontu, ali nekako ne vidim kako bi to funkcionisalo ispred Skupstine ili na Trgu npr. sa svim tim ulicama koje ulaze pod raznoraznim uglovima i na razlicitim mestima...
 
Vrh