Da, moji baba i deda su imali kucu u Kralja Bodina. Predivan kraj nekada izmedju Krusevacke/Vidske i gimnazije( Ceska kolonija) sa malim skladnim vilama sa bastama gradjenim izmedjh dva rata. Prelep deo Beograda. Pre 5 godina sam prosao tuda poslednji put i bukvalno zaplakao.Toliko.Svako širenje bi imalo efekta. Čak i dodavanje još jedne trake kod skretanja kod Čuburskog parka bi imalo efekta.
Da ima mozga i volje, Maksima Gorkog bi do Strumičke bila bar 2+1 (sa naizmeničnim menjanjem postavke, tako da uvek smer nizbrdo ima 1 traku, a uzbrdo 2), a na pojedinim mestima i 2+2. Prostora ima, i bilo bi ga još više kada bi se uradila eksproprijacija i rušenje tamo gde treba. Nego imbecili koji vladaju ovim gradom poslednjih 50 godina su svi odreda to odlagali.
I za nesrećnu Kruševačku isto važi. Ono što je njoj urađeno je tek kriminal neverovatnih razmera. I treba se is'njati na grob svakom imbecilu koji je tome doprineo i time trajno saobraćajno a i urbanistički obogaljio taj deo grada.
Ovih dana dovršavam mapu-skicu svih ulica koje su trebale da budu širene a nisu, pa će se na njoj lepo videti sav idiotizam svih vlasti i ''institucija'' u poslednjih 100ak godina.
A onda još da izgrade one stambene blokove koje su planirali, neki se već grade i biće to skroz treća priča.Toliko ste prašine podigli zbog tog širenja Višnjičke da niste mogli da se zadržite samo na stavu ''idiotski je što nisu sproveli tramvaje u Višnjičkoj'' nego ste otišli korak dalje u iracionalnost pa prešli u stav ''ma nisu trebali uopšte ništa da rade, trebalo je da Višnjička ostane 2+2 za vjek i vjekova''.
Sad još onaj deo između Pančevca i Višnjičke da prošire (tačnije da poruše one tumore na severnoj strani ulice), kao i Mije Kovačevića. I biće skroz druga priča.
Mi smo ga već na'ebali, zato što je za dobar deo Zvezdare i Voždovca, i gotovo čitav Vračar već kasno za širenje.Brdo ulica u Brlogradu treba širiti. I to pod hitno. Inače smo ga na'bali svi.
"Ali ovo je mediteeeranski šmeeek"Da, ajde da je sve ostalo sve lepo i dobro od stare varijante tog, i drugih sličnih naselja. Dakle ajde da je barem ostao isti duh, i iste kulturne i istorijske vrednosti.
Nego je mnoštvo vila srušeno, a mnoštva ulica pretvoreno u ovo:
Time su ukombinovali sve najgore od obe varijante, i od starinske i od moderne. Od modernog su uzeli: preveliku spratnost, kanjončinu od ulice, automobilski urbanizam, funkcionalnost pre estetike. A od starinskog su ostavili ulice širine i konfiguracije iz 19. veka, sa mnogo slepih ulica, oštrih krivina, nehumanih trotoara i debilno postavljenih parcela.
Starih lepih vila više nema, drvoreda nema, tradicije i istorije nema. A opet isto tako nema ni modernih širokih ulica, ni boljeg urbanizma, ni boljih trotoara, ni bolje arhitekture.
Znači bukvalno imamo najgore iz oba sveta, oba vremena i oba trenda, a ništa dobro ni iz jednog. Svaka čast zaista. Svima koji su vladali zadnjih 100 godina.
Da sam na mestu NGC ili Discovery Channela (mada ne mirišem više ni jedne ni druge, ali kažem hipotetički) mogao bih da napravim serijal dokumentaraca o urbanističkom ubijanju i uništavanju Beograda u zadnjih 100 godina, i imao bih materijala za bar 3 sezone sa po 10 epizoda. A već sam imao par puta na umu da napravim svoj mali serijal reportaža na tu temu u vidu slika ili skica. Sa sve naslovom ''100 godina urbanističkog slepila u Beogradu, Broj XYZ''. Pošto je to moj iskren stav o urbanizmu u Beogradu, uz neke izuzetke i odstupanja, i pošto je grad toliko prepun i krcat primera potpunih debilizama i urbicida, da bi bilo bar 50 reportaža i analiza.
bilo je vreme ovu rasksnicu da srede, kolotrazi su bili užasni u delu ZĐ iz pravca opštine .Синоћ су ударнички радили у зони раскрснице до рано ујутру:
Pogledajte prilog 165182
Jel ovo znači da će tako biti do daljneg zato što će morati trotoari da se ponovo rade?Malo je u zapećku ovo sa Pavla Vujisića - od kraja 2022. do danas je ostalo samo da se stavi habajući sloj (oko 400 metara je dužina na kojoj su radovi), stoji tako i dalje i produžava se u nedogled. Navodno je problem što su trotoarima ušli u bočne ulice ne vodeći računa o širini bočnih ulica, pa su neke bočne ulice postale preuske na raskrsnicama, ne mogu kamioni da skrenu bez penjanja na trotoar a tu ima i hala i svega...
Pogledajte prilog 165255