sundjer_bob
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 29.10.2021.
- Poruke
- 452
- Pohvaljen
- 1.229
Upravo, ušteda vremena je minimalna, jer je teško održati veliku prosečnu brzinu. Na primer, dovoljno je samo jedna deonica radova da spusti prosečnu brzinu za 10-20km/h, a onda se pojave na par mesta oni što sporo pretiču, pa se napravi kolona u preticajnoj traci, gde se vozi sa jako malim odstojanjem i jako nebezbedno i apsolutno ništa nije postignuto sa tako brzom vožnjom kad je gužva.To što je auto kao kanta sposoban da vozi više od te brzine ne znači da je ona psihološki bezbedna, ona više umara vozače, a i više se goriva troši, što šteti životnoj sredini. 130 km/h je izuzetno velika brzina, gde moraš uzeti u obzir i kamione koji idu 90 km/h. Šta da ti izleti neki kamion sa 95 km/h da pretiče drugi kamion, a ti si vozio 180?
Svakako, ušteda sa većom brzinom na veličini naše države bi se merila u minutima, što dovodi do toga da povećanje brzine nije opravdano.
Koliko puta sam se trudio da držim 135 (stvarnih 130) na tempomatu na deonicama od po 200km, i na kraju vidim da mi je prosečna brzina 110-115km/h, baš zato što je gužva i često bude zastoj u preticajnoj. Od tad što je veća gužva to se više držim desne trake, jer sam skontao da nije vredno većeg truda i koncentracije da bih stigao negde 10 minuta brže. Jednostavno je mnogo udobnija vožnja kad se malo sporije vozi u gužvi. A naročito nije vredno kad se u tu prosečnu brzinu uračuna vožnja po gradu. Skontaš da 10 minuta možeš da izgubiš što su te uhvatila 3 semafora...