Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Kako je ovo rešeno u drugim državama pošto ovo nismo mi izmislili?
 
У већини држава су забране само на одређеним деоницама и у одређеним временским периодима. У Пољској на деоницама где је забрана претицања је дозвољено претицати возила која се крећу знатно испод ограничења брзине.
 
Није проблем време већ што се губи комфор вожње. Овако сам возио 90 константно, а сад возим уз стално кочење 50-60-70...
Mnogo manja šteta od usporavanja celokupnog saobraćaja i gubljenja komfora vozača automobila koji će voziti 130 konstantno a ovako su vozili 130-90-80. Al nije ni problem kad pretičete u normalnim situacijama, već kad isečete kolonu po najvećoj gužvi jer se vama vozi 91 na sat umesto 90 koliko ste vozili iza svog kolege. Al takvih situacija koliko hoćeš.
 
Mnogo manja šteta od usporavanja celokupnog saobraćaja i gubljenja komfora vozača automobila koji će voziti 130 konstantno a ovako su vozili 130-90-80. Al nije ni problem kad pretičete u normalnim situacijama, već kad isečete kolonu po najvećoj gužvi jer se vama vozi 91 na sat umesto 90 koliko ste vozili iza svog kolege. Al takvih situacija koliko hoćeš.
Па сад је много опасније излетање из возне у претицајну траку. Сада се дешава да аутомобили једни другима излећу. Аутомобил наиђе на теретњаке у возној траци који се крећу са 60-70 због неког крша који не може да пређе 70. Није могао одмах да пређе у претицајну и морао је да успори на 70. Због густине саобраћаја у левој траци дуго чека да крене да претиче и услед нестрпљења прелази у леву траку са 60-70 и излеће овима што иду 130. Када несавесни возач камиона тако излети, ризик је, али је мањи ризик са 90 него са 70 и камион је доста уочљивији, а аутомобил се теже уочи из даљине кад улети са 70 у претицајну.
Конкретно јуче само од Остружнице до Нове Пазове сам видео три такве ситуације, а где је остатак деонице до Пожаревца...
 
Па сад је много опасније излетање из возне у претицајну траку. Сада се дешава да аутомобили једни другима излећу. Аутомобил наиђе на теретњаке у возној траци који се крећу са 60-70 због неког крша који не може да пређе 70. Није могао одмах да пређе у претицајну и морао је да успори на 70. Због густине саобраћаја у левој траци дуго чека да крене да претиче и услед нестрпљења прелази у леву траку са 60-70 и излеће овима што иду 130. Када несавесни возач камиона тако излети, ризик је, али је мањи ризик са 90 него са 70 и камион је доста уочљивији, а аутомобил се теже уочи из даљине кад улети са 70 у претицајну.
Конкретно јуче само од Остружнице до Нове Пазове сам видео три такве ситуације, а где је остатак деонице до Пожаревца...
Sa druge strane, kada auto izleti u preticajnu traku sa 70, mnogo manje vremena mu treba da ubrza na 100+ nego kamionu, izvrši preticanje i vrati se u voznu traku.
 
Mokroluško brdo više nije autoput.

Sasvim je u redu razumevanje za kamiondžije ali nije ni smak sveta za njih ova zabrana na određenim deonicama. Zaista nije. Izgubiće možda 5 minuta sve ukupno za celu obilaznicu, ako se zaglave iza nekog sporijeg.

E sad, da li će to izazvati kontra efekat u vidu nepreglednih kolona kamiona koji su se zaglavili iza sporog vozila pa se svi ostali nabiju u levu traku (i oni što voze 120-130 a i oni sa 150+) i predugo pretiču celu kolonu, tek ćemo videti.

Vozila koja voze 50 na autoputu zaista neću da komentarišem. To bi trebalo da su vrlo retki izuzeci i to samo ako zaista ne mogu da brže, iako je po zakonu 50 u redu. Više će biti da kamion mora da uspori na 80-90 i da to istrpi na obilaznici, a inače je vozio 100, recimo.
Kakve ima veze da li je auto ili ovaj soco-put?Koji god da je nije higijenski da se uleti u srednju traku ljutitih 40 km/h.
 
Potrebno je uvesti zabranu kamionima od petak popodne od 15 do 21 i nedelja popodne od 15 do 21.

Šleperi koji idu 90 nisu problem u preticanju, veći je problem što se sada napakuje njih 20-30 pa kad naidju na deonicu gde im je dozvoljeno preticanje svi uleću u levu traku.
Ako ništa bar državnim praznicima.

Ali vidiš da je i ova zabrana preticanja izazvala revoluciju a kamo li potpuna zabrana određenim danima/satima. Što je inače normalna praksa svuda u svetu (npr. informacije sa: https://trafficban.com/). Isti vozači koji prolaze kroz Srbiju nemaju problem da se pridržavaju tih pravila u datim zemljama ali zato u Srbiji nemoj sučajno da neko dirne u “navike” vozača.

Da ne bude da se odnosi samo na kamiondžije, isti ti sad ne mogu “da se naviknu” da se na vreme prestroje za BG iz pravca Niša na petlji Bubanj potok.
 
У већини држава су забране само на одређеним деоницама и у одређеним временским периодима. https://www.rcl-group.com/Dokumentni-sistem-cRCL-cDOCS/ У Пољској на деоницама где је забрана претицања је дозвољено претицати возила која се крећу знатно испод ограничења брзине.

Хвала на информацији!
 
Potrebno je uvesti zabranu kamionima od petak popodne od 15 do 21 i nedelja popodne od 15 do 21.

Šleperi koji idu 90 nisu problem u preticanju, veći je problem što se sada napakuje njih 20-30 pa kad naidju na deonicu gde im je dozvoljeno preticanje svi uleću u levu traku.
Vezano za razna ograničenja za kamione, navešću zemlje i razloge:

Austrija: noću svaki dan 22:00-5:00, subota od 15:00, nedelja ceo dan. Preko Tirola ne manje od Evro 6, i zabrana ceo vikend. Kamioni država van EU imaju ograničenje na ulazak po kvotama. Razlog: žalbe na buku, kanjonske trase nekih autopteva gde se zagađenje zadržava, popilizam, monopol i lobi Austrijskih državnih železnica, "zelena agenda" u transportu, da se što više koristi "ekološka železnica", pri čemu se je železnica jedini vid transporta u kojem državne monopolističke kompanije ne dozvoljavaju ili jako otežavaju onu vrstu međunarodnog transporta koju klijenti očekuju: jedan transport jedna transportna (odgovorna) kompanija, sa garancijom vremena isporuke. Zato je u super ujednjenoj superorganizovanoj EU želenica tek 15% transporta robe. Inače, rešenje "RoLa", kamion na vagon, jako je nepraktično jer ne štedi ni vreme, sa ovim cenama ni novac, i rizikuješ da zakasniš na voz za koji si kupio mesto. Na tako kartkim rastojanjima koje nude Austrijske železnice se ne isplati. Putarine su u Austriji najskuplje, dostižu 35% logističkih troškova, što je ekstremno.

Nemačka: zabrana od 22:00 u subotu do 22:00 u nedelju. Letom još od 7:00 do 18:00 u subotu. Dosta autoputeva je sa 3+3 ili više traka. Istorijski relativno nov strog režim rada i odmora je zatekao mrežu puteva sa nedovoljnim kapacitetom parkinga. Do decembra 2023. cena putarine je bila umerena, ali je od tada naglo porasla. Pod izgovorom ekologije, sa nerešenim pitanjem elektrovozila velike nosivosti na velika rastojanja, i tako da to bude ekonomično, samo su podigli logističke troškove i posredno udarili po džepu građana.

Holandija, jedna od najuspešnijih zemalja sveta vezano za bezbednost saobraćaja: Jedina pored Danske gde za kamione postoje vinjete, a ne naplata po kilometru. Dozvoljeni su kamionski vozovi sa dve poluprikolice. Zabrane za kamione vezane za određeno vreme ne postoje. Bezbednost vezanu za razliku brzine različitih vozila na autoputu se rešili ograničenjem brzine na 100km/h od 6:00 do 19:00. Osim Holandije, ograničenja brzine na autoputu na 100 ili 110 imaju još Belgija i skandinavske zemlje.

Srbija: Hvala Bogu nema kretenskih ograničenja vezanih za vremensku zabranu kretanja kamiona, ali ima vezano za pravce kretanja kroz recimo Beograd. Cena putarine je umerena, osrednja za Evropu. Veliki problem je, recimo, oprati ili dezinfikovati kamion. Problem su i neorganizovane granice, preskupo gorivo, ali i raspored uređenih parkinga, te očajni standardi putne mreže onoga što nije autoput. Povećanje dozvoljene brzine na autoputevima sa 120km/h na 130km/h uvedeno napamet, udovoljavanje ložani.
 
Izvinjavam se ako je bilo ranije, ali zna li neko zašto je u tunelu Straževica u smeru ka Nišu ograničenje 100 a u suprotnom smeru 80 ?
 
Добро питање. За смер ка Новом Саду је наводно 80 km/h због тога што је цео тунел у мало већем завоју и прегледност је доста ограничена. Једино што ми пада на памет за смер ка Нишу јесте да је завој тунела блажи у односу на супротан смер и да задовољава критеријуме за 100 km/h.
Може бити и да су једноставно ставили 100 по default-у као и у претходним тунелима, јер је смер ка Нишу од Остружнице до Ресника био без иједног знака ограничења брзине до пре пар месеци.
 
Kad nisu sposobni da uvedu aktivno upravljanje saobraćajem, sa promenljivim znacima gde bi iz komandnog centra mogli da uvedu takvu zabranu ili ograničenje brzine u zavisnosti od uslova na putu.
Stara šifra neko te voli", a nova "open Balkan"
(ko razume shvatiće)
 
Колико сам упознат, наши тунели имају системе за активно управљање. Знам да чим се неко возило заустави у тунелу, реагују одмах.
 
Imaju, ali samo tuneli.
To košta par miliona da se uradi skroz od Novog sada do Niša.
 
Kad nisu sposobni da uvedu aktivno upravljanje saobraćajem, sa promenljivim znacima gde bi iz komandnog centra mogli da uvedu takvu zabranu ili ograničenje brzine u zavisnosti od uslova na putu.
Stara šifra neko te voli", a nova "open Balkan"
(ko razume shvatiće)
Da apdejtujem.
"Srbija ponosni domaćin Expa 2027."
 
Vrh