Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Надам се да ће отворити ово до Стражевице гледано од Б. Потока. После ових најновијих вести ако су истините, стварно не знам ни шта бих паметно рекао! Сем да нема ни памети а ни логике! Безсмислена обећања у јавности, без икакве потребе. Сви видимо да се гради, не улазим сада у цену тога и приоритете. Гради се како одавно није, чему лажи само сами себе увлаче у кучине!
 
Pozdrav svima, već dugo pratim ovaj forum i sad sam rešio da napišem i ja svoje mišljenje o obilaznici. Ovo izgleda kao da nema radnika jer je napredak u odnosu na prethodne snimke jako mali osim možda same petlje Avala sve ostalo kao da stoji. Na petlji BP kao da nema nikog. Užas, koliko sporo rade.
 
Dobro dosao Lazare! Cesto ovde kritikujemo sporost radova, probijanje rokova je nazalost pravilo. Istina je da je nedostatak radnika jedan od vecih problema na skoro svim projektima, firme koje izvode radove cesto ljude prebacuju sa jednog na drugo gradiliste i tako se krpe. Zato ponekad imamo duge periode odugovlacenja i niskog nivoa aktivnosti, pa onda kada na nekom od tih gradilista "zagusti" odjednom se radi 24/7 i sa gomilom ljudi i masina. Tek tada vidimo koliko je to u stvari brzo moglo da se radi ispocetka, samo da je bilo angazovano dovoljno ljudi.

Kad je obilaznica u pitanju, ne bih se sasvim slozio da je napredak bas tako minimalan. Dovoljno je da odes na YT kanal Srdjana Prpe i najbolje je da pustis uporedo snimke identicnih mesta snimljenih dronom pre mesec, dva, tri... I na svakoj lokaciji duz obilaznice (petlja BB, tunel, 1000 ruza, Resnik, Strazevica...) ces videti da postoji primetan progres u razmacima od svega 3-4 nedelje. Naravno, uveliko je jasno da taj progres nece biti dovoljan da se sve zavrsi u predvidjenim rokovima, sad vec pocinje da se pominje kraj 2023. kao realnija varijanta. Ali s obzirom da je lestvica generalno toliko nisko spustena, ja sam zadovoljan da ipak postoji bar neki kontinuitet rada skoro na svim delovima i da projekat nije skroz zapusten, kao sto se cesto desava. Da li ce na kraju sve biti gotovo za 6, 12 ili 18 meseci je sada vec sve manje bitno, vazno je da je zavrsetak ove visedecenijske agonije vec poceo da se nazire.
 
Ali s obzirom da je lestvica generalno toliko nisko spustena, ja sam zadovoljan da ipak postoji bar neki kontinuitet rada skoro na svim delovima i da projekat nije skroz zapusten

Potpuno razumem šta pišeš i u pravu si u neku ruku, ali... NIKAKO ne smemo biti zadovoljni i prihvatati kao dovoljne ovako niske standarde otaljavanja posla, sve paralelno sa besomučnom propagandnom u javnom prostoru. Može bolje i MORA bolje. Ako pristanemo na loše kao dovoljno, sigurno neće biti to bolje.

Nije ovo pametovanje, kako možda zvuči, radi se ZAISTA o suštini kako stvari funkcionišu.
 
Ma sigurno može brže a da se ne gubi na kvalitetu. Primer je Preljina Pakovraće. Ne kažem ja da nije napredak ali nije u onoj meri u kojoj bih treba da bude. Čiji je interes da se ovako odugovlači ne ulazim u to ali treba biti realan da mi to plaćamo sve. Užasne su gužve na kružnom putu puno kamiona kreće i letnja sezona tek će da bude pakao. Onaj ko putuje svaki dan od Resnika do 1000 ruža izgubi 15 minuta na tih par kilometara.
 
Dobro dosao Lazare! Cesto ovde kritikujemo sporost radova, probijanje rokova je nazalost pravilo. Istina je da je nedostatak radnika jedan od vecih problema na skoro svim projektima, firme koje izvode radove cesto ljude prebacuju sa jednog na drugo gradiliste i tako se krpe. Zato ponekad imamo duge periode odugovlacenja i niskog nivoa aktivnosti, pa onda kada na nekom od tih gradilista "zagusti" odjednom se radi 24/7 i sa gomilom ljudi i masina. Tek tada vidimo koliko je to u stvari brzo moglo da se radi ispocetka, samo da je bilo angazovano dovoljno ljudi.

Kad je obilaznica u pitanju, ne bih se sasvim slozio da je napredak bas tako minimalan. Dovoljno je da odes na YT kanal Srdjana Prpe i najbolje je da pustis uporedo snimke identicnih mesta snimljenih dronom pre mesec, dva, tri... I na svakoj lokaciji duz obilaznice (petlja BB, tunel, 1000 ruza, Resnik, Strazevica...) ces videti da postoji primetan progres u razmacima od svega 3-4 nedelje. Naravno, uveliko je jasno da taj progres nece biti dovoljan da se sve zavrsi u predvidjenim rokovima, sad vec pocinje da se pominje kraj 2023. kao realnija varijanta. Ali s obzirom da je lestvica generalno toliko nisko spustena, ja sam zadovoljan da ipak postoji bar neki kontinuitet rada skoro na svim delovima i da projekat nije skroz zapusten, kao sto se cesto desava. Da li ce na kraju sve biti gotovo za 6, 12 ili 18 meseci je sada vec sve manje bitno, vazno je da je zavrsetak ove visedecenijske agonije vec poceo da se nazire.
Ovde su najbitniji Azari koji su glavninu radnika i mehanizacije prebacili u Bosnu, Kineza ima jako malo sve se svelo na naše firme...
 
Asfaltira se nadvožnjak u Bubanj potoku
20220608_105242.jpg
 
Kada gledam ove radove na obilaznici prosto mi je pred ocima slika kako su prosle godine zestoko radili na obilaznici oko Cacka /Preljina -Pakovrace/.
Bukvalno se nemoze uporediti koliko je samo bilo radnika i masina na trasi. Samo kada se setim kako su bili radovi na tunelu u Trbušanima. Prosto se videlo da ce zavrsiti obilaznicu do Nove godine. Ovo sto sada gledam bice po meni bas kao sto je onaj inzinjer rekao april sledece godine. Vidi se da nema masina , da nema ljudi. Gledali smo na onom delu obilaznice oko Cacka da su bile podeljene dve ekipe za asfaltiranje koje su imale po 5 km. Ovde gledam od petlje Bubanj potok do tunela Beli potok nista prazno, nema masina , nema ljudi.
 
Poslednja izmena:
Trenutno deluje da bi sve na obilaznici, cak i sa ovim manjim brojem radnika i masina, moglo da se zavrsi do Nove godine, osim naravno tunela, kao i avalske petlje na kojoj su radovi poceli mnogo kasnije od svih ostalih delova, verovatno zbog resavanja imovinskih odnosa i rusenja objekata na trasi. Vreme koje je bilo potrebno da se nakon probijanja druga cev Strazevice osposobi i pusti u rad ide u prilog informaciji od @Lucanus da ce tunel Beli potok tesko proraditi pre kraja 2023.
 
 
Да има логике обилазница би била апсолутни приоритет. Саобраћај на њој је ранга неколико пута већи од било ког АПа који се гради. Очигледно свуда се касни сем два моста на Сави. А они су направљени очигледно без усклађивања трасе ка њима, па сад стоје као споменици. Наравно ту је и реконструкција Остружничког моста која ће развући ко зна до када! Чињеница је да се доста гради, као и то да нема ни приближно довољно радника и машина и да на многим деоницама нису решени имовинско - правни односи! Да неколико људи не снима дроновима не би ни знали шта се дешава!
 
Trenutno deluje da bi sve na obilaznici, cak i sa ovim manjim brojem radnika i masina, moglo da se zavrsi do Nove godine, osim naravno tunela, kao i avalske petlje na kojoj su radovi poceli mnogo kasnije od svih ostalih delova, verovatno zbog resavanja imovinskih odnosa i rusenja objekata na trasi. Vreme koje je bilo potrebno da se nakon probijanja druga cev Strazevice osposobi i pusti u rad ide u prilog informaciji od @Lucanus da ce tunel Beli potok tesko proraditi pre kraja 2023.
Čudne su razlike u perspektivama, meni baš ne deluje. Pre par dana sam je prošao celu i baš sam pokušavao da razumem kako misle sve da završe do tada, pošto meni laički deluje da šansa za to uopšte ne postoji, a ne da je samo minimalna.
 
Да ли негде постоји решење кружног тока на укрштању аутопутева? Колики би требао да буде радијус и колико би трака било потребно по смеру? И наравно најважније, да ли је безбедно такво решење где се укрштају теретни (камиони) и путнички саобраћај (аутомобили)?
У прилогу сам уцртао радијус од цц 1км и рецимо да има 4-6 трака по смеру на кружном + бар 2-5км пре кружног тока због престројавања.
Ово питам првенствено због бољег протока (одржавање исте брзине без успоравања) и сналажења (проналажења правог искључења).
 

Prilozi

  • 03b - bubanj potok cela.jpg
    03b - bubanj potok cela.jpg
    590,3 KB · Pregleda: 357
Рекао је Вучић да ће све бити завршено до марта 2023. али исто тако је рекао и да ће нова аутобуска станица бити у функцији од марта ове године.
 
Да ли негде постоји решење кружног тока на укрштању аутопутева? Колики би требао да буде радијус и колико би трака било потребно по смеру? И наравно најважније, да ли је безбедно такво решење где се укрштају теретни (камиони) и путнички саобраћај (аутомобили)?
У прилогу сам уцртао радијус од цц 1км и рецимо да има 4-6 трака по смеру на кружном + бар 2-5км пре кружног тока због престројавања.
Ово питам првенствено због бољег протока (одржавање исте брзине без успоравања) и сналажења (проналажења правог искључења).
Kao jedan od najvećih boraca za uvođenje kružnih tokova, mogu da kažem: Ne, nikako. Autoput i kružni tok (makar i 5 kilometara u radijusu) idu zajedno kao Rambo Amadeus i hijaluronski filer.
 
Да ли негде постоји решење кружног тока на укрштању аутопутева? Колики би требао да буде радијус и колико би трака било потребно по смеру? И наравно најважније, да ли је безбедно такво решење где се укрштају теретни (камиони) и путнички саобраћај (аутомобили)?
У прилогу сам уцртао радијус од цц 1км и рецимо да има 4-6 трака по смеру на кружном + бар 2-5км пре кружног тока због престројавања.
Ово питам првенствено због бољег протока (одржавање исте брзине без успоравања) и сналажења (проналажења правог искључења).

Kružni tok je bezbedno rešenje za puteve niskog do srednjeg inteziteta saobraćaja pošto pri svakom ulasku u KT mora da se uspori. Upravo to "moranje" usporavanja, do tačke da mora da se stane je nepraktično za autoputeve tako da se to uglavnom ne radi. Čak je i kod petlji slično, najmanje bezbedna ali najjednostavnija petja je klasična detelina, pa onda idu po bezbednosti poludetelina, (dupla) truba pa sve do onih špageti petlji gde nema konfliktnih tačaka ali zauzimaju dosta mesta i skupe su.

Recimo ova bi bila najbezbednija (Čvor Lumen u Belgiji):

1654783491092.png
 
Да има логике обилазница би била апсолутни приоритет. Саобраћај на њој је ранга неколико пута већи од било ког АПа који се гради. Очигледно свуда се касни сем два моста на Сави. А они су направљени очигледно без усклађивања трасе ка њима, па сад стоје као споменици. Наравно ту је и реконструкција Остружничког моста која ће развући ко зна до када! Чињеница је да се доста гради, као и то да нема ни приближно довољно радника и машина и да на многим деоницама нису решени имовинско - правни односи! Да неколико људи не снима дроновима не би ни знали шта се дешава!
Saobraćajni prioritet definitivno...
Ali nažalost postoje i drugi...
 
Ja sam autoput sa kružnim tokom video u Egiptu konkretno na putu od Hurghade na račvanju za Safagu.
Kod njih je to sve, malo, drugačije nego kod nas ali jeste neki autoput i kružni je baš velikog radijusa.
 
Ja sam autoput sa kružnim tokom video u Egiptu konkretno na putu od Hurghade na račvanju za Safagu.
Kod njih je to sve, malo, drugačije nego kod nas ali jeste neki autoput i kružni je baš velikog radijusa.
Ima svačega po svetu, recimo na autoputevima u Ukrajini i Rusiji su neretka leva skretanja preko suprotne trake ali to su sve jeftina a nebezbedna rešenja kojima ne bi trebalo da težimo :)

Evo primera tog levog izlaza na drumu koji se u Ukrajini kategorizuje kao autoput:
 
Vrh