Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Nedostaje tabla gde su stavili Zagreb / Budapest desno na portalu treba Beograd da stoji. Još jednu treba dodati. Ovako portal prazan stoji. Kad auto prođe ispod Zagreb/Budapest table njemu u pogledu sledeća tabla bude pravo ispred na kojoj stoji Beograd ali desno je put što se jasno vidi na 1:15

Ovo se ne bi desilo da su na 650-1000m razdanjine krenuli da cepaju autoput. A oni su to skratili barem 100m a verovatno i više.
Kad idete iz pravca Šida tu imate skoro ~1000m od početka razdvajanja do samog šiljka a ovde iz pravca Niša kad se ide ima ~500m
Ovo implicira da je razdvajanje trebalo da bude barem u nivou kružnog toka parkinga Ikea. nekih 200-300m južnije.

E sad zašto su ovako sabili sve ne znam ali deluje da će možda morati to da preprojektiju ako ikad bude zasmetalo stubovima železničkog mosta koji tuda negde treba da seče autoput kad se bude radio sektor C.
 
Poslednja izmena:
Niko da obrati paznju i da sugerisu ovom tehnickom pregledu na njihov video beam koji je kao i cela hala. Uzasno je nocu voziti tuda,a saobracaj jos nije ni pusten.
Ali,znajuci kako neko moze da radi sta oce,verujem da ce da nastavi tako...
Šta smeta onaj video bim?
 
Sve OK.
Ja ne znam uopšte o čemu se radi.
Pretpostavljam da taj bilbord toliko svetli da ometa normalno odvijanje saobraćaja pogotovo u večernjim satima.
Nije jedini.
Na dosta mesta ovi novi bilbordi tako svetle da odvlače pažnju sa druma.
Ogroman,ali ogroman bilbord pored puta. Okacen pored puta,naravno na hali.
Smeta ozbiljno i bez zaje*******ancije...
 
Naslutio sam da ce ovo biti problem kad sam pisao prvi post. Danas sam ponovo prosao istom deonicom (imam familiju podno Kosmaja) i opet ista stvar. Jedini sam se iskljucio za Beograd na vreme i sam vozio u dve desne trake a onda su pred samo odvajanje poceli da upadaju kao skakvci sa leve strane. Ovaj put sam znao za jadac pa sam bio u skroz desnoj da im ostavim mesta. Nema opravdanja u nejasnoj signalizaciji jer kod nas vozaci ne obracaju paznju na signalizaciju nego uce da voze deonice napamet. Nejasnoce na koje se ranije opravdano ukazivalo se odnosilo na iskljucivanje sa kruznog toka na petlju Avala. To je sada reseno horizontalnom signalizacijom. Jednom sam se nasalio da se saobracajna nekultura treba uzimati kao faktor pri projektovanju, sad to ozbiljno mislim.
Malopre sam prosao iz pravca Ikee prema Avali. Malo veca guzva i strasno je izgledalo. Realno, jos kod Ikee blinkaju putokazi i meni deluje logicno, ali nisam merodavan jer godinama na ovom forumu ucestvujem u temama kako ce na kraju izgledati, koje trake kuda itd. i tacno znam svaki pedalj iskljucenja.
Elem, zasto mi je izgledalo strasno. Kolona u levoj traci je preticala one u desnoj. Ja sam bio u levoj. Onda smo svi vozili u 2 skroz leve trake, a onda su kola ispred mene pocela naglo da koce da bi skrenula desno za BG, ali nisu mogli, jer je traka pored isto puna i isto su svi zakocili da bi skrenuli ka BG. Auto iza mene je prisao na pola metra i vec sam se spremio za udarac. Od svih tih kola, samo ja sam produzio ka Avali, a svi su nekako, jedan preko drugog skrenuli za BG.
Moj zakljucak je da su ljudi navikli da glavnim pravcem voze ka BG i da im je neobicno da se za BG prakticno pojavljuju trake sa desne strane. Ok je kad je put prazan, ali kad je guzva i kad su pune obe trake, te nove koje se pojavljuju sa desne strane se uopste ne vide. Nekad si mogao od Ikee da pretices kolonu i da to radis do BG-a, a sad vise ne mozes. Moras da preseces sporiju traku i da onda izadjes ka BG.
Mislim da je trebalo da iskljucenje za BG krene ranije i da iznad svake trake stoji znak gde se ide tom trakom, da se ljudi ranije opredele. Mozda je potrebno neko usporavanje saobracaja, dok se vecina ljudi ne navikne da na vreme zauzme odgovarajucu traku. Oni koji tuda retko prolaze, svakako opreznije voze i gledaju gde da izadju, a problem je sa onima koji su navikli na ranije stanje. Njih zapravo treba odvici i to pre nego sto se dogodi neka ozbiljna nesreca.
Neko je negde pomenuo strelice na samom asfaltu i zvucalo mi je kao dobra ideja, ali na terenu je slika drugacija. Kad je guzva, ne moze da se stigne da se procita sa asfalta. Pogotovo je problem kako oznaciti glavni pravac, kada se u oba pravca ide ka NS, Zagrebu itd. i da to ljudi u delicu sekunde protumace.
 
Ipak je za neke kvantna fizika gde treba skrenuti. 😅
Screenshot_20230702_213545.jpg
 
Ја мислим да је Стара Стражевица изграђена доста раније. Имао је чак и калдрму пре него што је рађена санација..Делује као педесете, шездесете..
secam se, kao dete, pocetkom osamdesetih smo prolazili kroz taj tunel, i uvek mi je bilo cudno sto pada kisa u njemu :) i jeste bila kaldrma, u prilicno losem stanju tada...
 
Moji utisci od 19h veceras. Po meni koji valjda redovno pratim i gledam forum,sve mi je bilo jasno ali jos kod ikee je stojao putokaz pravo novi sad,zagreb a nekako strelica poludesno Beograd,jos plus na portalu je stojala onako strelica polulevo Tranzit,nekako bas jasno ali opet brdo ljudo je kocilo,nije znalo gde ce,neki su se i vracali u rikverc,bukvalno lancani sudar u najavi. Nisam strucan koje resenje je najbolje ali opet kada se spajaju bukvalno 4 trake,dve ka zaobilaznici i dve ka Beogradu,moze da bude problema pogotovo sada na pocetku,ali opet i ljudi malo da ukljuce logiku...takodje nije nista strasno ako se pogresi,do petlje avala pa lepo nazad,10min vremena,bolje nego voziti u rikverc ili slicne situacije. Inace,moram da pohvalim sve izvodjace za kvalitet asfalta,bukvalno od bubanj potoka do petlje Surcin i dalje ka Nbgd. Nisam prolazio dugo ali celu deonicu odlikuje po meni izuzetno ravan kolovoz,kako van tako i u svim tunelima,ali svim. Ako bi poredio ovu deonicu sa deonicom Makresane Pojate na Moravskom koridoru,slobodno mogu reci za celu jednu klasu ravniji asfalt. Nekako potpuno ravno dok na Moravskom koridoru,jasno na mostovima automobil podrhtava a i celom deonicom ne mogu da kazem da auto klizi,uvek neko blago podrhtavanje dok su spojevi na mostovima idealni. Iskreno tunelima sam odusevljen,pogotovo ovim koji imaju i zaustavnu traku kao sto je Beli Potok i Zeleznik ili Lipak,osvetljeni sto se kaze po svim propisima..Strazevica cini mi se, malo losije osvetljena bar u ovom pravcu od Bubanj Potoka ka Ostruznici. I na kraju,nadam se da ce ovo sve bar malo smanjiti saobracaj na autoputu kroz grad jer trenutno mozda nema nekog velikog saobracaja na tom delu ali raduje deonica Nbgd-Surcin,deonica Milosa Velikog koja je oko 19.20 bila bas popunjena. Sve ovo znaci svima nama. Treba meriti vreme od aerodroma do bubanj potoka u spicevima u oba pravca. Pa lepo uporediti,ja tvrdo verujem da ce razlika u korist zaobilaznice biti u vremenu bar 20,25min bolja dok u km vise uopste nije bi bitno...Alvirovic je i merio.oko 2km vise je pravac zaobilaznicom koji realno nista ne znaci. Drugari ne zamerite na predugom komentaru.
 
Pitanje je dana kada će neko da overi šiljak a onda iza benderu i sam stub portala. Ima da bude to karmbol par ekselans. Mislim da minimum treba da je 600m mada po nekim standardim čak sam nalazio i 1000m od trenutka kada počne autoput da se širi u 4 trake. Mi ovde imamo oko 500m. Tupale je ~600m npr. za rascep i spoj. Čak rascep sa obilaznice ka privremnom spoju za BG i ka Nišu je tu negde blizu 1000m što je najbolje. Ovo što su uradili račvanje za Beograd su definitivno omašili dobrano. Čak da ispoštuju i dodaju tih 100m na sadašnje stanje bilo bi donekle dobro. Po meni šiljak je trebalo pomeriti neki metar više ka Ikea-ji a da je autoput išao desno i da su lepo stesali onaj deo gde je bila ona kućica do brda. Znači podeliš saobraćaj na ravnom delu a izvučeš ka Beogradu izduženi S kao sada al stim da je šiljak na prvom skrenjau ulevo na S a ne na drugom ko sada a to se vidi na 11:00. Onda ovi ne bi mogli što pogreše da seku S krivinu i vraćaju se za Beograd jer ne bi imali taj prostor do sledeće krivine na S da to urade jer bi več krenule ograde u krivini. Kad pogledate svi ti šilci se rade sa malim uglom i sa što manjim površinom za korekcije. A ne ovde ostavili da ljudi mogu da voze preko i to tako da može čovek koji ide iz Niša skroz levom da iseče i srednju i obeležen šiljak i upadne nekom sleve strane potpuno nenadano.
 
Kao što se zna već da je projekat bio rađen samo za 1 traku ka BG pa je crtanjem linija ispravljen. Sada se vidi koliko je to loše. Sve je trebalo da se uradi nešto kao na slici ispod.
Crveno je ograda a narandžasto je ivica puta u 3 trake.
ni-bg_split.jpeg

Ne bi tako lako mogao da iseče S kao sada. Jer bi mu šiljak bio na pravcu. Ovo rešenje sada ne da je loše, nego nije ni bezbedno.
 
Od viška tabli nikome nećebiti naneta šteta. Konačno smo dočekali da trasa međunarodnog puta E75 bude izmeštena oko grada, mesto što je do skoro bila veoma blizu samog centra.

Sada je krug obilaznice: deonica autoputa Batajnica - Bubanj Potok,...Pa dalje kuda je i do sada išao tranzit - Kruzni put do Leštana, Smederevski put do Batutove ulice, Batutova ulica, D. Tucovica, Ruzveltova, Mije Kovačevića, Pančevački most, Pančevački put do SMT, SMT, Novosadski put do Batajnice.

Ruku na srce, taj severoistočni autoputski deo obilaznice koji fali, neće skoro, veliki je posao. Ni deo Pančevački put - SMT - Novosadski put nije autoput, ali za sada vrši posao kao zamena, prioritet treba da bude severoistočni deo. Čak i da se prvo radi od Vinče, most, da se spoji sa drugom stranom, tunel Bubanj Potok i sve usko vezano za isti, neka ostane za posle.

Sada treba apelovati na vozače, ne samo teretnih vozila, nego sve, koji su u tranzitu, da se koristi obilaznica, jer od Bubanj Potoka, autoputem i delom brzim putem,može sve do Pančevačkog puta, bez zagušenja. Novi most od Vinče do Starčeva, obavezno da ima bar privremeno pristup raskrsnici Boleč, Vinča, Lestane, Kaluđerica(gde se ukrsta Kužni i Smederevski put), a sa druge strane da se spoji na Pančevački put, za privremeno da to ima funkciju obilaznice, a posle neka ide po planu dalje oko Pančeva.
 
На порталима изнад пута би било боље да су уместо стрелице право за Нови Сад ставили стрелицу лево. Да, можда формално није по правилима, али је свакако интуитивније и верније физичкој ситуацији на терену, што је из угла безбедности по мени свакако важније. Такође је требало и да јасно напишу на табли Обилазница на српском и на страним језицима а не само Нови Сад.
 
Da nešto ovde nije u redu sa nama ili ovim račvanjem je primer moje komšimice koja je rodom iz Vrčina a živi i radi u Beogradu.

Znači aktivan vozač preko 20 godina, odrasla u tom kraju,svaki vikend ide kod roditelja tamo i u povratku me juče zove i kaže ja promašila i otišla na obilaznicu,šta da radim kako sad dalje.
 
Ускоро стижу Турци, тек тада ћемо видети шта ће све бити! Наравно сектор 6 ни приближно није готов. Поред надвожњака за Ресник није готов ни стари Авалски пут са додатком новог. О бајном скретању за БГ да не говоримо ово привремено решење је чак и боље од планираног које ће изгледа бити двосмерно са два кружна тока једном када се заврши, што очигледно неће бити скоро. Промашаји са хоризонталном сигнализацијом су евидентни као и недовољна ширина и дужина дела према БГу од стране Ниша. Како год било боље је него пре. Даљи радови нити ће скоро почети а тек се завршити.
 
Ево јутрос замало изгибосмо. Богу хвала ишао сам само 80 км/ч. Возим левом траком ка Београду, на шрафури рачвања Крагујевчанин стоји са сва четири и непосредно пре мене крете и убаци се, срећа да сам био спреман и кренуо да кочим на време. После кад је схватио колико је дебил испао даде гас до даске и збриса уз Мокролушко брдо.
 
Sramota najveća za civilizaciju je naša projektantska sekta sa prosečnim IQ i0 i nabubanim gradivom Građevinskog fakulteta!

Pre dva dana sam, ko zna koji put, bukvalno uživao u vožnji solunskom obilaznicom. Stotine kola sa svih strana, kao u igrici! Sve teče. I ne greše ni Vrčinci, ni Smederevci, ni Kragujevčani...

Sram bilo naše polupismene volove sa bezvrednim diplomama!
 
Ja sam očekivao da će biti problema kod skretanja levo pre tunela, a ovde zapravo ispade problem najobičnije prestrojavanje. Generalno zadnjih par godina saobraćaj u Srbiji je postao tombola. Niko ne gleda znakove, prvenstvo ne postoji.... Samo gas, sirena i izlaženje da se raspravi ko je u pravu. Ko predgrađe MeksikoSitija.
 
Kako li će se tek isključivati iz pravca Avale preko dva kružna toka kada ni obično prestrojavanje ne mogu da pogode
 
Ministar može slobodno da da ostavku i da se okači na portal pored table Zagreb/Budapest kad već ima prazno mesto al Srbija nije Japan.
ni_bg_line.jpeg


Evo kako ljudi iza jedne table odmah vide drugu kontradiktornu jer su u liniji a put ima krivinu. Ovo nema ni u krstu sveta ovako.
 
Vrh