Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Vraca se na staro, al ce ostati iz pravca Bubanj Potok prema Resniku ovo skretanje levo ka Jajincima. Jos uvek se ne zna da li ce ostati kruzni tok. Al svakako kad se zavrsi obilaznica nece ovo biti prometna saobracajnica. Bio sam u tunelu u sredu (10.05.2023), nadam se da ce sutra biti i snimak iz tunela, uspeo sam da uletim dronom u tunel :) (naravno sve je proslo bezbedno i dozvoljeno uletanje) a snimao sam i sa zemlje :)
U super ako si uspeo to da izvedeš, ja sam cuo da kada je dron u tunelu da gubi signal i da samo skrene sam od sebe u stranu, al ako si i ti bio u tunelu jel bilo tu nekih problema oko signala, jel prijavljivao dron nesto? Vidim da onaj dji avata voze bez problema u zatvorenim prostorima al on je i predvidjen za to i ima vrv jaci signal od mini 2 :)
 
Vraca se na staro, al ce ostati iz pravca Bubanj Potok prema Resniku ovo skretanje levo ka Jajincima. Jos uvek se ne zna da li ce ostati kruzni tok. Al svakako kad se zavrsi obilaznica nece ovo biti prometna saobracajnica. Bio sam u tunelu u sredu (10.05.2023), nadam se da ce sutra biti i snimak iz tunela, uspeo sam da uletim dronom u tunel :) (naravno sve je proslo bezbedno i dozvoljeno uletanje) a snimao sam i sa zemlje :)
Jedva čekamo snimak!
 
Na Vlogzilinom snimku se vidi da nisu dobro provukli put izmedju dva stuba nadvoznjaka (na 0:51). Sa desne strane deluje da ima oko pola metra izmedju stuba i zastitne ograde, a sa leve strane nisu ni uspeli da postave zastitnu ogradu jer stub skoro da dodiruje asfalt. Sto je najgore, leva traka na snimku je preticajna (najvece brzine).
 
Za ovo privremeno isključenje ka Beogradu ja bih stavio lezece policajce i sužavao bih traku kilometar pre skretanja. I sve da blješti od treptača, inače će ljudi da uleću u tunel ko Pera Kojot.
1684157986341.png
 
U super ako si uspeo to da izvedeš, ja sam cuo da kada je dron u tunelu da gubi signal i da samo skrene sam od sebe u stranu, al ako si i ti bio u tunelu jel bilo tu nekih problema oko signala, jel prijavljivao dron nesto? Vidim da onaj dji avata voze bez problema u zatvorenim prostorima al on je i predvidjen za to i ima vrv jaci signal od mini 2 :)
Sobzirom da sam bio u tunelu kad je leteo nisam gubio signal, sta vise bio je pun signal, mozda da sam bio iznad tunela ili negde sa strane mozda bi se tad izgubio. Al nije jednostavno voziti u tunelu, pored vetra koji je duvao nenormalno morao sam da gledam u sve strane da ne udarim negde, a kad sam ga vracao bilo je trenutak kad je sve bilo crno na ekranu reko udari u nesto medjutim samo je bilo crno zbog svetlosti.

Rekao sam da snimak stize danas, al jos uvek cekam jos jedno odobrenje od druge firme pa ako daju zeleno svetlo postavljam snimak, ja se nadam sutra da cu dobiti info i zeleno svetlo :)
 
U super ako si uspeo to da izvedeš, ja sam cuo da kada je dron u tunelu da gubi signal i da samo skrene sam od sebe u stranu, al ako si i ti bio u tunelu jel bilo tu nekih problema oko signala, jel prijavljivao dron nesto? Vidim da onaj dji avata voze bez problema u zatvorenim prostorima al on je i predvidjen za to i ima vrv jaci signal od mini 2 :)
Opasno ti je zbog toga kad izgubi signal jer dron onda obično prelazi u RTH mod koji si verovatno podesio na lupam 100 metara visine i automatski ako nema senzore udariće u vrh tunela.

Možeš to podesiti i da pri gubljenju signala lebdi a i kao dinamički home point.

Većina dronova ima i mogućnost da leti bez GPS a onda ti ostaje borba sa vazdušnim strujama .

Svakako je preporuka da ako ne moraš to i ne radiš.
 
Ала су стеснили ово рачвање за Београд и за обилазницу. По неким снимцима се види да су саобраћајне траке чак и сужене у односу на стандардну ширину на аутопуту. Не знам шта им је сметало да додатно прошире коловоз и да све буде уз безбедну ширину + зауставну траку, с обзиром да простора у ширину итекако има. Једини што ми пада на памет да је можда будући стуб вијадукта на железничкој обилазници условио ограничену ширину коловоза, али то је онда велики пропуст пројектанта. Види се из авиона да је првобитно планирано да иде једна саобраћајна трака за скретање ка Београду, па су касније збуџили две.
 
Sprečilo ih što ih boli ona stvar da se iscimaju. Ima mesta, ali bi morao da se menja projekat i da prođe celu proceduru odobravanja, ovako su samo iscrtali linije i prave se blesavi.
 
I posle svega ovde neki ne veruju da su prvobitno planirali samo 1 traku ka BG

"... celokupan sadašnji saobraćaj od BP ka gradu gura na jednu traku ..."

"Na samom početku klipa se vidi da je izvedeno stanje upravo ono kao na projektu. Dakle: od Transšpeda idu 2+z!!! Isključenje za Beograd počinje kao bilo koje provincijsko tako što 2 (pravo) +1 (Beograd + Pančevo), koje se dalje širi na 2+0, pa na 2(BG)+1(Pančevo isključenje), pa onda 2+z..."

"Šta jednu, daj pet karata traka."

"Jedna traka za BG, lepo se vidi."

1 = 2 :) (Ili
)
 
"... celokupan sadašnji saobraćaj od BP ka gradu gura na jednu traku ..."

"Na samom početku klipa se vidi da je izvedeno stanje upravo ono kao na projektu. Dakle: od Transšpeda idu 2+z!!! Isključenje za Beograd počinje kao bilo koje provincijsko tako što 2 (pravo) +1 (Beograd + Pančevo), koje se dalje širi na 2+0, pa na 2(BG)+1(Pančevo isključenje), pa onda 2+z..."

"Šta jednu, daj pet karata traka."

"Jedna traka za BG, lepo se vidi."

1 = 2 :)
Šta tačno pokušavaš da dokažeš? Lepo su ljudi objasnili da se na osnovu izvedenog stanja vidi da je asfalt urađen za jednu traku, i da se sada, nakon što je iscrtana horizontalna signalizacija radi dodatna zaustavna traka. Jasno je da je podloga rađena po prvobitnom projektu koji je okačen ranije. Srećom je neko ipak shvatio kakav bi kolaps bio, pa je projekat prepravljen, pa se sad radi i dodatni donji sloj. Ostaje pitanje da li je ono što je trebalo da bude zaustavna traka urađeno za isto opterećenje (pošto se obično na istoj štedi)...
 
Apsolutno se vidi da je ovo rešenje usiljeno, ove dve trake za BG na Bubanj Potoku mi deluju prilično nategnuto i relativno uske, odnosno vidi se da je planirana 1 + zaustavna. Dovoljno je videti kako izgleda matoro račvanje A3 i A1 za BG kod Dobanovca, široko sve sa zaustavnom versus ovo novo odvajanje kod BP.

Dobanovci:
1684416056557.png


Račvanje na Bubanj Potoku via @Sander
1684416107654.png
 
Filozofija modernog projektovanja je prosto fascinantna.

Moj omiljen primer za tu tvrdnju je naplatna stanica i petlja male opštine Pećinci izgradjena 1989-91 godine u vreme bez elektronske naplate i potrebne rezervisane trake za takve korisnike gde su u startu izgradili 3 kabine i na kojoj u slučaju neke havarije nikada nije bilo gužve i bilo je lako implementirati ENP kada se pojavila.

Primer broj 2 je stanica Srbobran prokektovana i izgradjena od 2012-2015 u vreme elektronske naplate kao izlaz koji koriste Sombor,Kula,Crvenka,Bečej,Srbobran itd i na njiloj i dan danas postoji samo jedna kabina,svi čekaju na istoj traci i svako popdne je gužva.
 
Vrh