Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Оће ли бити тог искључења ка БГ тј на стари део аутопута или се то оставља за касније (или се одустало)
 
Prolazim jutros obilaznicom i vidim da na devijaciji na spoju sa kružnim putem rade prave ivičnjake što verovatno implicira neko dugoročno rešenje saobraćaja za razliku od postojećeg gde su samo žutim plastikama regulisali kružni tok...

Druga stvar koja mi je zapala za oko je nasip izmedju trase obilaznice i kružnog puta u visini početka devijacije što opet može značiti da će trasu od tunela produžiti do ove tačke i time preskočiti kružni u Resniku.
IMG20220610071743.jpg
IMG20220610071904.jpg
 
Druga stvar koja mi je zapala za oko je nasip izmedju trase obilaznice i kružnog puta u visini početka devijacije što opet može značiti da će trasu od tunela produžiti do ove tačke i time preskočiti kružni u Resniku.
To bi imalo smisla, jer bi onda mogli bez uzurpiranja saobracaja da na miru zavrse spoj nadvoznjaka ispred tunela Strazevica sa kruznim putem i konacno ponovo povezu deo do manastira Rakovica, koji je vec skoro godinu dana u prekidu. Nadam se samo da nece istovremeno zatvoriti i vezu od kruznog toka kod Resnika do devijacije, jer bi u tom slucaju bio potpuno odsecen pristup obilaznici celoj Rakovici i Resniku.
 
Хвала свима на појашњењу на моје питањеу увези кржног тока на укрштању атопутева.
Пошто ми ђаво неда мира, скицирао сам кружни ток:
Требало би да је полупречника цца 500м који се састоји од 4 надвожњака (надпутњака :)) који се у кружни ток уливају са његове леве стране а излази су са десне стране у нивоу аутопута. Кружни ток се састоји од 4 траке тако да возила у зависности од места искључења могу да се престројавају у десно или лево. Дужина трасе, оволиког кружног пута, за престројавање је око 700м и има их 4 (видети скицу).
Табле за сигнализацију би имале са леве стране Стрелицу за право а са десне назив искључења...
Надам се да "не гушим" остале чланове, али сам поглед на решење које се изводи ми говори да ће брзина проласка кроз петљу бити упитна и не толико једноставна за брзо сналажење и одабир искључивања, а ако је тако шта смо онда тиме добили и по којој цени?
 

Prilozi

  • Kružni tok autoput.png
    Kružni tok autoput.png
    16,1 KB · Pregleda: 230
  • IMG_20220610_100721 (3).jpg
    IMG_20220610_100721 (3).jpg
    77 KB · Pregleda: 233
Nevezano za tematiku petlji, matematika ti nije dobra.
120km/h = 33.333333 m/s => 700 : 33.3333333333 = 21.00000021 Prolazi se za 21 sekundu.
 
Хвала свима на појашњењу на моје питањеу увези кржног тока на укрштању атопутева.
Пошто ми ђаво неда мира, скицирао сам кружни ток:
Требало би да је полупречника цца 500м који се састоји од 4 надвожњака (надпутњака :)) који се у кружни ток уливају са његове леве стране а излази су са десне стране у нивоу аутопута. Кружни ток се састоји од 4 траке тако да возила у зависности од места искључења могу да се престројавају у десно или лево. Дужина трасе, оволиког кружног пута, за престројавање је око 700м и има их 4 (видети скицу).
Табле за сигнализацију би имале са леве стране Стрелицу за право а са десне назив искључења...
Надам се да "не гушим" остале чланове, али сам поглед на решење које се изводи ми говори да ће брзина проласка кроз петљу бити упитна и не толико једноставна за брзо сналажење и одабир искључивања, а ако је тако шта смо онда тиме добили и по којој цени?
Zanimljiva ideja, mada mesta koja si uokvirio i napisao "4 trake" mi deluju vise kao masovne grobnice. Ne znam kako bi se istovremeno ljudi prestrojavali i u desno i u levo pri brzini od 120km/h i to na samo par stotina metara. Neminovno bi tu neko morao da zastane da propusti (koga?), pa ako time i izbegne bocni sudar, bice prvi u lancanom, jer je iza njega krivina, nece ga videti na vreme.
 
Poslednja izmena:
Можда би тај део са 4 траке могао бити прав а не кружни, обли, закривљени правац, тако да би кружни ток више подсећао на квадрат са заобљеним теменима.
Наравно, ово су димензије које би могле да одговарају Бубањ Потоку, док на другим местима може већи радијус...
 
@Odma tu iza, ne radi ti link.
Nisam neki stručnjak za saobraćaj ali poenta petlje je da se "ne gleda puno u retrovizor ili preko ramena" nego da se samo vozi i isključuje desno. Po pravilu saobraćaja niko te ne sme preticati sa desne strane. Po svaku cenu treba da se izbegne "levo skretanje" jer to jako usporava saobraćaj. Zato i imaš čuda od petlji. Neko je ovde na forumu objašnjavao Malteške krstove. Pogledaj na wikipediji. https://en.wikipedia.org/wiki/Interchange_(road)
Ako se radi u nekoj uštedi mislim da to ne treba raditi. Što bi naš narod rekao: "Od kera nema slanine". Za grad ove veličine i količine saobraćaja treba napraviti tehnički (sa strane saobraćajne struke) najbolju petlju.
 
Na ovako velikom kružnom (pa makar i deformisanom) toku sa velikim pravcem za prestrojavanje između traka, koja bi uopšte bila prednost ovog "preskakanja" preko traka u poređenju sa direktnim "ulivanjem" sa desne strane u blagom luku.Ja ne vidim nikakvu osim bespotrebne komplikacije, ali možda nešto propuštam?
 
Трла баба лан...



O kom to izmeštanju saobraćaja uporno pišu i pričaju kad je teretni saobraćaj odavno izmešten sa Gazele i samo vozila sa posebnom dozvolom smeju proći delom od Kvantaša do Bubanj Potoka kroz grad.Snabdevanje grada se radi kombijima i manjim kamionima i to će zauvek biti tako.
 
Трла баба лан...



Hvala, u ovom clanku se nalaze i dve galerije sa dosta slika, nisam ih uopste primetio na prvi pogled:

https://www.novosti.rs/galerija/112...strazevica-spremna-prva-vozila-foto-video?c=0
https://www.novosti.rs/galerija/112...strazevica-spremna-prva-vozila-foto-video?c=0

Tu su i prve slike iz unutrasnjosti tunela BP:

237114_obilaznica-bg-371306-2022_orig.jpg


237118_obilaznica-bg-401306-2022_orig.jpg


237115_obilaznica-bg-381306-2022_orig.jpg


237117_obilaznica-bg-391306-2022_orig.jpg


I Džeki je tu, gradiliste je obezbedjeno ;).
 
Hoće li od sutra petlja Orlovača najzad biti puštena u punom kapacitetu?
 
Vrh