Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Наравно да Мрка није незамењив. Ти људи су незамењиви све док људи - раја мисли тј мири се са мишљу да су они незамењиви.
Па тај Мрка није био ништа у РС од 2000-2008. Није мало осам година?

Свака констатација како ће елита ионако све урадити како хоће, како је све већ зацртано и како им не можемо ништа, одговара само њима. Врло су сви замењиви.
 
Batajnica 09.09.

Da li ovo znaci da se uskoro moze ocekivati rusenje starog nadvoznjaka , pokazace vreme ,

p9090132.jpg


p9090133.jpg


p9090134.jpg


p9090135.jpg


p9090136.jpg


p9090137.jpg


p9090138.jpg


p9090139.jpg


p9090140.jpg


p9090141.jpg


p9090142.jpg


p9090143.jpg


p9090144.jpg


p9090145.jpg


p9090146.jpg
 
Danas popodne sam video da se polako navlači mehanizacija kod nadvožnjaka. Ne znam kada je planirano rušenje starog nadovžnjaka ali nadam se uskoro. Pošto su srušili onu kuću verovatno će da naprave dole izlaz ka onoj staroj rapi ka NS a dole da postave privremen semafor na drumu. Možda neće odmah ali bar posle rušenja starog nadvožnjaka itekako je izvodljivo a po završetku bi mogla ta rampa i da ostane. Ne samo da bi tuda mogli oni koji bi išli preko starog nadožnjaka nego bi kao nekad sa bat. puta moglo desno na autoput umesto kroz Batajnicu. Ukoliko to ne urade očekuje se krkljanac u Batajnici.
 
Mehanizacija koja je juce bila prisutna danas je nestala u nepoznatom pravcu , :p

p9210133.jpg


Inace juce je i skretanje desno ka Bgdu bilo onemoguceno ,

p9210132.jpg


ostali radovi idu ustaljenim tempom, :notok:

p9210134.jpg


p9210135.jpg


p9210136.jpg


p9210137.jpg


p9210138.jpg


p9210139.jpg


p9210140.jpg


p9210141.jpg


p9210142.jpg


p9210143.jpg


p9210144.jpg


p9210145.jpg
 
Sta bi sa rekonstruisanim tunelima Zeleznik I Lipik ? Trebali su vec biti otvoreni. Dali su Kinezi dobili posao na obilaznici I kad pocinje gradnja?
 
Колике мостурине и тунели, кроз пустињу. Потрошићемо, ценим, још једно пола милијарде да завршимо све до Бубањ потока, а проток саобраћаја биће пет пута мањи него да је грађена краћа обилазница ближа градском ткиву, каква приличи Београду (Т6 - горњи шпиц Аде...). Али не, важно да је наша дужа од лондонске и да има већи пречник од московске...

А највећи апсурд је да овако глуп пројекат никада није наишао на отпор у нашој јавности.
 
Pantografe mislim da ovaj put nisi u pravu.
Prvo T6 nije u pravcu gornjeg spica Ade vec je nizvodnije, a sve i da nije tako kuda bi dalje isla ta trasa ? Kroz Zarkovo, Cerak, Rakovicu?

Takodje , kada je planirana obilaznica oko Beograda, gotovo sav saobracaj je isao ka i od Zagreba. Novosadski (tzv)`autoput` je relativno malo koriscen za tranzit. Druga je stvar sto smo pored siromastva takodje nesposobni da utvrdimo prioritete.
Da smo imali pameti ovo je prvo trebalo zavrsavati na koridoru 10 jer je jasno da je tu najveci saobracaj, a ujedno i najvece usko grlo.
 
Laki,
Ovde negde imaš i sliku GUP-a iz 1972:

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 98&page=35

Tu je i kružni prsten preko gornjeg špica Ade, koji je alternativno mogao da se poveže sa već izgrađenim delom T6, uz njegovu denivelaciju (2-3 petlje u Zemunu), a možda i odmah da se gradi u predloženom obliku na sremskoj strani. Cena: jedno pet puta jeftinije od ovakve obilaznice. Uz pet puta veće saobraćajno opterećenje (opravdanost). Sve bi već bilo gotovo. Na sve to, i potreba za gradnju Mosta na donjem špicu Ade bila bi manja.
Put Batajnica - Ostružnica - Dobanovci mogli smo da ostavimo za (dalju) budućnost.
 
@Pantograf,
Da ali taj kruzni put iz GUP-a 1972 koji ti spominjes je zapravo danasnji SMT tako da on ne moze da ima funkciju obilaznice.
A i obilaznica je vec bila ucrtana u tom GUP-u iz 1972 tako da je sve na svom mestu.
 
А зашто "не може да има функцију обилазнице"? Зато што се другачије зове? Памтим тај твој формализам из неких ранијих расправа (тада у облику геометријског апсолутизма: "кружни пут је добар ако има облик правилне кружнице"). Има ли то икакве везе са картезијанским начином поимања света (који добисмо од Француза), са рационализмом?

Да ли је паметније за мање пара изградити пут којим ће пролазити више аутомобила, или обрнуто?
Да ли у Паризу прво изрградише Периферик или дужи и даљи Суперпериферик (А86)?

Да, све је на свом месту: заостали смо, ergo и сиромашни, и инфраструктура нам је закржљала... et vice versa...
 
Hajde da odgovorim redom:

Пантограф":2rboqnbb je napisao(la):
А зашто "не може да има функцију обилазнице"? Зато што се другачије зове? Памтим тај твој формализам из неких ранијих расправа (тада у облику геометријског апсолутизма: "кружни пут је добар ако има облик правилне кружнице"). Има ли то икакве везе са картезијанским начином поимања света (који добисмо од Француза), са рационализмом?

Po mom su sva tri prestena vazna (UMP, SMT, Obilaznica) i naravno da svi imaju funkciju obilaznice, odnosno kruznih puteva to nije sporno.

Dobro si zapazio za moj formalizam, volim kad su objekti i infrastruktura lepo oblikovani i funkcionalni, smatram da najbolje se moze kruziti oko neceg kad je put u obliku kruga a ne u obliku kifle. :)


Пантограф":2rboqnbb je napisao(la):
Да ли је паметније за мање пара изградити пут којим ће пролазити више аутомобила, или обрнуто?
Tu se slazem sa tobom, nisam nikad rekao da nije trebao SMT da se gradi pre Obilaznice ali nam je i ona potrebna.
Imaj u vidu da je precnik Beograda 35 km (to nije malo)

Пантограф":2rboqnbb je napisao(la):
Да ли у Паризу прво изрградише Периферик или дужи и даљи Суперпериферик (А86)?

U parizu postoje 3 kruzna toka u vidu autoputa i hronoloski su izgradjeni ovako:
-Peripherique (60tih-70tih) to mu dodje UMP
-A86 odnosno superperiferik, (zavrsen prsten prsole godine) to mu dodje SMT
-A104 odnosno obilaznica, (nije jos zavrsena) to mu dodje kao nasa obilaznica.

Slazem se da je u Beogradu trebalo da se grade ti koncentricni krugovi od najuzeg do najsireg ali posto nismo zapoceli nijedan toliko decenija, sada moramo sve da ih izgradimo od jednom i zato to slabo napreduje.

Ali realno, sva 3 su nam potebna manje vise.

Пантограф":2rboqnbb je napisao(la):
Да, све је на свом месту: заостали смо, ergo и сиромашни, и инфраструктура нам је закржљала... et vice versa...

Nazalost, to je nasa realnost.
Ispada da se sad u ovo shugavo vreme vise gradi nego za vreme komunizma i velike Juge kad se imalo para.
 
spatiotecte":16ahzqpi je napisao(la):
U parizu postoje 3 kruzna toka u vidu autoputa i hrnolozki su izgradjeni ovako:
-Peripherique (60tih-70tih) to mu dodje UMP
-A86 odnosno superperiferik, (zavrsen prsten prsole godine) to mu dodje SMT
-A104 odnosno obilaznica, (nije jos zavrsena) to mu dodje kao nasa obilaznica.


Овим је све речено.
 
Ali mi nemamo nista od toga zavrseno a sva tri nam trebaju.

Sta smo trebali da radimo onda po tvom? Samo jedan da uradimo?
 
Ni UMP se ne gradi ceo nego samo deo. A obilaznica je potrebna da bi teški saobraćaj izašao iz grada. To mu je najvažnija svrha. A to se postiže i obaveznim kretanjem sa teškaše. Ono što meni ovde bode oči je to da se sve radi po pola, evo, jedan nadvožnjak je urađen a drugome ni traga, pola mosta je urađeno, druge polovine nema i sve tako. A svaka deonica se posebno otvarala, najavljivala...

NIkad im neću oprostiti, jednom su nešto kao objavil ida je urađen neki deo, ja bio dosta mlađi, neuk vozač i zaputio se obilaznicom sa ciljem da što pre prođem bg. Treba li više da kažem od toga da sam proveo više od sat vremena u redu sa kamionima na podavalskom putu? :D STOP VEROVANJU MEDIJIMA :D
 
Пантограф":20cukpa5 je napisao(la):
А зашто "не може да има функцију обилазнице"? Зато што се другачије зове? Памтим тај твој формализам из неких ранијих расправа (тада у облику геометријског апсолутизма: "кружни пут је добар ако има облик правилне кружнице"). Има ли то икакве везе са картезијанским начином поимања света (који добисмо од Француза), са рационализмом?

Да ли је паметније за мање пара изградити пут којим ће пролазити више аутомобила, или обрнуто?
Да ли у Паризу прво изрградише Периферик или дужи и даљи Суперпериферик (А86)?

Да, све је на свом месту: заостали смо, ergo и сиромашни, и инфраструктура нам је закржљала... et vice versa...

Ne razumem bas sta hoces da kazes...zar nije poenta obilaznice bas da potpuno odvoji tranzitni saobracaj od unutargradskog saobracaja i medjugradskog saobracaja koji pocinje/zavrsava se unutar grada? Sa funkcionalnog gledista, to sto obilaznica generise jako malo "lokalnog" saobracaja je njen plus, a ne minus. Tvojim predlogom ne ukida se dodatna guzva koja se stvara u gradu zbog tranzita, vec se samo izmesta na drugo mesto (iz sireg centra u bliza predgradja). Obilaznica "baca" tranzitni saobracaj bas tamo gde treba da bude - daleko od grada od milion i po ljudi.
 
I jos jedno - spatiotecte je upravu. Nama trebaju sva 3 prstena. Odmah. I zato ne vidim poentu da idemo nuzno "redom" UMP, pa SMT, pa obilaznica. Da se islo redom, UMP je trebalo da bude zapocet najkasnije krajem 60ih i da bude gotov 70ih; SMT da bude zapocet krajem 70ih i da bude gotov sredinom 80ih; a obilaznica da bude zapoceta najkasnije sredinom 90ih i da bude gotova (mislim na krak od Batajnice od Bubanj potoka) najkasnije do 2010. Ovako se kasni na sva tri fronta, i to debelo, te nije mnogo bitno sta se radi prvo a sta trece.
 
Sad maliciozno, bilo bi super udarnički da se nadje lova i krene da se radi, bar Sektor 6 obilaznice. A premija bi bila i druga traka od Dobanovaca do Orlovace
 
Ja mislim da od svih deonica/sektora nama najbitnije treba da bude deonica ump-a autokomanda-pančevački most.


A što se tiče obilaznice, meni kao laiku čudno izgleda da beograd treba da ima obilaznicu dužine kao gradovi koji su 10 puta veći od njega. Pri tome na toj obilaznici nwdostaju minimum dve petlje, petlja za železnik i petlja za resnik.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Na obilaznici mora Batajnička petlja da se odradi pod hitno. Ne znam dokle su stigli sa eksproprijaciom zemljišta za ulazno silazne rampe gotovog nadovžnjaka. Trenutno radovi su kod pruge i do kraja godine možda se i dođe do kraja u pravcu ka Dobanovcima.

Ali sa druge strane treba da krene nikad dočekano rušenje starog nadvožnjaka.
Ne želim da idem kroz pakao Batajnice ujutru. Hoću autoputem da idem.

Moram da napomenem da su na putu Banovci-Batajnica uradjeni radovi čišćenja ivičnih delova puta od zaraslog šiblja.
Bilo je dosta nepregledno u krivinama i kao u tunelu. Posle sečenja šiblja, prošli su sa grtalicom(ono što gura u stranu) i odbacili zemlju bočno od ivice puta.. Sad kad bi još prošli sa onim bagerom za kanele i pokupili tu zemlju i iskopali kanale pokraj puta.
Tako bi možda i sačuvali put, koliko toliko do proleća,a ne da kruže priče kako tu put ne može a da se održi jer je podvodno.

Jedno jutro sam umalo naleteo na nekog lika koji je terao kolica-biciklo (ono sa 2 dočka napred). Čovek je mogao samo da okrene glavu na moje "potpisivanje". Dobro je prošlo jer sam bio spreman da ukočim ali neko možda i ne bi.

Prošao sam od petlje Dobanovci ka Batajnici pa sve do skretanja za Busije. Onaj put koju su uradili je ekstra ali što ne ispraviše onu krivinu malo u Ugrinovcima. Sad ovako kako je dobar a ko ne zna može da se zaleti i mimo znakova (mislim da je 30 ograničenje) samo je ispravi.
 
Vrh