Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Трамваји крећу од децембра
У склопу замене трамвајских шина у Булевару војводе Мишића биће поправљен и део моста „Газела”. – Рок сигурно неће бити пробијен, тврди Бранко Смиљанић, заменик градског секретара за саобраћај


Трамваји ће поново саобраћати Булеваром војводе Мишића почетком децембра. До тада би, према најавама, требало да буде завршена замена шина на деоници од ресторана „Господарска механа” до Мостарске петље.

Највећи део посла већ је обављен јер су радници аустријског предузећа „Свитевски” искористили лепо време и поставили нову трамвајску пругу на скоро свим деловима градилишта. Остало им је само да замене шине испод моста „Газела” чији ће делови ових дана такође бити обнављани.

Бранко Смиљанић, заменик градског секретара за саобраћај, каже да ће радови на најдужем београдском прелазу преко Саве почети много раније него што се очекује.

– Мораћемо већ овог месеца да поправимо део моста испод кога пролазе шине јер не желимо да касније, када почне обимно преуређење „Газеле”, правимо додатне гужве на улицама. Због тога смо се договорили са „Путевима Србије” да ми сада обавимо мањи део посла, а да они ураде остатак када се створе услови за темељну поправку моста – објашњава Смиљанић и напомиње да ће мајстори, тек када буду завршили ове радове, поставити 200 метара шина испод ћуприје, на Мостарској петљи.

Он истиче да ће комплетан посао у Булевару војводе Мишића, укључујући и раскрсницу Савске и Дринске улице, бити завршен у наредне три или четири недеље.

– Рок сигурно неће бити пробијен. Већ смо асфалтирали највећи део улице којом пролазе трамваји, а у току је поплочавање тротоара, тако да ће страна Булевара која се налази преко пута сајма ускоро добити нови и лепши изглед – закључује Смиљанић.

Када буду замењене трамвајске шине овом саобраћајницом брже ће се кретати не само трамваји већ и аутомобили, јер су екипе „Београд пута” поставиле координациони кабл који ће служити за такозвано интелигентно управљање саобраћајем. То значи да ћа убудуће на семафорима у овој улици дуже трајати зелено светло, што ће убрзати проток возила која се крећу из правца Чукарице према центру.

За обнову шина у Булевару војводе Мишића из градске касе и кредита Европске инвестиционе банке у склопу пројекта „Обнова инфраструктуре Београда” издвојено је око 470 милиона динара. У Секретаријату са саобраћај подсећају да је досад обновљен велики део трамвајске пруге у главном граду, али тврде да им тек предстоји обиман посао у Пожешкој и Карађорђевој улици који би могао да почне већ на пролеће. После тога ће, како очекују, трамваји моћи да иду знатно брже све од Новог Београда па до Бановог брда.

Измене саобраћаја због радова
Због поправке трамвајске пруге и контактне мреже у Булевару војводе Мишића до 16. новембра биће измењен режим саобраћаја на раскрсници ове саобраћајнице и Улице Косте Главинића, саопштио је Беоинфо. У том периоду саобраћај ће функционисати у по једној траци у оба смера. Возила јавног градског превоза кретаће се неизмењеном трасом, а на возаче се апелује да користе алтернативне правце.Н. Миковић
[објављено: 06/11/2008]


Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Tramvaji-krecu-od-decembra.sr.html
 
Milance":3dsc3z41 je napisao(la):
A zasto se ne stave stubici na ulazu u ove ulice? Sa ovim genijalcima koji parkiraju ovako se ne moze drugacije.
Prvo što mi je palo na pamet kada sam video ove fotke je upravo ovo pitanje. Treba da postave one stubiće koji se uvlače za dostavna vozila (naravno i da se odredi vremenski period kada dostavna vozila mogu da ulaze) i onemoguće stoku da zasere i one retke lepe stvari koje se urade. Ne možeš da se boriš protiv stoke apelujući na njihovu savest i osećaj za estetiku. Ogradiš stoku i gotovo.

Ne shvatam kako Gradu nije ovako nešto palo na pamet?!?
 
ne bi tu stubici dugo potrajali. evo ovde u krunskoj su postavljeni pre 2 nedelje, vec par komada nedostaje...
 
^^ verovatno ne bi, ali, kako ovde ima svacega (busenje metar u zemlju, kabliranje, drenaza...) siguran sam da bi ga tako lose izveli da bi se pokvario posle par meseci, ako ne i pre, a onda bi ga iscupali i bacili jer ne radi.

nama treba nesto slicno postojecim betonskim stubicima, samo sire i mnogo dublje ukopano. i lepse, naravno.
 
Pa ako mogu London i Indjija (pa i Kragujevac) da kupe stabilne elektronske stubice, moze i BGD.
 
shabanajzer":1ih47h3y je napisao(la):
^^ verovatno ne bi, ali, kako ovde ima svacega (busenje metar u zemlju, kabliranje, drenaza...) siguran sam da bi ga tako lose izveli da bi se pokvario posle par meseci, ako ne i pre, a onda bi ga iscupali i bacili jer ne radi.

nama treba nesto slicno postojecim betonskim stubicima, samo sire i mnogo dublje ukopano. i lepse, naravno.
Verovatno si u pravu za izvođenje radova, gotovo sam siguran da bi naši građevinari to isfušerisali.

Ali ako staviš betonske stubiće, onda je to - to. Nema prilaza dostavnim vozilima, nema prilaz vozilima u hitnim slučajevima. A to ne znam koliko bi bilo pametno.
 
nema prilaza, to je tacno. nista, buduci da u beogradu automatika ne prolazi (secamo se hidraulickih stubica kod skupstine grada, u cika ljubinoj, u vuka karadzica) onda stavis jednog policajca ili komunalca da otkacinje lanac i katanac kad treba, a ostalo vreme nek sedi na samlici i pije kafu. time bi se doprinelo i smanjenju nezaposlenosti...
 
Mislim da postoji stvarno dobra automatika, ali da to treba evt da izvede neka treća nezavisna firma koja ima iskustva sa time, vidite samo ovo

[video]http://www.youtube.com/watch?v=i_Cw0QJU8ro[/video]
 
^^ uuu, ovo je sjajno, osobito mi se dopada brzina kojom se vracaju u podignut polozaj... :) a i to sto ocigledno mogu da zaustave i najteze vozilo. pretpostavljam da ovo radi na RFID ili nesto slicno.

ne, ovo bi jako lepo leglo kod nas, slazem se, ali mora dobro da se odradi, kao sto ti kazes, stevo. ne bi smeo da ga radi beograd put...
 
Tehnologija čak nije ni preterano skupa, sa obzirom na namenu kojoj služi. Verovatno se radi o RFID-u. Antene su u asfaltu ili čak u stubićima (ima rešenja i za metal), a tagovi su u vozilima (verovatno skroz pozad) koja su ovlašćena za prolaz. Samo treba brz motorić koji podiže stubiće i naravno jaka konstrukcija. Zamislite kolika je ušteda ako samo to sokoćalo nekoliko godina radi bez ikakve ljudske intervencije (osim na održavanju sistema).
 
Steva":33j3w5rs je napisao(la):
Mislim da postoji stvarno dobra automatika, ali da to treba evt da izvede neka treća nezavisna firma koja ima iskustva sa time, vidite samo ovo
Jaooo, što bi voleo da vidim ovo u Beogradu, a još više raz**bana besna kola naših bahatih "uglednih" građana
gifs_demonios.gif
. To nam treba
thumbsup4kk.gif
 
Ja bih, u danima kada treba da se popuni budžet, ovo koristio kao mišolovku. Ostavi se namerno otvoreno na par sati, a onda se zatvori i dođe Parking servis i sve ih natenane pokupi :)
 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=mKIAvnmkfmI[/video]
A evo malo i kako rade, i koje su probleme imali sa njima u Engleskoj...
 
Pa lepo je i rekao na kraju... kada bi bajni vozaci postovali znake koji stoje tu za zabranjeno ulazenje/parkiranje/zaustavljanje stubici ne bi ni bili potrebni.
 
Pešački prelazi kod buvljaka, Bul.Mil.Milankovića/Proleterske solidarnosti.
Pogledajte na šta ovo liči!!!
oqlpv4.jpg

2093bbq.jpg

2m7b78z.jpg

161hpnr.jpg

2s6udc8.jpg


Anamneza je ovakva: prvo su postavili nove zebre, koje se ne crtaju već lepe za podlogu. Kada su sproveli stazu za bicikliste, jednim delom preko tih novih zebri stavili su crvenu boju, da označe da je to staza. Kasnije su shvatili da je pešački tako podeljen i na stazu suviše uzak pa su odlučili da ga prošire i to običnom belom farbom, a ne onim materijalom koji su prvobitno lepili za asfalt. Samim proširenjem zebri, morali su da povuku zaustavnu liniju za vozila, pa su staru zaustavnu liniju prekrecili u neku grao boju, koja bi trebalo da imitira boju asfalta.
 
E ljudi ne znam da li ste primetili, ali ti stubici sto izlaze iz zemlje vec postoje u beogradu i to na ulazu u garazu u novu zgradu gde se nalazi trezor na slaviji
 
^^^postoje ti stubići na još nekim mestima, ali samo u funkciji zaštite parking mesta, odnosno ulaska u garaže i sl.
Nekada su postojali i na početku Vuka Karadžića, između rektorata i Filološkog.
 
Postoje oni na vise mesta. Recimo ranije su stajali na raskrsnici Vasine i one ulice do Narodnog pozorista, ali su ih posle nekog vremena sklonili. Ne znam zasto im je toliko komplikovano da te stubice postave i odrzavaju.
 
oqlpv4.jpg


Ova ograda služi valjda da pešaci ne mogu da koriste pešački prelaz?

Još jednom ponavljam - ove i ovakve biciklističke staze su totalni promašaj.
 
Valjda ce se ceo taj potes sredjivati kada se okolne lokacije privedu nameni, a pre svega kada se izmesti buvljak i dovede BAS. Do tada se verovatno niko nesto specijalno ne interesuje za cinjenicno stanje, a svi koji nemaju veze sa buvljakom, pokusavaju da izbegnu tu deonicu.
 
„Beograd put” spremno dočekuje hladnije dane
Prskalicama protiv zaleđenog kolovoza
Autor: G.S. | 15.11.2008. - 09:22
kamioni_v.jpg

Automatske prskalice za topljenje leda uskoro bi mogle da se nađu na strmim beogradskim ulicama i mostovima kako bi se povećala bezbednost u saobraćaju za vreme zime. JKP „Beograd put” planira nabavku četiri meteo stanice sa sistemom za automatsko prskanje tečnosti protiv zaleđivanja i to najpre na mostovima, U Ulici kneza Višeslava, Borskoj na Miljakovcu, Ustaničkoj i Bulevaru kralja Aleksandra.

Sistem koji je odavno zaživeo u svetu, čak i u nekim susednim državama, radi uz pomoć meteo stanica koje najpe detektuju kolika je temperatura na terenu ali i prognoziraju za koliko će se temperatura spustiti u određenom vremenskom periodu. Ova vrsta prevencije od leda pogodna je za lokacije na kojima se led najbrže stvara kao što su mostovi, nadvožnjaci, uzvišenja i nizbrdice.

- Kada spoljni uslovi postanu pogodni za stvaranje leda i klizavog kolovoza sistem koji pritiska tečnost protiv zaleđivanja automatski se aktivira. Recimo duž jednog mosta bile bi postavljene cevi sa prskalicama iz kojih bi se ispuštao rastvor kalcijum hlorida koji je najbolji za suzbijanje leda - kaže Milutin Štrbić, direktor JKP „Beograd put” i dodaje da je sve za sada na nivou ideje i da očekuje podršku Skupštine grada za nabavku ovih uređaja.

Prema rečima nadležnih iz „Beograd puta” ova investicija nije velika a mnogo bi značila za bezbednost u saobraćaju. Kritične likacije na kojima je moguće da budu ugrađeni uređaju su i vrh Kumodraža, Milana Rakića, i Matice Srpske i sve druge ulice koje su strme i gde je najveća opasnost od proklizavanja.

Meteo stanica na Karaburmi
Prošle godine instalirana je jedna mini meteo stanica u centru Zimske službe na Karaburmi. Uz podatke o temperaturi i vlažnosti vazduha, pravcu, temperaturi i brzini vetra ovaj uređaj daje čak i izvesno predviđanje vremenskih prilika. Poseduje i alarm koji je u centru podešen tako signalizira „uzbunu” kad temperatura padne na jedan stepen celzijusa.
извор Блиц
линк http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=65596
 
Vrh