Savska ulica, koja je pre oko godinu dana rekonstruisana, do kraja godine mogla bi dobiti dve nove trake čime bi kapacitet bio skoro udvostručen. Naime, proširenje ove ulice trebalo bi da otpočne do sredine juna, a kako je rok za završetak proširenja od tri do šest meseci, do Nove godine bi jedna od najprometnijih gradskih saobraćajnica dobila nov izgled. Nakon proširenja, tri postojeće trake ostaće za smer od Gazele prema Nemanjinoj ulici, dok će dve nove biti za suprotan smer.
- Sa Železnicama Srbije postigli smo dogovor o zauzeću njihovog zemljišta na račun kojeg će Savska ulica biti proširena za dve trake. Izabrano je i Preduzeće za puteve "Beograd" kao izvođač radova koji su procenjeni na oko 630 miliona dinara. Sada samo još čekamo da nam Sekretarijat za saobraća izda nalog za radove što bi se moglo desiti do sredine juna - rekao je za Danas Nenad Bajić osoba za odnose s javnošću Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Kako za naš list ističe Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj, proširenje Savske ulice jedan je od najznačajnijih projekata koji će doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi u centru grada.
- Kroz Savsku ulicu prolazi tranzitni saobraćaj jer je to najkraći put od autoputa do Pančevačkog mosta. Tu su i stotine autobusa koji svakog dana moraju da uđu na glavnu autobusku stanicu. Kroz Savsku ulicu saobraća i veliki broj autobusa javnog prevoza prema svim delovima grada. Sve to doprinosi da se stvaraju velike kolone, kako u njoj tako i u ulicama koje ka Savskoj gravitiraju. Proširenje za dve trake značajno je jer će na taj način biti postignut pun efekat rekonstrukcije starog Savskog mosta, ali i alternativna veza prema Brankovom mostu - objašnjava Pešović.
Gradski sekretar za saobraćaj naglašava da proširenje Savske ulice neće ometati saobraćaj budući da se proširenje pravi sa druge strane tramvajskih šina u odnosu na postojeće tri trake. Takođe, kako je rekonstrukcijom ulice postavljena nova podzemna infrastruktura neće biti potrebno kopati i povezivati instalacije sa obližnjim zgradama. R. V. Bibić
Šire ulice već rasteretile grad
Da je proširenje ulica, gde je to moguće, najbolje rešenje za saobraćajne gužve svedoče i primeri već obnovljenih saobraćajnica. Tako je rekonstrukcijom Južnog bulevara prevaziđen saobraćajni kolaps u tom delu grada, kapacitet starog Savskog mosta je udvostručen, a autobusi se brže kreću i kroz ulicu Braće Jugovića koja je dobila nove trake. Osim Savske ulice u narednom periodu biće proširena i Vojvođanska ulica čime će Stara Bežanija i "blokovi" na Novom Beogradu dobiti modernu saobraćajnicu sa po tri trake u oba smera.