Šta je novo?

Objekti na vodi, splavovi, marine...

Ma,'Milance' znam ja da se ti samo šališ.:)
Ne bi ti dao 350k.€ za onu 'lepotu' ..ili bi?

Znaš kakav splav-kuću mogu da ti napravim za
deset puta manju cenu, oko da ti stane.
 
Znaci ako budem hteo da kupim sebi jedan udoban splav u Beogradu da se tebi obratim :)
A kupio bi ja ovaj gore za 350k€ ali me za tu sicu mrzi da idem do banke. :D
 
Milance":3ohar3ou je napisao(la):
Znaci ako budem hteo da kupim sebi jedan
udoban splav u Beogradu da se tebi obratim :)
Pa, naravno....treba i mesto obezbediti.
A, idejni crtež radiš sam,kako hoćeš i voliš ...nadgradnju na pontonu.
Ponton se već gradi po šablonu, a za 35k.€ dobićeš i čamac sa kabinom.( 8met.)

Ponton ~10x10met., a kućica 5x6 sa potkrovljem i terasom.
 
Dobro bre ljudi - to je bio samo jedan primer da i splav moze da izgleda ljudski :) Nemojte da se nervirate, beogradske splavove ne treba dirati, ali ne treba ni dozvoliti da svaka kanta moze da se postavi i "glumi" splav! One slike koje Vlada postavio (gore) pokazuje sta mislim pod ovime, a losih primera ima na zalost previse
 
POTONUO DEO SPLAV-RESTORANA ''HEVEN'' PRILIKOM DOČEKA 2008.
1.1.2008 16:06 BEOGRAD (Tanjug) - Deo splav-restorana ''Heven'' kod Starog železničkog mosta na Novom Beogradu, na kome je dolazak Nove godine proslavljalo oko 1.300 mahom mlađih posetilaca, danas oko ponoći, je potonuo.
Kako je Tanjugu potvrđeno u Ministarstvu unutrašnjih poslova do potonuća dela splava-restorana je došlo zbog većeg broja posetilaca nego što je predviđeno da takav objekat može da primi. Prema navodima MUP-a, policija u ovom događaju nije intervenisala, ali je odgovorna osoba restorana na vreme ispraznila restoran, a nije bilo ni povređenih.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Dobra vest !! Samo neka tonu kad necemo da ih uklanjamo. Splavove treba definitivno ukloniti ! Prljav smo i nekulturan narod i sve dok se to ne promeni nece od srbije nista biti . Svidelo se to nekome ili ne ....tako na zalost jeste !
 
Nista prljaviji od tvojih komsija Fransuza nismo, tako da.. :)

Sto se tice splavova, njih treba samo urediti, i odredjene ukloniti, ali nikako potpuno ukloniti jer su oni deo Beograda i njegovog nocnog zivota i vec su naveliko i nasiroko poznati. ;)
 
Jeste Nenade, pa veliki broj turista mlađih generacija u Beograd dolazi isključivo zbog splavova. Stvarno bi bilo glupo, kulturno i ekonomski kontraproduktivno, da ih uklonimo. Samo ih treba urediti (urbanističkim nekim planom, izgled, pravila za bezbednost, itd itd...)...

A inače ja sam tog jutra i prolazio pored tog "Hevena", i nije baš nešto potonuo koliko je samo donji deo upao malo...

Doduše, ni ja baš nisam bio trezan...
 
Većina splavova na beogradskim rekama postavljenio je mimo propisa
Bezbedno samo 20 splavova u gradu
Autor: Lana Gedošević | 04.01.2008 - 06:00

splav-v.jpg

Od oko 180 splavova-restorana, koliko ih trenutno ima u glavnom gradu, tek njih dvadesetak je tehnički ispravno, odnosno, bezbedno za boravak posetilaca. Loše projektovani i izgrađeni splavovi, postavljeni mimo propisa, upotrebne i plovidbene dozvole, najčešći su razlog zbog koga ovi objekti tonu.

Nesavesnim vlasnicima splavova ide u prilog i to što, za sada, nema rigorozne kontrole i propisa koji bi ih obavezali da svoje splavove grade prema projektu, od propisanog materijala, za određeni broj ljudi...

Splavovi na burićima
Prema rečima Branislava Roksandića, brodograđevinskog tehničara u penziji koji je bio zaposlen u "Jugoregistru", najčešći razlog zbog koga splavovi tonu je neadekvatno izgrađen objekat, loši otvori na palubama i preopterećenost.
- Splavovi se grade tako što se postavi 10-20 buradi, nanižu daske, na to se postavi neka koliba, i splav počinje da radi. Na obalama Save i Dunava trenutno, samo deset odsto splavova, zadovoljava sve potrebne kriterijume - kaže Roksandić.
Prema njegovim rečima, plovni objekti (brodovi, splavovi...) moraju da imaju propisano korito, da su sposobni za plovidbu, prema propisima spojene elemente objekta, način na koji su privezani za obalu, kao i valjano obezbeđen prilaz od obale do objekta...
- Neophodno je da onaj ko gradi splav vodi računa o teretu, odnosno, broju ljudi koje planira da ugosti. Vlasnici uglavnom o tome ne razmišljaju, već im je najveća briga kako da što više zarade - kaže Roksandić.

Rade bez dozvole
Poslednji incident dogodio se u novogodišnjoj noći na splavu "Heven" koji je, prema nezvaničnim informacijama, počeo da tone zbog preopterećenosti. Na sreću, odmah je primećeno da voda prodire u objekat, pa su gosti napustili splav na vreme.

Kako "Blic" saznaje, Lučkoj kapetaniji problem sa "Hevenom" nije bio ni prijavljen, kao i da ovaj objekat nema plovidbenu dozvolu.
Sredinom novembra 2007. godine, splav na kome se igrao mali fudbal "Rojal sport klub", usidren uz obalu kod Bloka 45, potpuno je potonuo. Razlog je, navodno, bila težina snega. Srećom, incident se dogodio dva sata posle ponoći kada na "Rojalu" nije bilo nikoga.
Da bi Lučka kapetanija razmotrila zahtev za postavljanje splava, preduzeće mora biti registrovana i da je izmirilo sve poreske obaveze.

Da li će neki objekat dobiti ovaj papir ili ne odlučuje komisija u čijem sastavu rade predstavnici Kapetanije i "Jugoregistra". Kriterijumi za dobijanje dozvole su pooštreni u protekle dve-tri godine, a tehnički pregled, koji se radi svake godine, podrazumeva kontrolu stanja trupa , stabilnosti, opreme...
Upravo će plovidbena dozvola biti jedan od uslova učešća na gradskom konkursu za dodelu mesta za splavove koji bi trebalo da bude raspisan na proleće. Bez ove dozvole zahtevi neće biti ni razmatrani, poručuju gradske vlasti.
I stručnjaci smatraju da će "u životu" ostati mali broj splavova, odnosno, samo oni koji su redovne platiše i koji su veliki novac uložili kako bi za svoje objekte obezbedili neophodnu dokumentaciju i sagradili ih po propisanim kriterijumima.

Zone zabranjene za splavove
Prema planu za postavljanje plovnih objekata u Beogradu, koji je Skupština grada usvojila pre nešto manje od godinu dana, zone gde će biti zabranjeno postavljanje splavova su: Staro sajmište (između dva mosta), obala Dorćola (kod SC "Milan Gale Muškatirović), Dunavski kej (od "Jugoslavije" do "Venecije") i Belo brdo (arheološki lokalitet Vinča).

"Groblje" splavova
Plan za postavljanje plovnih objekata u gradu predviđa i mesta na koja će se odlagati neregistrovani, neispravni i bespravno postavljeni plovni objekti. Lokacije za to su desna obala Save (od 18 do 20 kilometra) i Dunav, rukavac Tospašin kanal (od 1.153 do 1.161 kilometra).
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=25596
 
Beogradsko priobalje nije dovoljno iskorišćeno
Blago od 200 kilometara
Autor: L. Gedošević | 04.01.2008 - 06:00

Najvažniji potencijali beogradskog priobalja su prostrane, raznovrsne i vredne prirodne celine, ali i veliko i značajno kulturno nasleđe, zaključak je prve faze Studije o uređenju beogradskog priobalja. Studija je pokazala i da obale beogradskih reka nisu adekvatno iskorišćene, kao i da je najlošije stanje je u centralnoj gradskoj zoni.

- Najgore iskorišćen prostor nalazi se u centralnoj gradskoj zoni, od Kalemegdana do Velikog ratnog ostrva, gde ima dosta šljunkara i starih brodova koji su izvučeni na kopno. Taj deo treba osloboditi i iskoristiti. To je slučaj i sa novobeogradskim kejom koji jeste uređen, ali nema nikakvih sadržaja - kazala je Aleksandra Tilinger, vođa tima za izradu Studije beogradskog priobalja iz Urbaništičkog zavoda Beograda.

Cilj prve faze studije, koju rade stručnjaci Urbanističkog zavoda, bio je da definiše užu i širu zonu priobalja, tehničke i urbanističke uslove životne sredine i načine korišćenja tog prostora. U narednom periodu biće urađeni urbanistički planovi koji će se baviti svakim delom te obale posebno.
- Obale Save i Dunava, u delu koji pripada Beogradu, duge su više od 200 kilometara. Priobalje je veliko blago i mi mnogo možemo da učinimo da ga iskoristimo - rekao je Zoran Alimpić, v.d gradonačelnik.

Rezultat Studija biće celovit urbanistički plan koji će definisati tehničke, vodoprivredne i uslove zaštite životne sredine, kao i načine korišćenja prostora sa vrlo jasnim kriterijumima.
- Mnogo toga je rađeno na obalama, ali sada prvi put pokušavamo da sve to objedinimo, procenimo šta je od toga upotrebljivo, šta je dobro ugrađeno, a šta ne - kazao je Đorđe Bobić, gradski arhitekta.

Studija beogradskog priobalja baviće se i vodenim površinama i zaštitom od poplava, a biće i osnova za dalje planove o zaštiti životne sredine.
- Počeli smo sa sređivanjem Čukaričkog rukavca gde će biti izgrađena marina, radi se na čišćenju Topčiderske reke, gradi se novi nasip na Zemunskom keju kod Restorana "Šaran", a urađeni su i pripremni planski dokumenti za uređenje Ade Huje - kazao je Branislav Božović, gradski sekretar za zaštitu životne sredine.

Studija bi trebalo i da preporuči da se na beogradskim obalama napravi više centara, poput Ade Ciganlije, pa će građani na raspolaganju imati mnoštvo rekreativnih i sportskih sadržaja.
Gradski čelnici istakli su da će biti neophodno da se u izradu Studije uključe i stručna javnost, ali i Beograđani, kako bi se došlo do što više sugestija, ideja i interesantnih predloga.
Ukupna površina uže zone beogradskog priobalja iznosi 5.590 hektara i obuhvata zonu koja do 70 metara zalazi u kopno. Šira zona prostire se na čak 16.950 hektara.

Beogradske obale
- Banatska (leva) obala Dunava
- Sremska (desna) obala Dunava
- Šumadijska (desna) obala Dunava
- Sremska (leva) obala Save
- Šumadijska (desna) obala Save

Konkurs za lokacije za splavove
Konkurs za dodelu mesta za postavljanje splavova biće raspisan na proleće. Plan o njihovom postavljanju donet je ovog proleća, i njime je predviđen veći broj splavova-restorana ( umesto sadašnjih 180 može da ih bude 246) i marina (postojećih 39 marina moći će da se smeste na jednu od 46 lokacija).
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=25595
 
¨Nenade !!! U pravu sam 100% i ti to dobro znas ! Ja ne zivim u francuskoj i mogu po tom pitanju 100% da se slozim sa tvojim komentarom jer su Francuzi stvarno gadovi. Veliko Vojvodstvo Luxembourg nema veze sa tim.



Umesto da smanje broj tih otpadnih plovecih kanti oni im jos povecavaju broj !!!! Ciganska posla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
@Kralj
Prvo, citaj moje postove malo bolje - rekao sam "tvoje komsije"!

A u pravu nisi ni 1% jer su se splavovi etablirali kao deo beogradskog nocnog zivota i vec su vrlo poznati. Samo ih treba urediti i uvesti stroza pravila, a na tome se vec radi!
 
Splavova kao kod nas nema. Ima vise brodova-muzeja, kao i jedan brod-crkva (koji su za uvek vezani i ne koriste se za plovidbu), kao i par brodova-restorana. To su tipicni stari brodovi koji su preuredjeni i stavljni u gore navedene namene. Postoji cak i nekoliko zgrada-splavova, tj. socijalnih stanova. Oni izgledaju kao zgrade na vodi, samo sto su od lima. Postoji i ostalih primera.. Ako te interesuje dalje, mogu negde da nadjem slike na netu...
 
Obale reka najveći turistički potencijal prestonice
Dunav i Sava - blago Beograda
Prestoničko priobalje, dugo koliko i crnogorska obala, uopšte nije iskorišćeno. Uređenje obala pospešilo bi razvoj nautičkog turizma. Rečne obale još ne ispunjavaju kriterijume bezbednosti, a pristup gradu sa reka gotovo da ne postoji

Beogradsko priobalje dugo je više od 200 kilometara, koliko i crnogorska obala na Jadranu. Međutim, veliko blago koje naš glavni grad poseduje decenijama stoji potpuno neiskorišćeno. Razni investitori pokušavaju da dođu do slobodnih parcela, dok za 5.600 hektara, koliko zauzima najuža zona beogradskog priobalja, još ne postoje ni urbanistički planovi. Bez obzira na mogućnosti, prestonica je daleko od silaska na reke.

Krsta Pašković, specijalista za nautički turizam i predsednik Udruženja nautičara „Dunavski proleter“, kaže za Glas da je za stavljanje u funkciju nautičkog turizma preduslov dobra priprema i ozbiljno uređenje beogradskog priobalja.

- Uređenje predstavlja program koji bi bio vezan za razvoj nautičke industrije, koji je već napravljen. Taj program tretira razvoj nautičke pripreme u okviru koga postoji izgradnja priobalja, proizvodnja opreme i plovila i sredstava koji bi trebalo da se koriste. Pored svega toga, neophodna je i usluga koja podrazumeva servis, pranje i uopšte održavanje brodova nautičkih turista u Beogradu. Naravno, turista bi trebalo da bude u mogućnosti i da u blizini kupi hranu, vodu i gorivo - objašnjava Pašković.

Međutim, beogradsko priobalje trenutno nema ni dovoljnu bezbednost, ni normalan pristup gradu sa reke, kao što nema apsolutno nijednu bitvu za vezivanje čamaca ni pumpu, dok je u svim većim evropskim gradovima ova, za nas neverovatna pojava, sasvim normalna stvar.

- Sećajući se prvog idejnog rešenja Miše Davida za Marinu Dorćol, projekta koji je pre 25 godina napravila Vodoprivredna ustanova Beograda, a koji je bio posvećen glumcu Pavlu Vujisiću, može se reći da je bilo dobrih inicijativa. Taj projekat je vrlo dobro konstatovao problem neuređenosti veze između objekata na vodi sa priobaljem. Ovim projektom je bio rešen problem kvalitetnih vezova, odnosno bitvi za vezivanje splavova - plutajućih platformi, problem instalacija koje idu od kopna na splav, instalacija vode koje takođe idu od kopna na splav, mostića i pešačkih staza, kao i platformi gde se plovilo može privremeno i povremeno privezati. To su sve elementi koji su izuzetno važni za kvalitetno i bezbedno korišćenje priobalja. Nažalost, posle ovog projekta koji je bio urađen vrlo stručno i kvalitetno nikada nije realizovan i dobra ideja je zaboravljena. Sada beogradsko priobalje ima problem jer kada je sedamdesetih godina napravljeno, nije obraćana pažnja i nisu ostavljene mogućnosti za ulazak i izlazak s plovila - kaže Pašković.

Da bi se ovi problemi kvalitetnije razmotrili treba da postoji želja da se neko o tome brine. Deklaracija u poslednjih 45 godina je bilo mnogo, a Beograđanima nije omogućeno da kvalitetno koriste obale reka.

- Beograd bi trebalo da napravi najmanje 12 pristana, dva putnička pristaništa, kao i da reguliše problem priobalnih instalacija - nautičkog veza, struje, vode i pešačkih mostića. U protivnom, i dalje će biti haos i nekvalitetno korišćenje naših prelepih reka - zaključuje Pašković.

PRISTANIŠTE NA UŠĆU
Ideja nautičara je to da bi pristanište za turističke brodove trebalo da bude na Ušću. Ovakvo rešenje objašnjavaju time da bi svako, ko sa Ušća priđe Beogradu video naš grad u prelepom svetlu.
- Kada brod uđe u beogradsko pristanište i turisti pokušaju da ljudski vide grad, čeka ih izuzetno komplikovan poduhvat. Dok se pređu tramvajske i železničke šine dešava se da mu treba i po sat i po vremena da stigne do grada. Zamislite da turista izgubi toliko vremena na prelasku, izlazu i ulazu na brod. To je apsolutni apsurd. Međutim, nadležnima zbog nečega ideja o pristaništu na Ušću ne odgovara jer neko drugi komanduje rešenjima. Samim tim ispada da je važnije šta oni misle, a ne turista koji treba da dođe u Beograd - tvrdi Pašković i dodaje da je problem izgradnje marina u tome što se prvenstveno gleda da te marine budu skromne.
- Mi isplaniramo mini objekat sa osnovnom infrastrukturom, a pošto se sa time arhitektonsko-građevinski lobi nezadovoljava, jer to nisu kule i gradovi i ne donose trenutnu materijalnu korist, sve ideje odlaze u nepovrat - uverava Pašković.

Autor:
Dejan Baić
izvor Glas javnosti
link http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-06-01-2008/dunav-i-sava-blago-beograda
 
Na obalama se nalazi na desetine „ničijih“ plovnih objekata
O napuštenim splavovima niko ne vodi računa
Autor: Lana Gedošević | 15.01.2008 - 06:00
splav-v.jpg

O napuštenim splavovima niko ne vodi računa

Duž beogradskih obala postoji na desetine napuštenih splavova o kojima godinama niko ne vodi računa. Tako će biti sve do okončanja konkursa za dodelu mesta za postavljanje plovnih objekata na teritoriji grada, koji bi trebalo da bude raspisan na proleće ove godine.

Prema poslednjim zvaničnim podacima na beogradskim obalama ima ukupno 1.590 plovnih objekata od čega je njih 64 napušteno. Među njima je najviše restorana i pristana, a njihova sudbina će biti „zapečaćena“ tek kad se konkurs raspiše, naročito ako zauzimaju lokacije koje će biti dodeljivane.
- Postojeća gradska odluka o korišćenju mesta za postavljenje plovnih objekata odnosi se na ugostiteljske objekte, a stari, napušeni splavovi i olupine nisu u nadležnosti gradske komunalne inspekcije. Tek po raspisivanju konkursa imaćemo „čistu“ situaciju, jer dok se ne dodele lokacije ne možemo da reagujemo - kaže Miodrag Joksimović, pomoćnik gradskog sekretara za inspekcijske poslove.

Na raspisivanje konkursa čeka i Vodoprivredna inspekcija.
- Mi ćemo imati svoj deo posla u realizaciji plana koji reguliše postavljanje plovnih objekata. Davaćemo saglasnost za mesta gde mogu da se prikače plovni objekti. One koji su oštećeni i napušteni, koji bi trebalo da budu uklanjani, „otpratićemo“ do lokacija za uklanjanje - kaže Sonja Simić, načelnik Vodoprivredne inspekcije.

Za uklanjanje starih i dotrajalih plovila nije nadležna ni Lučka kapetanija, koja se brine o plovnom putu i reaguje ukoliko dođe do otkačinjanja nekog splava ili plovila.
Poslednji ovakav slučaj dogodio se pre dva dana, kad je oronuli ponton, napravljen od dasaka i burića, primećen kako pluta na vodi u blizini Kalemegdana. Ponton je uklonjen sa plovnog puta i sklonjen kod Nebojšine kule, ali Lučku kapetaniju niko nije obavestio o ovom slučaju.
Kad počne sprovođenje plana o postavljanju plovnih objekata, nadležnosti ove institucije biće i premeštanje splvova sa jednog na drugo mesto. To se ne odnosi na sve objekte koji će biti odvoženi, jer neki od njih moraju da se seku na licu mesta.

Plan o postavljanju plovnih objekata na beogradskim obalama predvideo je i dve lokacije koje se mogu koristiti za odlaganje neregistrovanih, neispravnih i bespravno postavljenih plovnih objekata. To su desna obala Save (od 18 do 20 kilometra) i Dunav (rukavac Tospašin kanal).
Međutim, kako „Blic“ nezvanično saznaje, ove lokacije još uvek nisu uređene, odnosno, nisu obezbeđena mesta za vezivanje objekata koji budu doveženi ovde.

„Inventar“ na obalama
Ugostiteljski objekti 126
Marine 35
Splavovi-kućice 1.150
Pristani 190
Havarisani objekti 64
Objekti u izgradnji 23

Novo preduzeće za kontrolu
Prema nedavno usvojenom Zakonu o glavnom gradu moguće da gradske vlasti formiraju vodoprivredno preduzeće. U nadležnosti ovog preduzeća trebalo bi da budu reke i obale, tako da bi se, prema nekim najavama, izdavanjm dozvola za postavljanje splavova, kao i kontrolom bavilo ovo preduzeće. Ono bi takođe bilo zaduženo i da se napušteni splavovi uklone sa obala reka.

Zone zabranjene za splavove
- Staro sajmište, između dva mosta
- Obala Dorćola, kod Sportskog centra
- Dunavski kej, od „Jugoslavije“ do „Venecije“
- Belo brdo, arheološki lokalitet, Vinča
Zabranjene lokacije prema planu za postavljanje plovnih objekata
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=26795
 
Идентична ситуација је и на Дорћолу поготово са аутомобилима који праве оранице око споменика Браноцима Београда

Na beogradskom priobalju nagomilalo se đubre
Smeće bode oči šetačima
Autor: Lana Gedošević | 16.01.2008 - 06:00
smece-v.jpg

Gomile snega, pocrnelog od prljavštine, "začinjene" kesama i papririma na vrhu prizor su koji Beograđani mogu zateći šetajući ovih dana obalama Save i Dunava. Zimsku "idilu" dodatno kvare i plastične flaše, granje, mulj i nanosi koji su se sakupili oko nasipa i splavova, a koje danima niko ne čisti.

Iako imaju obavezu da to čine, pojedini vlasnici splavova ni ovih dana, ali ni inače, ne vode preterano računa o izgledu obala i čistoći vode oko svojih objekata. Gomile plastičnih flaša skoro da su uobičajeni prizor, a jedan od krivaca za takvu situaciju je i sneg koji, topeći se, "donosi" prljavštinu.
- Sneg se otopio, pa sada lepo možemo da vidimo koliko smo prljali obale, šetališta i samu reku. Dosta đubreta voda je sa sobom donela kako se sneg topio. Veliko čišćenje priobalja imamo svake godine na proleće kad se voda povuče, a tri puta nedeljno radimo na uklanjanju đubreta sa zelenih površina - kaže Vladimir Bogićević, tehnički direktor u JKP "Gradsko zelenilo" koje je zaduženo za čišćenje i uređenje priobalja.

Čišćenje đubreta oko objekata na vodi, pa i dela vodene površine, obaveza je njihovih vlasnika. To propisuje i gradska odluka o korišćenju mesta za postavljanje plovnih objekata po kojoj je vasnik dužan da uklanja otpatke oko objekta i nanos reke.
Iz "Zelenila Beograd" kažu da su, kad je doneta ova odluka, vlasnicima splavova ponudili da angažuju ovo preduzeće na čišćenju priobalja i akvatorije, po ceni od 10 dinara po kvadratu, ali da je bilo vrlo malo zainteresovanih.

Lepša strana šetnje pored reke je što je od početka ove godine, na Savskom i Dunavskom keju, na potezu od mosta "Gazela" do Hotela "Jugoslavija", zabranjen prilaz motornim vozilima. Međutim, bez obzira zabranu, pojedini nesavesni i bahati vozači i dalje pokušavaju da svojim četvorotočkašima dođu do same obale, a posledica toga su i razorovane zelene površine.

Krajem 2007. godine na delu obale od Ušća do "Jugoslavije" postavljena je metalna ograda dužine 1,7 kilometara i drvena u dužini od oko 500 metara. Pored ograda, na ovom potezu postavljene su i žardinjere i dve "kontrolne" rampe. Jedna se nalazi nalazi se kod Vojne ustanove u Zemunu, a druga je ispod Brankovog mosta.
- Svi vlasnici splavova dobili su informaciju o režimu ulaska još pre Nove godine. U međuvremenu su izdate i nalepnice kako bi vozila za dostavu, u propisanim terminima, mogla slobodno da ulaze. Vlasnici su se sami javljali i uzimali propusnice i do sada nismo imali većih problema - kaže Bogićević.

Prema njegovim rečima, Beograđani uglavnom ne uništavaju postavljeni inventar, ali se događaju i takvi incidenti.
- Na delu šetališta, u blizini splava "Dijalog" i "Koliba", neko svakodnevno pomera žardinjeru tešku više od tone po pet metara levo i desno. Mi je non-stop vraćamo na mesto ali ujutru, kad ekipe izađu na teren, žardinjera uvek bude pomerena. Pretpostavljam da to neko radi noću - objašnjava Bogićević.

U kućicama na "kontrolnim punktovima" već petnaestak dana radi obezbeđenje, ali ni oni nisu imali većih problema sa Beograđanima.
- Malo se bune, ali na kraju svi ipak ispoštuju propis. Za sada je sve dobro, mada, postoji mogućnost da sa lepim vremenom bude i više problema. Tada će biti daleko više ljudi koji će dolaziti u šetnju ili na neki od splavova. Verovatno će biti potrebno obezbediti i veći parking - ispričao je jedan od radnika na kontrolnoj rampi.
Prema njegovim rečima, vozila za snabdevanje dolaze u propisanim terminima, radnim danima od 9 do 13 a vikendom od 8 do 10 sati.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=26932
 
NA PROLEĆE UKLANJANJE NAPUŠTENIH SPLAVOVA
18:11 16.01.2008.
Napušteni splavovi i olupine na beogradskim rekama trebalo bi da budu uklonjeni na proleće, kada će biti raspisan konkurs za postavljanje plovnih objekata.

Do tada, gradska komunalna inspekcija i rečna policija evidentirali su sve brodove na akvatoriji grada.

Napušteni splavovi i olupine godinama kvare utisak o glavnom gradu, ne samo turista, već i Beograđana koji su vezani za reke.

Ugostiteljski objekti, marine, splavovi-kućice i pristani, među kojima i objekti u izgradnji - Dunav i Sava ljuljaju oko 1590 plovnih objekata i njihovih posetilaca , ali i gomilu havarisanog gvožđa.

PLOVNI OBJEKTI NA BEOGRADSKIM OBALAMA:
Ugostiteljski objekti - 126
Marine - 35
Kućice - 1 150
Pristani - 190
Havarisani objekti - 64
Objekti u izgradnji - 23

Procenjuje se da na beogradskim rekama trenutno postoji oko 50 napuštenih splavova i olupina.

Kako stvari sada stoje, tek na proleće, kada bude raspisan konkurs o postavljanju plovnih objekata, ti napušteni splavovi i olupine moći će da budu uklonjeni.

Na osnovu podataka koje su krajem godine prikupili gradska komunalna inspekcija i rečna policija, o vrsti i stanju plovnih objekata i njihovim vlasnicima, napravljena je baza podataka koja će poslužiti kao osnov za uklanjanje napuštenih splavova.

Miodrag Joksimović, pomoćnik gradskog sekretara za inspekcijske poslove za Studio B kaže:

„Sada kada se to bude formiralo, komunalna inspekcija sa svojim evidencijama i ostalim službama, uklanjaće sve što bude moglo“.

Prema planu za postavljanje plovnih objekata, zone zabranjene za splavove su Staro Sajmište između dva mosta, obala Dorćola kod sportskog centra, Dunavski kej od hotela Jugoslavija do restorana Venecija i arheološki lokalitet Vinča.

Kada konkurs za postavljanje plovnih objekata bude završen, napušteni splavovi i olupine trebalo bi da budu uklonjeni sa reka i odneti na, za to, predviđene lokacije - na desnu obalu Save, od 18. do 20. kilometra i na Dunav, rukavac Tospašin kanal.
Izvor: Studio B
Link: http://www.studio-b.co.yu/vest.php?Id=17309
 
Сеоба сплавова и ресторана на води
beograd-kej-restorani.jpg

Прошлогодишњи распоред биће измењен (Фото Д. Jевремовић)
Део сплавова, ресторана, кућица на води, марина и напуштених олупина на Сави и Дунаву требало би да буде уклоњен са приобаља у току ове године. Како би био регулисан распоред, Градска управа је донела план о местима на којима ће моћи да се поставе пловни угоститељски објекти и које ће зоне убудуће бити забрањене. У надлежности Републике остаће старање о безбедности и техничкој исправности пловила на овим рекама.

Планом је предвиђено да локације код Старог сајмишта, хотела „Југославија” и Земунског кеја, као и приобаље преко пута Савског пристаништа и Спортског центра „Милан Гале Мушкатировић” (бивши „25. мај”) буду забрањени за постављање било каквих објеката на води. Они се не смеју наћи ни 100 метара узводно и 50 метара низводно од мостова, као ни на удаљености мањој од 120 метара од рени бунара, 50 метара од цевастих бунара и 50 метара од обалних рампа. Уз то, растојање између два пловна објекта не може бити мање од 10 метара. За сва остала места расписан је конкурс, а одлуке о дозволама доноси комисија на челу са Ђорђем Бобићем, главним градским архитектом.

Према одредбама плана за постављање објеката обезбеђено је 246 потенцијалних локација. Тренутно се на рекама налази око 160 оваквих угоститељских објеката, а само 20 има уредно прибављене дозволе које се односе на техничку исправност и безбедност. Планом је предвиђено и да се обезбеди место за 39 марина на 46 потенцијалних локација, а број пристана биће сведен са 70 на 13.

Кућице на води, којих на обалама Београда има око 1.200, нису обухваћене планом. Град намерава да се изведе и чишћење обала од олупина и напуштених пловних објеката. План о уређењу приобаља требало би, према предвиђањима надлежних за воде из Градске управе, да се израђује на сваке четири године, а на конкурсу ће предност имати власници чији се сплавови дуже време налазе на одређеним локацијама.
H. Б.
[објављено: 21/01/2008.]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/seoba-splavova-i-restorana-na-vodi.sr.html
 
Tipican primer nesposobne vlasti koja suludim uredbama i ogranicenjima (radno vreme do 12, splavovi, tezge na Kalemegdanu...) nastoji da nadomesti svoju potpunu nesposobnost stvaranjem utiska da se uvodi nekakav "red". Nazalost taj "red" ce nas skupo kostati.

Ne postoji nijedna rec u srpskom jeziku koja bi bila u skladu sa pravilima foruma, kojom bi se takvo ponasanje moglo opisati... i uopste citava ta kvaziregulacija splavova koju su smislili ljudi koji na splavovima nikada nisu bili. Dovoljno je samo pogledati suludu odredbe da svi objekti moraju da budu iste velicine. :bash:

Btw, dragi moji, splavovi su trenutno u Evropi totalni hit - cak su i na Seni pored Pariza postavljeni... a mi ih eto uklanjamo.
 
Lucifer":c9yw3nfp je napisao(la):
Btw, dragi moji, splavovi su trenutno u Evropi totalni hit - cak su i na Seni pored Pariza postavljeni... a mi ih eto uklanjamo.
:kafa: Naravno, to je sad posh.. And posh sucks in Serbia..

Čekaj postavljeni su u Parizu, ili pored Pariza?
 
pa postavljeni su pored Defensa, pa ka starom gradu dokle se moglo (kao sto su i u Beogradu na NOVOM Beogradu), dakle da, u Parizu.
 
Dokle se moglo? Dobro, nemam baš predstavu dokle su otišli, ali koliko se sećam kad sam bio u Parizu, to bi bilo kao da su postavljeni preko puta ADe, na Adi, možda nešto nizvodno, kod Pančevačkog mosta.
Sasvim je OK da se na ovakav način uredi sređivanje splavova, jer oni 99% njih predstavlja pravo ruglo. Par pristojnih su Diners Club, ona dva-tri manja nizvodno, i onaj na samom špicu, koji je kao brvnara. A većina ostalih.. :yuck: I stvarno nije u redu da nalaze na 25. maju, kod Starog sajmišta, itsl. One ogromne grdosije/rugobe Lukas, i valjda Sky,što je sad hala za sportove odmah na sečenje..
 
Vrh