Пантограф
Professional
- Učlanjen(a)
- 23.04.2012.
- Poruke
- 21.342
- Pohvaljen
- 48.728
Тачно, али важи и обратно: у граду са закрченим уским улицама, метроу се не може прићи за иоле прихватљиво време. Како Београд није довољно велики град да, као Париз или Мадрид, направи довољно густу мрежу метроа да покрије цео град, јасно је да између осталог и ефикисан метро у Београду захтева постојање ефикасних саобраћајница које опслужују метро-станице.
Најбоље решење је што више аутомобила склонити на обилазнице, у тунеле - како би на површини остало места за јавни превоз, за бицикле итд. Уз то, како у овом тренутку не постоји ни најмања назнака да би потреба за коришћењем аутомобила могла да отпадне - урбанистичке тенденције (управо почиње реализација првог планског насеља са кућама на 50 км од Београда, на Космају + индустријско-логистички развој Пазова, Добановаца, Инђија...), а никако немојте потценити корону, она мења сва правила, па ће и потражњу у превозу, свакако на штету јавног - јасно је да хитно и приоритетно треба улагати у друмове. Зато сам и написао да и обилазницу градимо са бар по једном траком мање: пет година од отварања пуног профила, мост код Остружнице биће загушен у шпицевима. И то је, у потпуности, неизбежно.
Такође, неизоставно треба, као 1972, планирати СМТ и СТ као комплетан прстен, у бољем (скупљем) профилу (коликогод је могуће денивелисано). За УМП нема шта да се прича - чак и према напредњачком СмартПлану, то је пројекат чија би реализација дала највеће ефекте, рачунајући и прву линију метроа. А ти исти СмартПланери разматрају да ли да га уопште граде. Па, како то, питам се?
Најбоље решење је што више аутомобила склонити на обилазнице, у тунеле - како би на површини остало места за јавни превоз, за бицикле итд. Уз то, како у овом тренутку не постоји ни најмања назнака да би потреба за коришћењем аутомобила могла да отпадне - урбанистичке тенденције (управо почиње реализација првог планског насеља са кућама на 50 км од Београда, на Космају + индустријско-логистички развој Пазова, Добановаца, Инђија...), а никако немојте потценити корону, она мења сва правила, па ће и потражњу у превозу, свакако на штету јавног - јасно је да хитно и приоритетно треба улагати у друмове. Зато сам и написао да и обилазницу градимо са бар по једном траком мање: пет година од отварања пуног профила, мост код Остружнице биће загушен у шпицевима. И то је, у потпуности, неизбежно.
Такође, неизоставно треба, као 1972, планирати СМТ и СТ као комплетан прстен, у бољем (скупљем) профилу (коликогод је могуће денивелисано). За УМП нема шта да се прича - чак и према напредњачком СмартПлану, то је пројекат чија би реализација дала највеће ефекте, рачунајући и прву линију метроа. А ти исти СмартПланери разматрају да ли да га уопште граде. Па, како то, питам се?