Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Мени није јасно како је та деоница дигитализована, да је прошао и кроз тунел, а систем није детектовао возило које се кретало супротним смером. Портали би требали одмах да упозоравају возаче о опасности.
Verovatno je "tigar" imao novca samo za plugin za automatsko pisanje kazni za prekoračenje brzine, dok za "safety module" nije imalo.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk
 
Izvinjavam se na offtopic, nisam do sada čuo za waze, čiji core koriste, ne mogu da verujem da je G-mapama teško da budu bez konkurencije, obzirom na AI algoritam i dostupnost informacija (svaki telefon, u svakom trenutku)

Sent from my SM-A515F using Tapatalk
Waze je Waze, u vlanistvu je gugla. Koriste svoju logiku. Waze je crowdsourcing app dok je google data farm app koji inkorporira ostale sisteme koje gugl poseduje.
 
Što makar nije vozio zaustavnom, polako sa sva 4, pa do nekog isključenja? Napičio ga brzom trakom suprotnim smerom - ne znam šta je očekivao i kako bi se isključio uopšte?
Pa njemu je skroz desna traka bila "zaustavna". Očigledno je bio dezorjentisan i nije ni shvatio da čini prekršaj.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk
 
Проблем је мало комплекснији. Пребрза вожња није једини разлог саобраћајних несрећа, има их далеко више и често је више фактора укључено. Вожња под дејством алкохлола/дроге нпр, невезивање појаса, па вожња на зимским гумама током лета итд. Зимске гуме лети су толико опасне да можеш да возиш по ограничењу и да опет не можеш да укочиш на време. Неки људи и даље возе без везаног појаса и мени је то шоканто када видим, поготово још са децом на задњој клупи без дечијег седишта.

Са друге стране, од како је повећано просечно ограничење брзине на релацији Чачак - Ужице, број несрећа се смањио. Мање су потребе за обилажењем на деоници која је врло опасна. Мени сметају нелогична ограничења попут оног на Мосту преко Аде, где је 50 ограничење целом дужином моста иако од семафора у Белвилу па све до семафора код Хиподрома, имаш буквално исти профил пута као што је бивши ауто-пут кроз Београд где је ограничење 80. Буквално је једини разлог наплата казни.

Људи су генерално врло неодговорни и себични у саобраћају. Од пешака који мисле да могу да пређу улицу на пешачком прелазу без да погледају лево и десно, па све до оних који возе на зимским гумама лети (који су опаснији од оних који су на летњим зими) и оних који верују да зато што имају ауто од 100.000е да могу да дупло од ограничења.

Него, овај надвожњак за Ресник... зна ли се што? Хоће ли бити ове године? Питам за пријатеља :)
Potpisujem svaku! Dodao bih i za livadu posle Pupina, ka ZR. Ograničenje (bilo, ne znam da li je još uvek) 50, jer naseljeno mesto. Asfalt nov, širok kolovoz, pravac do u nedogled, okolo od stanovnika vidimo tri svrake i kera. Sa druge strane, gazela, gradski bus prima putnike u zaustavnoj traci, tu je ok i 80. Neko je tu lud, verovatno ja.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk
 
Ovaj baja u kontra smeru što je išao nekako mi deluje da je mogao da se provuče tuda na petlji Avala jer nema horizontalne signalizacije na kružnom putu još. Deluje da je omašio traku kad je skretao levo kad je išao iz Rakovice kružnim pa skrenuo na prvu umesto na drugu. Da je neki šleper bio sv. Petar bi mu pisao kaznu sad. Još lik vozio brzom trakom tako mogao je da pobije ljude.
 
Мени сметају нелогична ограничења попут оног на Мосту преко Аде, где је 50 ограничење целом дужином моста иако од семафора у Белвилу па све до семафора код Хиподрома, имаш буквално исти профил пута као што је бивши ауто-пут кроз Београд где је ограничење 80. Буквално је једини разлог наплата казни.
Nema znaka za izlaz iz naseljenog mesta, više od 50 km/h ne može zakonski.
Људи су генерално врло неодговорни и себични у саобраћају. Од пешака који мисле да могу да пређу улицу на пешачком прелазу без да погледају лево и десно.
Kao vozač, dužan si da se zaustaviš i obraćaš pažnju na sve učesnike u saobraćaju, pa i na pešake, koji imaju prednost na pešačkim prelazima. Čak i ako krene da prelazi on na svoje crveno, ti moraš da usporiš i ne izazoveš saobraćajnu nezgodu.

Jednom me je tramvaj u Pragu umalo pogazio jer nisam znao da ima prednost. Nije on kriv, već ja što nisam znao/pridržavao se pravila.
 
Проблем је мало комплекснији. Пребрза вожња није једини разлог саобраћајних несрећа, има их далеко више и често је више фактора укључено. Вожња под дејством алкохлола/дроге нпр, невезивање појаса, па вожња на зимским гумама током лета итд. Зимске гуме лети су толико опасне да можеш да возиш по ограничењу и да опет не можеш да укочиш на време. Неки људи и даље возе без везаног појаса и мени је то шоканто када видим, поготово још са децом на задњој клупи без дечијег седишта.
Prebrza vožnja kumuje većini nezgoda, gotovo uvek je povezana sa alkoholisanjem. Brzina u naseljenom mestu je propisana tako da iako dođe do nezgode posledice budu minimalne. Iako često znam da prekoračim, nikad to ne opravdavam kao da sam ja u pravu. Razlika od 20kmh može da te košta života jer sudar pri 60 i 80km nije ni pribložno isti. Isti slučaj je i kod obaranja pešaka. Pritom svi vozači kada prekoračuju brzinu ne računaju da i onaj koji ide u susret možda prekoračuje i onda se verovatnoća za nezgodu duplira. Dva auta koja idu 50 u čeonom sudaru imaju ogromnu šansu za lakše povrede, dok kod dva auta koja idu 80 je ta šansa minimalna.
Nevezivanje pojasa ne može biti uzrok nezgode, već povreda prilikom nezgode.

Neka ograničenja često jesu nelogična ali to je više zbog birokratskih pitanja. Obilaznica Borča Krnjača godinama nije imala upotrebnu dozvolu zato je imala 50 ograničenje. Na mostu Na Adi bi možda i mogli da povečaju ograničenje, ali opet pred kraj mosta bi morali da smanje na 50 jer ne možeš sa 80 da ulećeš u semaforizovanu raskrsnicu.

Saobraćaj se izučava na fakultetima, paušalne procene vozača o tome šta je u saobraćaju bolje u 90% slučajeva je potpuno pogrešno i izvedeno samo iz perspektive tog vozača, ne uzimajući ni jednu drugu činjenicu u obzir.



Људи су генерално врло неодговорни и себични у саобраћају. Од пешака који мисле да могу да пређу улицу на пешачком прелазу без да погледају лево и десно,

Isti je slučaj i sa vozačima, misle da uvek imaju prvenstvo nad pešacima a zapravo nemaju ga nikad.
 
Poslednja izmena:
Pa njemu je skroz desna traka bila "zaustavna". Očigledno je bio dezorjentisan i nije ni shvatio da čini prekršaj.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

Kako mu je skroz desna bila zaustavna, ako je mislio da vozi ispravnim smerom? Osim, ako nije mislio da vozi pogrešnim smerom i da je zaustavna nekim čudom i dalje desno. Moguće je i to. Dobro niko nije poginuo.
 
Pa njemu je skroz desna traka bila "zaustavna". Očigledno je bio dezorjentisan i nije ni shvatio da čini prekršaj.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk
Što me podseti na onaj vic:

Vozi Mujo auto-putem kamion...slusa muziku kad na radiu odjednom se pojavi vazna vijest:
- Primecen je jedan vozac kamiona na auto putu kako vozi u pogresnom smeru.
A Mujo ce na to:
- Ma sta jedan!? Ima ih na stotine!
 
Nema znaka za izlaz iz naseljenog mesta, više od 50 km/h ne može zakonski.

Kao vozač, dužan si da se zaustaviš i obraćaš pažnju na sve učesnike u saobraćaju, pa i na pešake, koji imaju prednost na pešačkim prelazima. Čak i ako krene da prelazi on na svoje crveno, ti moraš da usporiš i ne izazoveš saobraćajnu nezgodu.

Jednom me je tramvaj u Pragu umalo pogazio jer nisam znao da ima prednost. Nije on kriv, već ja što nisam znao/pridržavao se pravila.

Знак може да се постави, то је најмањи проблем.
Као возач сам дужан да поштујем ЗОБС као и здраву логику али и понашање пешака је такође регулисано ЗОБС-ом и то чланом 96:
Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze prelazi pažlјivo i najkraćim putem, nakon što se uveri da to može da učini na bezbedan način.
Prilikom prelaska preko kolovoza pešak ne sme da upotreblјava mobilni telefon niti da koristi slušalice na ušima.
Na putu sa pešačkim prelazom ili posebno izgrađenim prelazom, odnosno prolazom za pešake, pešak je dužan da se pri prelaženju puta kreće tim prelazom, odnosno prolazom, ako oni nisu od njega udalјeni više od 100 metara.
Колико пешака се понаша овако? Врло мали број. Пешак не сме да крене да прелази пешачки прелаз ако није безбедно. То значи да ако је ауто удаљен 20м од пешачког прелаза а пешак крене и ауто га удари, возач неће бити крив већ пешак.

@stex_pb пример ти је мало чудан. Да би се десио чеони судар са 80 на сат, ти су морали да возе значајно брже од тога пре него што су почели да коче или да нису уопште кочили. У другој ситуацији шансе за преживљавање су мале свакако. Невезивање појаса је један од разлога смртних случаја у саобраћајним несрећема а не узрок саме незгоде. Мораш да прочиташ шта је оригинални коментар био на шта сам ја писао моје мишљење.

Сасвим довољно места да се лепо обележи цео мост са ограничењима, где је 50, где може 80, као што је рађено на овој новој магистрали између НБГ и петље Милош Велики. О изучавању на факултетима не бих превише полемисао с’обзиром да се овде одлуке доносе без консултација са струком (нпр метро) а из неких других интереса.

 
Elem, malo fizike:
Kinetička energija objekta je Ek=1/2mv^2 tj. proporcionalna je masi objekta i kvadratu brzine kojom se objekat kreće.
U prevodu ako se vozilo kreće 50 km na sat onda je Ek proporcionalna 25, ako se kreće brzinom 70 km na sat Ek je proporcionalna 49 - Kinetička energija prilikom udara u drugo vozilo je DVA PUTA VEĆA ako se vozilo kreće 70 km/h umesto 50 km/h!!!
Iako se nama čini da razlika u brzini od 20 km/h nije velika, posledice sudara pri dve različite brzine su drastične, kao što reče @stex_pb.
Ja sam prvi koji voli oštriju vožnju ali, molim vas, smanjite brzinu, 3 minuta razlike ne čini razliku. Pogotovo ako neko nevin strada zbog naša 3 minuta.
 
@stex_pb пример ти је мало чудан. Да би се десио чеони судар са 80 на сат, ти су морали да возе значајно брже од тога пре него што су почели да коче или да нису уопште кочили. У другој ситуацији шансе за преживљавање су мале свакако. Невезивање појаса је један од разлога смртних случаја у саобраћајним несрећема а не узрок саме незгоде. Мораш да прочиташ шта је оригинални коментар био на шта сам ја писао моје мишљење.


Potpuno realna situacija, svakodnevna. Obilaziš vozilo koje vozi po propisu 50, u suprotnom smeru nailazi drugo vozilo koje takože vozi brže. Put projektovan za 50, takvi i radijusi krivina, ne možeš na vreme da primetiš da ti neko dolazi u susret jer ste u prekršaju. I eto ga čeoni sudar "foto,video Šokantno poginulo 6 osoba na putu ka Zlatiboru."
Mene je ovakva situacija otreznila za sva vremena, kao mladog vozača golfa GTI koji prestiže sve što može da se prestigne.
 
Пешак не сме да крене да прелази пешачки прелаз ако није безбедно. То значи да ако је ауто удаљен 20м од пешачког прелаза а пешак крене и ауто га удари, возач неће бити крив већ пешак.

Возач је дужан да се заустави на пешачком прелазу да пропусти пешака. Ако се креће у оквиру дозвољене брзине и са исправним кочионим системом, 20 метара је сасвим довољна раздаљина да се заустави. Мене је инструктор учио - увек одузми гас пре пешачког, чак иако не видиш пешака у близини.
 
Meni su pre 7 dana iskocila deca (njih troje) na Juznom Bulevaru, pretrcavala su put van pesackog. Pun trk, srecom sam ih primetio ranije i video da hoce da pretrce. Nista se nije desilo ali bas sam se zaledio iako sam vozio oko 40-50 km/h.
Slazem se ja ljudi da brzina ubija ali nije jedini faktor. Samo se o tome pise toliko kao da je jedini uzrok nesreca na putevima. Nigde se ne pominje stanje puteva, tehnicka ispravnost vozila, godine - staz vozaca (po mom misljenju veoma bitan faktor), koriscenje telefona (kako vozaca, tako i pesaka), koriscenje alkohola, droge, umor, itd itd...
 
Ljupko (Petrović, čovek koji je vozio u suprotnom smeru na snimcima) je u godinama kada je, očigledno, počeo da se sve manje pita sa pameću a možda se i malkice zaboravio pa se vratio u '91.
Verujem da je i on i ceo tim tada imao dozvolu da vozi autoputem u suprotnom smeru ako tako hoće. 😂
Hvala Bogu da je sve prošlo bez žrtava.
 
Od 29.06.2023. godine, na snazi je izmena
režima saobraćaja na državnim putevima IA
reda broj 1 i ll A reda broj 154, u zoni tunela
Straževica i kružnog toka kod Resnika, zbog
radova na uklanjanju privremene devijacije -
veze auto-puta i Resnika.
Za saobraćaj je zatvorena preticajna
saobraćajna traka u zoni tunela Straževica,
u smeru ka Bubanj Potoku, dok se saobraćaj
odvija voznom saobraćajnom trakom. Takođe, za saobraćaj je zatvoren krak kružne raskrsnice od Resnika, u smeru ka Staroj Straževici, preko nadvožnjaka -mosta 25 Obilaznice oko Beograda.
Planirani rok za završetak radova i otvaranja
za saobraćaj mosta 25, od kružnog toka kod
Resnika ka Staroj Straževici, je 07.07.2023
godine.
Radovi su obeleženi adekvatnom saobraćajnom signalizacijom i opremom
*Veza Resnika i državnog puta I A reda broj 1, Obilaznice oko Beograda, ostvarena je preko novoizgrađene petlje Avala.
Izvor: JP "Putevi Srbije"
 
Noćna vožnja Obilaznicom, stao sam gde god je moglo da se usnimi kako sve to izgleda kao i Privremeno isključenje za Beograd u noćnim uslovima, ima i prvog udesa negde na sredini od juče što je čovek vozio u suprotnom smeru :(
Толико о дигитализацији... Удес тачно испод портала, а портал и даље у редовном режиму.
Screenshot_20230630_145740_YouTube.jpg
 
Vrh