Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

@Minnheima
Али мудрац Весић је - а да то нико не региструје (делимично и зато што из његовог министарства не дају медијима појашњења мудрачевих речи) - најавио успостављање паралелног система еВињета у Србији...

@astrodule
Расцепканост Европе и њених железничких управа је основни разлог.
 
Ja iskreno nemam baš neko mišljenje ni o Okanoviću... Stalno visi po medijima i priča "nešto" a šta zapravo taj Komitet radi i kakva je njegova opipljiva svrha osim što laprdaju po medijima nije mi baš najjasnije...
 
Bio sam ironičan glede Svevidećeg Okanovića, mislio sam da je to očigledno. :)

@Pantograf
Šta misliš, da li je to probni balon za uvođenje eVinjeta na svim auto i motoputevima ili ćemo da udvajamo sistem (kad smo sa svešću već završili)?
 
Uh, što se tiče kamiona, mislim da ljudi nisu svesni šta je puno kamiona na auto-putu.

ишао сам на море у Грчку кроз Бугарску. и тамо, и назад, ја сам километрима возио левом траком да претекнем све камионе
 
@Pantograf
Šta misliš, da li je to probni balon za uvođenje eVinjeta na svim auto i motoputevima ili ćemo da udvajamo sistem (kad smo sa svešću već završili)?
Па искрено, да се плаћа путарина по постојећем систему до Баточине, а онда да се купује вињета ("Систем смо већ наручили у Мађарској" - Г. Весић), ако је и од ових, много је...

Ионако су већ кукали да немају довољно инкасаната. Можда је то био пробни балон, тко зна.
 
е да, ни кроз Србију није било ништа боље, нарочито када сам прошао Појате. иначе, српско-бугарска граница, колона камиона се завршавала 4 км пре границе са бугарске стране
 
Што се обилазнице тиче она без проблема може да прихвати двоструко већи број возила него што је то тренутно случај.
На повећање транзита теретњака не треба рачунати и ситуација није упоредива са Будимпештом.
Када Бугари и Румуни заврше коридор 4 и уђу у шенген ми ту губимо Турке кроз Србију који иду на Хоргош и Келебију, остаје транзит ка Батровцима.
Док Будимпешта и Загреб имају какву-такву мрежу полукружних градских булевара, чак и трамвајских линија. Београд има најисточнију попречну улицу са минимум 2+2 правац Старине Новака и Рузвелтове, а најјужнији аутопут од Мостара до Калуђерице. За милионски град то је више него јадно, и то не решева напредна Саве Машковића са 2+2 на којој ни аутобус није добио ништа на ефикасности, ни нека далека обилазница преко Обреновца и Барајева.

За разлику од равничарских услова Загреба, у Београду је и стара и нова обилазница направљена у односу на географију (максимално коришћење праваца потока, ради рациоалне градње). Зато разумна власт би одмах почела са уређењем старе обилазнице у профилу 2+2, а за почетак забрану градње у неуређеним/непроширеним деловима старе обилазнице.

Мислим да ће многи бити изненађени којом брзином ће се удвостручити обим саобраћаја на обилазници, за деценију, при чему ће транзит бити мање од пола саобраћаја.

А уопште, про камионску митоманију 1) Да ће се омасовити међународни железнички транспорт без омогућавања транспорта једна фирма од утовара до истовара (као што имају сви остали видови међународног транспорта, 2) да камиони играју важну улогу у загушењу друмова, ако сами не знате, бар питајте некога ко се професионално бави транспортом у тржишним условима.
 
Meni je najbizarnija kolona kamiona na hrvatsko-srpskoj granici kod Tovarnika - ide kroz celo selo, ljudima ispod prozora.

Корошин - Козловичи на граници Пољске и Белорусије има уговорене обавезе пропуштања 1200 камиона, што је до 2021 у пракси било и до 1800 обрађених камиона дневно, у правцу пољског пута 1+1 са заобилажењем насеља,са белоруске стране мотопут 2+2 делимично са семафорима. На самим прелазима се налази огромни "накопитељи" (паркинг-чекаонице, не знам српски израз, иако сам завршио Саобраћајни факултет у Србији) са хуманим условима за возаче који чекају, и безбедније за остали друмски саобраћај.

По дужини колоне, и времену чекања камиона које сам водио, дошао сам до око 250 возила дневно у једном правцу на којем је изграђен аутопут.

Дакле, бизарна је ту српско-хрватска неписменократија, национална гордост као грехо-идиотизам, заједничка економска неписменост и произвољност у инвестицијама.
 
Meni je najbizarnija kolona kamiona na hrvatsko-srpskoj granici kod Tovarnika - ide kroz celo selo, ljudima ispod prozora.
Последњих пар пута кад сам био, заустављали су колоне на улазу у насеље да не би стојали у насељу већ пре и после њега, као што наши раде пред Шид.
 
Док Будимпешта и Загреб имају какву-такву мрежу полукружних градских булевара, чак и трамвајских линија. Београд има најисточнију попречну улицу са минимум 2+2 правац Старине Новака и Рузвелтове, а најјужнији аутопут од Мостара до Калуђерице. За милионски град то је више него јадно, и то не решева напредна Саве Машковића са 2+2 на којој ни аутобус није добио ништа на ефикасности, ни нека далека обилазница преко Обреновца и Барајева.
Слажем се.
Што се самог Београда тиче много је важнији мост Ада Хуја - Ласта - Булевар Патријарха Павла и Т6 а не трећа трака Добановци - Бубањ Поток на тек отвореној обилазници, паралелни правац или нека имагинарна још даља обилазница.
Што се АП тиче најкритичнији потез је део од Врчина до Бубањ Потока, викендом и празницима, тако да ако негде треба да се размишља о трећој траци то је тај потез.
Тренутна ситуација, Булевар Патријарха Павла - није потребан коментар, мост Ада Хуја и потез до Ласте - ни у најави.
 
Poslednja izmena:
Па нису више песма. Ти оно беше живиш у Сомбору, па вероватно не возиш по ширем подручју Београда кад сви возе; е па, имаш сад колоне на аутопутевима око Београда које још како подсећају на те на западу, и биће све веће, и на крају ће бити исте као те у Немачкој. У принципу, код сваког новог пута који је отворен у околини Београда, повећање саобраћаја од 100% се десило у року од неколико година - тако ће бити и са обилазницом.

А ове ствари из брошура не мораш овде да исписујеш... сви их знамо напамет. Деценијама се у Европи прича да се роба сели са друмова на железницу, а у реалности, роба се вози железницом - у САД, а у Европи камиони су недодирљиви; само Немачка је за 20 последњих година укинула 5.000 км индустријских колосека. Итд. Пусти ти шта пише нека мастиљара у Бриселу да би оправдала плату од 11.000 евра - шта све Весић прича, за мање.
На релацији СО - НС - БГ а обилазницу користим релативно често. Саобраћај густ, да, петком делимично успорен али и даље ни близу онога што се виђа по Немачкој свакодневно.
Фрушкогорски и моравски коридор чије завршетке можемо да очекујемо у неком релативно кратком року од 5-7 година ће на себе узети део сабраћаја са А1 на потезу од Новог Сада до Појата.
Када се заврши фрушкогорским центар БГ - центар НС временски исто, пар километара краће, када се заврши моравски од Добановаца до Врњачке Бање и Крушевца километража и време готово идентични било да се иде А1 или Милошем и моравским.
Наш пик на А1 је 52.000 возила Бубањ Поток - Траншпед што је значајно мање од обилазнице око Загреба која је поменута.

Зелено ЕУ секташење се води идејом да све што има точкове треба пребацити на струју и батерије међутим у случају камиона то ће ићи много теже него што је то случај са аутомобилима тако да ће интермодални транспорт или концепт где се терет уместо у контејнер товари у камионску полуприколицу а камионска полупролица на воз без потребе за изградњом скупих терминала добијати на значају.

Још један од проблема а тиче се камионског транспорта са којим се суочавају и државе западне Европе а и ми је мањак возача и то је још један разлог више да се у ближој будућности иде на то да се дуголинијски камионски транспорт где возач у камиону проводи по више дана (од чега 1/3 времена камион стоји у месту) у будућности смањује.
 
Poslednja izmena:

Овај улаз на кружни ток са аутопута је урађен/пројектован катастрофално лоше. Зашто се не улази на кружни ток под мањим углом, с обзиром да је саобраћајница једносмерна него се овако даје додатна могућност идиотима у саобраћају да уђу на аутопут у супротном смеру, а притом и отежава укључење већим возилима на на кружни ток? Као да нису укључили две вијуге кад су пројектовали овај кружни ток.
 
Nisi ti to dobro pogledao niti posmatrao šta je prioritet po pitanju bezbednosti. Po meni najbitnije je usporiti ove što se isključuju sa auto-puta.
Ulaz ima blagi luk tako da kamioni neće imati probleme. Skretanje u kontrasmer ima ugao veći od 90 stepeni i dodatni znak sa rukom da se kreće u kontra smeru (već postavljen)

Ajmo malo ove prideve "katastrofalno" da izbacimo! Zar nam nije dosta naslova vesti?
 
На релацији СО - НС - БГ а обилазницу користим релативно често. Саобраћај густ, да, петком делимично успорен али и даље ни близу онога што се виђа по Немачкој свакодневно.
Фрушкогорски и моравски коридор чије завршетке можемо да очекујемо у неком релативно кратком року од 5-7 година ће на себе узети део сабраћаја са А1 на потезу од Новог Сада до Појата.
Када се заврши фрушкогорским центар БГ - центар НС временски исто, пар километара краће, када се заврши моравски од Добановаца до Врњачке Бање и Крушевца километража и време готово идентични било да се иде А1 или Милошем и моравским.
Наш пик на А1 је 52.000 возила Бубањ Поток - Траншпед што је значајно мање од обилазнице око Загреба која је поменута.
Žalosno je ako se gradi obilazni put za milijarde evra, a glavni je mogao da se sredi za oko 100 miliona, možda 150 da bude u kvalitetu Miloša. Svaki put treba da se radi sam sebe radi.

Inače, najveći PDGS kod njih u HR je oko 60.000 (leti 80.000) na južnoj obilaznici, a kod nas je na delu bivšeg autoputa kroz grad daleeeeko više. Poslednja brojanja su bila preko 200.000.
Na delu od Bubanj potoka do Trasšpeda se ne vrši brojanje nego se radi interpolacija, tako da ima dana kada tu bude manje vozila nego što prođe kroz Vrčin.

Kroz Vrčin prođe oko 10.000 vozila manje nego kroz Trasšped.
Vrčin ima dane sa preko 100.000 vozila. Toliko o tačnosti brojanja i njihovih interpolacija.

Svi koji idu do bilo kog mesta zapadno od Kruševaca imaće razlog da pređu na Miloša i Moravski. Da li će tih maksimalno 10.000 vozila manje na X da promene situaciju?
Neće. Pomoćiće isto koliko je pomogla Obilaznica smanjenju gužve na Gazeli.

Super je što se grade svi ovi putevi, stvarno to mislim. Takođe, nemam velike zamerke ni na održavanje koridora X, kao ni na zimsku službu.
Ali ako se na X ne urade proširenja na 3+3 bar od Inđije do Dobanovaca pa čitavim starim auto(moto) putem kroz grad i dalje bar do Malog Požarevca, Srbija će stati tokom sezone.
Autoput 2+2 sa zaustavnim trakama ima teorijski kapacitet od 45.000
Ali ne prosečno nego pik.
Uz mere aktivnog upravljanja može čak do 60.000
Upravo smo svedoci kako izgleda preko 80.000 uz pozdrav "neko te voli" i uz važnu informaciju da naš TAG radi u Makedoniji.

Zastoji zbog sudara ok, ali su počeli i klasični čepovi. Kad stanem molim Boga da se neko ne zakuca u mene, dok se ne formira kolona iza.
 
Poslednja izmena:
Svi koji idu do bilo kog mesta zapadno od Kruševaca imaće razlog da pređu na Miloša i Moravski. Da li će tih maksimalno 10.000 vozila manje na X da promene situaciju?
Neće. Pomoćiće isto koliko je pomogla Obilaznica smanjenju gužve na Gazeli.
Фрушкогорски и моравски коридори граде се из других разлога али би се и уз 8.000-10.000 возила мање на А1 + активно управљање + забрана претицања камионима разлика осетила и стање би свакако било боље него што је то сада случај.
Пут до Ава парка преко кружног тока који је планиран такође може да помогне, не много, али ипак хоће.
Мој пост односио се на саму обилазницу (од Добановаца до Бубањ потока) а за трећу траку на дела од Бубањ потока према југу сам и написао да је то нешто што има много већи приоритет него трећа трака од Добановаца до Бубањ потока или иградња неког алтернативног правца на том порезу.
 
Poslednja izmena:
Vezano za Vinčanski most, ne stoji praviti tehnički najsloženiji i najskuplji most u Srbiji računajući prilazne puteve i pruge, ako se zna da se pruga može rešiti mnogo jeftinije, a put će vući tek 4000-5000 vozila (osim deonice Bubanj Potoko - Smederevski put).

U planu predložene saobraćajnice i petlje su višenamenske sa sigurnih nekoliko desetina hiljada vozila dnevno svaka. Pruga prelazi dunav na užem mestu. Jedino složenije mesto je zona uz Batajnicu, gde bi bio delimično nasip delimično estakada preko pruge Novi Beograd - Novi Sad i Autoputa za Novi Sad. Južno od mosta se koristi postojeća železnička obilaznica, a severno trasa napuštene pruge za Padinsku skelu.
Obilaznica.jpg
 
Ajde kad si vec postavio ovu mapu da pitam nesto.

Kako je i da li je uopste zamisljeno spajanje BPP sa obilaznicom kada ga(za jedno 10 godina) doteraju do onog kruznog tokica u Knezevcu?

Kruzni put ka Ibarskoj nema fizickih mogucnosti za sirenje na 2+2(mada su pri izgradnji nadvoznjaka iznad pruge ostavljeni stubovi za drugu stranu mosta), a pravci pored manastira ili kamenoloma opet nemaju fizickih mogucnosti za 2+2, tako da mi deluje da ce to ostati kako jeste zauvek
 
Jel će biti na ovoj deonici naplatnih rampi ili će čeonu da postave tek iza Pančeva?
 
Vrh