Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

sheky":2am1mfp6 je napisao(la):
elliot":2am1mfp6 je napisao(la):
da li to znaci da ce jednog lepog dana moci, bez stajanja, od horgosa stici do preseva odnosno dimitrovgrada?
Da. Nema nikakvih prepreka da ceo koridor 10 (a verovatno ni cela autoputska mreza) bude u jedinstvenom sistemu naplate.
hm, kako ce onda da bude reseno pitanje koncesije? da ne bude ipak da koncesionar postavi svoje rampe na kraju novosadskog auto puta kod beograda i na pcoetku pozeskog
 
elliot":1gcri58y je napisao(la):
hm, kako ce onda da bude reseno pitanje koncesije? da ne bude ipak da koncesionar postavi svoje rampe na kraju novosadskog auto puta kod beograda i na pcoetku pozeskog
Postoji mnogo nacina na koji koncesionar moze da dogovori ubiranje prihoda za koriscenje deonice puta koju je dobio na koncesiju. Ja ne znam tacno kako je to precizirano koncesionim ugovorom. Medjutim, potpuno je pogresno smatrati da ce on sada da organizuje paralelnu sluzbu naplate putarine, posto je to potpuno neracionalno resenje. Praviti naplatnu rampu sa svom infrastrukturom, organizovati sluzbu u tri smene itd. trazi veoma velike izdatke. Jedno od banalnih resenja predstavlja ugradnja automatskog brojaca sto je kudikamo jeftinije.
 
sheky":3g18cetv je napisao(la):
elliot":3g18cetv je napisao(la):
hm, kako ce onda da bude reseno pitanje koncesije? da ne bude ipak da koncesionar postavi svoje rampe na kraju novosadskog auto puta kod beograda i na pcoetku pozeskog
Postoji mnogo nacina na koji koncesionar moze da dogovori ubiranje prihoda za koriscenje deonice puta koju je dobio na koncesiju. Ja ne znam tacno kako je to precizirano koncesionim ugovorom. Medjutim, potpuno je pogresno smatrati da ce on sada da organizuje paralelnu sluzbu naplate putarine, posto je to potpuno neracionalno resenje. Praviti naplatnu rampu sa svom infrastrukturom, organizovati sluzbu u tri smene itd. trazi veoma velike izdatke. Jedno od banalnih resenja predstavlja ugradnja automatskog brojaca sto je kudikamo jeftinije.
Baš sam na to pomislio, da što se putarine tiče bude jedna centralna služba, sa ovako bočnim putarinama kako si opisao. A da se na autoputevima pod konsecijom ugrade automatski brojači vozila pa prema tome da se novac iz putarine uplaćuje konsecionaru.
 
To bi bilo optimalno, ali s obzorom na to kakav je nivo korupcije i kako svako pokusava da se ugradi na svakom koraku, ne verujem da bi se koncesionar oslonio na nasu "autoput mafiju" da im isplacuje gravni povraqcaj prihoda od investicije! Bilo bi lepo, ali to ce uraditi samo ako su totalno ludi!
 
Ljudi....posto sam dosta proputovao kolima po evropi, rekao bih nesto vezano za obilaznicu buducu i naplatu putaraine....Elem, u zemljama gde se putarina naplacuje preko vinjete, jasno je da nema rampi ni bocnih ni ceonih, vec kupis vinjetu, nalepis na soferku i vozi misko.....U nekim zemljama kao sto je recimo Nemacka uoste se za putnicka vozila ne placa putarina vec je voznja Autobanovima potpuno besplatna. Ali u zemljama gde se placa kao kod nas na naplatnim rampama, nigde nije praksa da se na obilaznicama gradova placa putarina. Na Milanskoj obilaznici (Tangenziale) nema naplate putarine, vec su kucice za naplatu pre dolaska na obilaznicu pa sa bilo koje strane (Nord, Sud, Oves, Est...) Isi je slucaj i kod Torina i kod Rima i u Francuskoj, kao i u Grckoj. Po meni to i ima smisla, je obilaznicu koriste pored ljudi koji su u tranzitu i ljudi koji zive na obodima gradova i koriste je da bi stigli na drugi kraj grada. Opet bih dao primer Milana, jer tamo kad neko hoce da dodje sa Cologno Moncese (periferni deo grada na istoku) na recimo San Siro....(zapadni deo grada) koristi upravo Milansku obilaznicu a ne da ide kroz centar grada...i bilo bi nelogicno i neposteno da neko ko u principu ide sa kraja na kraj grada placa putarinu za to.
Preneto na nase uslove to znaci da ako neko ko zivu u Surcinu ili Dobanovcima hoce da krene recimo na Zarkovo ili Petlovo brdo, normalno je da ce ici obilaznicom buducom a ne da ide kroz centar Beograda, i takodje bi bilo neposteno i neispravno da on za tu u principu gradsku voznju placa putarinu.
Tako da iskreno mislim da ne bi trebalo ni na nasoj buducoj obilaznici pa cak i kad se napravi pun profil autoputa da se placa putarina, vec jednostavno zadrzati postojece rampe u Simanovcima, Bubanj Potoku i kod Stare Pazove jer posle tih rampi se vec polako ulazi u podrucje Beograda, pa onaj koji je u tranzitu jednostavno plati kod Simanovaca ili Pazove, obilaznicom ide bez placanja i opet na Bubanj Potoku uzme karticu i plati tamo gde vec izadje sa autoputa.

Ne zamerite na opsirnosti ali eto nisam gradjevinac, vec ekonomista, ali pratim sta se desava sa obilaznicom pa moje skromno misljenje o naplati putarine.

Pozdrav svima i svaka cast za slike
 
Nenad":5uk384i8 je napisao(la):
To bi bilo optimalno, ali s obzorom na to kakav je nivo korupcije i kako svako pokusava da se ugradi na svakom koraku, ne verujem da bi se koncesionar oslonio na nasu "autoput mafiju" da im isplacuje gravni povraqcaj prihoda od investicije! Bilo bi lepo, ali to ce uraditi samo ako su totalno ludi!
U stvari, koncesionar ima najmanje problema sa kradjom i malverzacijama oko naplate putarine. Koncesionim ugovorom drzava obicno daje garancije koncesionaru na odredjeni prognozirani obim saobracaja. Ukoliko se taj saobracaj ne ostvari, drzava je duzna da razliku isplati koncesionaru. Na ovaj nacin je koncesionar obezbedjen, a svaka kradja ide na teret drzave.

E sad, cela ova prica je prilicno banalizovanje cele stvari. Koncesioni ugovori su uglavnom mnogo kompleksniji, sa mnogo finesa kojima se obe ugovorne strane stite. Madjari, koji su imali velikih problema sa koncesijom zbog precenjenog saobracaja, su imali dve revizije koncesionog ugovora i tek sa drugom revizijom su donekle dosli do korektnog resenja.

Cesi su, sa druge strane takodje imali problem, ali zbog potcenjenog saobracaja, tako da je koncesionar imao preveliku dobit. Nisam siguran, ali mislim da je i kod njih napravljena revizija ugovora.

Uglavnom, u normalnom svetu, nije nikome cilj da prevari onog drugog, vec da se kroz posten odnos izmedju javnog i privatnog kapitala svi budu zadovoljni.
 
Boscha":1o5ry9hm je napisao(la):
Ljudi....posto sam dosta proputovao kolima po evropi, rekao bih nesto vezano za obilaznicu buducu i naplatu putaraine....Elem, u zemljama gde se putarina naplacuje preko vinjete, jasno je da nema rampi ni bocnih ni ceonih, vec kupis vinjetu, nalepis na soferku i vozi misko.....U nekim zemljama kao sto je recimo Nemacka uoste se za putnicka vozila ne placa putarina vec je voznja Autobanovima potpuno besplatna. Ali u zemljama gde se placa kao kod nas na naplatnim rampama, nigde nije praksa da se na obilaznicama gradova placa putarina. Na Milanskoj obilaznici (Tangenziale) nema naplate putarine, vec su kucice za naplatu pre dolaska na obilaznicu pa sa bilo koje strane (Nord, Sud, Oves, Est...) Isi je slucaj i kod Torina i kod Rima i u Francuskoj, kao i u Grckoj. Po meni to i ima smisla, je obilaznicu koriste pored ljudi koji su u tranzitu i ljudi koji zive na obodima gradova i koriste je da bi stigli na drugi kraj grada. Opet bih dao primer Milana, jer tamo kad neko hoce da dodje sa Cologno Moncese (periferni deo grada na istoku) na recimo San Siro....(zapadni deo grada) koristi upravo Milansku obilaznicu a ne da ide kroz centar grada...i bilo bi nelogicno i neposteno da neko ko u principu ide sa kraja na kraj grada placa putarinu za to.
Preneto na nase uslove to znaci da ako neko ko zivu u Surcinu ili Dobanovcima hoce da krene recimo na Zarkovo ili Petlovo brdo, normalno je da ce ici obilaznicom buducom a ne da ide kroz centar Beograda, i takodje bi bilo neposteno i neispravno da on za tu u principu gradsku voznju placa putarinu.
Tako da iskreno mislim da ne bi trebalo ni na nasoj buducoj obilaznici pa cak i kad se napravi pun profil autoputa da se placa putarina, vec jednostavno zadrzati postojece rampe u Simanovcima, Bubanj Potoku i kod Stare Pazove jer posle tih rampi se vec polako ulazi u podrucje Beograda, pa onaj koji je u tranzitu jednostavno plati kod Simanovaca ili Pazove, obilaznicom ide bez placanja i opet na Bubanj Potoku uzme karticu i plati tamo gde vec izadje sa autoputa.

Ne zamerite na opsirnosti ali eto nisam gradjevinac, vec ekonomista, ali pratim sta se desava sa obilaznicom pa moje skromno misljenje o naplati putarine.

Pozdrav svima i svaka cast za slike
Kada je pocela izrada projekta obilaznice bilo je planirano upravo ovo o cemu ti govoris. Na zalost, neke druge stvari su uticale da se donese odluka o stavljanju obilaznice pod naplatu. Jedan od ozbiljnih problema koji se pokazao na delu autoputa kroz Beograd je nemoc drzave da se odupre pritiscima i zahtevima da se svako ko napravi neki privredni objekat u zoni autoputa odmah divlje ne prikljuci na njega. Ako pogledate deonicu autoputa od Zmaja do aerodroma imate neverovatnu situaciju da je ogranicenje brzine 80 km/h sto je suludo. I to sve zbog prakticno divljih prikljucaka na autoputa za koje je neko dao nekakvu dozvolu. Ovakva situacija je i zbog neresenih nadleznosti izmedju grada i republike kada je u pitanju autoput. Korupciju da i ne pominjemo. Na zalost, jedno od resenja problema je stavljanje obilaznice pod naplatu :(
 
Sheky,
Shvatam problem sa divljacima, ali da li postoji neki nacin da stave neke barijere, mislim na obodima obilaznice ili autoputa neka ograda? Video sam tako nesto na novom autoputu Beograd - Novi Sad, bas negde posle rampe pa prema Beskoj, video sam da postoji na jedno 2-3 metra od autoputa zicana ograda....doduse upravu si, nasi ljudi bi to odma razvalili. Ali ako stavimo obilaznicu pod naplatu, mislim da cemo biti jedina evropska prestonica gde se naplacuje obilaznica.....ali dobro ako mora mora.
 
Pa cekaj malo kako je to mogce da se svako prikljuci na autoput na divlje? Ima li ovde zakona koji to regulise i koji ce te nepravilnosti da otkloni. Pitam za zakon ne za primenu u praksi jer ce onda valjda vremenom da se regulise to i sredi ukoliko ovi sada (da li drzava ili grad) nisu u stanju to da rese. Koliko ja shvatam ovo onda se umesto da se resi problem i stane na put nezakonju pribeglo dranju ljudi koji ce koristiti tu obilaznicu svakodnevno i od cijih je para na kraju krajeva i izgradjen taj put. I posto niko nece hteti da placa to, sto je potpuno razumljivo, onda ce i dalje svi da idu kroz centar grada i da prave guzvu a obilaznica ce da zvrji prazna. Zar je moguce da kod nas sve mora da se uradi na tri coska???
 
Boscha":2124r456 je napisao(la):
Sheky,
Shvatam problem sa divljacima, ali da li postoji neki nacin da stave neke barijere, mislim na obodima obilaznice ili autoputa neka ograda? Video sam tako nesto na novom autoputu Beograd - Novi Sad, bas negde posle rampe pa prema Beskoj, video sam da postoji na jedno 2-3 metra od autoputa zicana ograda....doduse upravu si, nasi ljudi bi to odma razvalili. Ali ako stavimo obilaznicu pod naplatu, mislim da cemo biti jedina evropska prestonica gde se naplacuje obilaznica.....ali dobro ako mora mora.
Mislim da bi trebalo postaviti čvrste zvučne zidove ili prirodne barijere (duboke kanale npr) kroz najkritičnije delove buduće zaobilaznice, em će štititi okolinu a još i sprečavati ilegalno stvaranje ulaza.
 
Boscha":20718c4z je napisao(la):
Sheky,
Shvatam problem sa divljacima, ali da li postoji neki nacin da stave neke barijere, mislim na obodima obilaznice ili autoputa neka ograda? Video sam tako nesto na novom autoputu Beograd - Novi Sad, bas negde posle rampe pa prema Beskoj, video sam da postoji na jedno 2-3 metra od autoputa zicana ograda....doduse upravu si, nasi ljudi bi to odma razvalili. Ali ako stavimo obilaznicu pod naplatu, mislim da cemo biti jedina evropska prestonica gde se naplacuje obilaznica.....ali dobro ako mora mora.
Na zalost, kada pricamo o divljacima to i nisu "pravi divljaci". Svi oni, uglavnom, imaju nekakve dozvole. Problem je u neresenom odnosu izmedju grada i republike. Desava se da grad prakticno izda saglasnost za prikljucak na autoput, a da republika koja gazduje autoputem o tome nema pojma.
Da ne bude da imam nesto protiv grada, a da sam na strani republike :cool: , moram da kazem da se i republika u nekim slucajevima ponasala veoma arogantno ne saradjujuci sa gradom (primer ulaska autoputa Beograd - juzni Jadran u Beograd itd.)
E, sad kad kazem da grad izda saglasnost to je opet banalizovanje radi lakseg razumevanja :/ . Ne radi se uvek o jasnoj saglasnosti za prikljucak na autoput. Desava se da neko dobije saglasnost za lokaciju u zoni autoputa, a da ne postoji druga mogucnost komunikacije. Covek ulozi pare u kupovinu zemljista, a onda krecu molbe, pritisci itd. Sve u svemu prilicno zamrseno.
Naplata sigurno nije najsrecnije resenje, ali je ipak resenje.
 
Milance":1vnx74wp je napisao(la):
Pa cekaj malo kako je to mogce da se svako prikljuci na autoput na divlje? Ima li ovde zakona koji to regulise i koji ce te nepravilnosti da otkloni. Pitam za zakon ne za primenu u praksi jer ce onda valjda vremenom da se regulise to i sredi ukoliko ovi sada (da li drzava ili grad) nisu u stanju to da rese. Koliko ja shvatam ovo onda se umesto da se resi problem i stane na put nezakonju pribeglo dranju ljudi koji ce koristiti tu obilaznicu svakodnevno i od cijih je para na kraju krajeva i izgradjen taj put. I posto niko nece hteti da placa to, sto je potpuno razumljivo, onda ce i dalje svi da idu kroz centar grada i da prave guzvu a obilaznica ce da zvrji prazna. Zar je moguce da kod nas sve mora da se uradi na tri coska???
Verovatno sam vec dosadan, ali moram ponovo da kazem da stvari nisu jednostavne ;)
U vreme kada je zapocet projekat obilaznice i kada je trazen zajam od svetske banke obilaznica je prozvana deonicom autoputda bratstvo-jedinstvo :) . Naime nigde u nazivu nije smela da se pominje rec obilaznica posto svetska banka nije htela da daje zajam za resavanje gradskih problema, vec za resenje problema tranzitnog saobracaja. Znaci da je obilaznica izgradjena za potrebe tranzita, a ne za potrebe lokalnog saobracaja.
Inace u ono vreme je bilo dosta onih koji su smatrali da je polozaj obilaznice suvise blizu Beograda upravo iz ovih razloga.
 
Boscha":muubogk8 je napisao(la):
Preneto na nase uslove to znaci da ako neko ko zivu u Surcinu ili Dobanovcima hoce da krene recimo na Zarkovo ili Petlovo brdo, normalno je da ce ici obilaznicom buducom a ne da ide kroz centar Beograda, i takodje bi bilo neposteno i neispravno da on za tu u principu gradsku voznju placa putarinu.
ako je to jedini problem u vezi naplate putarine za obilaznicu, resenje moze biti da putarina za te kratke, takorecji unutargradske deonice, bude minimalna ili potpuno ukinuta. npr iskljucujes se na cvoru ostruznica, sluzbenik koji naplacuje vidi da si se ukljucio kod dobanovaca i pusti te da prodjes ili platis simbolicno 10-20 dinara.
 
elliot":39tlt46v je napisao(la):
Boscha":39tlt46v je napisao(la):
Preneto na nase uslove to znaci da ako neko ko zivu u Surcinu ili Dobanovcima hoce da krene recimo na Zarkovo ili Petlovo brdo, normalno je da ce ici obilaznicom buducom a ne da ide kroz centar Beograda, i takodje bi bilo neposteno i neispravno da on za tu u principu gradsku voznju placa putarinu.
ako je to jedini problem u vezi naplate putarine za obilaznicu, resenje moze biti da putarina za te kratke, takorecji unutargradske deonice, bude minimalna ili potpuno ukinuta. npr iskljucujes se na cvoru ostruznica, sluzbenik koji naplacuje vidi da si se ukljucio kod dobanovaca i pusti te da prodjes ili platis simbolicno 10-20 dinara.
pa da, ili kartica koja se izvuče u unutargradskom delu autoputa i vrati takodje u istom delu se računa besplatno. Mislim da bi ovo imalo i prednost kontrolisanog ulaska vozila "jedan po jedan". Druga mogućnost je isto da kamere na naplatnim stanicama automatski dižu rampu pri prepoznavanju beogradskih tablica. To je već sada manje više moguće bez problema, znači ako tablica ima prva dva slova BG, rampa se odmah otvara ;)
 
Steva":zzf17y9f je napisao(la):
Druga mogućnost je isto da kamere na naplatnim stanicama automatski dižu rampu pri prepoznavanju beogradskih tablica. To je već sada manje više moguće bez problema, znači ako tablica ima prva dva slova BG, rampa se odmah otvara ;)
super! znaci vozim od nisa i pred beogradom se zaustavim da nalepim BG na tablicama i kad prodjem rampu skinem nalepnicu :D
 
elliot":3flmnork je napisao(la):
Steva":3flmnork je napisao(la):
Druga mogućnost je isto da kamere na naplatnim stanicama automatski dižu rampu pri prepoznavanju beogradskih tablica. To je već sada manje više moguće bez problema, znači ako tablica ima prva dva slova BG, rampa se odmah otvara ;)
super! znaci vozim od nisa i pred beogradom se zaustavim da nalepim BG na tablicama i kad prodjem rampu skinem nalepnicu :D
Pa s obzirom da je falsifikovanje tablica opasan prekršaj za koji se oduzima vozilo, to i još par "slučajnih" policajskih kontrola kod rampa bi uteralo dovoljno straha ni da se ne pomisli na to ;)
 
Jedno pitanje za kzorza ali i za ostale koji detaljnije poznaju radove na obilaznici:

Na onim slicicama koje smo videli pre neki dan potez Ostružnica-Orlovača vidi se jedan mali tunel ili podvožnjak šta li je već, a čini mi se da nije ni Lipak ni tunel Železnik. Na tom tunelčiću se vidi jasno da piše "Planum 1991" znači da je valjda tada i sagrađen. E sad ja sam čita ona forumu i svojevremeno po novinama da na celom potezu Obilaznice će biti četiri tunela: Lipak, Železnik, Straćevica i Beli Potok, pa me zanima koji je onda ono mali tunel o kome pričam, gde se to nalazi?
Usput, znam da je Straževica nedavno probijena (jedna cev) a da li se radi uopšte nešto na tom četvrtom tunelu Beli Potok, i uopšte šta se dešava sa tim delom obilaznice tamo kod Bubanj Potoka, meni se čini das etamo ne radi ama baš ništa?
 
Boscha":1q6kc28i je napisao(la):
Jedno pitanje za kzorza ali i za ostale koji detaljnije poznaju radove na obilaznici:

Na onim slicicama koje smo videli pre neki dan potez Ostružnica-Orlovača vidi se jedan mali tunel ili podvožnjak šta li je već, a čini mi se da nije ni Lipak ni tunel Železnik. Na tom tunelčiću se vidi jasno da piše "Planum 1991" znači da je valjda tada i sagrađen. E sad ja sam čita ona forumu i svojevremeno po novinama da na celom potezu Obilaznice će biti četiri tunela: Lipak, Železnik, Straćevica i Beli Potok, pa me zanima koji je onda ono mali tunel o kome pričam, gde se to nalazi?
Usput, znam da je Straževica nedavno probijena (jedna cev) a da li se radi uopšte nešto na tom četvrtom tunelu Beli Potok, i uopšte šta se dešava sa tim delom obilaznice tamo kod Bubanj Potoka, meni se čini das etamo ne radi ama baš ništa?
To je tunel Zeleznik, samo moram da naglasim da je pola tunela uradjeno tako da izgleda mali na slikama inace to uopste nije. Ne znam koja mu je tacna duzina ali on ide u desno kao sto se vidi na slikama i prolazi ispod puta Zeleznik-Sremcica. Tunel koji je na slikama se nalazi tacno na potezu od puta Zeleznik-Sremcica ka Orlovaci(taj deo tunela je uradjen) a sad se radi drugi deo tunela koji ide tacno ispod puta pa ce i trasa saobracaja na tom potezu biti izmenjena zbog probijanja tunela a i bice novih slika uskoro.

Na potezu Ostruznica Orlovaca od velikih gradjevina ima dva tunela: Zeleznik i Lipak, dva dugacka mosta i jedan kraci most, veliki potporni zid i to je to.
 
Ljudi ima li ista novo na obilaznici? Jel onaj most sto se vidi na slikama na kojem se vec postavlja kako da kazem kolovoz, da li je to most koji dolazi odmah posle tunela Lipak? A onaj jedan veliki most na kojem se vide samo stubovi da su uradjeni, gde je to otprilike, negde posle Železnika?
Samo iskreno pošto na ovom potezu ima dosta objekata nacekakcemo se svi mi dok oni naprave sve to i za drugu traku, tj. dok obilaznica postane pravi autoput. Ali ajde barem da se uradi ova jedna traka, da se malo rastereti grad i gazela. Da li neko uopste zna jeli drzavi odnosno Velji Ilici barem negde u malom mozgu vreme kada treba poceti sa izgradnjom druge trake, zasto recimo sada vec ne pocnu da prave deonicu Dobanovci-Ostruznica kao pun autoput. Ako su dobili tolike pare od Mobtela zasto se malo ne ubrza prica oko obilaznice, pa ljudi Hrvati su napravili vise od 350 km autoputa Zagreb-Split sa mnogo mostova, tunela i vijadukata za 5 godina. Za sto ne mozemo i mi obilaznicu malo da odresimo kesu i zapnemo da se to uradi bar do 2010 sve kompletno?
 
Boscha":29plp6gx je napisao(la):
Ljudi ima li ista novo na obilaznici? Jel onaj most sto se vidi na slikama na kojem se vec postavlja kako da kazem kolovoz, da li je to most koji dolazi odmah posle tunela Lipak? A onaj jedan veliki most na kojem se vide samo stubovi da su uradjeni, gde je to otprilike, negde posle Železnika?
Samo iskreno pošto na ovom potezu ima dosta objekata nacekakcemo se svi mi dok oni naprave sve to i za drugu traku, tj. dok obilaznica postane pravi autoput. Ali ajde barem da se uradi ova jedna traka, da se malo rastereti grad i gazela. Da li neko uopste zna jeli drzavi odnosno Velji Ilici barem negde u malom mozgu vreme kada treba poceti sa izgradnjom druge trake, zasto recimo sada vec ne pocnu da prave deonicu Dobanovci-Ostruznica kao pun autoput. Ako su dobili tolike pare od Mobtela zasto se malo ne ubrza prica oko obilaznice, pa ljudi Hrvati su napravili vise od 350 km autoputa Zagreb-Split sa mnogo mostova, tunela i vijadukata za 5 godina. Za sto ne mozemo i mi obilaznicu malo da odresimo kesu i zapnemo da se to uradi bar do 2010 sve kompletno?
Au pa oni nisu u stanju ni da drze korak sa planovima koji su napravljeni samo za ovu jednu traku a kamoli jos da grade pun profil autoputa. Kamo lepe srece!! Drugo mislim da ta prica o parama "zapinje" pomalo na uverenju MMF-a da bi uvodjenje toliko para u opticaj za tako kratko vreme dovelo do ekonomske destabilizacije u Srbiji. To je ona prica o NIP-u, MMF-u i Dinkicu... Ko je sada i u kolikoj meri u pravu ostaje svakom od nas da nagadja i sudi i nije tema ovog foruma. U svakom slucaju dobro je da se barem nesto desava na obilaznici.
 
Boscha":1lvbd5on je napisao(la):
Ljudi ima li ista novo na obilaznici? Jel onaj most sto se vidi na slikama na kojem se vec postavlja kako da kazem kolovoz, da li je to most koji dolazi odmah posle tunela Lipak? A onaj jedan veliki most na kojem se vide samo stubovi da su uradjeni, gde je to otprilike, negde posle Železnika?
Samo iskreno pošto na ovom potezu ima dosta objekata nacekakcemo se svi mi dok oni naprave sve to i za drugu traku, tj. dok obilaznica postane pravi autoput. Ali ajde barem da se uradi ova jedna traka, da se malo rastereti grad i gazela. Da li neko uopste zna jeli drzavi odnosno Velji Ilici barem negde u malom mozgu vreme kada treba poceti sa izgradnjom druge trake, zasto recimo sada vec ne pocnu da prave deonicu Dobanovci-Ostruznica kao pun autoput. Ako su dobili tolike pare od Mobtela zasto se malo ne ubrza prica oko obilaznice, pa ljudi Hrvati su napravili vise od 350 km autoputa Zagreb-Split sa mnogo mostova, tunela i vijadukata za 5 godina. Za sto ne mozemo i mi obilaznicu malo da odresimo kesu i zapnemo da se to uradi bar do 2010 sve kompletno?
posto sam ja slikao i bio na obilaznici evo kratkog objasnjenja :)

Od Ostruznice ide tunel Lipak pa potporni zid, pa taj veliki most koji je skoro gotov, onda ide jedan pravac i posle toga ide tunel Zeleznik( sad se kopa drugi deo tunela), pravac, pa veliki most sa stubovima, pa posle toga ide mali most, pa pravac, pa petlja i sve se radi na nivou polu-autoputa za sada. Sa planiranim rokovima koji su bili predvidjeni za ovu godinu se kasni nekih mesec i po dana, a razlog kasnjenja su nedostatak novca.

A po onome sto je dedza rekao obilaznica od Ostruznice do Bubanj potoka bice gotova krajem 2008.

Energoprojekt je poceo da radi od ibarske ka Bubanj potoku u martu i za to imaju rok od 600 dana da urade, tako da ako sve bude po planu to nece biti u najboljem slucaju pre kraja 2008 god. Sve polu-autoput opet!
 
Neka bude i poluautoput za početak da može bar tranzit da se izmesti, po završetku toga da nastave odmah sa drugim trakama.

Dok sam juče išao za aerodrom sam uslikao celu deonicu od vrčina do terminala. Uradjen je jako veliki napredak na signalizaciji, pogotovu u deonici kroz grad gde su dodati mnogi novi znaci kao i table koje pokazuju numerisane izlaze (kao kod mene u avataru) :) Nadam se da će to da postave u celoj srbiji tako. Fotografije će biti danas ili sutra online ;)
 
Evo fotke dela zaobilaznice kod orlovače, slikao sam juče.. nažalost nemam veći zum objektiv :)

5ytwf12.jpg
 
Vrh