Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Nisi upoznao mog tasta koji vozi od beograda do nisa 5 sati. 80kmh max na autoputu. Covek se prosto plasi da vozi brzo.. A iz iskustva govorim da je takvih previse na autoputu po srbiji.
Nisi ti upoznao mog. Clio dizel minimum 3000obrtaja. Uvek preko ograničenja. Posebno voli brdske puteve. Ne pali klimu nego lakat sa JNA tetevažom i taštinim imenom kroz prozor. Naravno cigara se ne gasi.
 
Volim povremeno da uletim na forum da pročitam gde je šta stiglo ali stvarno previše spamujete. Da li moderatori mogu malo da usmere diskusiju da se držimo teme. Ne zanima me lično mišljenje nekog random lika koliko treba da se vozi kojom deonicom i šta on misli da je bezbedno ili nebezbedno i onda 5 stranica diskusija o tome i na kraju ste samo uspeli da se složite da se ne slažete.
 
рандом лик са 4 поста на форумо од којих је један жалба да му се не свиђа дискусија рандом ликова. Модератори нека бришу, то им посо. мало спамујемо, мало дискутујемо то је форум. Било би досадно да је другачије.
 
Da vratim malo na temu. Što se tiče signalizacije:
Ajmo malo da obnovimo gradivo:
Na vlogzilinom snimku:
Pogledajte prilog 166511
Iz pravilnika o saobraćaju:
Pogledajte prilog 166512

Dakle, jasno je označeno da se radi o ukrštanju dva autoputa.



Opet kažem da je suština izgradnje obilaznice preusmeravanje tranzitnog saobraćaja van centra Beograda, da se zaobiđe Beograd. Iz tog razloga je Beograd na beloj tabli.
Ko hoće u grad prati oznaku na beloj tabli, tranzit zelena.

Pogledajte prilog 166562

Velicina fonta je ista kao i na drugoj tabli (pretpostavljam da je ovo standardizovano svuda). Postoji oznaka za centar. Ima dovoljno tabli.
Prosto odbijam da verujem da neko i dalje tvrdi da nije ljudska glupost primarni uzrok ove konfuzije, vec signalizacija.
Ja sam ubeđen da je izvor konfuzije loša, nelogična i neusklađena signalizacija i prekratko račvanje. Ako gomila ljudi greši, nije problem u ljudima, jednostavno postoji problem.
Pre svega, bela tabla se postavlja za puteve najmanjeg prioriteta, puteve koji pokazuju ka nekom objektu/lokaciji, dakle, aerodrom, centar itd. Autoput kroz Beograd nikako nije put koji vodi ka nekom objektu, to je najmanje put IB reda (nekada zvani Magistralni put) koji povezuje mnogo mesta (praktično polovinu beogradskih naselja), put koji vodi ka Pančevu, Zrenjaninu i Rumuniji. Zatim to je najmanje put rezervisan za motorna vozila. Evo šta kaže pravilnik:
Boja osnove znakova za vođenje saobraćaja je:
1) zelene boje, ako se odnose na autoput;
2) plave boje, ako se odnose na motoput;
3) žute boje, ako se odnose na ostale puteve, koji nisu autoput i motoput;
4) za znakove sa odredištima turističkog karaktera je braon boje, i
5) bele boje, ako se odnose na određeni objekat.

Po meni je to i dalje autoput po svim karakteristikama, a minimalno moto-put, tako da bi znak trebalo da bude ili zelen ili plav. Ovako čoveku kad vidi bude na osnovu urezane nomenklature u svesti da je to skretanje za neko selo, a ne za živu kucavicu Beograda. I da, put ima kontrolu pristupa, nigde se ne može uključiti na njega osim kroz zvanične prilazne rampe.

Uostalom, pogledajte oznake na isključenju ka Beogradu iz pravca Novog Sada:
Screenshot 2023-07-19 at 16.51.23.png
Screenshot 2023-07-19 at 16.51.48.png
Screenshot 2023-07-19 at 16.52.15.png
Screenshot 2023-07-19 at 16.53.27.png

Sve jasno, logično, i na vreme, i nema zabune.

Postoje ljudi koji voze sporije od kamiona po auto-putu.
Da, i onda krenu kamioni da ih obilaze, to je nagore od svega.
 
Беле табле иду за градске улице. У овом случају центар Београда су градске улице и зато су беле табле.
На петљи Београд су табле одавно беле за БГ аеродром.
 
Meni i dalje nije jasno gde se skreće za centar Beograda. Ovde vidim samo oznake za aerodrom, a po mojoj logici to uopšte ne mora da bude ka centru grada.

O tome već odavno pričam - mi nigde (osim od skoro na Bubanj potoku) mi nemamo tablu za Beograd Centar.

Na NBG strani, tj. kod petlje Surčin, imamo bele table Novi Beograd, ali ni tamo nemamo oznaku za Beograd Centar (samo za aerodrom i za sajam)
 
Uklanja se kruzni tok i deonica do njega od Avalskog puta. Uklanja se i zatvorena deonica od Avalskog puta do stare obilaznice (docekah da kazem "stare obilaznice" :)). Rekonstruise se parce od perionice do ivicnjaka oko kojih je neasfaltirano, a ukida par metara dalje koje je bilo staro ukljucenje na staru obilaznicu.

Као да су се својски потрудили да саобраћај реше на очајан начин. Само би ме додатно изненадило да поставе семафоре и лежеће полицајце и онда би то било то.

Ово су могли тако лако да реше са 3 кружна тока и вероватно би то била врло добра и безбедна "петља", али нису и дај боже да све буде како треба.
 
Ovo je mnogo bolje rešenje. Tokovi pravo i na Kružnom i na Avalskom nastavljaju kretanje redovnom brzinom. Manje bitni i manje opterećeni tokovi u skretanju moraju da uspore i ustupe prvenstvo bitnijim pravcima.

Na ovom forumu, a i generalno svuda se forsira ta neka "jednakost". A prosto nisu svi smerovi jednako bitni i ne treba onda da se postavlja kružna raskrsnica i da se usporavaju glavni pravci.
 
Da, ali zamisli da treba da se uključiš upravo na vrlo frekventan pravac. Nekome će trebati po par minuta da se usudi da uleti, a znamo svi da i u gradu, a tek van njega, ljudi vole da daju jače gas. Kružni tok se i ovako pređe za 5 ili 6 sekundi. U Crnoj Gori kada se ide za Bar iz Podgorice imaš kružne tokove koji se vezuju na magistrale sa ograničenjem 80 km/h i ništa im ne fali.
 
S tim da ovde nijedan pravac pravo nije više toliko frekventan, mislim da više od 10 sekundi niko ne bi čekao da skrene. Bolje levo da izgube 10 sekundi više, nego svi po 5. A ograničenje u zoni raskrsnica je 60 km/h, to što niko ne poštuje nije problem raskrsnice.
 
Pa valjda se upravo zato projektuju bezbednije raskrsnice, odnosno da bi se predupredila ljudska zloupotreba. :ROFLMAO:
 
Mislim, mi ovde možemo da pišemo da prekosutra. Postoji jedno 10ak kriterijuma kada se primenjuju kružne raskrsnice, ovde nije ispunjen nijedan uslov. Bezbednost nije jedini kriterijum, a ovde se za sve stvari isključivo to potencira.
 
Mislim da je glavni uzrok problema na račvanju iz pravca Niša taj što vozači, uglavnom Beograđani, koji su tuda vozili bezbroj puta celog života voze po automatizmu, ne gledaju mnogo u table, i očekuju da je glavni pravac i dalje ka Beogradu, a da će "isključenje" na Obilaznicu biti sa desne strane, kao što su se oduvek isključivali na Kružni put.

Ceo potez pred račvanje bi trebalo da je barem dvostruku duži, da bi ljudi imali vremena da ukapiraju kuda idu. Većina Beograđana se i dalje bavi preticanjem ovih što su se tek uključili kod Tranšpeda, tj. Ikee, i direktno im se traka za preticanje pretvara u put ka Dobanovcima. Mnogi to ukapiraju tek u poslednjem trenutku, o čemu svedoči broj vozila koja se tu vraćaju u rikverc, ili presecaju po dve trake da bi naglo skrenula desno u punoj brzini.

Donekle bi tu moglo da se pomogne i jasnijim izborom reči na samim tablama. Po meni, trebalo bi da piše:

<<< OBILAZNICA ---------- BEOGRAD CENTAR >>>
<<< RING ROAD ----------- BELGRADE CENTRE >>>

umesto svih onih nejasnih oznaka poput TRANZIT, NOVI SAD, ČAČAK, BEOGRAD º (kružić) itd.

Sličan problem je i na drugom kraju Obilaznice. Otkako je napravljena petlja na toj strani, barem 3 puta sam greškom izašao na Obilaznicu prema Surčinu umesto ka centru grada. Sada se svaki put dobro skoncentrišem kako bih na vreme odgonetnuo koja će me od oznaka Novi Sad, Niš, Čačak, Aerodrom itd. zapravo odvesti do Beograda.
 
Poslednja izmena:
Kad vozim iz pravca Niša, kako sad da se odvojim za Rakovicu? Pre neki dan sam po inerciji skrenuo sa auto puta desno ka bivšem buvljaku Bubanj Potok i onda polako pored manastira. Ima li sad neki bolji način?
 
Meni i dalje nije jasno gde se skreće za centar Beograda. Ovde vidim samo oznake za aerodrom, a po mojoj logici to uopšte ne mora da bude ka centru grada.

O tome već odavno pričam - mi nigde (osim od skoro na Bubanj potoku) mi nemamo tablu za Beograd Centar.

Na NBG strani, tj. kod petlje Surčin, imamo bele table Novi Beograd, ali ni tamo nemamo oznaku za Beograd Centar (samo za aerodrom i za sajam)
Скоро 10 година имаш путоказе за Центар на петљи Аутокоманда.
 
Mislim, mi ovde možemo da pišemo da prekosutra. Postoji jedno 10ak kriterijuma kada se primenjuju kružne raskrsnice, ovde nije ispunjen nijedan uslov. Bezbednost nije jedini kriterijum, a ovde se za sve stvari isključivo to potencira.
Ja ovu raskrsnicu često koristim i to baš iz pravca Bubanj potoka ka Voždovcu. Po starom sam morao da dva puta sečem prometni put plus da propustim automobile koji mi dolaze iz mrtvog ugla. Zbog ove raskrsnice je moj otac prestao da vozi, bila je suviše stresna za njega. Koliko vidim novo rešenje nije ništa bolje.
Što se frekvencije saobraćaja imamo sledeće slučajeve: nedelja posle podne vikendaši sa Avale zakrčuju avalski put, Voždovac, Jajinci, Banjica koriste ovaj put kao najkraće uključenje na obilaznicu itd.
Ovo treba posmatrati kao pristupni deo avalskoj petlji - sve u svemu katastrofa.
Privremeni režim sa kružnim tokovima je bio mnogo bolji i pored veće gužve od tranzitnog saobraćaja.

Toliko od mene.
 
Vrh