Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Vesti :: Beograd
Proširenje Bulevara Kralja Aleksandra
22. April 2008 | 14: 05
Izvor : Studio B
Krajem juna počeće prva faza rekonstrukcije šina i proširenje kolovoznih traka u Bulevaru kralja Aleksandra, od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace.

Pomeranjem ivičnjaka i sužavanjem tramvajskih baštica ulica će dobiti još po jednu saobraćajnu traku u oba smera,što će smanjiti gužvu u saobraćaju. Već sledeće godine, kada počne i izgradnja lakog šinskog metroa, ceo bulevar ući će u kompletnu rekonstrukciju, kaže za Studio B , gradski menadzer, Bojan Stanojević.

Dobijanjem dve nove kolovozne trake u oba smera, biće rasterećen dnevni saobraćaj u Bulevaru kralja Aleksandra. Tehnički direktor Beograd puta, Dragomir Spasić, kaže da su donešena dva idejna rešenja privremene rekonstrukcije kolovoza i šina da bi se do početka velikih radova smanjile gužve i zabranilo nepropisno parkiranje.

Prvo rešenje je pomeranje ivičnjaka i sužavanje tramvajske baštice za oko 40 santimetara. Još jedno moguće rešenje proširenja bulevara je i zamena postojećih šina i njihovo pomeranje. Tako bi se šinski podsistem nalazio u središtu ulice, kao što je to slučaj u delu bulevara od Resavske do Vuka. Ideja je i da se odvoje žute trake za autobuse i taksi. Druga faza radova trebalo bi da počne sledeće godine.

Izgradnjom novih ivičnjaka i trotoara biće dozvoljeno isključivo polučasovno zadržavanje i parkiranje vozila.
 
Hmm, interesantno, verujem da će ova rekonstrukcija imati sličan tok kao i ona u Južnom Bulevaru - krajnji rezultat će biti super, ali će nailaziti na nepreviđene kablove, cevi, kolektore, rimske grobove itd... Mene brine druga stvar - oni će to sve uraditi kako treba, i recimo dve godine kasnije početi da kopaju tunel za metro. Bojim se da će im onda biti lakše da opet prekopaju ulicu, strpaju tunel unutra i posle je opet asfaltiraju.
 
Od ustanicke do picerije golub to jest depoa to jest opsitne zvezdara,a onda u tunelce.
 
Kad smo već kod nepredviđenih kablova, kolektora, evo jedan tužan primjer u kome se vidi kako to mi radimo, a kako neki drugi. Naime, jedan prijatelj mog oca radi u Vodovodu u Banjaluci kao inžinjer koji projektuje radove za obnove cijevi i slične poslove. Kaže, da još nikad nisu zakopali, a da nešto nepredvidjeno nisu našli, ili je bar cijev pokrešno ucrtana, pa moraju kopati na većoj površini da bi je našli. Kako su počeli i obnovu starog vodovoda, koji je izgrađen u vrijeme vladavine austrougarske (1878-1918), a nisu imali planove, poslali su dopis Beču da im pošalju planove, ne očekujući da ih oni još čuvaju ili da će biti nešto pretjerano upotrebljivi, ali u rekordnom roku, poslali su im detaljne planove sa u centimetar tačnim položajem svih instalacija iz tog perioda.

Da se vratim na topic, vucko, razmatra se i plan da se u u cijelom bulevaru potkopa pod zemlju. Mada svejedno, i ako bude nad zemljom, opet prilikom proširivanja ulice treba računati na metro, a kako oni pričaju o proširivanju ulice na račun tramvajskih baštica (a metro će imati veću širinu baštica), ne vjerujem da računaju na to. Kao što to uvijek radimo, sve ćemo ponovo raditi.
 
Pa, gore pise da su i dalje 2 varijante u opticaju. Ako izaberu drugu, tj, da tramvaj ili ti tramvajsku basticu odmah prebace na sredinu, onda bi kasnije metro jednostavno zamenio taj tramvaj, sto znaci da se ne bi dva puta radilo, vec bi samo posle sine morale da se usklade sa metro standardima. To ce produziti obnovu Bulevara, ali ce skratiti peripetije kasnije.. Da su pametni, tako bi uradili!
 
ako sam dobro čuo u poslednje vreme većina kandidata za gradonačelnika govori o teškom metrou ispod bulevara pa se nadam da se odustalo od one improvizacije od LRTa koji bi vozio nadzemno malo brže od tramvaja u
 
Metro ili LRT stanice u Beogradu ne bi bile na dovoljnom rastojanju da bi "teski" metro mogao da postigne neku spektakularnu brzinu, kojom bi se onda znatno razlikovao do LRT-a.
 
dejo":3j6cq4xs je napisao(la):
ako sam dobro čuo u poslednje vreme većina kandidata za gradonačelnika govori o teškom metrou ispod bulevara pa se nadam da se odustalo od one improvizacije od LRTa koji bi vozio nadzemno malo brže od tramvaja u
Kljucne reci su - kandidati za gradonacelnika.
Svake 4 godine se poteze prica o gradnji (pravog) metroa, a onda se sve zaboravi na jos 4 godine. I ja se nadam da ce se odustati od LRT-a, ali trenutno nista, osim izjava u kampanji, ne ukazuje na to.
Mislim da namerno govore samo "metro" (a ne laki, teski, LRT) da sutra ne bi bili prozivani sta su obecavali...
 
Nek samo zapocnu LRT i to je napredak u odnosu na tramvaje,a kao sto je i neko rekao,moze se nadograditi u teski metro eventualno...
 
Mislim da, putem ovog foruma svi mi možemo da utičemo na javnost i medije da se konačno nešto preduzme da se u interesu građana bg-a,raspiše tender za projekat ili izmenu starog ,pravog metro sistema koji, bi se ukrštao i koristio mrežu beovoza,možda bi pomoglo da ovaj forum pokrene inicijativu za skupljanje peticije Gradu,Republici ili osnovanje lobija ,grupe sa zainteresovanim potecijalnim investitorima sa zahtevom kod Evropske banke za razvoj da povoljnim kreditom pomogne gradjanima Bg-a s obzirom da su mnoge Evropske zemlje učestvovale u Nato bombardovanju i razaranju infrastrukture grada ,što bi se pri svakoj poseti neke od delegacija gradu trebalo podsećati i tražiti da se lobira za metro ,nema nam druge! Ups a i rusi bi mogli da pomognu!
 
UGOVOREN NOVI POSAO ENERGOPROJEKTA U SRBIJI VREDAN 7,2 MILIONA EVRA
Energoprojekt Niskogradnja a.d. i Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda J.P.,
zaključili su početkom aprila tekuće godine novi značajan ugovor za "Izvođenje radova na rekonstrukciji
ulice Jurija Gagarina na delu ispod železničke pruge u Novom Beogradu". Vrednost ugovorenog posla
iznosi cca 7,2 miliona evra (602.001.516 dinara bez PDV-a). Rok za realizaciju projekta je novembar
2009 godine.
Izvor: Energoprojekt
Link: http://www.energoprojekt.co.yu/pdf/poslovne_vesti_11-04-2008.pdf
 
Ma, nisam uhvatio juce Bojana Stanojevica na Studiju B kada je davao izjavu (tonski), samo delic kada je rekao "....a onda cermo sve to da stavimo pod zemlju, kao u svim normalnim evropskim gradovima".... E sad o cemu li je govorio - prugi za LRT, parking prostoru, nekakvim instalacijama ili necem trecem, nemam pojma, ali mislim da u predizbornoj atmosferi i inije bas narocito bitno :D
 
Interesantno je kako je En. Niskogradnja dobila taj posao jer nije bilo tendera u Sl. Glasniku?
 
@bigvlada
Za sada nema takvih indicija, tj. nema indicija da ce se stanica uopste graditi u neko skorije vreme.. Na zalost.

Ali mi je vest bila interesantna jer se svaki put iznerviram kada tuda prolazim kolima.

@PIGLET
I ja evo nesto gledam, ali ne videh taj tender...
 
Pasarela ubrzava saobraćaj
Vršilac dužnosti gradonačelnika Zoran Alimpić najavio je juče početak izgradnje pešačke pasarele preko Radničke ulice u zoni nadvožnjaka prema Banovom brdu. Na taj način pešaci će bezbednije moći da prelaze do autobuske stanice u pravcu grada, a istovremeno će moći da se ukloni postojeći semafor i pešački prelaz čime će saobraćaj biti ubrzan. Kako je za Danas objasnio gradski menadžer Bojan Stanojević, pomenuto ubrzanje saobraćaja naročito će doći do izražaja u kasnim popodnevnim časovima kada posetioci napuštaju Adu, i kada su dosad stvarane najveće gužve.
Izvor: Danas
Link: dans.co.yu

E, samo da ne bude k'o ona u Malom Morkom Lugu!
 
Sta fali toj?Znam na koju mislis ali nisam upoznat sa nedostacima iste?
 
Nije stvar samo u nameni. Za iste pare su mogli da naprave mnogo lepsu pasarelu, ali kod nas se rec inovacija i design uporno ignorisu...
 
Ovo je srbija,ne znam sta si mogao ocekivati.Ajde da drzimo prste da ova ne bude ista takva onda,nista drugo nam ne ostaje.
 
Ocekivao sam i ocekujem da "Ovo je Srbija, sta si ocekivao?" ne bude odgovor na sve :)
 
Pre par dana prolazim Dubrovačkom, gledam, i ne mogu da verujem, najednom mi postade jasno zašto je ona niša za autobuse ovakva:
Stanica26ceDubrovacka.jpg

Mi smo samo imali ovu perspektivu, međutim, kad se pogleda sa druge strane ulice, skpairaš da se sa druge strane bandere nlaze parking mesta, koja su ove širine, a ovde mogu da stanu dva automobila.
Tako da je onaj ko je projektovao, OK isprojektovao,tu je trebalo da budu parkirana kola, a par metara ispred autobuska stanica... No, ovako dobismo nadstrešnicu na sred uskog prolaza, neuoptrebljivu nišu, i dva parking mesta manje... Genijalno!
 
Vrh