Hajde da odgovorim redom:
Пантограф":2rboqnbb je napisao(la):
А зашто "не може да има функцију обилазнице"? Зато што се другачије зове? Памтим тај твој формализам из неких ранијих расправа (тада у облику геометријског апсолутизма: "кружни пут је добар ако има облик правилне кружнице"). Има ли то икакве везе са картезијанским начином поимања света (који добисмо од Француза), са рационализмом?
Po mom su sva tri prestena vazna (UMP, SMT, Obilaznica) i naravno da svi imaju funkciju obilaznice, odnosno kruznih puteva to nije sporno.
Dobro si zapazio za moj formalizam, volim kad su objekti i infrastruktura lepo oblikovani i funkcionalni, smatram da najbolje se moze kruziti oko neceg kad je put u obliku kruga a ne u obliku kifle.
Пантограф":2rboqnbb je napisao(la):
Да ли је паметније за мање пара изградити пут којим ће пролазити више аутомобила, или обрнуто?
Tu se slazem sa tobom, nisam nikad rekao da nije trebao SMT da se gradi pre Obilaznice ali nam je i ona potrebna.
Imaj u vidu da je precnik Beograda 35 km (to nije malo)
Пантограф":2rboqnbb je napisao(la):
Да ли у Паризу прво изрградише Периферик или дужи и даљи Суперпериферик (А86)?
U parizu postoje 3 kruzna toka u vidu autoputa i hronoloski su izgradjeni ovako:
-Peripherique (60tih-70tih) to mu dodje UMP
-A86 odnosno superperiferik, (zavrsen prsten prsole godine) to mu dodje SMT
-A104 odnosno obilaznica, (nije jos zavrsena) to mu dodje kao nasa obilaznica.
Slazem se da je u Beogradu trebalo da se grade ti koncentricni krugovi od najuzeg do najsireg ali posto nismo zapoceli nijedan toliko decenija, sada moramo sve da ih izgradimo od jednom i zato to slabo napreduje.
Ali realno, sva 3 su nam potebna manje vise.
Пантограф":2rboqnbb je napisao(la):
Да, све је на свом месту: заостали смо, ergo и сиромашни, и инфраструктура нам је закржљала... et vice versa...
Nazalost, to je nasa realnost.
Ispada da se sad u ovo shugavo vreme vise gradi nego za vreme komunizma i velike Juge kad se imalo para.