Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

dedinje":1w4kcoo0 je napisao(la):
Na pravcu za Pozegu nema ni blizu dovoljno saobracaja sto bi opravdalo gradnju autoputa. Trebalo je samo jos malo prosiriti Ibarsku magistralu i eventualno ispraviti neku krivinu ili napraviti tunel ispod Rudnika. A tek deo do juznog Jadrana od crnogorske granice posto je "Veljin" autoput samo deo magistrale do mora. Mozemo misliti kako ce Crnogorci to brzo izgraditi kad tunel kod Kotora, koji dugacak 1700 metara, grade oko 15 godina
Velja tvrdi da je intenzitet saobraćaja na Ibarskoj magistrali daleko obimniji od puta Niš-Dimitrovgrad i da dnevno Ibarskom prođe 4 vozila više nego putem ka Bugarskoj. Osim toga, Ibarska magistrala je najopasniji put u Srbiji sa najvećim brojem saobraćajnih udesa i izgradnja punog profila ovde ima smisla. Plus što je AP Beograd-Bar konkurencija budućem AP 5c: Budimpešta-Osijek-Doboj-Sarajevo-Mostar-Ploče.

Što se tiče tunela "Vrmac" kod Kotora, on se trenutno obnavlja jer se deo tunela urušio, a izgrađen je krajem '80-tih i od tada je bio u funkciji.
 
Ta dva projekta su međusobno nezavisna,tj. jedina dodirna tačka je Obilaznica,a trebaju nam i pravac Horgoš - Požega kao i Beograd - Niš- i dalje ka Sofiji i Makedoniji.
Prvi se gradi Koncesijom, a drugi kreditima i njihovo finansiranje je odvojeno.

Pored izgradnje ova dva pravca, trebalo bi odmah dati koncesiju za Bgd.-Pančevo-Vršac-Temišvar koji je na koridoru IV, a kojim se zaobilazi Srbija. Italijani su zainteresovani zbog više hiljada njihovih firmi u Rumuniji.

balkankoridorizy6.jpg


Ova sporost i nemarnost kojom gradimo AP-e može da nas mnogo košta i neće nam pomoći ni odličan geo-položaj na Balkanu, ako nas budu zaobilazili.
" Preko-preče, naokolo-bliže "- lepo reko narod.
 
^^
Slažem se Dragane u potpunosti, Srbiji trebaju (novi) putevi pre svega ostalog. Juče je Jocić gostovao u emisiji SAT na RTS1 i najavio 2007-mu godinu kao godinu izgradnje puteva. Prema njemu, gradiće se putevi na sve strane, širom cele zemlje, između ostalog i AP Niš-Dimitrovgrad i Leskovac-Preševo. ;)
 
Ibarska magistrala jeste opterećena i zato ju treba proširiti trećom trakom i eventualno izgraditi tunel ispod Rudnika. To je dovoljno za sledećih 15 godina. Ni najbogatije zemlje ne mogu sve opterećene puteve da pretvaraju u autoputeve. Ibarska mag. nema ni priblizan značaj kao put Niš - Dimitrovgrad (Sofija) Ovaj put je deo izuzetno vaznog medjunarodnog koridora koji povezuje Evropu sa Turskom i Bliskim istokom. Više je nego jasno da gospodin ministar forsira izgradnju Beograd-Pozega zbog svog rodnog kraja. Bilo bi simpatično da nisu u pitanju ogromne narodne pare koje će biti neracionalno utrošene u vreme kada je zemlji vazan svaki dinar. G. Vračar citira g. Jocića koji kaze da će se iduće godine graditi putevi na sve strane, širom cele zemlje. Zvuči lepo, još kad bi bilo tačno...
 
Pa vec je polovina Aprila 2007 a gde je ta masovna izgradnja puteva???
Lovely jubbly!!
 
dedinje":1bfu0tzs je napisao(la):
... Bilo bi simpatično da nisu u pitanju ogromne narodne pare koje će biti neracionalno utrošene u vreme kada je zemlji vazan svaki dinar. ....
Da ponovim : za pravac Horgoš - Požega je data Koncesija i tu se ne troše ' narodne pare '.
Koncesionar gradi sa svojim parama i zato koristi AP određen broj god.

Tako treba uraditi i sa AP Beograd - Temišvar, a za ostalo je Država podigla kredite.
 
dedinje":sthsrvmd je napisao(la):
G. Vračar citira g. Jocića koji kaze da će se iduće godine graditi putevi na sve strane, širom cele zemlje. Zvuči lepo, još kad bi bilo tačno...
Milance":sthsrvmd je napisao(la):
Pa vec je polovina Aprila 2007 a gde je ta masovna izgradnja puteva???
Lovely jubbly!!
Sad me navodite da budem advokat Iliću i Jociću, što mi ne pada na pamet.
Izneću samo činjenice da je izgradnja obilaznice oko Beograda u toku, "peglanje" krivina kod Kokinog broda, kao i obilaznica oko Ovčar banje. Za uslove u kojima živimo, mislim da je ovo svakako za respekt. Uostalom, pogledajte samo jednu emisiju o stanju na putevima, na bilo kojoj televiziji i videćete koliko puteva je zatvoreno zbog obnavljanja ili izgradnje.
 
Ja mislim da Srbija trenutno vec ima finansiski kapacitet da ovo bude poslednja koncesija u zemlji. Put Pancevo-Vrsac-Temisvar bi bilo pozeljno da izgradimo sami jel se radi o dosta jeftinoj deonici.
Sto se tice autoputa Horgos-Pozega on je i te kako potreban.Bilo kakve price o tome da se taj put gradi da bi se doveo put do necijeg sela su zlonamerne.Zapadna Srbija je jedan od najgusce naseljenih delova zemlje sa izuzetnim ekonomsko-industriskim potencijalom kome je neophodan kvalitetan putni pravac.Da ne pominjem to da iz Srbije nema pravog puta ka juznom Jadranu. I upravo kao sto je dragan rekao ti projekti su totalno odvojeni finansiski i nemogu uticati na njihovu realizaciju.Crna Gora je deo ekonomskog sistema Srbije i nasi interesi u toj zemlji traze bolju infastrukturu, tako da nas ceka izgradnja tog puta pre ili kasnije, a bolje pre.
 
^^^^ Pa, za Pancevo-Vrsac-Temisvar teško bi i našli koncesionara, ali italijani su nuduli veoma povoljni kredit, mala kamata, dug rok otplate sa počekom od više god.
A, nisam siguran da se uopšte radi i projekat.

Za ostalo se slažem što si papisao, jer treba iskoristiti geo-položaj koji imamo a ne samo pričati o njemu.
 
Postavio sam bio pitanje na skyscrapercity forum, ali tamo je izgleda tema o obilaznici zamrla pa reko' da prenesem ovde.

Dakle u vezi cvora Dobanovci nesto nije mi jasno. Ako od ZG do BG ide E-70 a od Horgosa preko BG ka Solunu ide E-75, zar ne bi ova petlja trebalo malo drugacije da izgleda, tj da se E-70 ukljucuje u E-75, a ne obrnuto kao sto je prakazano na ovoj slici?

cvor-dobanovci.gif
 
elliot":2h24uopk je napisao(la):
Dakle u vezi cvora Dobanovci nesto nije mi jasno. Ako od ZG do BG ide E-70 a od Horgosa preko BG ka Solunu ide E-75, zar ne bi ova petlja trebalo malo drugacije da izgleda, tj da se E-70 ukljucuje u E-75, a ne obrnuto kao sto je prakazano na ovoj slici?
Da se uključuje ?! .... nema tu nikakvog ' uključivanja '.
Uključuje se sporedna ulica u glavnu ili sporedni put u autoput.

Ovo je denivelisana raskrsnica, tj. pravac iz N.Sada - Obilaznica ide preko autoputa za Austriju - Koridor X.
 
ma ne znam dal si me razumeo, dabome da je to denivelisana raskrsnica, nego na slici izgleda kao da je traka zagreb-nis primarna a da joj traka novi sad-nis prilazi i stapa se s njom sa desne strane tj fakticki jos se prikljucuje (odnosno u obrnutom slucaju glavni pravac je nis-zagreb dok se od njega desno odvaja traka za novi sad). a i jedan i drugi pravac su deo koridora X, s tim sto se jedan vodi kao e70 a drugi kao e75.
 
elliot":1ukd3bs3 je napisao(la):
....izgleda kao da je traka zagreb-nis primarna a da joj traka novi sad-nis prilazi i stapa se s njom sa desne strane tj fakticki jos se prikljucuje....
Pa, autoput Bgd.-ZG je prvi izgrađen, a Obilaznica kasnije i morala je da prilazi, da se povezuje-stapa.

Autoput i jeste ' primaran' na ovom čvoru u odnosu na Obilaznicu oko Beograda, ipak je ona samo obilaznica.
A, slično je i kod petlje Zmaj, gde je opet autoput primaran.
 
Interesantno, g. Dragan kaza da posto je u pitanju koncesija onda se ne troše narodne pare. Dali mozda koncesionar nešto poklanja zato što nas voli ili gradi besplatno. Nisam ekonomista niti stručnjak za koncesije ali sam siguran da će se (kao i uvek) sigurno trošiti narodne pare. Jer koncesionar će graditi put ali nešto je valjda dobio i dobiće za ujzvrat. To će biti naplata putarine, porez od benzinskih pumpi, motela i sl. Sve su to narodne pare i to mnogo veće nego što košta sama izgradnja i u tome je računica i dobit koncesionara. Naša je dobit što dobijamo izgrađen autoput.
 
U vezi onog što piše Vračar, tunel kroz brdo Vrmac počet je davnih osamdesetih godina. Gradjen je sporo nekoliko godina a onda su odlučili da ga NEZAVRŠENOG puste u saobraća. Između ostalog nije bilo nikakve ventilacije i putnicima je pretilo trovanje ugljenmonoksidom pa je tunel ponovo nekoliko puta zatvaran i otvaran. Najzad, pre dve godine radovi su ponovo počeli s tim da se ovog puta najzad kompletno završi sa ventilacijom, signalizacijom i ostalim što čini moderan tunel. Ali autoput Bar-Podgorica-Lijeva reka-granica sa Srbijom i dalje spoj sa "Veljinim" autoputem. Kako se nakad govorilo to će biti jednog lepog dana a mozda i pre.
 
elliot":ptbtws6p je napisao(la):
Postavio sam bio pitanje na skyscrapercity forum, ali tamo je izgleda tema o obilaznici zamrla pa reko' da prenesem ovde.

Dakle u vezi cvora Dobanovci nesto nije mi jasno. Ako od ZG do BG ide E-70 a od Horgosa preko BG ka Solunu ide E-75, zar ne bi ova petlja trebalo malo drugacije da izgleda, tj da se E-70 ukljucuje u E-75, a ne obrnuto kao sto je prakazano na ovoj slici?
Kada je pocelo projektovanje "Obilaznice" glavni saobracajni tok je bio od Zagreba prema Nisu, odnosno zapad-jug. Tako je bilo i u vreme pocetka izgradnje. Zbog toga cvor i izgleda ovako. Ti si potpuno u pravu kada kazes da se pravac autoputa E-75 prikljucuje na "Obilaznicu". Nakon silnih dogadjanja 90-tih godina (koje niko nije predvidjao u vreme izrade projekta) saobracajna slika se potpuno izmenila, tako da je dominantan pravac postao sever-jug odnosno Novi Sad - Nis. Na svu srecu, kontinuitet pravca Novi Sad - Nis je ipak odrzan prepletom pravca koji ide iz Novog Sada prema Nisu.

E sad, ovakav oblik cvora se i danas moze braniti cinjenicom da pravac Zagreb - Nis ipak predstavlja osnovni pravac koridora X ;) , sto ce reci da je mozda ipak moguce da se jednoga dana saobracajna slika vrati na ono kako je izgledala 80-tih :cool: .
 
Eliot je u pravu, traka Zagreb - Niš je primarna i osim neizbezne blage desne krivine nema otstupanja od pravca. To je zato što je plan petlje pravljen dok je još postojala Jugoslavija i pravac ka Zagrebu je bio jako opterećen. Ko ide iz pravca Novog Sada ka Nišu moraće nadvoznjakom da pređe trasu Zagreb-Niš (odnosno Niš-Zagreb, da budemo precizni). Međutim, to su minimalne razlike tako da se ne govori u ovom slučaju o primarnoj i sekundarnoj traci. Jednostavno, krivine su blage i svi su pravci ravnopravni. E, ko bude išao iz Zagreba ka Novom Sadu on će morati da prođe ispod nadvoznjaka i da se uključi u "detelinu" koja savija na sever prema Batajnici. Te petlje projektuju saobraćajni inzinjeri nakon pazljivog ispitivanja koji je pravac najoptereceniji. Po mom mišljenju najmanje će biti opterećeno desno skretanje iz pravca juznog dela obilaznice ka Beogradu pošto iz tog pravca vec postoji dosta blizih prilaza gradu (ostruznica-Beograd)
 
Šeki me je preduhitrio napisali smo praktično isto pismo
 
dedinje":5teg3no5 je napisao(la):
Šeki me je preduhitrio napisali smo praktično isto pismo
Sorry, :cool:

Uzgred, petlje projektuju gradjevinski inzenjeri na osnovu prognoze saobracaja koju daju saobracajni inzenjeri :p
 
#135 elliot":39fdi7iv je napisao(la):
Dakle u vezi cvora Dobanovci nesto nije mi jasno. Ako od ZG do BG ide E-70 a od ........
#143 dedinje":39fdi7iv je napisao(la):
Eliot je u pravu, traka Zagreb - Niš je primarna ........
Eliot nije mogao da bude u pravu, jer je bio u dilemi i postavio je pitanje na koje sam odgovorio:

#138 dragan":39fdi7iv je napisao(la):
Autoput i jeste ' primaran' na ovom čvoru u odnosu na Obilaznicu oko Beograda, ipak je ona samo obilaznica.
A, slično je i kod petlje Zmaj, gde je opet autoput primaran.
 
#139 dedinje":pwktfdpa je napisao(la):
Interesantno, g. Dragan kaza da posto je u pitanju koncesija onda se ne troše narodne pare. Dali mozda koncesionar nešto poklanja zato što nas voli ili gradi besplatno. Nisam ekonomista niti stručnjak za koncesije ali sam siguran da će se (kao i uvek) sigurno trošiti narodne pare. Jer koncesionar će graditi put ali nešto je valjda dobio i dobiće za ujzvrat. To će biti naplata putarine, porez od benzinskih pumpi, motela i sl. Sve su to narodne pare i to mnogo veće nego što košta sama izgradnja i u tome je računica i dobit koncesionara. Naša je dobit što dobijamo izgrađen autoput.
Da bi se novci trošili, treba prvo da ih imaš.
A Mi ih nememo ...... da izgradimo autoput.
Zato se daje koncesija kao u svim normalnim državama u kojoj i koncesionar i Država imaju dobiti, jer će se odvijati saobraćaj na kojem će svi zarađivati, a posle isteka koncesije Državi ostaje trajno dobro.

Ako ti imaš drugo, bolje rešenje, obavezno javi Velji Iliću da poništi koncesiju.
 
Mislim da je jasno i slazem se sa tobom (Dragan). Koncesija je pozajmica novca koja se vraća sa kamatom. Kad sam rekao frazu "narodne pare" mislio sam na kamatu. Jasno mi je da drukčije ne moze kad je u pitanju siromašna zemlja koja hoće da gradi autoputeve.
 
kzorz":1nyi5tsq je napisao(la):
dedzo.... ziv li si??? :D

Kako napreduju radovi?
Pa ono radi se narodsko receneo...
Od 4.maja 2007 god pocinjemo nemogucu misiju,napadamo 4 tacke(velja ilic kaze da ako to mogu francuzi i nemci,onda mozemo i mi). :/ :D :lol:
1.Tacka Orlovaca- uveliko se radi,radovi jos na zemljanim,sto zbog nas,sto zbog mostogradnje,mada veliki udeo ima i saobracajna policija koja nas zavlaci za signalizaciju...
2.Tacka,tunel Zeleznik -pocinje sa radovima 4.maja-uradjeno pola
3.Tacka ,tunel Lipak - uradnjeno 70% ,sada se rade sipovi i pripreme za kanalizaciju
4.Tacka - Devijacija na delu puta ka Sremcici(posle pruge)

sve u svemu,onako ovi i dalje ne daju pare,a obecavaju kule i gradove...
P.S.
Pitajte slobodno do otprilike 15-20 maja,a onda vas necu moci snabdevati sa informacijama jer idem na duze vreme na sluzbeni put u Kazakstan,moja firma u Almaati pravi medjunarodni aerodrum,pa idem tamo na gradiliste do negde decembra 2007...
 
Vrh