Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Što se tiče Prizrenske, Od kako je zatvorena, gužve u Bulevau Mihaila Pupina su kao petkom. To je moj subjektivni stav jer svaki dan tuda prolazim oko 17h.

E sad, u teoriji su ovi radovi vrlo verovatan uzrok tih gužvi jer smo dobili jednu manje ulicu koja odvodi saobraćaj sa Brankovog mosta, pa sada više ljudi ide u tunel i onda semafor na izlazu iz tunela pravi još veći zastoj jer ima više vozila.

Slično možemo očekivati (ako je moja teorija ispravna) i u godinama koje slede kada će ukloniti Zarićev most.
 
Sve se danas radi preko veze i preko reda za investitore, kad treba nekom investitoru urade ceo skver za njegovu baštu (Palmotićeva) ili ovde ulicu. Ne kažem da nije trebalo srediti Prizrensku, jer jeste bila zapuštena za takvu centralnu lokaciju, ali očigledno je ubačena prioritetno jer je vlasnik hotela to pogurao, dok se onaj prolaz od Sremske i ceo trotoar do ex Beobanke raspada, i tu će da srede tek verovatno kad ovi budu otvarali renoviranu Beobanku. Praktično interesi građana su sporedna stavka.
 
Praktično interesi građana su sporedna stavka.
Delom je i do neaktivnosti građana. Ima vremena da na društvenim mrežama udari u kuknjavu kako se ništa ne radi, a nema (isto toliko) vremena da pošalje jednu pofruku nadležnima. Tamo gde su građani aktivniji, tamo se nešto i dešava. Ovo pišem uopšteno, za sve probleme, ne samo što se tiče asfaltiranja / popločavanja.​
 
Delom je i do neaktivnosti građana. Ima vremena da na društvenim mrežama udari u kuknjavu kako se ništa ne radi, a nema (isto toliko) vremena da pošalje jednu pofruku nadležnima. Tamo gde su građani aktivniji, tamo se nešto i dešava. Ovo pišem uopšteno, za sve probleme, ne samo što se tiče asfaltiranja / popločavanja.​
Podseca me na moju SZ, svi nesto kukaju a kada treba da se preduzmu mere nema nikoga. Klasicna srpska posla.
 
Ovo je stvarno sramota kako se renoviraju ulice u Zemunu. Pogledajte Trogirsku ulicu, odmah pored Lidla u Tosinom bunaru.
Da li je u redu da ova ulica stoji raskopana i blatnjava 2 meseca?
Sta se ceka? Kome da se obratimo za ovakav javasluk?
IMG_7970.jpeg
IMG_7969.jpeg
 
Radi se kolovoz u Grčića Milenka na delu od Ustaničke do Južnog bulevara. Videh u prolazu, dok sam se vozio sa autobusom.
 
Što se tiče Prizrenske, Od kako je zatvorena, gužve u Bulevau Mihaila Pupina su kao petkom. To je moj subjektivni stav jer svaki dan tuda prolazim oko 17h.

Slično možemo očekivati (ako je moja teorija ispravna) i u godinama koje slede kada će ukloniti Zarićev most.
Можемо очекивати пет пута горе.
 
Ovo na Bežaniji je užas gde se ubija i zelenilo i bici staza. E sad.

Mim ne mim. Da li se slažete da Bulevar ne treba proširivati od Cvetka do Smederevca, i od Mekenzijeve do Žičke? Ugrinovačka?

Sve to je "one more lane".

Ne možemo porediti Amere koji su se zaključali u kulturu automobila u jako razuđenim gradovima zbog suburba i Beograd zaglavljen u Turskim i Austrougarskim sokacima.
 
У праву си, али овај Гангулин Бежанијски Бродвеј је негација цивилизације (а и саобраћајног пројектовања: остале су две траке у правац на "УМП"-у, као и пре бродвејизације).

Једино је у свему симпатично, мада у бити цинично, то што се овај наш Бродвеј зове по надриурбанисти-незналици, који је сматрао да треба укинути чак и локалне возове и да сав градски и приградски саобраћај треба да преузму друмови. Дакле, српски Хенри Форд из времена кад нико није имао аутомобил добио је овом приликом - и уједно први пут за вечног живота - адекватан третман.
 
Poslednja izmena:
Sve to je "one more lane".
Jeste, ali da bi smanjio saobraćaj automobila, moraš ponuditi dobru alternativu u vidu javnog prevoza. Čak i u Holandiji su česte ulice sa 4 trake, od koje su dve rezervisane za javni prevoz. Ne može se per se očekivati smanjenje broja automobila, jer ti ljudi moraju nekako da dođu do onoga što im treba.
 
Добро пројектоване жуте траке односно добро пројектоване улице и раскрснице су услов за било шта, а не Весићеве жуте траке у Омладинских бригада.
 
Добро пројектоване жуте траке односно добро пројектоване улице и раскрснице су услов за било шта, а не Весићеве жуте траке у Омладинских бригада.
Dobro, ali to se, valjda, podrazumeva? Barem ovde kod nas kad iznosimo predloge.
 
Kao što sam rekao, sem užasne komunističke distopije Novog Beograda koja svakom poštenim investitoru izaziva agorafobiju, Beograd je zarobljen Turskim i Austrijskim sokacima i sokačićima. Lažem, evo neki su i "naši" iz 19tog veka.

Nadam se da svi razumeju da kao cenu velelepnog plana "Srbija 2027" imamo to da sva ostala gradska infrastruktura stoji na planovima napisanim pre 50 godina koji se ne realizuju.
 
Kad vec spomenuh zemunske ulice, ne mozemo izostaviti ruglo u Petra Kocica (deo ka Vrtlarskoj).
Ovuda svakodnevno prolazi mnogo ljudi koji idu ka Zemunskom parku.
Kome uopste pripadaju ove garaze i zasto se ne sruse?
I ja cu sebi napraviti garazu na nekoj livadi, sto da ne. Kud svi Turci...

viber_image_2023-08-22_19-03-29-993.jpg
viber_image_2023-08-22_19-03-29-608.jpg
viber_image_2023-08-22_19-03-29-798.jpg
 
У праву си, али овај Гангулин Бежанијски Бродвеј је негација цивилизације (а и саобраћајног пројектовања: остале су две траке у правац на "УМП"-у, као и пре бродвејизације).

Једино је у свему симпатично, мада у бити цинично, то што се овај наш Бродвеј зове по надриурбанисти-незналици, који је сматрао да треба укинути чак и локалне возове и да сав градски и приградски саобраћај треба да преузму друмови. Дакле, српски Хенри Форд из времена кад нико није имао аутомобил добио је овом приликом - и уједно први пут за вечног живота - адекватан третман.
Može biti da je na umu imao Mulholland Drive :cool:
 
Добро пројектоване жуте траке односно добро пројектоване улице и раскрснице су услов за било шта, а не Весићеве жуте траке у Омладинских бригада.
Šta bi sa žutim trakama na Gazeli? Predlog je bio "genijalan".
 
Za po koje drvo je trotoar preuzak?
Тротоар наве Призренске ће бити преузак и за по којег пешака, камоли за дрво а бициклиста главу у торбу па на коловоз.

Иначе, тек кад седнеш на бицикл и прођеш мало градом заиста схватиш колике су температурне разлике у улицама са и без дрвореда, са и без парка или зелених површина/острва. И колики генератори топлотног зрачења су сваки аутомобил, аутобус и метар квадратни асфалта, па чак и незасенчени фронт фасаде објеката.

Ми смо остали у 1950ој години. Са овим градом је готово. Нек се спасава ко може.

Кроз коју деценију изучаваће нас на катедрама за урбанизам: Студија случаја - Аутомобилски урбанизам Северне Америке из средине прошлог века али са 10ак пута мањом просечном платом грађана.
 
Poslednja izmena:
Da li se slažete da Bulevar ne treba proširivati od Cvetka do Smederevca, i od Mekenzijeve do Žičke? Ugrinovačka?

Sve to je "one more lane".
One more lane proširenje uskih grla

Nadam se da svi razumeju da kao cenu velelepnog plana "Srbija 2027" imamo to da sva ostala gradska infrastruktura stoji na planovima napisanim pre 50 godina koji se ne realizuju.
Infrastruktura stoji iz dva razloga. Prvi je što su mnogi projekti ostali na pola odrađeni, a drugi je što novokomponovani investitori nisu imali tu privilegiju da imaju slobodne gomile poljana na kojima su mogli da grade, kao što je to bilo u vreme komunista, već su se okrenuli izgradnji na infrastrukturi iz XIX i prve polovine XX veka, jer ni njima, kao ni komunistima, nije bilo do hvatanja u koštac sa modernizacijom i funkcionalnim prilagođavanjem novonastaloj situaciji grada.​
 
Тротоар наве Призренске ће бити преузак и за по којег пешака, камоли за дрво а бициклиста главу у торбу па на коловоз.

Иначе, тек кад седнеш на бицикл и прођеш мало градом заиста схватиш колике су температурне разлике у улицама са и без дрвореда, са и без парка или зелених површина/острва. И колики генератори топлотног зрачења су сваки аутомобил, аутобус и метар квадратни асфалта, па чак и незасенчени фронт фасаде објеката.

Ми смо остали у 1950ој години. Са овим градом је готово. Нек се спасава ко може.

Кроз коју деценију изучаваће нас на катедрама за урбанизам: Студија случаја - Аутомобилски урбанизам Северне Америке из средине прошлог века али са 10ак пута мањом просечном платом грађана.
Pa dok grad ne shvati, da drvece nije dekorajica, nego neizbijezna funkcionalna potreba, kao sto su signalizacija, rasvjeta, pa i biciklicka staza, kao sto pominjes, nece biti pomaka.
Kao rezultat takvog razmisljanja tipologija pravog izbora drveca za razlicite okoline ili okolnosti bi trebala se primijeniti na katalog urbanog mobilijara, koji -nadam se- jos postoji.
 
Vrh