Potrebno je uvesti zabranu kamionima od petak popodne od 15 do 21 i nedelja popodne od 15 do 21.
Šleperi koji idu 90 nisu problem u preticanju, veći je problem što se sada napakuje njih 20-30 pa kad naidju na deonicu gde im je dozvoljeno preticanje svi uleću u levu traku.
Vezano za razna ograničenja za kamione, navešću zemlje i razloge:
Austrija: noću svaki dan 22:00-5:00, subota od 15:00, nedelja ceo dan. Preko Tirola ne manje od Evro 6, i zabrana ceo vikend. Kamioni država van EU imaju ograničenje na ulazak po kvotama. Razlog: žalbe na buku, kanjonske trase nekih autopteva gde se zagađenje zadržava, popilizam, monopol i lobi Austrijskih državnih železnica, "zelena agenda" u transportu, da se što više koristi "ekološka železnica", pri čemu se je železnica jedini vid transporta u kojem državne monopolističke kompanije ne dozvoljavaju ili jako otežavaju onu vrstu međunarodnog transporta koju klijenti očekuju: jedan transport jedna transportna (odgovorna) kompanija, sa garancijom vremena isporuke. Zato je u super ujednjenoj superorganizovanoj EU želenica tek 15% transporta robe. Inače, rešenje "RoLa", kamion na vagon, jako je nepraktično jer ne štedi ni vreme, sa ovim cenama ni novac, i rizikuješ da zakasniš na voz za koji si kupio mesto. Na tako kartkim rastojanjima koje nude Austrijske železnice se ne isplati. Putarine su u Austriji najskuplje, dostižu 35% logističkih troškova, što je ekstremno.
Nemačka: zabrana od 22:00 u subotu do 22:00 u nedelju. Letom još od 7:00 do 18:00 u subotu. Dosta autoputeva je sa 3+3 ili više traka. Istorijski relativno nov strog režim rada i odmora je zatekao mrežu puteva sa nedovoljnim kapacitetom parkinga. Do decembra 2023. cena putarine je bila umerena, ali je od tada naglo porasla. Pod izgovorom ekologije, sa nerešenim pitanjem elektrovozila velike nosivosti na velika rastojanja, i tako da to bude ekonomično, samo su podigli logističke troškove i posredno udarili po džepu građana.
Holandija, jedna od najuspešnijih zemalja sveta vezano za bezbednost saobraćaja: Jedina pored Danske gde za kamione postoje vinjete, a ne naplata po kilometru. Dozvoljeni su kamionski vozovi sa dve poluprikolice. Zabrane za kamione vezane za određeno vreme ne postoje.
Bezbednost vezanu za razliku brzine različitih vozila na autoputu se rešili ograničenjem brzine na 100km/h od 6:00 do 19:00. Osim Holandije, ograničenja brzine na autoputu na 100 ili 110 imaju još Belgija i skandinavske zemlje.
Srbija: Hvala Bogu nema kretenskih ograničenja vezanih za vremensku zabranu kretanja kamiona, ali ima vezano za pravce kretanja kroz recimo Beograd. Cena putarine je umerena, osrednja za Evropu. Veliki problem je, recimo, oprati ili dezinfikovati kamion. Problem su i neorganizovane granice, preskupo gorivo, ali i raspored uređenih parkinga, te očajni standardi putne mreže onoga što nije autoput. Povećanje dozvoljene brzine na autoputevima sa 120km/h na 130km/h uvedeno napamet, udovoljavanje ložani.