Da vratim malo na temu. Što se tiče signalizacije:
Ajmo malo da obnovimo gradivo:
Na vlogzilinom snimku:
Pogledajte prilog 166511
Iz pravilnika o saobraćaju:
Pogledajte prilog 166512
Dakle, jasno je označeno da se radi o ukrštanju dva autoputa.
Opet kažem da je suština izgradnje obilaznice preusmeravanje tranzitnog saobraćaja van centra Beograda, da se zaobiđe Beograd. Iz tog razloga je Beograd na beloj tabli.
Ko hoće u grad prati oznaku na beloj tabli, tranzit zelena.
Pogledajte prilog 166562
Velicina fonta je ista kao i na drugoj tabli (pretpostavljam da je ovo standardizovano svuda). Postoji oznaka za centar. Ima dovoljno tabli.
Prosto odbijam da verujem da neko i dalje tvrdi da nije ljudska glupost primarni uzrok ove konfuzije, vec signalizacija.
Ja sam ubeđen da je izvor konfuzije loša, nelogična i neusklađena signalizacija i prekratko račvanje. Ako gomila ljudi greši, nije problem u ljudima, jednostavno postoji problem.
Pre svega, bela tabla se postavlja za puteve najmanjeg prioriteta, puteve koji pokazuju ka nekom objektu/lokaciji, dakle, aerodrom, centar itd. Autoput kroz Beograd nikako nije put koji vodi ka nekom objektu, to je najmanje put IB reda (nekada zvani Magistralni put) koji povezuje mnogo mesta (praktično polovinu beogradskih naselja), put koji vodi ka Pančevu, Zrenjaninu i Rumuniji. Zatim to je najmanje put rezervisan za motorna vozila. Evo šta kaže pravilnik:
Boja osnove znakova za vođenje saobraćaja je:
1) zelene boje, ako se odnose na autoput;
2) plave boje, ako se odnose na motoput;
3) žute boje, ako se odnose na ostale puteve, koji nisu autoput i motoput;
4) za znakove sa odredištima turističkog karaktera je braon boje, i
5) bele boje, ako se odnose na određeni objekat.
Po meni je to i dalje autoput po svim karakteristikama, a minimalno moto-put, tako da bi znak trebalo da bude ili zelen ili plav. Ovako čoveku kad vidi bude na osnovu urezane nomenklature u svesti da je to skretanje za neko selo, a ne za živu kucavicu Beograda. I da, put ima kontrolu pristupa, nigde se ne može uključiti na njega osim kroz zvanične prilazne rampe.
Uostalom, pogledajte oznake na isključenju ka Beogradu iz pravca Novog Sada:
Sve jasno, logično, i na vreme, i nema zabune.
Postoje ljudi koji voze sporije od kamiona po auto-putu.
Da, i onda krenu kamioni da ih obilaze, to je nagore od svega.