Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Definitivno je nešto trulo u državi Danskoj.
Umesto da se razmišljalo malkice unapred, da ne kažem futuristički pa da su se delovi puta oko Beograda pravili sa više od dve trake mi sad imamo sužavanje na jednu traku... bez ikakve potrebe za tim... mesta na tom delu ima koliko hoćeš.
Ali očigledno ne postoji projekcija da će se saobraćaj uvećavati nego da će stagnirati na ovom nivou na kom je sad ili da već stagnira poslednjih 15 godina, barem.
 
...i to uz trend porasta gradnje na daljoj periferiji. Od kuča, pa do čitavih šoping molova.

Neprocenjivo.

Ostade manje važan pristup gradu iz pravca Zagreba jedini u normalnom profilu - jer je odavno projektovan... Novi Sad i Niš - u tesnac.
 
Ovo je minimum onoga čega sam se ponadao na tom pravcu od Tranšpeda prema gradu:

Bildschirm­foto 2023-04-09 um 14.42.18.png
 
Imaš li, molim te, i možeš li da podeliš sličan pdf, ali za ceo čvor Bubanj potok?

Zanimljivo je da vidimo detalje, a vidim da su tvoji podaci vrlo tačni. Hvala!!
Ne bavim se pričama rekla-kazala, šta bi bilo kad bi bilo i nagađanjima. Zato sam se jedno vreme i povukao sa foruma. Samo činjenice ma koliko one nekom bile teške za gutanje, to je realnost i to je projekat. Verujte mi da je nama iz struke najteže kada vidimo neka rešenja koja su mogla da budu mnogo bolja, ali se o tome u toku izvođenja ne respravlja. Jer svi znaju da su projektanti uradili najbolje što su im uslovi u tom trenutku dozvoljavali, jer je svako od nas bio a i može da bude projektant jednog dana. Šta može da se popravi - popravi se i hodu, ukoliko dozvoli Investitor.

Ovo što šaljem je I faza, odnosno ono što će biti pušteno prvo. Primetićete da su zatvoreni svi pravci i isključenja ka i iz Pančeva. Da vas to ne buni.

I ovo je za mene gotova priča.

Živeli!
 

Prilozi

  • GLAVNI CVOR B.POTOK 1 FAZA 7-1.pdf
    914,3 KB · Pregleda: 627
  • GLAVNI CVOR B.POTOK 1 FAZA 8-1.pdf
    861 KB · Pregleda: 430
  • GLAVNI CVOR B.POTOK 1 FAZA 9-1.pdf
    694,2 KB · Pregleda: 433
  • GLAVNI CVOR B.POTOK 1 FAZA 10-1.pdf
    588,2 KB · Pregleda: 408
Hvala, prvi put ovde vidimo tačno po čemu se gradi, ako ja dobro kapiram situaciju.

Takođe, ono što me je najviše zanimalo - uklapanje skretanja ka BG iz pravca Avale, zaključujem da fazom 1 i nije projektovano, tako da ono što će biti je svakako neko ad-hoc rešenje, pa možda još ima šanse da to ne budu 2 kružna toka u nizu (drugi bi bio ukrštanje u nivou sa KP!!!).

Nada umire poslednja i zaista bi bio red da bar ukrštanje sa Kružnim putem ne bude preko kružnog toka, već da jedan kanal ide direktno ka postojećem podvožnjaku (koji ne sme da ostane dvosmeran!).

G. Vesiću i doglavnici, pošto znamo da radi Gugl, eto vam prilike da ispadnete heroj i bar mrvicu spasite dušu! :D Ovo se odnosi i na preprojektovanje na 2 trake iz pravca Niša ka gradu. To je potencijalno možda i najveći problem.
 
Poslednja izmena:
to im nece biti tesko jer tu ima prostora od bivs naplatne rampe
samo moraju da brzo reaguju jer se sad tu vrse zavrsni radovi
 
Па није исто спајање две траке у једну и одвајање једне траке из две где се те две настављају даље. Никаквих ту застоја бити неће. Нешто спорији саобраћај да, али застоји не би требало.
Pa nije isto, na BP na tom izlazu će biti još gore nego što je ovo kod Ćuprije.

Daću ti dva dokaza, jedan teorijski drugi empirijski:

ČINJENICE:
Posmatramo pravac iz Niša ka BP i dalje na sever. Tačni podaci o protoku saobraćaja ne postoje, ali je neka procena da uz brdo ka gradu ide oko 25.000vozila/24h, a ka Obilaznici oko 7.500vozila/24h (jedan pravac)

DOKAZ 1 (teorijski)
Izlaz sa autoputa izveden sa jednom trakom ima teorijski kapacitet do 1200 vozila/sat pri brzini od 50km/h. To je 28.800 i to u teoriji.
U praksi je to deonica sa velikim uticajem prigradskog saobraćaja koji je vrlo osetljiv na doba dana. Kažem, teorija, 50km/h. Realno manje.
Ukratko
U teoriji jeste jedva moguće, ali će u praksi biti ozbiljan problem tokom većeg dela dana.

ZAKLJUČAK:
Izlaz nema traženi kapacitet ni prema sadašnjim parametrima, bez ikakve rezerve i budućeg razvoja.

DOKAZ 2 (empirijski)
Sada se oko 7.500vozila/24h odvaja ka Obilaznici, na sličan način kako je projektovano novo isključenje za Beograd. Zakrčenje je gotovo čitavog dana.
ZAKLJUČAK:
Ako se pravi zakrčenje sa 7.500vozila/24h opravdano je pretpostaviti da će biti zakrčenja i sa 25.000vozila/24h.

Drugo, ispada da mi konstruktivni kritičari ove i svake vlasti jedini zaista verujemo da će nastavak Obilaznice ka Pančevu zaista biti građen.
Ovakav izlaz za BGD još nekako i može da prođe. Normalni ljudi će voziti u desnoj koloni, Kosmajci će seći po onim šrafiranim linijama kao drugom trakom i to je to.


Samo neka omoguće isključenje i iz srednje trake, trošak 0 evra.
 
Poslednja izmena:
Da li postoji sansa da se to resenje sa jednom trakom ka Beogradu promeni dok ne zavrse sve i da odrade dve trake plus zaustavna. Kako su naprasno mogli da dodaju onaj cudni nadvoznjak preko auto pijace u smeru ka Beogradu sto ne bi mogli malo da prosire i put ka Beogradu iz pravca Nisa. Na zalost kod nas se sve radi diletantski.Znam da u normalnoj zemlji ovo moje pitanje bi bilo glupo ali kod nas je sve moguce.
 
Screenshot 2023-04-10 151629.png

Zar nije logičnije da umesto random mesta tipa "Mladenovac", piše "Čačak" i gore da stoji A2? Takođe mi je nejasno zašto gore u kvadratiću stoje brojevi 1 i 3? Zar to ne bi trebalo da bude A1 i A3
 
Pogledajte prilog 158805
Zar nije logičnije da umesto random mesta tipa "Mladenovac", piše "Čačak" i gore da stoji A2? Takođe mi je nejasno zašto gore u kvadratiću stoje brojevi 1 i 3? Zar to ne bi trebalo da bude A1 i A3
Na autoputevima u većini država postoje lokalni putokazi (tipa A9, lokalni alfabet, gradovi unutar granica). Ako voziš kroz Hrvatsku i Grčku videćeš samo takve.
Kod nas postoje i ovi međunarodni, da kažem.
Ovaj konkretno je ok osim oznake za Mladenovac koja treba da bude žuta, jer je Avalski put običan.
Ta oznaka nije random, nego je prvo sledeće isključenje.
Mogli su i da dopišu "Čačak", mada ni u suprotnom pravcu nema oznake za Kruševac ili plave za Kragujevac
 
Na autoputevima u većini država postoje lokalni putokazi (tipa A9, lokalni alfabet, gradovi unutar granica). Ako voziš kroz Hrvatsku i Grčku videćeš samo takve.
Kod nas postoje i ovi međunarodni, da kažem.
Ovaj konkretno je ok osim oznake za Mladenovac koja treba da bude žuta, jer je Avalski put običan.
Ta oznaka nije random, nego je prvo sledeće isključenje.
Mogli su i da dopišu "Čačak", mada ni u suprotnom pravcu nema oznake za Kruševac ili plave za Kragujevac
Hvala za objašnjenje :)
 
@Jovan123 mislim da će ti uokvireno brojevi biti ipak postavljeni kao A1 / A3 a ne kao 1 i 3. Primetio sam da u zadnjih meseci menjaju table na autoputevima te da sve nove table upravo imaju A oznake umesto samo broja.

Malo je lošija slika ali ovo je primer relativno nove table na novom Beogradu sa A1 oznakom umesto 1.

1681137444684.png
 
Ne bavim se pričama rekla-kazala, šta bi bilo kad bi bilo i nagađanjima. Zato sam se jedno vreme i povukao sa foruma. Samo činjenice ma koliko one nekom bile teške za gutanje, to je realnost i to je projekat. Verujte mi da je nama iz struke najteže kada vidimo neka rešenja koja su mogla da budu mnogo bolja, ali se o tome u toku izvođenja ne respravlja. Jer svi znaju da su projektanti uradili najbolje što su im uslovi u tom trenutku dozvoljavali, jer je svako od nas bio a i može da bude projektant jednog dana. Šta može da se popravi - popravi se i hodu, ukoliko dozvoli Investitor.

Ovo što šaljem je I faza, odnosno ono što će biti pušteno prvo. Primetićete da su zatvoreni svi pravci i isključenja ka i iz Pančeva. Da vas to ne buni.

I ovo je za mene gotova priča.

Živeli!
Sve zavisi od motivacije i iskustva učesnika na projektu. Da, CIP-ovi projekti su najčešće sranje i DA moguće ih je promeniti na bolje, pričam iz iskustva.
Naravno, postoje ograničenja na svakom projektu a koja su data projektnim zadatkom i lokacijskim uslovima... Ali čak ni to nije isklesano u kamenu.
Pa npr. Aktor je na A4 uradio "VEP" (value engineering proposal) i skroz preprojektovo autoput i paralelni put sa sve novom eksproprijacijom i građevinskom dozvolom.
 
Sve zavisi od motivacije i iskustva učesnika na projektu. Da, CIP-ovi projekti su najčešće sranje i DA moguće ih je promeniti na bolje, pričam iz iskustva.
Naravno, postoje ograničenja na svakom projektu a koja su data projektnim zadatkom i lokacijskim uslovima... Ali čak ni to nije isklesano u kamenu.
Pa npr. Aktor je na A4 uradio "VEP" (value engineering proposal) i skroz preprojektovo autoput i paralelni put sa sve novom eksproprijacijom i građevinskom dozvolom.
Ovu deonicu nije projektovao CIP
 
Na autoputevima u većini država postoje lokalni putokazi (tipa A9, lokalni alfabet, gradovi unutar granica). Ako voziš kroz Hrvatsku i Grčku videćeš samo takve.
Kod nas postoje i ovi međunarodni, da kažem.
Ovaj konkretno je ok osim oznake za Mladenovac koja treba da bude žuta, jer je Avalski put običan.
Ta oznaka nije random, nego je prvo sledeće isključenje.
Mogli su i da dopišu "Čačak", mada ni u suprotnom pravcu nema oznake za Kruševac ili plave za Kragujevac
Мењаће се пројекат саобраћајне сигнализације сигурно јер није по тренутном стандарду.
 
Ovu deonicu nije projektovao CIP
Sve što sam napisao isto važi i za Institut za puteve. Ali CIP je na prvom mestu na mojoj listi. Kao da sam pročitao negde da se CIP pominje, pa me je odvuklo na njihovu stranu.
No nisu poenta oni, nego da je moguće i izvodljivo menjati loše projekte. Zahteva energiju, ali je na kraju sve bolje nego izvesti loš projekat.
 
Зна ли ико, можда, када планирају да пусте везу и отворе онај нови надвожњак, између Раковице и Ресника?
 
Зна ли ико, можда, када планирају да пусте везу и отворе онај нови надвожњак, између Раковице и Ресника?
Pa, pošto je pušten u "rad" ovaj bajpas sa obilaznice ka kružnom toku,ništa od vožnje iz Resnika ka manastiru starom trasom dok se ne završi obilaznica do BP.
 
Još pre više od pola godine u validatorima busa 47 je stajao datum, čini mi se 5. maj .

Pošto je to za tri nedelje, a radova na samom nadvožnjaku je ostalo za još dva dana (jedan da se iscrta horiz. signalizacija,i još jedan da se osuši) pretpostavljam da se čeka da se glavni tok tranzita opet vrati sa starog kružnog puta na trasu AP jer je ovako kruži tok na ulazu u Resnik veoma opterećen.
Pošto celokupna trasa nikako ne može da se završi zbog tunela do tada, pretpostavljam da će početkom maja obilaznica biti puštena do petlje Avala i to verovatno od izlaza iz Straževice, kako bi se stari Kružni put rasteretio, a samim tim i Kružni tok. Ujedno bio bi otvoren i nadvožnjak 26 koji spaja Resnik i Miljakovac/Jajince.
 
Vrh