Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Mislim da se "Beobuild" u ovom slučaju malo istrčao...
http://www.beobuild.rs/read.php/282.html
Sem uništene trave i namerno raskopanog ivičnjaka, na ovim slikama je najveće oštećenje pretrpeo - betonski blok koji se okrunio kada je "drmnuo" na tramvajsku šinu...
 
Činjenica je da su mogli ipak da zaštite šine i travnjak, sa sve podlogom za male pare. I ne samo mogli, nego bi to moralo da postane obaveza. Zato nije loše kritikovati, pa nek nas sledeći put iznenade nečim pozitivnim.
 
Kada je nedavno na Studiu B gostovao neki lik iz Direkcije za izgradnju, ili kako se već zove ta kuća, voditeljka ga je pitala kako to da se Bulevar ne izgrađuje iako postoje doneti planovi detaljne regulacije, kao i to da su sve okolne ulice u izgradnji novih zgrada, on je kao glavni razlog naveo to da postoji problem sa šinama koje ne bi mogle da istrpe kamione koji bi morali stalno da ih prelaze.
 
Ne znam na kavim temeljima ili na kakvoj podlozi stoje sine na Bulevaru, ali verujem da je čovek u pravu - za Bulevar.

Evo kako izgledaju ove nove šine kod Buvljaka, kako to izgleda ispod trave (fotka isto sa Beobulda).
Nisu pragovi i tucanik već su šine položene na masivnu betonsku ploču. Prosudite sami.

tramvaj12.jpg
 
Jeste, ali vidiš one poprečne šipke između šina, one drže jednako rastojanje između dve šine i nisu od nekog jačeg materijala. Ukoliko kamion gazi preko njih, možda ih može poremetiti. Uostalom, i da nije tako, zašto je bilo teško postaviti neke ploče preko šina i travnjaka. Na kraju, ni taj travnjak nije jeftin.
 
Izgleda da mi imamo višak para u gradskoj kasi kada možemo tako bahato da se ponašamo. Za neobezbeđivanje šina nema nikakvog opravdanja, ni kamioni ni avioni. Svaki izdvojeni dinar treba da se poštuje.
 
tramvaj6.jpg


Ja bih rekao da je to čelik, bar 1 santimetar debljine. To nije malo.

Ok, nije da branim ikoga, ali se postavlja pitanje - koliko kosta da se tramvajska baštica zastiti (ali tako da od toga stvarno ima neke koristi), a koliko košta da se zamene one plastične (ili gumene, od čega li su) saćaste ploče u koje se sipa zemlja za tramvajsku bašticu? Kada se sve završi zemlja će se prekopati, ako ima oštećenja na nekim od "rebara", (ojačanja, distancera - mašinac sam, ne znam baš termine u niskogradnji :) ) to će se tada lako uočiti i sanirati.

Po meni je ovde pitanje - šta je skuplje - zaštititi celu bašticu (jer je ona jedino mesto preko kojeg se može prići samom mestu izvodjenja radova) ili popraviti štetu? Misllim da je jeftinije popraviti štetu.

Uostalom, niko nije postavio pitanje da li su pre ulaska mehanizacije povađene instalacije za zalivanje ove trave - cevi, ventili, prskalice, sistem upravljanja?
 
^^
Ja mislim da nikako nije jeftinije popravljati štetu i da je obezbeđivanje od (ne)namernih oštećenja uvek isplativije. Popravljanje štete je uvek na kraju "skuplja Dara nego mera".
 
Ok, ja ću najsrećniji biti ukoliko grešim sa svojim stavom da je trebalo zaštititi šine i ako se uspostavi da im nije bilo ništa.
 
:) i ja ću biti veoma nezadovoljan ako se ispostavi da su šine oštećene.
 
relja":1aocxij0 je napisao(la):
Ja bih rekao da je to čelik, bar 1 santimetar debljine. To nije malo.
Уколико је шина добро везана за попречно ојачање, оно је сасвим довољно да јој не дозволи да ради лево десно, и у том случају мислим да сам погрешио у оцени да је проблематично хоризонтално оптерећење, приликом набијања материјала између шина...
Нисам металац или машинац у смислу образовања, али сам поред електротехнике доста радио разна заваривања, разних конструкција и ово попречно ојачање од колико видим 10-ак мм је сасвим довољно и пропорционално овој дебљини шина...уколико је довољно добро одабран челик у смислу истезања и увијања, што исто важи и за шине...
Мислим да се шине увију после пар година због сопственог лошег материјала / подлоге...

Оно чега сам се сад сетио, док гледам ове шине на последњој Рељиној слици, је да они шине поставе на парчиће летвица и онда кад их подесе, набију овај малтер (колико видим, није бетон, не видим шљунак) између шина и бетона...не знам да ли сам пропустио нешто или раде овако како сам ја видео???
Уколико је тако, не знам колико је овај малтер способан да издржи обично вертикално оптерећење, после дугог низа година...јер сам видео у булевару Војводе Мишића да када су скинули шине са бетонске подлоге да се испод шина створио канал од пар центиметара...
 
Sem trave i sistema za zalivanje verovatno nista nece biti osteceno. Pravo pitanje sto se ovde nije malo vise pizdelo i kritikovalo sto se u roku od dve godine Savska dva puta delimicno ili potpuno zatvara za saobracaj. Tu treba pozivati nekog na odgovornost, zato sto to em kosta vise em se saobracaj dva puta zaustavlja.
 
Meni mnogo vise smeta stanje u Knez Mihajlovoj kod Ruskog cara, gde vec nekoliko meseci stoje razdrndane granitne ploce nakon nekih radova i niko se nije udostojio da stanje vrati na ono pre popravke, odnosno da ploce budu stabilne i iznevelisane sa okolnim plocama.
 
Budžet krpi petinu
N. V. BRKOVIĆ, 21.12.2008

NA "listi želja" građana za sledeću godinu našlo se čak 2.500 ulica koje bi trebalo rekonstruisati. Predloge žitelja prestonice beogradske opštine su do 1. novembra prosledile na adresu gradske Direkcije za puteve. Koliko će se saobraćajnica naći na spisku za narednu građevinsku sezonu zavisi od budžeta koji bi Skupština grada trebalo da usvoji u utorak. Izvesno je, međutim, da će uređenje mnogih predloženih ulica izostati, pošto tek treba da se uradi selekcija i odrede prioriteti.

Prema rečima Ivane Vuletić, direktora Direkcije za puteve, predloge će do četvrtka razmatrati nadzorna služba koja radi predmere i predračune, a zatim će se uz konsultacije sa opštinama napraviti plan.
- Broj ulica koje su građani predložili za rekonstrukciju je neverovatno veliki - kaže Vuletić. - Većina opština nije obrađivala predloge, već nam je jednostavno prosledila spisak. Da bi dali bar procenu koliko će ulica ući u plan neophodno je na osnovu stanja na terenu utvrditi prioritete.
Nadležna služba će to odrediti po važnosti, a uslov je i kakve radove zahteva određena saobraćajnica. Budžet će, takođe, odrediti smernice po kojima ćemo raditi. Ukoliko bude na nivou ovogodišnjeg, neće biti dovoljno sredstava ni za 500 ulica.

Za tekuće popravke i održavanje Direkcija je ove godine dobila 1,880 milijardi dinara, od toga 900 miliona predviđeno je za uređenje ulica i trotoara. U Nacrtu odluke o budžetu za 2009. godinu u ove svrhe opredeljena su gotovo ista sredstva. Ako na tome i ostane, očigledno je da je samo trećina predloženih ulica biti zakrpljena ili presvučena novim slojem asfalta.

U Direkciji objašnjavaju da je sa područja samo jedanaest gradskih opština, koje su do sada bile u nadležnosti ove službe, predloženo više od 1.000 saobraćajnica.

Žitelji Čukarice bili su najvredniji. Oni su na svojoj opštini pobrojali oko 300 ulica koje je potrebno sanirati. Za njima ne zaostaju ni Zemunci, a ni stanovnici Novog Beograda koji smatraju da čak 298 saobraćajnica treba da bude rekonstruisano. Ostale lokalne samouprave u prestonici prijavile su od 150 do 200 ulica za rekonstrukciju. Među prigradskim opštinama prednjači Lazarevac, čiji su meštani očigledno naveli sve ulice koje imaju - 354.

Ako se uzme u obzir da će svi regionalni i magistralni pravci na teritoriji glavnog grada od januara zvanično preći iz republičke u ingerenciju gradske Direkcije za puteve, jasno je da će spisak od 2.500 ulica znatno biti skraćen.

NOVI ASFALT

U DIREKCIJI naglašavaju da će naredne godine nastaviti sa rekonstrukcijom ulica koje nemaju asfalt.
- U programu za sledeću godinu akcenat će biti stavljen na ulice koje nemaju asfalt - kaže Ivana Vuletić. - Takvih ulica će biti oko 500, što je oko 300 kilometara novog kolovoza. Ovakvih deonica najviše ima u Voždovcu i Zemunu, ali i u ostalim opštinama. Takođe, nastavićemo sa popločavanjem trotoara i ulica u centru grada, naročito u zoni Knez Mihailove.
извор Новости
линк http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=134387
 
Masarikova me sada, ovako na prvi pogled, podseca na jednu ulicicu u centru Roterdama... Nice... :)
 
shmeksi":ytdzyng4 je napisao(la):
Meni mnogo vise smeta stanje u Knez Mihajlovoj kod Ruskog cara, gde vec nekoliko meseci stoje razdrndane granitne ploce nakon nekih radova i niko se nije udostojio da stanje vrati na ono pre popravke, odnosno da ploce budu stabilne i iznevelisane sa okolnim plocama.
Sa zadovoljstvom vas obavestavam da su danas bili radnici u Knezu i sredjivali sve izbocine i lose postavljene granitne ploce. Inace cini mi se da su napokon postavili i nove zardinjere u Djure Jaksica.
 
eh kakve to ima veze što su ih oni sređivali kada svejedno svi ulaze kolima u te ulice, jel oni planiraju da stave tamo kod HugoBossa i Bang Olufsena, pošto je tamo najgore... sve je polupano (oprostićete mi ako ne znam naziv ulice)
 
Прорадиће шине кад Немци дају одобрење
Странци „коче” пуштање трамвајске саобраћајнице на потесу од Мостарске петље до „Господарске механе”
5a5r1h.jpg

Трамвајска пруга у Булевару војводе Мишића највероватније неће бити пуштена у рад ни ове недеље. Сви радови су увелико завршени, али градске власти чекају да им „зелено светло” дају стручњаци из Аустрије и Немачке, будући да је радове вредне 470 милиона динара обављала аустријска фирма „Свитевски”.

Представници овог предузећа стигли су у Београд и ових дана би требало да испитају како функционишу скретнице. Ако све буде у реду, Дирекција за јавни превоз и Градско саобраћајно предузеће „Београд” после тога ће направити нови ред вожње трамваја, али нико у Градској управи још са сигурношћу не може да каже када би ова возила коначно могла да крену Булеваром војводе Мишића. Уколико, међутим, Немци и Аустријанци не буду задовољни како је обављен посао, може да се догоди да обновљена трамвајска пруга још неко време буде затворена за саобраћај.

Радован Дрча, помоћник директора у Управи за инвестиције Секретаријата за финансије, каже да је одавно завршена комплетна замена шина, као и да би у наредних неколико дана требало да буде организована пробна вожња.

– Нажалост, не можемо да почнемо превоз путника све док стручњаци из Немачке и Аустрије не дају одобрење. Када се то догоди, Секретаријат за урбанизам требало би да да сагласност за поновно отварање трамвајског саобраћаја у овој улици, али је мало вероватно да ће то бити ове недеље – наглашава Дрча.

Из Секретаријата за саобраћај раније су најављивали да ће трамваји после готово полугодишње паузе кренути кроз Булевар војводе Мишића најкасније до краја децембра, али то се није догодило, иако је до тада готово сав посао обављен. Најпре се спекулисало да би рок могао да буде пробијен због радова у Савској, где је у току постављање колектора, али се сада испоставило да трамвајски саобраћај „коче” Немци и Аустријанци.

У Дирекцији за грађевинско земљиште, која је задужена за проширење Савске улице, најављују да ће трамваји, када коначно крену Булеваром војводе Мишића, бити заустављени већ на пролеће. Тада је, кажу, предвиђена нова замена шина, али овога пута на потесу од ресторана „Господарска механа” до Бановог брда.

Упркос томе, извесно је да ће од прве половине јануара трамваји моћи да знатно брже саобраћају од Новог Београда, где је прошле године замењена пруга, преко Старог савског моста који је обновљен ове године, Савском и Булеваром војводе Мишића, па све до Чукарице, где се у наредној години очекује обиман посао.

Н. Миковић
[објављено: 06/01/2009]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Proradice-shine-kad-Nemci-daju-odobrenje.sr.html
 
Упркос томе, извесно је да ће од прве половине јануара трамваји моћи да знатно брже саобраћају од Новог Београда, где је прошле године замењена пруга, преко Старог савског моста који је обновљен ове године, Савском и Булеваром војводе Мишића, па све до Чукарице, где се у наредној години очекује обиман посао.
Nisam znao da postoji tramvajska linija koja polazi iz NBG, ide kroz Savsku i prolazi pored Sajma da bi se završila na Čukarici.
 
Meni majka stanuje u Djure Jaksica , i tamo su skoro zavrsili ulicu, ali nisu sve odradili, tako da ima jos mesta na ulici koja nisu poplocana. Takodje ni zardinjere nisu napunjene zemljom, pa sluze kao kante za smece. Nadam se da ce to uskoro zavrsiti. Ne znam sta ce da urade sa parkingom akademije , obzirom da je u ulici Djure Jakcica zabranjen saobracaj, a opet automoibili svuda u ulici.
 
relja":2sp4zoae je napisao(la):
Упркос томе, извесно је да ће од прве половине јануара трамваји моћи да знатно брже саобраћају од Новог Београда, где је прошле године замењена пруга, преко Старог савског моста који је обновљен ове године, Савском и Булеваром војводе Мишића, па све до Чукарице, где се у наредној години очекује обиман посао.
Nisam znao da postoji tramvajska linija koja polazi iz NBG, ide kroz Savsku i prolazi pored Sajma da bi se završila na Čukarici.
Ima, kad se pokvari neki tramvaj i ostane kod Gospodarske pa ga posle odvuku za garažu :lol:
 
Goldstein":25d81ujd je napisao(la):
relja":25d81ujd je napisao(la):
Nisam znao da postoji tramvajska linija koja polazi iz NBG, ide kroz Savsku i prolazi pored Sajma da bi se završila na Čukarici.
Ima, kad se pokvari neki tramvaj i ostane kod Gospodarske pa ga posle odvuku za garažu :lol:
Znači, redovna linija :)

Šalu na stranu, ne bi bilo loše kada bi postojala jedna takva tramvajska linija, pogotovo sad kada se hvale da tramvaji mogu po rekonstruisanim šinama da voze brže nego ranije. Mnogo ljudi bi koristilo taj tramvaj jer onda ne bi prelazili Gazelu.

Meni je malo šašavo da u Beogradu ne postoji više malih tramvajskih okretnica duž samih linija, ne samo na krajnjim stanicama.
Onda ne bi bilo zaustavljanja tramvajskog prevoza zato što se rekonstruiše neki deo trase (ili zbog udesa i ostalih nepredvidjenih okolnosti).
 
I meni je uvek bilo čudno zašto ne postoji tramvajska linija od Banovog brda do Bloka 45. Jednom je to postavljeno kao pitanje u rubrici ''3 pitanja 3 odgovora'' , Studio B, a odgovor iz Direkcije za javni prevoz je bio da bi ta linija bila predugačka. Nije mi jasno na šta su mislili pod tim ''predugačka'', kada je ta deonica kraća nego do Ustaničke ili Banjice II.
Kada su okretnice u pitanju, nikada mi nije bila jasna funkcija one kod Gl.žel.stanice. Ne znam kakva promena u tramvajskom saobraćaju bi naterala da se ta okrernica nekad i koristi, zašto uopšte postoji? Tu je polazni terminus mnogih autobuskih linija ali kada je neka vanredna situacija, mogla bi se koristiti i za tramvaje.
 
Vrh