Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Тачно, али важи и обратно: у граду са закрченим уским улицама, метроу се не може прићи за иоле прихватљиво време. Како Београд није довољно велики град да, као Париз или Мадрид, направи довољно густу мрежу метроа да покрије цео град, јасно је да између осталог и ефикисан метро у Београду захтева постојање ефикасних саобраћајница које опслужују метро-станице.

Најбоље решење је што више аутомобила склонити на обилазнице, у тунеле - како би на површини остало места за јавни превоз, за бицикле итд. Уз то, како у овом тренутку не постоји ни најмања назнака да би потреба за коришћењем аутомобила могла да отпадне - урбанистичке тенденције (управо почиње реализација првог планског насеља са кућама на 50 км од Београда, на Космају + индустријско-логистички развој Пазова, Добановаца, Инђија...), а никако немојте потценити корону, она мења сва правила, па ће и потражњу у превозу, свакако на штету јавног - јасно је да хитно и приоритетно треба улагати у друмове. Зато сам и написао да и обилазницу градимо са бар по једном траком мање: пет година од отварања пуног профила, мост код Остружнице биће загушен у шпицевима. И то је, у потпуности, неизбежно.

Такође, неизоставно треба, као 1972, планирати СМТ и СТ као комплетан прстен, у бољем (скупљем) профилу (коликогод је могуће денивелисано). За УМП нема шта да се прича - чак и према напредњачком СмартПлану, то је пројекат чија би реализација дала највеће ефекте, рачунајући и прву линију метроа. А ти исти СмартПланери разматрају да ли да га уопште граде. Па, како то, питам се?
 
Hvala Limit zaista na dobroj nameri, mada nemoj mi bude neprijatno, nisam ja nikakva veličina, svi smo ovde svojim idejama jednako. Neću upotrebljavati izraze "mora mora mora" ko da sam preuzeo jezik profesora, recimo Saobraćajnog fakulteta, nego ću reći meni je idealno ovo Pantino rešenje, ili bar taj smer razmišljanja budućeg razvoja.
 
Да, Пантограф је добро проценио...са тим да треба још додати цену метроа која је баснословна. Лично сматрам да је Бг-у метро неопходан, али по правцима где може генерисати огроман број путника, а не од ледине до ледине...апсолутно је неопходно напраити цели прстен око Бг-а. Део од Борче преко Панчева до Бубањ потока, када се томе дода и УМП и остали приорити то је још увек бар два пута јефтиније од једне линије метроа!
 
Једино коначно решење за саобраћајни проблем је полако али сигурно "микрорејонисати" илити преуредити цео град саобраћајно у стилу Новог Београда.

То ће се чак и десити, пошто чим настане неизбежни вечни колапс лепо ће цео град да се спакује и пресели другде са све економијом, те ће потребне експропријације бити смешно јефтине
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753460#p753460:25e1b4wj je napisao(la):
SRBO » Čet Jul 02, 2020 4:27 pm[/url]":25e1b4wj]Једино коначно решење за саобраћајни проблем је полако али сигурно "микрорејонисати" илити преуредити цео град саобраћајно у стилу Новог Београда.

То ће се чак и десити, пошто чим настане неизбежни вечни колапс лепо ће цео град да се спакује и пресели другде са све економијом, те ће потребне експропријације бити смешно јефтине
Пре или касније, тако ће вероватно бити
П.С.
Тешко да су Гаврило и Тадеј погрешили...
 
Izvinjavam se, prvi sam počeo sa tim sporom oko priključaka na obilaznicu, njenoj svrsi, kraku C i progutao Earth-ov mamac za UMP, SMT, metro...
 
Ovo je bio redosled : izgradnja obilaznice > pitanje rasterećenja njome Gazele i autoputa kroz grad (nedovoljno) > rasterećenje Gazele i autoputa kroz grad izgradnjom sektora C, UMP-a, ST-a (zadovoljavajiće). Spojeni su sudovi, jer Obilaznica je najširi prsten, ST je uži prsten i UMP je najuži prsten oko centra grada. Većina većih gradova ima i obilaznice/prstenove i metro, pa ni ovde jedno ne mora isključuje drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753178#p753178:pjglg7ue je napisao(la):
tribi » 01 Јул 2020 06:08 pm[/url]":pjglg7ue]Avalska petlja je ujedno i petlja za stanovnike Resnika... biće udaljena od sadašnjeg kružnog toga tačno 2,4 km što je mnogo povoljnije od svih ostalih Rakovičkih naselja.. veći problem je ako na petlji Bubanj potok ne bude isključenje ka Beogradu kada se ide iz pravca Resnika ka Bubanj potoku...
Наравно да ће на петљи "Бубањ поток" бити искључење за Београд. Неколико пута је постављан ортофото снимак са уцртаном петљом, ниси пазио на часу :wink: Сад немам у лаптопу тај ортофото снимак, али гледаћу да копирам снимак из кућног рачунара, па да га поново поставим. Имаш на теми, на неких 10-так страна иза, ортофото снимак.
 
Jednostavno grad nema ni jednu ozbiljnu kružnu magistralu unutar grada koje bi nudile alternativne saobraćajne pravce. Tu ulogu treba da preuzmu UMP i SMT. To je jednan od dosta strateških pravaca (pored izgradnje Metroa, železnice itd.) koje bi smanjile saobraćajni kolaps u gradu.

Otvori google maps bilo kog većeg grada u regiji slične veličine BGu - svako mesto ima alternativne kružne pravce bulevarima koji ciljaju u centar. Beograd to nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753664#p753664:36ntuvpo je napisao(la):
Steva » Fri Jul 03, 2020 8:30 am[/url]":36ntuvpo]Otvori google maps bilo kog većeg grada u regiji slične veličine BGu - svako mesto ima alternativne kružne pravce bulevarima koji ciljaju u centar. Beograd to nema.

I u Srbiji to ima većina gradova svih veličina
 
Ljudi, hajde da budemo realni...
Da, gradi se 40 godina obilaznica... ali treba biti pošten da to traje, IZMEĐU OSTALOG, i zbog eksternih okolnosti kojima smo bili izloženi.
Da toga nije bilo, davno bi obilaznica bila gotova.

Ne treba slepo pljuvati po sebi. Svi smo bili tu, gledali smo šta se dešavalo.
Moje mišljenje je da je čist heroizam dizanje mosta kod Ostružnice i završetak obilaznice, posle svih rušenja, smutnji, peripetija... i naravno naše smotanosti, ali ne vidim da je to bio primarni problem.
 
А поврх свега, ја написах да ми је проблем што обилазница нема једну траку више - ако је и Кадарова Мађарска обилазницу око Пеште планирала у 3+3 траке, а тамо је у то време аутомобил могао да се купи код једног јединог државног предузећа "Меркур", уз подужу листу чекања, не знам где је био мозак нашим планерима. То су објекти који треба да одговоре потребама и за 100 година. Могли смо, као и они, да користимо годинама комотан полупрофил 2+2 без зауставних и са разделном оградом, па да онда дограђујемо другу половину. Још бисмо тако, у некој крајњој рачуници, и економски повољније прошли. Значи, не пројектујемо довољно добро, тиме отежавамо и реализацију, то је суштина.
 
Друмска инфраструктура је катастрофално закржљала у целом граду, од строгог центра до Батајнице и Гроцке. Погледајмо нпр. Јужни тзв. булевар, погледајмо цео Београд источно од Булевара ослобођења, Београдске улице и Старине Новака. Фали нормалан наставак Рузвелтове кроз Врачар преко Каленић пијаце до Јужног булевара са проширеном Максима Горког, фали веза Јужног булевара и Батутове преко стадиона Обилића и Стевана Сремчевића, фали ширење Крушевачке и њена нормална веза са Јужним булеваром уместо кривудања Ђердапсом, фали ширење Господара Вучића од Максима Горког до Цветкове пијаце, фали нормално ширење булевара Краља Александра, фали веза Чингријине и Милана Ракића, фали ширење Мите Ружића до Милана Ракића. А фале ширења и по центру (Макензијева-Жичка-Војислава Илића, сужење Деспота Стефана) и по НБГ и Земуну.
 
Offtopic je obrisan i par postova editovano, vratimo se temi ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753399#p753399:fuzdcpad je napisao(la):
Earthmoving » Čet Jul 02, 2020 2:07 pm[/url]":fuzdcpad]Ne znam kome je metro prioritet, 3% građana koji koriste taj 1-2 pravca? Ili neko mašta da će pola grada šipči 2km do metro stanice, a onda 2km od metro stanice? Znači milijarda evra za tolko malo ljudi. A za tu istu milijardu bi se skoro mogla završiti sva 3 glavna drumska projekta u gradu (obilaznica do Pa, UMP, ST sa mostom prrko Ade Huje) i to bi koristilo 5x većem broju građana od 1-2 linije metroa. Plus metro, i šinski saobraćaj je invalid, nije mobilan i komforan ko drumski, nema logike da metro bude prioritet već obilaznica do Pa, UMP i ST. Sem iz ugla vlasti jer će prihoduju od karata, a od drumskog neče ništa, posebno kad im zamenim akcize za gorivo svojim solarnim panelima.
Kakva nebulozna razmisljana iz 60ih se jos uvijek sire ovdje po forumu i jos imaju veliku podrsku, pa to je za nepovjerovati.
Evo ti sve sto trebas da znas o "to bi koristilo 5x većem broju građana od 1-2 linije metroa":
ae425fa791c39eb8b8740c636b39a7b7.jpg


Svaka istinska metropola ima metro i to sa razlogom, ali ne, mi cemo jos UMP da izgradimo pa jos po koju 3x3 tracne saobracajnicu kroz grad itd.
 
Немојте тако ограничено, сви само терају воду на једну воденицу. УМП је потребан да би се могао лепо праволинијски доћи из једног дела краја у други а не цицити са 2000 семафора 3000 сокака 5000 скретања као мамлаз, још ће и превоз се побољшати јер ће имати где да иде а не да се тера кроз неке кањоне, циганмале и остале септичке јаме
 
Џаба метро ако неко после мора да путује још 20ак минута због лоше друмске инфраструктуре.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753772#p753772:ahzqd78v je napisao(la):
ValterUdarnik » 03 Jul 2020 03:24 pm[/url]":ahzqd78v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753399#p753399:ahzqd78v je napisao(la):
Earthmoving » Čet Jul 02, 2020 2:07 pm[/url]":ahzqd78v]Ne znam kome je metro prioritet, 3% građana koji koriste taj 1-2 pravca? Ili neko mašta da će pola grada šipči 2km do metro stanice, a onda 2km od metro stanice? Znači milijarda evra za tolko malo ljudi. A za tu istu milijardu bi se skoro mogla završiti sva 3 glavna drumska projekta u gradu (obilaznica do Pa, UMP, ST sa mostom prrko Ade Huje) i to bi koristilo 5x većem broju građana od 1-2 linije metroa. Plus metro, i šinski saobraćaj je invalid, nije mobilan i komforan ko drumski, nema logike da metro bude prioritet već obilaznica do Pa, UMP i ST. Sem iz ugla vlasti jer će prihoduju od karata, a od drumskog neče ništa, posebno kad im zamenim akcize za gorivo svojim solarnim panelima.
Kakva nebulozna razmisljana iz 60ih se jos uvijek sire ovdje po forumu i jos imaju veliku podrsku, pa to je za nepovjerovati.
Evo ti sve sto trebas da znas o "to bi koristilo 5x većem broju građana od 1-2 linije metroa":
ae425fa791c39eb8b8740c636b39a7b7.jpg


Svaka istinska metropola ima metro i to sa razlogom, ali ne, mi cemo jos UMP da izgradimo pa jos po koju 3x3 tracne saobracajnicu kroz grad itd.
Mnogo ti ja volim ovakve manipulacije. Moji drugari Aca i Peđa živeli sa roditeljima u garsonjeri, zauzimali mnogo manje prostora od onih koji su živeli, u istom sastavu, u dvoiposobnom stanu. A tek od onih što su živeli u Kaluđerici, u kući...

Evo ja imam dvoje dece, baš me pita žena pre neki dan da pređemo u garsonjeru. Uštedeli bismo na Infostanu. I na porezu.

Taj ko zauzima više, treba više i da plati. Novac služi da reguliše takve stvari.
 
Gornja slika je manipulacija. Jer jedan bus (metro, železnica...) može ode na samo jesnu destinaciju, a onih 50 bicikala/kola/elektroskutera mogu na 50 različitih lokacija. Ogromna prednost u mobilnosti. Da je Bog hteo takav svet, ne bi dao noge da svako ide u svom smeru.
 
Треба разликовати даљински превоз и превоз на микролокацији. Наравно, зависи које ћемо критеријуме узети за разликовање једног и другог. Онда се средства масовног превоза користе за даљински превоз, а индивидуална на микролокацији.
 
I ja da kažem svojih 2c...

Earth, ok delimično je manipulacija ali tih 50 ljudi izadje iz busa i prošeta 100-500 metara svako do svog odredišta, za ne? Ali ostatak kilometara do tada je velika ušteda u prometu.
 
Kompletna obilaznica je osnovno sto mora da se izgradi da bi poceli da mislimo o znacajnom smanjenju guzve u unutrasnjosti Beograda. To je po svakom i malo razumnom coveku, a sto se tice beogradske putne infrastrukture broj 1 na listi prioriteta tog tipa.

Istina, obilaznicom cemo resiti jedan deo problema, a drugi ce ostati. A najtezi ce biti samo ponasanje ljudi u saobracaju, kojim se saobracaj usporava. Svaki dan sam u saobracaju, kroz Beograd. I cesto sticem utisak da ljudi nemaju motiv da stignu tamo gde su posli, nego voze onako - da bi vozili. Kada vidim da se iza nekoga napravila kolona, a ispred njega desetinama metara nema nikoga...Ili neko stane, vozi sporo,...Sta treba? Da mu sviram da bi on cuo da se pomeri? Ne, nego smisljam nacin da ga obidjem i nastavim svojim putem. Kao sto gledam sto brze da zaobidjem svaku drugu saobracajnu prepreku da sto pre stignem do tacke do koje sam namerio.
 
Drastičan problem je postalo gledanje u telefon dok se stoji na semaforu.

Da se vratimo temi - obilaznice i prstenasti putevi. Evo kako se to projektuje i gradi:

bpanews_7ae1c7c9-6e39-426b-a062-d98c46f1656b_1.jpeg


Ovo je Dablin (ne, nisu bili bogati kada su krenuli da grade ovaj put, nego na nivou Grčke i Portugala). Štaviše, ovo je put pod naplatom. A naša obilaznica je besplatna - i uža. Sve što projektujemo je uže od ovoga, kao i npr. od puteva oko Soluna, koje skoro svi znamo. A Beograd veći grad, i od Dablina i od Soluna.

Niđe veze.
 
Mene pre godinu dve odvalio neki na semaforu, ja izadjem on kaze izvini brate gledo sam telefon. Ja ne mogu verujem da je covek tolko iskren, da nije smislio bar neki drugi izgovor, al sa druge strane podrzavam iskrenost, pa reko aj nema veze, idi nista nije bilo :) Slicno ko ovaj na autoputu kod Arene sto snima telefonom pa se skrsi https://www.youtube.com/watch?v=LlOIC2fE0M4
 
Vrh