Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

@cemix svestan sam ja svega toga što si napisao. Ja sam samo postavio fotografiji da bi ukazao da su takva rešenja i dalje u svetu i evropi zastupljena.
Takođe sam odgovorio na tvrdnju kolege forumaša @Putnik78 da nikakve zaštitne ograde neće biti a svestan si da ovaj profil javnog puta ne može biti pušten u upotrebu bez njih.
 
Posle gledanja ovih slika odozgo pridruzujem se kritici i geovuk je potpuno u pravu. Ograda ne sme da bude naslonjena na stub i koliko god je potrebno da bude deblja ploca i veci raspon da se ispuni taj minimum bezbednosti, to mora biti uradjeno. Nije potrebno puno ali sta god je neophodno da ograda bude pismeno postavljena-siri pojas razdelne trake, deblja ploca, veci raspon, duzi stub, itd.
 
Mislim da će najveći problem biti isključenje na petlju Avala iz pravca bubanj potoka. Po onome što sam video, mislim da će tamo biti mali slalom pri odvajanju. Daj bože da grešim.
 
Nisam iz struke ali mogu da ti napišem :) Deteline su prevaziđen model petlji za ukrštanje visokofrekfentih petlji. Kao prvo, dolazi do veoma jakog usporavanja saobraćaja kod "lista" a onda i do mešanja smerova (crveno) na dosta malom prostoru između npr. fiktivnog silaska sa obilaznice (plavo) i ulaska sa trase iz grada (zeleno).

Pogledajte prilog 157815

To onda još i dodatno usporava saobraćaj na samoj traci autoputeva, dolazi često zbog čukanja pošto je prostor za menjanje traka dosta kratak i zahteva se brza reakcija vozača da se ne promaši pravac.

To se može donekle izbeći ali razmak između ulaska / silaska sa obilaznice, odnosno između "plavog" i "zelenog" lista mora da bude dooosta veći nego što teren dozvoljava.
A ovo što sada prave nije prevaziđeno.
A što se tiče usporavanja saobraćaja meni je bilo zamereno da želim da skrenem za Beograd 130 na sat...
 
A ovo što sada prave nije prevaziđeno.
A što se tiče usporavanja saobraćaja meni je bilo zamereno da želim da skrenem za Beograd 130 na sat...
Da je skretanje ka gradu bilo tako odrađeno da nema kružnih tokova onda bi petlja bila po svim modernim standardima. Ali eto ispalo kako jeste.

Elem i da je to perfektan čvor sa potpuno odvojenim ulivanjima kao ova u Belgiji koju sam overio prošle godine (slika ispod), uobičajeno je da je ograničenje 100 ili manje u krivinama. U Nemačkoj gde živim još nisam doživeo neki čvor a gde mogu da vozim 130 kroz isti. Uglavnom 100. Ne znam odakle se stvorila ta priča da kroz čvorove treba da se ide maksimalnom dozvoljenom brzinom.

Čvor Lumen (Belgija)
1680191212703.jpeg

I screen sa street view gde se vidi da je ograničenje 90 tu:
1680191270334.png
 
@mvbg1 ja sam uživao vozeći njome :) ali opet to pokazuje koliko su naši donosioci odluka bez hrabrosti i vizije da naprave dugoročna, ako treba i radikalna rešenja. Ta nit se provlači svuda po zemlji, od toga da se na prilazu A2 na Nbg prave raskrsnice u nivou pa do ovoga.

Za ovako nešto na BP je trebalo pomeriti postojeći autoput nauštrb auto pijace. Ali eto izgleda da je pijaca moćnija od države.
 
Kad su petlje u pitanju koliko para toliko muzike. Koliko mostova toliko para. I koliko prostora toliko muzike, ogromne povrsine prostora se zauzimaju komfornijim resenjima. Najlepse bi bilo uvek imati malteski krst ali je to skupo. Ima ih prilicno u Britaniji. Detelina radi solidno ali ima 4 spore indirektne rampe i 4 preklapanja. Cela Nemacka je u njima. U zemljama Beneluksa sve vise furaju modifikovanu detelinu kao sa slike gore, ovo je najkomfornija, ali moze imati i 1-2-3 indirektne rampe i 1-2-3 poludirektne kao sto je gore zavisno od opterecenja. Portugalci imaju neke jadne i bedne, cuvaju prostor. Francuzi isto vole cudnoide. Najludja je Amerika, tu se ne stedi i automobil je kralj. Istocni blok vecinom u detelinama.
 
Буљим у ову слику, очи ми испадоше, ал’ нисам сигуран да добро видим: ова петља, ма колико била лепа на око, има једно озбиљно ограничење - не може човек да обрне и да се врати у супротни смер.

Не једном ми се десило да промашим искључење, па се вратим на следећем. Са оваквом петљом мора човек да обиђе пола државе да се врати.

Је л’ негде не видим добро?
 
Мени никако није јасна једна ствар. Овај надвожњак што се гради са Серђовог снимка,да ли је то излаз ка Београду са обилазнице? Ако јесте ,како ћемо се пењати на њега јер ми делује да је под чудним углом направљен ,као да је скоро управан на Обилазницу или ја ту нешто грешим?
 
Мени никако није јасна једна ствар. Овај надвожњак што се гради са Серђовог снимка,да ли је то излаз ка Београду са обилазнице? Ако јесте ,како ћемо се пењати на њега јер ми делује да је под чудним углом направљен ,као да је скоро управан на Обилазницу или ја ту нешто грешим?
Kružni tok. Jedan od dva predviđena.
 
Pošto je gornja vest bez vesti (skupio se Vesić sa nekim našima blablabla oko nastavka ka Pančevu), jasno je da mu je jasno da se u Bgu posle puštanja sada NBg-Surčin i Obilaznice do Bubanj Potoka za dva meseca, ništa ozbiljnije od infrastrukture u ovolkom gradu ne radi. A gužve svaki dan na autoputu od Genexa i Laste. Pa su Beograđani maaalo besni što im život prolazi u gužvama umesto na drugi način. Pa onda mora Vesić bar po vestima ovako blabla da glumata o nastavka Obilaznice ka Pančevu. I to kaže Prvi sastanak, a meni Kinezi koji su trebali grade još pre 5 godina rekli da su spremni. Cirkus 🤡
 
Мени никако није јасна једна ствар. Овај надвожњак што се гради са Серђовог снимка,да ли је то излаз ка Београду са обилазнице? Ако јесте ,како ћемо се пењати на њега јер ми делује да је под чудним углом направљен ,као да је скоро управан на Обилазницу или ја ту нешто грешим?
Screenshot_20230401_201822_Chrome.jpg
 
Мвбг1, Зоране ,хвала на одговорима али то је излаз са овог надвожњака који се гради ,то ми је јасно....Али ми није јасно како се пење на надвоњак,ако идем из правца Стражевица ка Бубањ потоку и желим са скренем ка Београду . Једноставно ми тај надвожњак изгледа да је под 90 степени у односу на обилазницу,то питам,како ћу се попети на њега ?
 
Vrh