Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Waze kao i uvek prvi objavio nove mape i već vodi novim delom autoputa. Google maps opet podbacio. Stvarno ne mogu da razumem zašto im je Srbija toliki problem, najgore od svega što većina korisnika koristi Google maps pa ih ovaj vodi preko duple pune da skreću, jednosmernim ulicama... preko stepeništa i livada... Užas.. Waze, respect!

Pogledajte prilog 165924

Pogledajte prilog 165925

Pogledajte prilog 165926
Није само Вазе објавио, него и Опен Стрит Меп https://www.openstreetmap.org/#map=14/44.7210/20.4909

обилазница.JPG
петља бубањ поток.JPG
 
Maltene identično račvanje kao na petlji Dobanovci iz smera Šida, a zašto se ovde iz krajnje leve preko razlednog pojasa isključuju, a tamo sve funcioniše normalno nije mi najjasnije.
Навика је чудо, навикли су да левом траком иду брже и право ка Београду. Ни у Добановцима није пуно боље, али су се људи више навикли. Небројано пута ми се десило да сам био сувозач и да су људи по инерцији хтели да иду право и у последњим моментима скренули.

Овде свуда фали хоризонтална сигнализација у виду стрелица и скраћеница. Много таквих примера има у региону, а од скоро и код нас, не видим разлог зашто се то не уради.
 
Jel je petlja Bubanj Potok zvanično veća od petlje Dobanovci ili moramo da slušamo kako je ovo najveća petlja u Srbiji kao što smo slušali za most Vrla, a most kod Beške i duži i viši?
 
Waze "zna" da je otvorena Obilaznica, ima i označeno da je nadvožnjak iz Rakovice ka Resniku i dalje zatvoren, ali me ipak šalje da idem preko njega, ne nudi nikakve alternative:

1688222947192.png


Google Maps još uvek ne zna za Obilaznicu, ali isto tako misli da se može preko nadvožnjaka, čak prijavljuje usporen saobraćaj na njemu:

1688223168991.png


Možda je dovoljno ljudi pokušavalo da pređe nadvožnjak ovih dana da su i jedne i druge mape zaključile da je pravac prohodan.
 
Čvor Dobanovci je veći od čvora Bubanj Potok po broju veza. Tamo imamo ukrštanje 2 autoputa uz funkcionalnost svih rampi. Čvor Bubanj Potok je nekompletan a zbog budućeg tunela Bubanj Potok i konfiguracije terena je fizički veći čvor. Kada se bude pustio deo barem do Boleča moći će da se kaže da je najveći čvor iako će se funcionalno razlikovati od čvora Dobanovci prvestveno zbog izlazne rampe nazad kad Beogradu tj. neće imati neprekidnu vezu za taj pravac pa se može smatrati krnjim čvorom. Zbog ravnice čvor Dobanvci ima minimalistički odraz ali je to veči čvor trenutno od BP a i posle završetaka može se reći da je jedini čvor sa svim neprekidnim vezama.

Evo zamislite sada da iz pravce Dobanovaca ne možete da se isključite za NS što je naravno moguće. Na čvoru B.Potok pravac ka BG je trenutno privremno rešen ali kao trajno rešenje je ustvari izaz na lokalu dvosmernu saobraćajnicu i provrat na autoput tj. moraćete na izlazu da pazite na minimum 2 ili 3 obrnuta trougla da se vratite nazad za BG.
 
Poslednja izmena:
Čvor Dobanovci je veći od čvora Bubanj Potok po broju veza. Tamo imamo ukrštanje 2 autoputa uz funkcionalnost svih rampi. Čvor Bubanj Potok je nekompletan a zbog budućeg tunela Bubanj Potok i konfiguracije terena je fizički veći čvor. Kada se bude pustio deo barem do Boleča moći će da se kaže da je najveći čvor iako će se funcionalno razlikovati od čvora Dobanovci prvestveno zbog izlazne rampe nazad kad Beogradu tj. neće imati neprekidnu vezu za taj pravac pa se može smatrati krnjim čvorom. Zbog ravnice čvor Dobanvci ima minimalistički odraz ali je to veči čvor trenutno od BP a i posle završetaka može se reći da je jedini čvor sa svim neprekidnim vezama.

Evo zamislite sada da iz pravce Dobanovaca ne možete da se isključite za NS što je naravno moguće. Na čvoru B.Potok pravac ka BG je trenutno privremno rešen ali kao trajno rešenje je ustvari izaz na lokalu dvosmernu saobraćajnicu i provrat na autoput tj. moraćete na izlazu da pazite na minimum 2 ili 3 obrnuta trougla da se vratite nazad za BG.
Петља Добановци је зрела да се препројектује. НС-БГ правац је решен криминално. Позитивно је само што постоји та веза, све остало је негативно.
 
Možda je tačnije - za nijansu bolje nego kriminalno. Bar se ne isključuje pravo sa glavnog puta nego ima sopstvenu saobraćajnicu.

Uvek je loše kada ima uključenje vozila i posle 50m isključenje - to preklapanje je idealno mesto za udes.

Ali će se verovatno malo smanjiti količina vozila zbog povezanog NBG isključenja.
 
Петља Добановци је зрела да се препројектује. НС-БГ правац је решен криминално. Позитивно је само што постоји та веза, све остало је негативно.
Pa nema Beograd kao Zagreb priliv 2 u 1 autoput gde su saobraćaj iz Slovenije i sa obilaznice Zagreba uliva na A1(HR) tj. čvor Lučko koji je rađen nadvožnjacima sa 2 trake u 3 nivoa. Njima se turisti skupljaju sa pravca koji je 180 stepeni jedan od drugog a silaz ka Zagrebu je 1 traka od tih pravaca sem sa A1 ništa bolje nego kod nas za Beograd.

E sad što je Zagreb veći od NS u bivšoj jugi pa je A3 dobio prioritet nad A1 to je drugo. To tebe boli. Oni kad idu iz Splita idu sa 3 trake u Zagreb isto ko i mi sad sa dve što idemo iz Niša a on je ipak manji od Novog Sada pa ti smeta što moraš ka Beogradu na malu rampicu da uđeš.

Rešenje je dodavanje denivelisanog nadvožnjaka koji preskače A1 i A3 da bi se ulivao ka BG u 2 trake i morao bi ići na nivo 3 jer je A1 već na nasipu.
Mislim možda može da se prevari da bude u nivou 2 ali onda bi morao nasip da se iseče i poture te 2 trake ispod. Nema od toga ništa jer imaš onaj nadvožnjak pre samog čvora Dobanovci kad ideš iz NS. Tako da nadvožnjak na 3ći nivo jedina opcija. Može i potkovica preko A3 pa da se ulije na ovu servisu al to bi bilo nebezbedno kao što je navedeno.

Kod nas u Dobanovcima je A1 i A3 na 90 stepenii realno se saobračaj brže razdeli i spoji nego na Lučko.

Zamisli da imamo priliv turista na A2 (Miloša Velikog) kao oni na A1 da npr dolaze iz pravca Ostružnice i Dobanovaca i da oće svi na A2. Pa ona dupla truba bi se zapušila.
 
Мене боли што се саобраћај не одвија флуидно, већ долази до кочења и стварања вештачких гужви, зато што је неприродно мала деоница, под изузетно оштрим углом.
Тај правац је годишње гледано, вероватно најоптерећенији.
 
Мене боли што се саобраћај не одвија флуидно, већ долази до кочења и стварања вештачких гужви, зато што је неприродно мала деоница, под изузетно оштрим углом.
Тај правац је годишње гледано, вероватно најоптерећенији.
Uštedeli su na luku rampe definitivno. Ma oni neće da prošire zaletnu traku na A3 kad ideš s obilaunice u BG ili iz NS. Znači uska kao zaustavna. Sramota.
Evo neke skice u paintu jer jedino tako može i da se vidi jer od projektovanja nas dele eoni ili druga dimenzija. Nešto ovako je možda izvodljivo i bilo bi lepo videti ga.
Naravno pravac BG ka NS širiti na 2 trake isto uz duži spoj.
 
Навика је чудо, навикли су да левом траком иду брже и право ка Београду. Ни у Добановцима није пуно боље, али су се људи више навикли. Небројано пута ми се десило да сам био сувозач и да су људи по инерцији хтели да иду право и у последњим моментима скренули.

Овде свуда фали хоризонтална сигнализација у виду стрелица и скраћеница. Много таквих примера има у региону, а од скоро и код нас, не видим разлог зашто се то не уради.
Da, juče mi se desilo. U poslednji čas sam se prestrojio desno, ka centru. Zamalo da probam obilaznicu ;)
Trebaće nam nekoliko nedelja da se naviknemo, ali biće OK. (y)
 
Vrh