Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Ljudi manite se sektora D,da li ujutru mogu na posao do rakovice novom obilaznicom?Da li je pušten auto put?Da li je pušten nadvožnjak za rakovicu?
 
IMG-9ba121651a7ea5ed52e2d858b3e6968c-V.jpg
IMG-ddfa6b35d77968cfb3b969bf0327929e-V.jpg
IMG-d78ce2594e8614b7b05296e2de45cbf1-V.jpg
IMG-d8fab39b0659afefbc2bd6f2da8259e5-V.jpg
IMG-43ae4166d961687525a6db68386bcfd4-V.jpg
IMG-d2b2931e438682a84fa770b5cd19d7b4-V.jpg
IMG-03bfe40b087eb1da5f8ebc414809fef9-V.jpg
 
ОБИЛАЗНИЦА БЕОГРАДА У ПУНОМ ПРОФИЛУ

ДО БУБАЊ ПОТОКА



Данас, 28.06.2023.г. на Видовдан, званично је отворена деоница Обилазница Београда, од Стражевице до Бубањ Потока у дужини од 9,74 километара.

Свечаности су присуствовали председник Србије Александар Вучић, председница Владе Ана Брнабић, потпредседник Владе Синиша Мали, амбасадорка НР Кине Ченг Бо и амбасадор Републике Азербејџан Камил Хасијев, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, в.д. директора ЈП „Путеви Србије" и предузећа „ Коридори Србије" Зоран Дробњак и Александар Антић, потпредседник компаније “Power China International” Лиу Шаоћн, градоначелник Београда Александар Шапић, представници извођача и други званичници и гости.

После више од 30 година, од Батајнице до Бубањ Потока, моћи ће да се стигне аутопутем у пуном профилу, са укупно шест саобраћајних трака, у дужини од 47 километара.

Значај Обилазнице Београда
Обилазница Београда повезује крак Коридора Xб, Е-75 (граница са Мађарском, Хоргош - Нови Сад - Београд) са Коридором X, Е-70 (граница са Хрватском, Батровци - Београд), државни пут IБ реда број 26 и Рутом 4, Е-763 (Београд – Пожега - граница са Црном Гором Бољаре) и поново делом Коридора X, Е-75 (Београд - Ниш - Прешево - граница са Македонијом).

Завршетком Обилазнице Београда преусмерава се саобраћај са преоптерећене основне мреже градских саобраћајница на Обилазницу, што доприноси скраћењу времена путовања за транзитне токове, смањењу броја саобраћајних незгода, трошкова експлоатације возила, штетних гасова и буке од возила на ужем градском подручју.

Обилазница Београда састоји се из следећих деоница:

Деоница А: Батајница-Добановци - радови завршени на траси и на петљама Добановци и Батајница.

Деоница Б: Добановци – Бубањ Поток
Састоји се из 6 сектора, и то:

Ø сектори Б1-Б3: Добановци - мост на Сави код Остружнице: Завршени радови
Ø мост на Сави код Остружнице: Завршени радови
Ø сектор Б4: Завршена десна трака аутопута у фази I, завршени радови на изградњи леве траке аутопута (фаза II), петљe „Орловача" и „Петлово Брдо".
Ø сектор Б5: Завршена десна трака аутопута од петље „Орловача" до тунела Стражевица (фаза I), завршени радови на изградњи леве траке аутопута (фаза II) укључујући 3 моста и тунел Стражевица (лева цев)
Ø сектор Б6: завршени радови на изградњи пуног профила аутопута од тунела Стражевица до петље „Бубањ Поток"

Деоница Ц: Бубањ Поток – Панчево (Е-70) - предстоје радови



ОСНОВНИ ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ:

Сектор 6
се састоји од две траке (пун профил) аутопута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток (укључујући и петљу), у дужини од 9,74 км.

У оквиру сектора 6 комплетно је изведена и десна и лева трака аутопута, која укључује отворену деоницу трасе, тунел Бели Поток, петље Авала и Бубањ Поток, два моста у трупу аутопута: мост бр. 16 и мост бр. 17, два надвожњака у петљи Авала, осам мостова у петљи Бубањ Поток, као и четири надвожњака дуж сектора 6.

Траса

Обе коловозне траке

Ø возне траке ............................ 4 x 3,75 м
Ø зауставна трака ...................... 2 x 3,00 м
Ø ивичне траке ....................... 2 x 2 x 0,50 м
Ø разделна трака .............................. 4,00 м
Ø банкина ................................... 2 x 1,50 м
Укупно ........................................30,00 м

На сектору 6 Обилазнице Београда налазе се следећи објекти:

Мостови на главној траси:

Мост број 16 - лева и десна конструкција од км 590+769,50 до км 591+202,00 (Л=432,5 м)
Мост број 17 - лева и десна конструкција од км 596+372,82 до км 596+396,62 (Л=23,80 м)


Петља АВАЛА:


Крак 1: Мост на краку 1 (Л=78,00 м + продужетак моста Л=56,43 м) искључење на кружни пут из правца Бубањ Потока
Крак 2: Мост на краку 2 (Л=96,80 м + продужетак моста Л=110,27 м) укључење са кружног пута на правац према Добановцима

Петља БУБАЊ ПОТОК:

Мост бр. 31 (Л=584 м): крак 1 петље Бубањ Поток
Мост бр. 31а (Л=258 м): крак 7 петље Бубањ Поток
Мост бр. 32 (Л=418 м): крак 2 петље Бубањ Поток
Мост бр. 32а (Л=134 м): крак 8 петље Бубањ Поток
Мост бр. 33 (Л=466 м): крак 3 петље Бубањ Поток
Мост бр. 38 (Л=26 м): крак 11 петље Бубањ Поток
Мост бр. 39 (Л=24 м): крак 12 и крак 13 петље Бубањ Поток
Мост бр. 41 (Л=26 м): крак 9 петље Бубањ Поток

Надвожњаци

Надвожњак мост бр. 25 - на км 589+100,00 Л=294,66 м
Надвожњак мост бр. 26 - на км 590+263,79 Л=214,47 м
Надвожњак мост бр. 27 - на км 593+900,86 Л=277,65 м
Надвожњак мост бр. 27а - на км 595+249,86 Л= 83,25 м

Укупно је изграђено 16 мостова и надвожњака на Сектору 6 + надвожњак на краку 10.

Тунел

Тунел Бели Поток

Лева цев, км 592+750 - км 593+110 (дужина 360 м)
Десна цев, км 592+750 - км 593+110 (дужина 360 м)
 
Grad Pančevo nije deo Grada Beograda.
Grad Beograd je do Dunava kod Vinče i Ritopeka.
Do sada je bio cilj da se izgradi obilaznica (bypass road), a ne prsten (ring road) oko Grada Beograda.
Izgradnja deonice autoputa Bubanj Potok - Pančevo jeste na neki način početak izgradnje prstena oko Grada Beograda i Grada Pančeva ali i početak gradnje autoputa Beograd - Temišvar (Rumunija).
 
Storidž trpi sve, može to da bude i početak svemirske auto ceste Beograd-Vladivostok, ali je do sada deonica Bubanj potok - Pančevo bila sektor C bgd obilaznice. Po svim decenijskim projektima. Ista, dakle, nije završena.

To je fakat.
 
E sad, što nama, koji nismo pristalice rada trenutne vrhuške, ne prija što oni prikupljaju bodove na osnovu toga... to je već druga stvar...
To je vezano za svaki projekat, a ljudi su emotivni i vezuju se za licnosti, a ne za projekte. Nazalost nismo pragmaticni germani ili skandinavci, vec emotivni balkano-mediteranci, pa je tesko odvojiti to da taj autoput ostaje ovde za vjek vjekova i da sustinski nije bitno ko ga je izgradio, bitno je da je izgradjen i da cemo ga svi koristiti.
Iako projekat nije gotov lagano mogu barem na mostu i na tunelu da počnu da rade.
Slazem se, mozemo se cak i dogovoriti mi sa Beobuilda da simbolicno odemo jedan dan sa asovima i krenemo sa kopanjem tunela. ;)
Od Bubanj potoka do Transšpeda je odavno za 3 trake, a bogami i skroz do Malog Požarevca.
Da se ja pitam 3 trake treba da idu BG-NS, BG-Ruma, BG-Smederevo (mozda cak i do KG zbog buduceg saobracaja) i BG-Obrenovac + naravno komplet obilaznica.
Jedno je sigurno,most preko Ade Huje,sada je gotovo nemoguć.
Mislim da ce morati taj most da izgrade, pa necemo valjda sa raspalim Pancevcem da se petljamo jos XX godina.
 
Početak radova od Bubanj Potoka do petlje Boleč najranije 2025, nema ništa od te priče da će započeti tokom 2024, ovakvo stanje kakvo je sada će biti duže vreme u budućnosti.

Moje predikcija je da će do petlje Boleč da završe tokom 2026 ili 2027 ; do Pančeva ništa pre 2030. godine zasigurno.
 
Obilaznics će se zvati po Milutinu Mrkonjiću

tzv Mrkina obilaznica,pre roka.
Глупо је целу саобраћајницу именовати ако је већ колоквијално позната као обилазница. Боље да мост код Остружнице именују по Мрки.
 
Konkretno, jeli može sada obilaznicom od Bubanj Potoka pa preko tog famoznog mosta i sve do Batajnice?
 
Vrh