Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Pa sad prilazna brzina mi i nije ubedljiv argument ako uzmemo klasičnu trubu na autoputu
6 (1).jpg
 
Za klasičnu trubu ovde nije bilo mesta. Moralo bi se dosta više objekata rušiti. A brzina, ako je ne prilagodiš nijedna petlja nije dovoljno dobra. Ili na primeru ukrštanja Miloša sa obilaznicom, rešenje je dosta dobro za velike brzine ali je mana cena i obilaženje. Dosta je našlo zamerku tom rešenju. Meni je ovo rešenje petlje Avala zanimljivo. Mislim da je zgodnije za vožnju. Ne mogu da se setim da li sam igde kod nas video slično. Ne znam ni da li je skuplja od klasične trube jer se mahom sada grade dva nadvožnjaka preko autoputa. Po jedan za svaki smer.
 
Zanimljiva je svakako ,samo bih voleo da su i ovu ka Nišu pustili malo duže prema tunelu analogno ovoj iz pravca Šida.
 
Videćemo kako će to sve funkcionisati. Mislim da uliv saobraćaja mora da se završi pre tunela iz bezbednosnih razloga.
 
Ne znam kako vama deluje ali meni baš bode oči ova nesrazmera u trakama za isključenje i uključenje.Imalo je mesta da uključenje ka Nišu i od Niša bude duže i bezbednije.

Pogledajte prilog 147025

Pogledajte prilog 147026
Ako se uveca prva slika, vidi se da stoji parkirano vozilo u delu gde se spajaju dva asvalta ( u suprotnoj traci je žuti bager).
Mislim da samo "izgled vara"jer deluje da se ulazna traka uliva tu gde je sada spoj asvalta.
Ako se pogleda vozilo koje je parkirano skroz do razdelnog pojasa, vidi se da tu ima dovoljno širine za standardno ulivanje. Deluje mi da ce ulazna traka biti dovoljne duzine za bezbedno uključenje.
 
Na Sentinelu se vidi da su izgleda počeli da zatrpavaju ploču tunela Beli potok. Ne beli se više kao pre

I ako je tačno, nadam se da to rade zemljom koja čuči mesecima/godinama iza tunela, posred trase.
Tu ima još radova nakon uklanjanja brdašca, jer se od njega zajezerilo i moraće da porade na odvodima, tože i sa druge strane.
To je meni jedna od ključnih tačaka, za ove sa "krovom" tunela se ne sikiram, videli smo da baš brzo ređaju i zaliju betonom.
 
I ako je tačno, nadam se da to rade zemljom koja čuči mesecima/godinama iza tunela, posred trase.
Tu ima još radova nakon uklanjanja brdašca, jer se od njega zajezerilo i moraće da porade na odvodima, tože i sa druge strane.
To je meni jedna od ključnih tačaka, za ove sa "krovom" tunela se ne sikiram, videli smo da baš brzo ređaju i zaliju betonom.
Ide zemlja,sad prodjoh.Unipromet radi ogradu ka B.P. a na vijaduktu za Rakovicu ide asfalt.
IMG_20221018_075458.jpg
 
Стара Мо ,

Каква је ситуација са Остружничким мостом,докле су ту стигли ,назире ли се ту асфалтирање и крај можда?
 
Ne znam kako vama deluje ali meni baš bode oči ova nesrazmera u trakama za isključenje i uključenje.Imalo je mesta da uključenje ka Nišu i od Niša bude duže i bezbednije.
Уливне и изливне траке још нису ицртане тако да не знамо које ће дужине бити. То што је сама рампа краћа не значи да ће и уливна трака бити краћа. На месту уливних трака углавном нема зауставне тако да сама ширина асфалта не мора да буде много већа од ширине пре улива или је чак и иста.
 
Уливне и изливне траке још нису ицртане тако да не знамо које ће дужине бити. То што је сама рампа краћа не значи да ће и уливна трака бити краћа. На месту уливних трака углавном нема зауставне тако да сама ширина асфалта не мора да буде много већа од ширине пре улива или је чак и иста.
Iskustvo od 30g vožnje po autoputevima Srbije i vozačka dozvola (BCDE) mi govori da što je ulivna traka kraća verovatnoća da se XY vozač direktno uključi u srednju traku rapidno raste kolika god bude iscrtana traka za ubrzavanje.
Isto važi i za isključivanje sa autoputa.Otkud znam verovatno posledica lošeg rada autoškola tokom godina.

Druga stvar uopšte ali baš lepo vidljiva na ovom primeru je kada se ide trasom ka Nišu i prilazi petlji desna strana je je zaklonjena nasipom i mostovskom konstrukcijom i pri brzini od 130 vrlo brzo se dolazi do tačke kontakta između vozila koje se pojavi na ulivnoj rampi i vozila koja ide srednjom trakom.
Ništa novo nisam ovde rekao ali specifično za a ovu petlju i zašto sam započeo ovu konverzaciju je što su sigurno mogli analogno izlivnoj da produže i ulivnu.
Jednostavno vozač pri naikasku na petlju lakše primeti vozilo koje ide ka uključenju,isto to vozilo koje se uključuje ,fizički bi bilo sprečeno da se odmah uključi a svakako bi imalo duži put za ubrzavanje.
Takodje vozač vozila na takvoj traci bi i u retrovizoru a i perifernim vidom lakše uočio vozila koja se kreću trasom puta gde je on nameran da se uključi.

Odličan primer je petlja Vrčin gde su udesi prilikom uključivanja i isključivanja redovna pojava.Prigradsko naselje,mnogo ljudi gravitira gradu, automobili ujutru zaledjeni zamagljeni,vozači još pospani motori pod sauhom usporeno ubrzavanje i kao takvi uključuju se na autoput gde vozila idu preko 130.

IMG_20221020_063339.jpg


IMG_20221020_063356.jpg
 
Poslednja izmena:
To mi se redovno dešava na petlji Dobanovci i kod aerodroma kada se ide u pravcu BG. Ovi što se uključuju i ne gledaju da li ikoga ima u voznoj traci. Jako opasno.
 
Iznenađujuće je u kojoj meri su asimetrične te ulivno/izlivni trake u dva smera:

1658240198589-jpeg.141388


Sa jedne strane blizu 400m, a sa druge uopšte i ne postoje. Posebno će biti nezgodno što je prilikom uključivanja sa Kružnog puta prema Nišu tu i krivina i uzbrdica, plus mostovska konstrukcija i zemljani nasip, tako da će biti prilično teško na vreme uočiti vozila koja su već na Obilaznici.
 
Poslednja izmena:
Dužina rampi vervatno ima veze sa ograničenjem brzina, ka i od tunela Beli potok 80 (moguće 100), ka i od tunela Straževica 130
 
Zar nisu oni inžinjeri pričali kako će u tunelu B. Potok biti zaustavne trake. U tom slučaju ne verujem da će ograničenja biti.
 
Ograničenje uvek postoji. :) Pitanje je samo hoće li biti ispod normalnog auto-putnog ograničenja 130 km/h.
 
Vrh