Трамвајска пруга у Булевару војводе Мишића највероватније неће бити пуштена у рад ни ове недеље. Сви радови су увелико завршени, али градске власти чекају да им „зелено светло” дају стручњаци из Аустрије и Немачке, будући да је радове вредне 470 милиона динара обављала аустријска фирма „Свитевски”.
Представници овог предузећа стигли су у Београд и ових дана би требало да испитају како функционишу скретнице. Ако све буде у реду, Дирекција за јавни превоз и Градско саобраћајно предузеће „Београд” после тога ће направити нови ред вожње трамваја, али нико у Градској управи још са сигурношћу не може да каже када би ова возила коначно могла да крену Булеваром војводе Мишића. Уколико, међутим, Немци и Аустријанци не буду задовољни како је обављен посао, може да се догоди да обновљена трамвајска пруга још неко време буде затворена за саобраћај.
Радован Дрча, помоћник директора у Управи за инвестиције Секретаријата за финансије, каже да је одавно завршена комплетна замена шина, као и да би у наредних неколико дана требало да буде организована пробна вожња.
– Нажалост, не можемо да почнемо превоз путника све док стручњаци из Немачке и Аустрије не дају одобрење. Када се то догоди, Секретаријат за урбанизам требало би да да сагласност за поновно отварање трамвајског саобраћаја у овој улици, али је мало вероватно да ће то бити ове недеље – наглашава Дрча.
Из Секретаријата за саобраћај раније су најављивали да ће трамваји после готово полугодишње паузе кренути кроз Булевар војводе Мишића најкасније до краја децембра, али то се није догодило, иако је до тада готово сав посао обављен. Најпре се спекулисало да би рок могао да буде пробијен због радова у Савској, где је у току постављање колектора, али се сада испоставило да трамвајски саобраћај „коче” Немци и Аустријанци.
У Дирекцији за грађевинско земљиште, која је задужена за проширење Савске улице, најављују да ће трамваји, када коначно крену Булеваром војводе Мишића, бити заустављени већ на пролеће. Тада је, кажу, предвиђена нова замена шина, али овога пута на потесу од ресторана „Господарска механа” до Бановог брда.
Упркос томе, извесно је да ће од прве половине јануара трамваји моћи да знатно брже саобраћају од Новог Београда, где је прошле године замењена пруга, преко Старог савског моста који је обновљен ове године, Савском и Булеваром војводе Мишића, па све до Чукарице, где се у наредној години очекује обиман посао.
Н. Миковић
[објављено: 06/01/2009]