Šta je novo?

Objekti na vodi, splavovi, marine...

Pa... jos uvek se niko bas ne oseca nadleznim za kontrolu splavova. Posalje se neka kao komisija jedanput u sest meseci i onda odredi kazne (koje splavovi zarade za nekih 30 do 45 sekundi) i tako...

Valjda ce Beograd vode napokon krenuti da radi svoj posao.
 
Савско пристаниште, Окт08
SabornaCrkvasml.jpg
 
Хвала, моја је. Исплатило се ношење статива...
 
Sjajna fotka!!! Bravo.

Evo, i ja sam malo fotkao, doduše iz ruke i sa brodića u pokretu, nije najsjajnije, al sam pokušao da izvučem maksimum iz takve situacije :)
img0873ly2.jpg

img0875aw3.jpg

img0876vw9.jpg
 
Plovila na vetrometini, splavovi u „sigurnoj luci”
Pred zimsku sezonu na rekama, u marinama i dalje nema dovoljno ni mesta ni bezbednosti za čamce. – Združena snaga vetra i visokog vodostaja najgora je za nautičare
Marina_Hrabro_srce-20081031.jpg

Zasad sve mirno (Foto L. Vuletić)

Beograd je ove nedelje prodrmala blaga košava, siguran znak da će se alasi, lađari i splavari uskoro suočiti sa zimskom sezonom na rekama. Kao i prethodnih godina, na raspolaganju neće imati dovoljno savremenih marina gde bi mogli da sklone plovila odnepredvidivog Dunava, posebno ćudljivog u ovo doba godine. Nemirna voda biće još opasnija jer će nositi razno krupno đubre, za koje je isuviše kasno da bude uklonjeno dok ne svanu lepši dani, pod uslovom da i do tada bude nabavljena oprema potrebna za te zahvate. Jedini koji mogu da budu mirni jesu ljubitelji noćnog života jer će njihovi omiljeni klubovi na vodi, kako se za sada čini, dočekati proleće bez bojazni od konkursa za razmeštaj splavova.

Posle bezbrojnih najava da će se grad poduhvatiti te muke, odluka da se najzad propišu mesta na kojima će smeti da ostanu splavovi, sada „razbacani” bez ikakve urbanističke i komunalne logike, donesena je 2005. godine. Raspored mesta je utvrđen godinu dana kasnije, ali konkurs na kojem bi ona bila podeljena do danas nije raspisan. Kada se već doguralo do gradskih izbora, Đorđe Bobić, predsednik konkursne komisije, objasnio je za „Politiku” da će posao morati da sačeka novu vlast. Nju smo dobili, konkurs još nismo.

Jovo Pilipović, novi direktor Uprave za vode, kaže da je sada neophodno revidirati dokumentaciju koju je ostavila komisija i tek tada će grad biti spreman da pozove splavare da se prijave za mesto na reci.

Uklanjanje pojedinih splavova bilo je najavljeno radioslobađanja pristaništa za javni rečni saobraćaj ali, s obzirom na mršave rezultate tog vida prevoza, neizvesno je da li će ubrzanje hidrobusa i dalje biti podsticaj za sređivanje priobalja. Pripreme za gradnju mosta preko Ade Ciganlije možda će ipak doprineti da okolni delovi Save budu raščišćeni.

– Razgovarali smo sa vlasnicima splavova na tom potesu i oni se neće protiviti da uklone svoje plovne objekte. Očigledno shvataju da taj prostor neće biti pogodan za njih. U toku je izmeštanje tih objekata iz zone gradilišta mosta – kaže Pilipović.

Većinu splavova za sada niko neće istrgnuti iz „sigurne luke”, dok čamce ne očekuje spokojan zimski san. Beogradske marine su, sem nekoliko izuzetaka, pristani bez vode i struje, sa nesigurnim privezima koji ne mogu uvek da odole jakim naletima vetra i talasa, bez čuvara koji bi barem spazili kada nešto krene po zlu i sprečili da brod bude teško oštećen ili da odluta van kontrole i vidika. Bez obzira na to, za mesta u marinama sejagmi. Negde treba usidriti plovila, svih 20.000 koliko se pretpostavlja da ih ima u glavnom gradu, mada je na raspolaganju svega 48 pristana.

– Gotovo nijedan pristan nema propisanu dokumentaciju. Teško je nazivati ih marinama u pravom smislu te reči, a većina njih su obični pontoni na kojima je nanizano desetak splavova. Konkurs za izgradnju marina jeste najavljivan, uslovi su utvrđeni, ali ništa nije urađeno. Kako sam odnedavno na ovoj dužnosti, ne mogu da pružim detaljne informacije o tome – rekao je direktor Uprave za vode.

Nema ni nezvaničnih procena koliko bi moglo biti zainteresovanih na konkursu, kad god da bude objavljen, ali zna se da ulaganje u modernu marinu mnogo košta. Taj novac ne može brzo da bude nadoknađen, ali zato posle nekoliko godina investitor može da se nada lepom profitu. Samo, održavanje košta i ulaganja su neophodna jer svetski standardi ne prestaju da se unapređuju.

– Kada smo gradili marinu, sve je bilo na svetskom nivou. Valjda je tako i danas, iako se standardi dopunjuju i usavršavaju – kaže Slobodan Jošić iz marine „Hrabro srce”, jedne od nekoliko za koje važi da pružaju klijentima solidnu uslugu.

– Za pravu, veliku marinu kakva Beogradu nedostaje ne mogu ni da pretpostavim koliko je novca potrebno, ali teško da je svota manja od nekoliko miliona evra. Ne znam ima li ovde ljudi koji mogu da ulože toliki novac. Nisam siguran ni da svi pristani mogu da opstanu kada strogi uslovi rada stupe na snagu. Sada se dešava da otkačeni brodovi „prolete” pokraj nas, pa ih privežemo i zovemo njihove marine da ih odvuku natrag – navodi Predrag Milosavljević, predsednik marine „4. jul”.

Pošto kod nas postoji svega nekoliko pravih zimovnika na kopnu u kojima brodovi mogu da prezime, marine dobijaju delove obližnjih travnjaka od „Gradskog zelenila” da na njima razmeste brodove. Oni koji ne nađu mesta u marinama ostaju u vodi, pod udarom vetra i talasa, i u obruču leda.

– Združena snaga vetra i visokog vodostaja najgora je za nautičare. U kasnu jesen dodatan rizik su i magle, dok zimi led okiva Dunav. Incidenti leti su opasniji zato što je tada više ljudi na rekama, ali u ovom periodu godine redovno se trpe veće materijalne štete. Lučka kapetanija upućuje nautičarima preporuke u naročito nepovoljnim uslovima. Neophodno je osnivanje operativnog centra koji bi neprekidno nadzirao stanje na rekama – istakao je Ivan Jovanović, šef kapetanije.

Još jedna služba od koje se očekuje da, u izvesnom smislu, kontroliše reke jesu „Beograd vode”, transformisane iz društvenog u javno preduzeće i prenesene u nadležnost grada krajem februara. Direktor je izabran pre nekoliko dana. Još nije spreman da daje izjave medijima, pa „Politika” nije mogla da proveri da li im je prebačen novac iz gradskog budžeta, nužan za redovne poslove i nabavku opreme koja im odavno nedostaje. Pre nekoliko meseci, iz „Beograd voda” su rekli da će novac verovatno stići tek na jesen, kada će ih ružni dani naterati da sačekaju lepše vreme kako bi mogli da čiste vodotok od plutajućih klada, životinjskih leševa, delova razlupanih automobila, pokvarenih televizora i frižidera. Čim se reke, na proleće, oslobode ledenog pokrova, svi ti nanosi će pokuljati niz vodotokove i ka obalama. Ta ružna slika žiteljima prestonice odavno je poznata, a sada je jedino važno da u međuvremenu „Beograd vode” ne moraju da brane glavni grad od poplava.

Vladimir Vukasović
[objavljeno: 02/11/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Plovila-na-vetrometini-splavovi-u-sigurnoj-luci.lt.html
 
Уклоњени понтони из корита Саве
Петак, 21. новембар 2008.

Секретаријат за инспекцијске послове саопштио је да је у сарадњи с „Паркинг сервисом” организовано уклањање понтона који су се налазили у кориту Саве. Понтони дужине 20 метара, ширине 1,6 метара и висине око један метар налазили су се 150 метара од Бранковог моста, поред сплава „Меридијан”.

Специјалном дизалицом подигнути су из корита реке, утоварени на возила „Паркинг сервиса” и пребачени на депонију у Винчи.
Izvor: Beoinfo
Link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1330904
 
Marina „Ada Ciganlija”
Izgradnja marine „Ada Ciganlija" predviđena je uzvodno od ušća Topčiderske reke i pristana „Jugopetrol-a" u Čukaričkom rukavcu. Kopneni deo marine čine površine duž Radničke ulice, priobalni pojas ispred nasipa na Adi Ciganliji i branjeno područje iza nasipa, između postojećih objekata veslačkih klubova „Grafičar" i „Crvena zvezda".

Lokacija predviđena za izgradnju marine „Ada Ciganlija" zahvata površinu od 14,16ha. Vodena površina zauzima oko 7,60ha (54%), a kopneni deo marine, ostatak od 6,56ha (46%). Sa ovakvim odnosom vodenog i kopnenog dela, reklo bi se da se marina „Ada Ciganlija" gotovo idealno uklapa u svetske proseke (55%-45%). Međutim, znatan prostor kopnenog dela marine već je zaposednut javnim komunikacijama (Savski kej uz ul. Radničku, pešačke staze, biciklistička staza i sl.), odnosno vodoprivrednim i drugim infrastrukturnim objektima (obaloutvrda, nasip na Adi, kanalizacioni kolektori uz Radničku ulicu i dr.), čime se redukuje ili ograničava korišćenje kopnenog dela lokacije marine.

Specifičnost lokacije je da pripada zoni neposredne zaštite izvorišta beogradskog vodovoda, ali i sportsko-rekreativnoj zoni Ade Ciganlije, koja predstavlja jedno od najreprezentativnijih područja u Beogradu, sa izuzetnim prirodnim i vizuelnim kvalitetima.

Marina „Ada Ciganlija" trebalo bi da bude prvi primer prave marine na našim rekama, koja će, zbog blizine Dunava, imati i internacionalni značaj.

Marina „Ada Ciganlija" ima dve celine: vodenu površinu - akvatoriju i kopneni deo - teritoriju.

Akvatorija marine sastoji se od prostora za privez plovila - tzv. sidrišta i prostora za prilaz, manevar i druge nautičke radnje plovila - tzv. plovnih kanala.

Teritorija, kopneni deo marine, sadrži operativnu obalu sa rampom i dizalicom za vađenje i spuštanje plovila, prostor za boravak plovila na suvom, administrativne, komercijalne, ugostiteljske i sanitarne objekte, radionice za održavanje i popravku plovila, parkiralište za automobile korisnika marine, benzinsku pumpu za snabdevanje, saobraćajne, pešačke, zelene i druge slobodne površine unutar lokacije marine.
Izvor: Parking servis Beograd
Link (sa slikama): http://www.parking-servis.co.rs/lat/projekti/marina_ada_ciganlija

evo jedne od slika cisto da se nadje za arhiv

 
Koliko godina se razvlači ovo pitanje. samo se s vremena na vreme pojave neke nove slike i ideje a od realizacije - ništa. A stvarno bi bilo super da se uz nov most dobije i novi izgled ovog rukavca. Mada, i sad izgleda mnogo bolje od ostalih marina u gradu.
 
Ovaj projkat je trebao da bude zavrsen 2004. godine ako se ne varam. Prvo je jako dugo trajalo pravljenje plana za taj potes, pa se oduzilo ciscenje / odmuljavanje Rukavca, a na kraju se ni ne zna dokle se stiglo sa time. Dugo se niko nije oglasio po pitanju ovog projekta.
 
23/01/2009 22:54
Čišćenje mulja iz Čukaričkog rukavca najverovatnije će biti vezano za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije
Napraviti marinu po svetskim standardima
Autor: K. Živanović

Kako bi na Čukaričkom rukavcu bila izgrađena savremena marina, predviđena Generalnim urbanističkim planom Beograda, neophodno je ovaj deo grada očistiti od mulja u kojem se godinama taložio industrijski i komunalni nanos. Čukarički rukavac deo je poluostrva Ada Ciganlija čija je površina oko 16 hektara. Iako je sređivanje ovog dela grada započeto još 2001. godine, mulj je i dalje na istom mestu.

- Postupak mora toliko da traje, jer je takva procedura. Hemijska analiza sedimenta rađena je na sedamdesetak lokacija u više navrata, kako bi se utvrdio stepen i vrsta zagađenja, koliko tla je zahvaćeno, da li su podzemne vode ugrožene, da li se mulj kreće... Najnovije tehnologije koje koristimo daju nam mogućnost da utvrdimo iz kog perioda je nastalo zagađenje i ko je za njega odgovoran - kaže za Danas dr Milan Milutinović, načelnik ekotoksikološke ekipe Gradskog zavoda za javno zdravlje i dodaje da je postupak pripreme za čišćenje u toku. Prema njegovim rečima, postupak podrazumeva čišćenje rukavca koji je kontaminiran pre svega naftnim derivatima, i odlaganje mulja na manje opasnu lokaciju.

- Taj deo Čukaričkog rukavca je najzagađenija zona na Adi. A ona je biser grada, kupalište i zona vodozahvata. Postupak čišćenja najverovatnije će biti vezan za izgradnju mosta preko Ade, jer bi to bilo najeftinije. Pre izgradnje mosta neophodno je očistiti teren, tako da će se za obe stvari uraditi jedan monitoring životne sredine, jednom će se pregrađivati rukavac i vaditi sva plovila iz njega - dodaje dr Milutinović.

Zagađenje mulja u Čukaričkom rukavcu datira još od šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka, i vezano je za rad Tehnogasa, Minela-Dinama, Jugopetrolom, kovnicom novca i okolnim livnicama.
извор Данас
линк http://www.danas.rs/vesti/srbija/be...o_svetskim_standardima.39.html?news_id=151549
 
Očistimo Srbiju: Bežanijski zimovnik – najprljaviji deo priobalja
Divlje „groblje brodova“ u pitomoj oazi
Autor: Matija Ninković | Foto:J. Vučetić | 22.04.2009. - 11:18

Da su reke i njihove obale prljave, više nije čak ni vest, već je više nalik pesmici koju cvrkuću i ptice sa grana. Pitanje je dokle će pojati desetak ugroženih vrsta ptica koje su dom pronašle u Bežanijskom zimovniku, jer su ljudski nemar i neodgovornost već “progutali” ovo mesto. Iako nadežni već dugo govore o nekom budućem “groblju brodova” ono već ovde postoji. Istina “divlje”…
adj7ra.jpg

Bežanijski zimovnik (nije u blizini istoimenog dela grada), “kamufliran” žbunjem, nalazi se iza Novog železničkog mosta sa novobeogradske strane (gledano od “Gazele” u pravcu Ade). Skrivenog prilaza, ima potencijal da postane prava gradska oaza. Mesto gde će prolaziti biciklistička staza, odmarati zaljubljeni parovi ili utočište pecaroša od bremena modernog života… Postoje čak i planovi za tako nešto, ali, kao i većina sličnih, za sada su samo “mrtvo slovo” na prašnjavom papiru.
- Voleo bih da se ovo ovde malo sredi, da se kultiviše. Šteta što Grad ne prepoznaje potencijal ovakvih i sličnih mesta koja su veoma atraktivna. Umesto da sijaju punim sjajem ona prosto teraju ljude što dalje. Ovde smo samo mi zaljubljenici u vodu koji smo reci posvetili čitav život - priča jedan od pasioniranih zaljubljenika u Bežanijski rukavac.
Prelepa marina firme za farbanje brodova “Kolorit” Nikole Bajića danas zauzima centralni deo rukavca. Ipak, čovek ne može a da ne primeti veliku, prljavu baržu za prevoz nafte odmah pored. Takvim plovilima je po svim važećim propisima zabranjen ulaz, ali izgleda da niko ne haje. Opasnosti “nema”, sve je pod kontrolom. Ili tako “odokativno” izgleda laiku.
Pre nekoliko godina, jedno od mnoštva preduzća koja nesmetano rade (takođe mimo svih propisa) u okolini, “greškom” je izlilo veću količinu nafte u rukavac. Sudnji dan je stigao za gotovu svu ribu nastanjenu u rukavcu. Srećom, tad su intervenisali zaljubljenici u rukavac i spasili ekosistem od totalnog pomora.
- Ma sećam se kao juče da je bilo. Došao sam na pecanje, ali nisam morao ni da zabacim štap jer se ceo rukavac beleo od uginule ribe. Kad čovek pogleda malo bolje vidi i da ta riba pluta u nekakvom ulju ili nafti. Ni sam više ne znam šta je to bilo - priča jedan od pecaroša koji se jako dobro seća tog dela istorije Bežanijskog rukavca.
Danas se takve greške ne ponavljaju. Desetak okolnih preduzeća više ne ispuštaju spekulativan material u reku. Ili to nema ko da vidi. Sumnjivo je kako ta preduzeća uopšte rade u centru grada. Sumnjivo je i što je među njima jedna šljunkara, iako to zakonski nije dozvoljeno. Međutim, valjda se toj šljunkari može progledati kroz prste, uzimajući u obzir da nije jedina i da postoji jedna na Ada Huji takođe.
Sam Bežanijski rukavac pored toga što je dom za nekoliko ugroženih ptičijih vrsta, dom je i za olupine brodova. Razne napuštene olupine, postojećih i ugašenih firmi, večno konačište su pronašle baš ovde. Iako nije po planu nadležnih, čini se da je dovoljno skrivena, kamuflirana prirodom, pa da se niko od građana ne žali. A ono što se ne vidi, kao i da ne postoji…

Ni voda ne cirkuliše
Iako bi, kao delu reke Save, voda u rukavcu terbalo da kruži, to nije slučaj. U 19. veku je postojala cev ”Fi osam” kojom je rukavac bio povezan sa Savom na oba kraja i tako “disao”, izgradnjom Šljunkare ona je zatrpana pa danas nije u funkciji.


Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=89318
 
Bežanijski zimovnik (nije u blizini istoimenog dela grada), “kamufliran” žbunjem, nalazi se iza Novog železničkog mosta sa novobeogradske strane (gledano od “Gazele” u pravcu Ade).
Gde je to bre? :)
 
Mogli su odmah da lepo napisu - brodogradilište ... “kamufliran” žbunjem .....e svašta...
 
...надам се да ће после изградње моста на ади који прелази преко "бежанијског зимовника" мало уљудити тај рукавац.
 
Nenad":18nksgnq je napisao(la):
Pa... jos uvek se niko bas ne oseca nadleznim za kontrolu splavova. Posalje se neka kao komisija jedanput u sest meseci i onda odredi kazne (koje splavovi zarade za nekih 30 do 45 sekundi) i tako...

Valjda ce Beograd vode napokon krenuti da radi svoj posao.
Beograd vode?
Šta je to?
 
boris73":1w3n554e je napisao(la):
...надам се да ће после изградње моста на ади који прелази преко "бежанијског зимовника" мало уљудити тај рукавац.
Cini mi se da sam negde procitao da je vec prodato zemljiste oko zimovnika
 
Среда, 29. јул 2009.
Град Београд - Секретаријат за заштиту животне средине

Обавештење о пријему захтева за давање сагласности на студију о процени утицаја пројекта на животну средину - „Паркинг сервис”


ГРАДСКА УПРАВА ГРАДА БЕОГРАДА
Секретаријат за заштиту животне средине

објављује

ОБАВЕШТЕЊЕ
О ПРИЈЕМУ ЗАХТЕВА ЗА ДАВАЊЕ САГЛАСНОСТИ НА СТУДИЈУ О
ПРОЦЕНИ УТИЦАЈА ПРОЈЕКТА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ

Носилац пројекта, Јавно комунално предузеће за јавне гараже и паркиралишта „Паркинг сервис” из Београда, Милентија Поповића 9, поднео је Секретаријату за заштиту животне средине, захтев за давање сагласности на Студију о процени утицаја на животну средину пројекта изградње комплекса марине „Ада Циганлија“, у Чукаричком рукавцу, на подручју градске општине Чукарица.

Заинтересована јавност може извршити увид у садржину наведене студије до 18. августа 2009. године, радним данима од 11 до 14 часова, у Секретаријату за заштиту животне средине, Београд, 27. марта 43-45 (канцеларија 510, пети спрат).

Јавна презентација Студије о процени утицаја и јавна расправа о тој студији, одржаће се 18. августа 2009. године, у 14 сати, у Секретаријату за заштиту животне средине, Београд, 27. марта 43-45 (пети спрат, сала 503).

Мишљење на наведену студију заинтересована јавност може доставити Секретаријату за заштиту животне средине у року одређеном за јавни увид и изнети у току јавне презентације, односно јавне расправе.

Обавештење се објављује на основу члана 20. ст. 2. и 3. и члана 29. став 1. Закона о процени утицаја на животну средину („Службени гласник Републике Србије“, број 135/04 и 36/09).

Izvor: Beoinfo
Link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1352928
 
Ovaj projekat se jako dugo najavljuje. Nadam se da je ovo znak da se krece u realizaciju, s' obzirom da Beograd nema ni jednu jedinu marinu.
 
Mene samo zanima kakva je praksa po inostranstvu, da li marine prave privatna lica ili država? Pre neki dan je bila reportaža o nekoj novoj marini na Dunavu, valjda, koju je država finansirala, pa me zanima kako to funkcioniše u drugim zemljama.
 
Pa zavisi. Postoji i jedno i drugo. Mada, novije marine uglavnom gradi privatni kapital, s' time sto drzava obezbedjuje lokaciju.

Kod nas jos uvek nije zaziveo recni turizam tako da marine jos uvek nisu interesantne za privatan kapital. Drzava je u svakom slucaju zaduzena za uredjivanje obaloutvrda (verovatno mislis na skoro zavrsenu marinu u Apatinu), kao i za infrastrukturno opremanje lokacije (struja, voda, pumpa, internet), tako da na kraju krajeva, privatnicima ostaje ne veliki deo investicije.
 
U slučaju Marine Dorćol, investitor ima ugovornu obavezu da uradi kompletnu akvatoriju marine, uključujući i obaloutvrdu (izuzetno skup i komplikovan posao) i da se spoji sa novom obaloutvrdom na Dunavu koja će biti urađena u okviru javnih radova. Tako da očigledno ima i primera gde investitor mora da da lovu za marinu (iako je u ovom slučaju po završetku radova predaje nazad Gradu).
 
Vrh