Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Caribrate, brate ovo za Zvezdaru ga pretera. Živim nedaleko od raskrsnica Bulevara i Batutove, i tu je stalno kolona vozila, jako često i cisterni, kamiona koji idu opisanom rutom ka Pančevačkom mostu, ispada da to što gledam decenijama, što ne možeš normalno pređeš pešački od te kolone koja skreće dole ka D Tucovića (ima uslovno skretanje), da mi se pričinjava, a u stvari nema nikoga. (čak nastavkom Bulevarom ka samom centru grada, ka Vuku, je manji promet nego što skreće na tom skretanju, što je dokaz da idu na tranzit)
Ubeđen sam da bi promet na nastavku Obilaznice Bubanj Potok - Pančevo imao ogroman promet, verovatno kao i ostatak Obilaznice, veći od 90% deonica širom Srbije, i nekoliko puta veći od pomenutog mosta Smederevo-Kovin. Nadam se da ćemo doživeti to da vidimo, i da će ove moje procene biti u budućnost potvrđene.
 
Avalska petlja je ujedno i petlja za stanovnike Resnika... biće udaljena od sadašnjeg kružnog toga tačno 2,4 km što je mnogo povoljnije od svih ostalih Rakovičkih naselja.. veći problem je ako na petlji Bubanj potok ne bude isključenje ka Beogradu kada se ide iz pravca Resnika ka Bubanj potoku...
 
Опште је позната најава да је план да по завршетку текуће фазе обилазнице саобраћајница кроз град изгуби статус аутопута тј да постане градска улица. О томе је већ много пута говорено.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Pa, to je već sada defakto gradska ulica, dakle, ništa se suštinski neće promeniti, samo formalno.

U principu, mislim da nijednu saobraćajnicu ne gradimo u profilu u kojem treba: obilaznica oko Pešte je planirana 3+3, naša 2+2; most na praškom UMP-u je 4+4, još iz vremena ČSSR; SMT pravimo kao običnu ulicu sa 4 trake, nigde denivelacije, nigde tunela, iako teren pogoduje; autoput nam je preuzan...

Smešno.
 
To nisu podaci nego procena, ako mislimo na isto.

Mislim da je realno od 7-10%, što nije mnogo, ali može da znači razliku između velike gužve i totalnog čepa.

Za UMP se slažem potpuno, dok je deonica "C" obilaznice neki stoti prioritet. To nikom ne treba. Bolje da urade nešto bolje od Puplinovog mosta do Pančeva, jer je to najbolja varijanta ka Banatu svima osim ovima sa juga, koji već idu preko Kovina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753132#p753132:5nbb794r je napisao(la):
Earthmoving » Wed Jul 01, 2020 2:36 pm[/url]":5nbb794r]Caribrate, brate ovo za Zvezdaru ga pretera. Živim nedaleko od raskrsnica Bulevara i Batutove, i tu je stalno kolona vozila, jako često i cisterni, kamiona koji idu opisanom rutom ka Pančevačkom mostu, ispada da to što gledam decenijama, što ne možeš normalno pređeš pešački od te kolone koja skreće dole ka D Tucovića (ima uslovno skretanje), da mi se pričinjava, a u stvari nema nikoga. (čak nastavkom Bulevarom ka samom centru grada, ka Vuku, je manji promet nego što skreće na tom skretanju, što je dokaz da idu na tranzit)
Ubeđen sam da bi promet na nastavku Obilaznice Bubanj Potok - Pančevo imao ogroman promet, verovatno kao i ostatak Obilaznice, veći od 90% deonica širom Srbije, i nekoliko puta veći od pomenutog mosta Smederevo-Kovin. Nadam se da ćemo doživeti to da vidimo, i da će ove moje procene biti u budućnost potvrđene.

I svi što tamo Zvezdarom jezde piče sa niškim, kruševačkim, leleleskovačkim, hungarovranjskim, grčkim, turskim i bugarskim tablicama? Ok, onda izvini, mea culpa...
Al ajd da ostavimo mogućnost da sam ja pglu, pa da konsultujemo profesionalce, npr. viamichelin:

https://www.viamichelin.com/web/Rou...&departureDate=&arrivalDate=&fuelConsumption=

ili ko nema u vugla ima u gugla:

https://www.google.com/maps/dir/Niš...0aa17676a!2m2!1d20.6475673!2d44.874!3e0?hl=sr

@Pantograf
To 3% je meni premalo, plus nije bilo Mosta na Adi, plus što je verovatno računat samo međunarodni tranzit, ali ne i oni koji iz Niša idu za Suboticu i na kraju krajeva ovo brojanje saobraćaja Puteva Srbije mi ne uliva ni najmanje poverenja ni danas, a kamoli u vreme mr Ilića. I to da prosto prebroje, a kamoli neku selekciju da urade.
Ono što se slažem je da obilaznica neće rešiti Gazelu, već je samo malo rasteretiti i da će se ona rešiti završetkom SMT, UMP u punom obimu, kao i istinskim metroom sa dobro izabranim linijama.
 
Earthmoving":3olg1cp9 je napisao(la):
Reko sam da si pametan, al prosto to vidim svaki dan svojim očima :)
Nišlije masovno na Zvezdari??? Ok...

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Stvarno nisam nigde pomenuo Nišlije ni druge gradove, pogledaj moje prošle postove, nesporazum. Samo kažem da Tranzit ide masovno tom trasom, i da zbog tog transporta ce izgradnjom Buvanj Potok - Pančevo, taj deo grada (i drugi pomenuti) značajno biti rasterećen.
 
Pa nisam ni ja rekao da ne idu svi ostali, veruj mi da znam kakva je gužva tamo i kakvo je to zlo za taj deo grada, samo sam napisao i molim te pročitaj malo bolje da iz pravca juga sektor C ne znači ništa posebno, a za sve ostale pravce da. Sa severa je isto pitanje, ali su tu uprskali SMT sa ograničenjem 50, pa ipak dosta koriste i tu opciju. Sa zapada (A3 i savska magistrala) i jugozapada(A2) svakako bi sektor C imao prednost za pravac ka Južnom Banatu.
 
Meni dodje da crknem kad vidim da neko promovise izgradnju takozvanog UMP. To je najveca glupost nad svim glupostima. Autoputevi se vise ne zidaju kroz gradove, i tacka. Gradovi su za komsiluke a ne za autoputeve. Po zapadnim zemaljama su bile pobune protiv autoputeva koji idu kroz gradove. Prosto receno, ljudi su sprecili tu sudludnost. To je odbaceno kao neki vrlo pogresan potez iz istorije covecanstva. Ali neke neznalice zele da provisu taj kretenizam kod nas.


Sto se tice obilaznice, meni uopste ne znaima gde ce biti koja rampa za ulaz ili izlaz, ili koliko ce rampi biti. Najvaznije je da se izgradi obilaznica da bi se smanjila kolicina izduvnih gasova koji skode zdravlju zitelja grada. Ajde da ne naprave ni jednu rampu, pa to je uredu za mene, zato sto je rampa nesto sto moze da se kasnije dogradi. U koliko je to nesto potrebno onda ce gradjani da traze i politicke stanke ce da se zalazu za to, i bice izgradjeno kad tad.


Sto se tice nekog ranije komentara o stranicma - pa stranci naravno da imaju vise prava od gradjana u Srbiji. To je tako duze vremena. Dodje stranac, drzava i banke aminuju, stranac ima vise prava nego gradjanin kad je u pitanju dizanje novca itd poput subvencionisanja nego domaci gradjana. Neka majka od prijatelja je otisla u Srbiju pre neki broj godina, i jedini razlog sto je mogla da uzme neki novac iz neke banke je upravo zato sto je imala dokumente iz inostranstva. Dakle stranci imaju specijalne privilegije.
 
kad mi dan pocne ovakvim postom dodje mi nekako bas tuzno. koja je to muka u coveku da ne razume da ump nije autoput, da je obilaznica bez pristupnih rampi neupotrebljiva, da puteve i rampe projektuju saobracajni strucnjaci a ne politicke partije na zahtev botova, da novac na racunu mora da ima pravno poreklo...
 
Ih, zašto bismo se primali na svaku trolčinu... Dotični je započeo staž na forumu tako što je postavio neko pitanje, a nakon par sati izvređao sve forumaše, jer nije dobio odgovor.
 
Некоме очигледно одговара неразвијени Вождовац са унутарградским транзитом кроз сокаке. УМП је предуслов за здрав развој стамбених квартова
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753298#p753298:3u6ekllo je napisao(la):
razgradjevinar » Čet Jul 02, 2020 4:02 am[/url]":3u6ekllo]kad mi dan pocne ovakvim postom dodje mi nekako bas tuzno. koja je to muka u coveku da ne razume da ump nije autoput, da je obilaznica bez pristupnih rampi neupotrebljiva, da puteve i rampe projektuju saobracajni strucnjaci a ne politicke partije na zahtev botova, da novac na racunu mora da ima pravno poreklo...

Da malo pojasnim.

Vidi slike ovde. http://beobuild.rs/dugoro%C4%8Dni-plano ... p2770.html Jel to izgleda kao autoput ili ne? Tvrdis da nije? Nije g***o nego se pas posro. To izgleda kao autoput. Efekat je isti, da ide kroz komsiluke.
Trebas da odbacis to zastarelo misljenje da je svaka izgradnja dobra zato sto je izgradnja. Pocni ovde: https://en.wikipedia.org/wiki/Highway_revolt , mozda preko mnogo primera mozete da vidite da imaju problemi kad ogromne automobilske ceste se zidaju kroz gradove. Eto, jel ti lepse da sam to napisao umesto "autoput"?

Onda predlazem da se uputis u termin "induced traffic", ili sto neki kazu "induced demand". Vise zidas puteve, vise ce ljudi da koriste, i samo ce biti gore. To sam suvise skratio, ali sustina je da izgradnja autoputeva je u mnogim slucajima sledilo da stanje bude GORE. Pogotovo u gradovima gde nije na pravilni nacin ulagano u gradski prevoz.
Evo, jer verovatno necete ni da mrdnete prstom kad je u pitanje ovo.
https://www.wired.com/2014/06/wuwt-traf ... ed-demand/
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ced-demand
https://usa.streetsblog.org/2017/06/21/ ... noring-it/
https://www.sierraclub.org/sites/www.si ... firmed.pdf
Dakle to je to.


Ko je rekao da ne zelim da ima rampi na obilaznici? Presvega obilaznica vec ima rampe. Ja sam pisao o tome da je meni vaznije da se to izgradi. Rampe ili ne, to je drugi red prioriteta. Prvi prioritet je da se izgradi, jer SVRHA obilaznice je da se rastereti koliko bilo promet kroz grad radi smanjenje guzve (sto znaci smanjenje izduvnih gasova, sto je jako bitno).
Naravno da ce biti raznih ulazala i izlaza sa obilaznice. Ali meni to uopste nije vazno u ovome momentu. Eto recimo na autoputu ka bugarskoj granici sada zidaju novu rampu jer su mestani nekih sela to trazili. Dakle ako ima potrebe i smisla, bice izgradjeno. To nije sporno. Ono sto je najbitnije je da se sto pre zavrsi obilaznica. Ako se ja pitam, mozda bi bilo najbolje da i ne zidaju rampe prvo, nego da samo puste da to ide u promet, a posle da se dograde rampe nakon otvaranja. Sto pre se krene sa preusmeravanjem tog prometa, sto bolje. A sta jos, to ce biti trn u oku onim genijalcima koji trube kako "nece se nikad izgraditi obilaznica".


I kao zadnje, nije u pitanju pravno poreklo. U pitanju je neka suma novca koja je osoba nasledila. Kroz pakao je osoba prosla da uspe da uzme novac koji njima pripada. I da nisu imali te dokumente iz inostranstva imali bi mnogo vece probleme.
Ovo za specijalne priviligije za strance nije nista novo. Na razne nacine drzava drzi njih na prva mesta. Neko mi je cak rekao da ako se stavi novac na recimo rajhazen banku u beogradu, da ne moze da se podigne taj isti novac recimo u nemackoj. Itd ima raznih stvari oko kojih mozemo da pricamo tri dana.



A to da ste tuzni, sta vam ja mogu. Mnogi su tuzni sa obzirom na razna stanja u zemlji. Neki su cak tuzni kad se ova obilaznica gradi cak, jer to ukazuje kako je im lose ophodjenje (da tvrde da se nikad nece izgraditi). Ako zelite da budete malo radosniji, posmatraj te ovako - da se nesto barem gradi i da ce biti nekakav boljitak od toga. Eto, ima novi most kod Ostruznice, mozda ce vas to obradovati. A za cinjenice koje nisu lepe, pa sta tu mozemo. Rezim voli da iznapada i da populjuje sve kritike - i trenutni i prosli. Ne moj te biti kao oni. Jedna od najvaznijih stvari za grad je metro, a vidimo kakav su corsokak isplanirali za to. Za to trebamo svi da budemo tuzni. Ali ako vam je lepse da kmecite, slobodno, mada mislim da drugima to ne prija da gledaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753309#p753309:1ki6fwth je napisao(la):
Дошљак » Čet Jul 02, 2020 4:40 am[/url]":1ki6fwth]Некоме очигледно одговара неразвијени Вождовац са унутарградским транзитом кроз сокаке. УМП је предуслов за здрав развој стамбених квартова

Ne znam ako ste ikad ziveli u americi gde je gradski prevoz bio na zadnjem mestu, i gde su radili na tome da zidaju samo autoputeve. Pa zbog toga su Americki gradovi medju najgorima na svetu medju slicnim zemaljama, da kazemo na zapadu. Zacepljeni vozilima itd.

Za razliku, bolji pristup je da se razvija gradski prevoz pogotovo metro.

Ova tema je o van gradskom autoputu - to je sta je obilaznica.


Sta jos, te urbane autoputeve se cak vise i vise razgradjuje. Uklanjaju ih, jer je taj metod gradskog razvoja pokazan kao los, kao nesto sto se pokazalo kao nedovoljno dobro, kao slabo.

Evevi, https://www.lincolninst.edu/publication ... ing-cities , ima jos mnogo takvih stvari.

Ovo su cinjenice. Razmotrite ih pre nego sto budete "uvrejdeni" na ono sto praksa pokazuje kao naj efektivnije. Znam da su stvari u srbiji zastarele vise decenija, pogotovo kad je u pitanju univerzitetsko obrazovanje (vidimo po niskom rangu unvierziteta, i ovih privatnih kvazi univerziteta koji nisu priznati skoro nigde u svetu). Bitno je da se ima novije i pametnije razmisljanje i pristup.



I dodatak... spominjete zdrav razvoj. Kako to definisete? Ajde da uzmemo neke gradove - https://mobilityexchange.mercer.com/Ins ... g-rankings ... to je valja dobar nacin da se definise zdrav razvoj, najbolji gradovi u svetu za zivot. Vidimo neke kljucne stvari tamo. Recimo svi ti gradovi imaju izvredne sistem gradskog prevoza, tako da su razni mesto po gradovima povezani. To fali u Beogradu. I ako neko zeli da bude tuzan, nek samo vidi plan da se zida metro od njive do njive umesto tamo gde najvise ljudi bi ga koristilo. Zelite zdrav razvoj - pa sto onda samo se ulaze u puteve, zar nije vreme da se posveti malo novca u nesto drugo poput metroa? Zasto se to zanemaruje? A da lakse je, jer je cena izgradnja metroa nesto skuplje.
 
Све ће то што си написао лепо да падне у воду као последица коронавируса. Сад сви поново хоће да се возе колима, јбг, неће да им дишу у врат. Аутопутеви ће се зидати не кроз град - јер нема места - него испод града, као у Прагу.

Ево, Београду би била од помоћи једна Централна магистрала: Смедеревски пут - тунел испод Булевара краља Александра, Теразија и Бранкове - Бранков мост - Општина НБ - тунел испод Париске комуне, све до Т6. Може и на концесију, уз наплату путарине. Кинези нек наплаћују 99 година.

(Теорија о томе да ће се саобраћај вечито поваћавати услед доградње путева је чисто религијског карактера и, већ по основној логици, може да важи само у градовима са сталним демографским растом; градови у САД са стагнантном поулацијом, уколико имају развијену мрежу путева, немају посебно изражен проблем гужви и по том критеријуму су најбољи на свету - мисли ли ико да ће Београд довека да расте?)
 
Marko, što da crkneš kad su tvoji istomišljenici na vlasti koji ne grade UMP, valjda treba si srećan :) Za razliku od pola jadnog izmrcvarenog grada koji decenijama svaki radni dan gubi sate dnevno cekajuću u gužvi da prođu autoputem kroz grad i Gazelu.
I da dodam, UMP nije samo saobraćajnica, to je i dešabanizacija grada, proširenje, rušenje udzerica, širi trotoari šetališta parkirališta...
 
Eh, u moje vreme kad sam ja pocinjao na ovom forumu cika Vlasta mi je zalepio cusku iza usiju pa sam se na vreme naucio da postujem starije i da pazim na casu. A sada... Drugacija vremena dosla... :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753334#p753334:t7pu79al je napisao(la):
Earthmoving » Čet Jul 02, 2020 11:41 am[/url]":t7pu79al]Marko, što da crkneš kad su tvoji istomišljenici na vlasti koji ne grade UMP, valjda treba si srećan :) Za razliku od pola jadnog izmrcvarenog grada koji decenijama svaki radni dan gubi sate dnevno cekajuću u gužvi da prođu autoputem kroz grad i Gazelu.
I da dodam, UMP nije samo saobraćajnica, to je i dešabanizacija grada, proširenje, rušenje udzerica, širi trotoari šetališta parkirališta...
Gradnju UMP treba zabraniti dok se ne izgradi barem 1 linija metroa sa 8 stanica
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753183#p753183:1l04wc9k je napisao(la):
Пантограф » 01 Јул 2020, 18:28[/url]":1l04wc9k]Pa, to je već sada defakto gradska ulica, dakle, ništa se suštinski neće promeniti, samo formalno.

Далеко од тога. Сасвим су друга правила саобраћаја. У градској улици све су траке равноправне, не постоји претицајна нити зауставна трака, могу се уводити семафори, дозвољен је пешачки и бициклистички саобраћај, могуће увођење шинског. Потпуно друга прича.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753312#p753312:3qvzc1vv je napisao(la):
Markoticevic » Thu Jul 02, 2020 9:43 am[/url]":3qvzc1vv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753298#p753298:3qvzc1vv je napisao(la):
razgradjevinar » Čet Jul 02, 2020 4:02 am[/url]":3qvzc1vv]kad mi dan pocne ovakvim postom dodje mi nekako bas tuzno. koja je to muka u coveku da ne razume da ump nije autoput, da je obilaznica bez pristupnih rampi neupotrebljiva, da puteve i rampe projektuju saobracajni strucnjaci a ne politicke partije na zahtev botova, da novac na racunu mora da ima pravno poreklo...

Da malo pojasnim.

Vidi slike ovde. http://beobuild.rs/dugoro%C4%8Dni-plano ... p2770.html Jel to izgleda kao autoput ili ne? Tvrdis da nije? Nije g*** nego se pas posro. To izgleda kao autoput. Efekat je isti, da ide kroz komsiluke.
Trebas da odbacis to zastarelo misljenje da je svaka izgradnja dobra zato sto je izgradnja. Pocni ovde: https://en.wikipedia.org/wiki/Highway_revolt , mozda preko mnogo primera mozete da vidite da imaju problemi kad ogromne automobilske ceste se zidaju kroz gradove. Eto, jel ti lepse da sam to napisao umesto "autoput"?

Onda predlazem da se uputis u termin "induced traffic", ili sto neki kazu "induced demand". Vise zidas puteve, vise ce ljudi da koriste, i samo ce biti gore. To sam suvise skratio, ali sustina je da izgradnja autoputeva je u mnogim slucajima sledilo da stanje bude GORE. Pogotovo u gradovima gde nije na pravilni nacin ulagano u gradski prevoz.
Evo, jer verovatno necete ni da mrdnete prstom kad je u pitanje ovo.
https://www.wired.com/2014/06/wuwt-traf ... ed-demand/
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ced-demand
https://usa.streetsblog.org/2017/06/21/ ... noring-it/
https://www.sierraclub.org/sites/www.si ... firmed.pdf
Dakle to je to.


Ko je rekao da ne zelim da ima rampi na obilaznici? Presvega obilaznica vec ima rampe. Ja sam pisao o tome da je meni vaznije da se to izgradi. Rampe ili ne, to je drugi red prioriteta. Prvi prioritet je da se izgradi, jer SVRHA obilaznice je da se rastereti koliko bilo promet kroz grad radi smanjenje guzve (sto znaci smanjenje izduvnih gasova, sto je jako bitno).
Naravno da ce biti raznih ulazala i izlaza sa obilaznice. Ali meni to uopste nije vazno u ovome momentu. Eto recimo na autoputu ka bugarskoj granici sada zidaju novu rampu jer su mestani nekih sela to trazili. Dakle ako ima potrebe i smisla, bice izgradjeno. To nije sporno. Ono sto je najbitnije je da se sto pre zavrsi obilaznica. Ako se ja pitam, mozda bi bilo najbolje da i ne zidaju rampe prvo, nego da samo puste da to ide u promet, a posle da se dograde rampe nakon otvaranja. Sto pre se krene sa preusmeravanjem tog prometa, sto bolje. A sta jos, to ce biti trn u oku onim genijalcima koji trube kako "nece se nikad izgraditi obilaznica".


I kao zadnje, nije u pitanju pravno poreklo. U pitanju je neka suma novca koja je osoba nasledila. Kroz pakao je osoba prosla da uspe da uzme novac koji njima pripada. I da nisu imali te dokumente iz inostranstva imali bi mnogo vece probleme.
Ovo za specijalne priviligije za strance nije nista novo. Na razne nacine drzava drzi njih na prva mesta. Neko mi je cak rekao da ako se stavi novac na recimo rajhazen banku u beogradu, da ne moze da se podigne taj isti novac recimo u nemackoj. Itd ima raznih stvari oko kojih mozemo da pricamo tri dana.



A to da ste tuzni, sta vam ja mogu. Mnogi su tuzni sa obzirom na razna stanja u zemlji. Neki su cak tuzni kad se ova obilaznica gradi cak, jer to ukazuje kako je im lose ophodjenje (da tvrde da se nikad nece izgraditi). Ako zelite da budete malo radosniji, posmatraj te ovako - da se nesto barem gradi i da ce biti nekakav boljitak od toga. Eto, ima novi most kod Ostruznice, mozda ce vas to obradovati. A za cinjenice koje nisu lepe, pa sta tu mozemo. Rezim voli da iznapada i da populjuje sve kritike - i trenutni i prosli. Ne moj te biti kao oni. Jedna od najvaznijih stvari za grad je metro, a vidimo kakav su corsokak isplanirali za to. Za to trebamo svi da budemo tuzni. Ali ako vam je lepse da kmecite, slobodno, mada mislim da drugima to ne prija da gledaju.

Mislim da je vrlo nereprezentativno i manipulativno za dokazivanje toga da je UMP autoput uzeti onu deonicu gde se UMP ukršta sa autoputem (Dušanovac), pa onda nakon toga sa jednim od najvećih odliva sa autoputa u gradu koji se nalazi iza druge po značaju petlje na autoputu u gradu (Autokomanda), i na kraju ulazi u tunel (čiji prilazi često zahtevaju denivelaciju nekog tipa). Ne izgleda UMP na toj deonici kao autoput zato što on jeste autoput, već izgleda kao autoput jer se ukršta sa autoputem. UMP neće tako izgledati na ostalim deonicama ako bude sagrađen. Reći da "ide kroz komšiluke" za deonicu oko autokomande i onog urbanističkog haosa na Dušanovcu samo pokazuje nedostatak poznavanja stanja na terenu.

Ljudi na ovom forumu su itekako upoznati sa konceptima indukovane potražnje za saobraćajnim kapacitetima u skladu sa njihovim proširivanjem. Međutim situacija u Beogradu se razlikuje od mnogih američkih gradova u kojima je to problem. Beograd već decenijama ima autoput koji prolazi kroz sredinu grada, pa to ne znači da nam je ceo urbanizam i gradski saobraćaj isti kao u SAD. Razvoj gradskog saobraćaja i sistema masovnog transporta nije u sukobu sa izgradnjom osnovne drumske infrastrukture. Beograd ako ikada završi UMP i SMT u bilo kom obliku, to će verovatno biti vrhunac razvoja drumskih saobraćajnica za unutargradski tranzit, barem za neku doglednu budućnost. Nakon toga ne znamo šta će biti i u kom smeru će se razvijati tehnologije i gradovi, ali u ovoj generaciji će to najverovatnije biti maksimum.

Gradnja isključenja na autoputevima nije razlog za sporiju gradnju u našem slučaju. Primer ima logike (da treba što pre biti gotovo), ali je irelevantan ovde i nema puno smisla iz građevinske perspektive.
Dograđivanje dodatnih rampi u odnosu na one planirane je skoro nemoguće na ovakvim deonicama koje prolaze kroz gušće naseljene brdske krajeve. Ovde imamo razne tunele, vijadukte i druge objekte, tako da je pozicioniranje isključenja izuzetno bitno od samog početka i sve se radi u skladu sa time. Lako je dograditi nekoliko rampi na već postojeći nadvožnjak na mestima gde to reljef dozvoljava. To je situacija koju mi imamo sa dogradnjom isključenja u Jakovu (koje je improvizovano kasnije nakon pomeranja naplatne rampe po uzoru na staro isključenje u Batajnici, i bilo bi mnogo bolje odrađeno da je planirano od samog početka), sa dogradnjom isključenja u Novoj Pazovi, pa i tamo u Bugarskoj. Na gradskoj obilaznici na ovakvom terenu je to vrlo teško.

Ostalo neću komentarisati, samo ću reći da metro jeste prioritet, ali da i UMP i SMT moraju biti sagrađeni. Čak SMT je prioritetniji od UMP-a jer bi rešio dosta problema. Na primer deonica koja spaja autoput sa Mirijevom, Višnjičkim bulevarom i mostom preko Ade Huje bi napravila veliki pomak, itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753378#p753378:3dikodn0 je napisao(la):
Astrotrain » 02 Jul 2020 12:12 pm[/url]":3dikodn0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753183#p753183:3dikodn0 je napisao(la):
Пантограф » 01 Јул 2020, 18:28[/url]":3dikodn0]Pa, to je već sada defakto gradska ulica, dakle, ništa se suštinski neće promeniti, samo formalno.

Далеко од тога. Сасвим су друга правила саобраћаја. У градској улици све су траке равноправне, не постоји претицајна нити зауставна трака, могу се уводити семафори, дозвољен је пешачки и бициклистички саобраћај, могуће увођење шинског. Потпуно друга прича.

Какви црни семафори, какви бакрачи? Ко је то икад помињао? Неће ни помињати. Који црни бицикли на Газели. Оћемо и тротинете? Маните се бесмислица - знам да је доба које томе погодује, душу дало, глобално се раширио неки вирус, али то никуд не води.

И сад се, наравно, ту највећим делом дана обе траке користе равноправно за вожњу, што је неизбежно због преоптерећења.
Ништа се ту неће мењати.
 
Ne znam kome je metro prioritet, 3% građana koji koriste taj 1-2 pravca? Ili neko mašta da će pola grada šipči 2km do metro stanice, a onda 2km od metro stanice? Znači milijarda evra za tolko malo ljudi. A za tu istu milijardu bi se skoro mogla završiti sva 3 glavna drumska projekta u gradu (obilaznica do Pa, UMP, ST sa mostom prrko Ade Huje) i to bi koristilo 5x većem broju građana od 1-2 linije metroa. Plus metro, i šinski saobraćaj je invalid, nije mobilan i komforan ko drumski, nema logike da metro bude prioritet već obilaznica do Pa, UMP i ST. Sem iz ugla vlasti jer će prihoduju od karata, a od drumskog neče ništa, posebno kad im zamenim akcize za gorivo svojim solarnim panelima.
 
Uz svo dužno poštovanje prema jednoj veličini ovog foruma kao što je Earthmoving, ali drumski saobraćaj nikada neće moći ni približiti se efikasnosti i transportnim kapacitetima masovnih šinskih sistema. Slažem se da trenutni metro plan ima MNOGO mana, ali trebamo se vezivati za metro kao koncept za osnovu javnog prevoza, a ne samo za jedan trenutni projekat.

Jednostavno u jednom trenutku čak i kada se izgradi obilaznica, i UMP i SMT, opet ćemo doći u tačku zasićenja drumskih kapaciteta. I to neće biti katastrofa kao u američkim gradovima sa kontinualnim demografskim rastom kao što je Pantograf objasnio, već će se stabilizovati u jednom trenutku vremena, ali neće biti baš bajno. Svejedno, jedino što će tada moći da spasi situaciju je metro. I to ne 2 linije samo, već ceo povezan sistem više linija integrisan sa prigradskom i međugradskom železnicom.

Svaki čovek u javnom prevozu je jedan čovek manje u automobilu. To treba da se ponavlja svaki dan sve dok i ptice na grani to ne budu ponavljale. Ako želite da imate komfor u vašem privatnom automobilu, koristi vam da što manje drugih ljudi koristi privatni automobil i da koristi javni prevoz. Imajući to u vidu, naravno da treba pozavršavati sve drumske projekte. I dok god ne dođu šinski, iskoristiti njih za neke vrste BRT sistema gde god je to moguće. Samo tu je problem što drumske saobraćajnice se grade da idu kružno, a ljudima i gradskom prevozu je potrebno da idu što direktnije, ali i uprkos tome, mogu se koristiti za javni prevoz na nekim deonicama.

Ovde kao da se zaboravlja da većina građana koristi javni prevoz ili pešačenje kao glavno sredstvo kretanja u gradu a da su korisnici privatnih automobila u manjini. Citiraću podatke iz 2017. gde je raspodela bila ~48% gradski prevoz, ~26% privatni automobil, 24% pešačenje. Ne možemo sukobljavati ta dva elementa, već se mora sve uklopiti u sinergičan sistem. Metro se ne gradi zbog prihoda od karata, to je smešno. Gradi se zbog indirektnih ekonomskih benefita koje nudi takav sistem koji je nezamenjiv za razvoj jednog grada.

Apsurdno mi je da je ovo uopšte stvar diskusije.
 
Vrh