Istim povodom članak i u 'Politici'
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=22587
Испод насеља Ресник биће изграђен још један тунел, дужине 733 метара
Јавно предузеће „Путеви Србије” и „Енергопројект – нискоградња” јуче су потписали уговор вредан 44 милиона евра, који подразумева финализацију постојећег десног тунела и изградњу новог – левог тунела, дужине 733 метара, испод насеља Ресник, изградњу надвожњака број 25, дужине 295 метара, као и завршетак радова на регулисању тока Раковичког потока.
Ти објекти чиниће део саобраћајног чвора обилазнице око Београда, а средства за финансирање обезбеђена су из Националног инвестиционог плана.
Рок за завршетак радова је 600 дана. „Енергопројект нискоградња” је, према речима Николе Брека, директора тог предузећа, технички, кадровски и организационо способан да реализује додељен посао који, према речима стручњака, није нимало једноставан.
Наиме, током радова на изградњи постојећег тунела грађевинци су наилазили на многобројне проблеме међу којима је најозбиљнији чињеница да се изнад тог објекта налазе куће из насеља Ресник, које немају канализацију већ септичке јаме.
Ипак, тај посао је обављен без већих проблема тако да нису забележени слегање земљишта и оштећења на кућама изнад тунела.
– Изградња обилазнице око Београда је један од кључних инфраструктурних пројеката државе. У овој години предстоје озбиљне инвестиције и радови на саобраћајној инфраструктури и у те сврхе биће уложено око 60 милијарди динара.
Јер, наша земља би због кашњења у обнови постојећих и изградњи нових путних праваца могла да изгуби знатан девизни прилив ако нас заобиђу регионални саобраћајни токови и изместе се преко Бугарске и Румуније – рекао је Бранко Јоцић, директор ЈП „Путеви Србије”.
Према његовим речима, нова влада због тога мора бити свесна важности даљег улагања у саобраћајну инфраструктуру. Јоцић је јуче истакао и то да су настављени радови и у четвртом сектору обилазнице око Београда, на потесу од Остружнице до Орловаче. На тој деоници пробијен је тунел „Липак”, дужине 700 метара. Ове године започеће и радови на обнови моста „Газела”, и санацији постојећег обилазног пута ка Бубањ потоку.
Изградња обилазнице око Београда започета је 1990. године и у више наврата је обустављана због проблема са финансирањем. Иначе, ових дана у току су преговори са Европском банком за обнову и развој за обезбеђивање средстава за изградњу деонице обилазнице, између Батајнице и Добановаца.