Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

@Igor & @ razgradjevinar
+ 1 & + 1
:) & :)

Jedino BB i ima ovako detaljne ,, the Best ,, sličice sa cele trase :kk:
 
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=71972&kategorija=Beograd

Planirano je da sva tri mosta budu završena do maja ove godine, kao i trasa autoputa od petlje Orlovača do tunela Straževica (sektor B5).

Ukupna dužina obilaznice od Dobanovaca do Bubanj potoka iznosi 47,4 kilometra i, prema najavama "Puteva Srbije", trebalo bi, sa punim profilom, odnosno sa šest traka i projektovanom brzinom od 120 kilometra na čas, da bude gotova do kraja 2013.

^^ово за крај 2013 и пун профил је ноторна лаж. чак иако се изузме непројектовани мост на сави, зар не?

edit:учинило ми се да сам раније овде прочитао да су само тунели (сви) рађени за пун профил. а на овим сликама (то је тунел стражевица?) не видим други?
 
most na savi je manji problem posto su izliveni stubovi i za drugu traku i potrebno je "samo" odraditi konstrukciju mosta zatu drugu traku. sto se tice tunela strazevica druga cev je, kako je neko napisao pre par nedelja, samo zapoceta u duzini od nekoliko desetina metara, na predhodnim stranama mozes videti ulaze u cevi iz pravca orlovace. na ovoj resnickoj strani koju sam ja slikao nema nikakvih vidljivih radova na toj drugoj cevi, tj ne nazire se ni mesto gde ce tunel izaci iz brda
 
Ja ne znam sto prvo u punom profilu lepo ne odrade sremsku stranu, dakle sve do mosta. Posle u Šumadiji polako, prvo lakše pa onda teže deonice.
 
duzina tog tunela bice 754m, znaci i ako je 100m iskopano ima jos dosta da se kopa. zna li neko kojom brziinom se kopa kod nas, jednom kad se stvarno krene koliko metara npr dnevno moze da se iskopa?

i jedan prikladan video, lepo se vide faze radova

http://youtu.be/GtRNBHM3DR0
 
markobg":3gra3028 je napisao(la):
Ja ne znam sto prvo u punom profilu lepo ne odrade sremsku stranu, dakle sve do mosta. Posle u Šumadiji polako, prvo lakše pa onda teže deonice.

Slazem se u potpunosti.Ali zbog dizanja kredita oni moraju prvo da zapocnu i deo do Bubanj Potoka od avalskog puta,tek tada mogu da rade drugu traku na delu koji pominjes.Tako bar ja razumeh.
 
Dosta su nesinhronizovani oko izgradnje punog profila - jedni kažu pun profil do Bubanj potoka do 2013. (meni zvuči nemoguće), drugi kažu da izgradnja druge tri trake tek počinje 2013. (predsednik npr.).

Meni je najbitnije da se održava kontinuitet u izgradnji i da više nema zastoja na trasi obilaznice. Takođe, smatram da je jako bitno da izgradnja ka Vinči treba da počne pre nego što završe pun profil do Bubanj potoka. U suprotnom se bojim da ćemo malo duže čekati na tu deonicu.
 
Kad bi se danas raspisao tender za puni profil za sve deonice od Dobanovaca do Bubanj potoka ne bi bilo završeno pre polovine 2014. Što se tiče dela prema Vinči loše je što niko od "relevantnih faktora" to i ne spominje tako da mislim da je to na sve dužem štapu. I naravno + svima za slike.
 
http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/U-gradnju-autoputeva-oko-400-miliona-evra-u-2012.sr.html

[box]y 2012. припрема за градњу аутопута између њих од Појата до Прељине.[/box]

уз пројекат бг-цг то значи да ће србија бити испресецана аутопутевима. мислим да је та мрежа прегуста за овако немоћну земљу. немоћна је због инфраструктуре, рећи ћете, али је немоћна пре свега због енормних пореза (који ће остати на том нивоу и због отплате свих ових кредита).
 
Ne moraju mnogi od tih puteva ni da budu autoputevi, tj. nek imaju 4 umesto 6 traka i biće dovoljno..
 
Što se mene tiče od Pojata do Preljina ne mora ni 4+4, može i "Poluautoput", baš ono što je izgrađeno oko Kruševca (tamo čak postoje i zakržljale zaustavne trake na obe strane). Samo je jako bitno da su raskrsnice denivelisane ili one najvažnije u najmanju ruku kružni tokovi, da su krivine ispravljene a posebno da se zaobilaze naseljena mesta i ne dozvoljava traktorima i biciklistima da koriste put (o pešacima da ne pričam). Ograničenje 100 km/h i uživancija.
 
Tako je Marko, navedeno bi pokrilo 80% potreba.
Još jednom moram da istaknem važnost toga da nema nikakve gradnje u blizini, i da bude isključivo moto-put.
 
markobg":1fyi42ri je napisao(la):
Što se mene tiče od Pojata do Preljina ne mora ni 4+4, može i "Poluautoput", baš ono što je izgrađeno oko Kruševca (tamo čak postoje i zakržljale zaustavne trake na obe strane). Samo je jako bitno da su raskrsnice denivelisane ili one najvažnije u najmanju ruku kružni tokovi, da su krivine ispravljene a posebno da se zaobilaze naseljena mesta i ne dozvoljava traktorima i biciklistima da koriste put (o pešacima da ne pričam). Ograničenje 100 km/h i uživancija.

kad sam rekao 4 trake, mislio sam na 2+2, ne 4+4 :) nek bude kao put za Obrenovac na izlazu iz Beograda, da ima ogradu da ne može da se tera st*** preko njega i da ne ide kroz centar svakog sela koje se tu nađe, sasvim dovoljno.
 
Ta tri AP nisu pregusta nego mi nemamo para :p

Neverovatno je da kad se pogledaju za sad samo planovi okolnih država i regija mi smo baš skromni i u fantaziranju.
 
Баш тако. Потпуно се слажем, нпр, тако нам је потребан и зрењанински пут (до кикинде и преко сенте за СУ, као и НС-ЗР...мислим да би то била права ствар, баш као што сте рекли.

Са друге стране, можда томе треба додати по зауставну траку и то наплаћивати? Додуше ако је регионално, то је само још један намет? Има ли коментар на ово неко ко је стручан (ја сам само архитекта)?

едит: @shumar у односу на кога смо скромни? на румуне и бугаре нисмо, а ни хрвате, а ни мађаре.
 
medjutim":zhbxyrg1 je napisao(la):
kad sam rekao 4 trake, mislio sam na 2+2, ne 4+4 :) nek bude kao put za Obrenovac na izlazu iz Beograda, da ima ogradu da ne može da se tera st*** preko njega i da ne ide kroz centar svakog sela koje se tu nađe, sasvim dovoljno.

Moj lapsus, izvinjavam se! ;) Htedoh reći ne mora ni 2+2 dovoljno je 1+1, dakle uraditi jedan poluprofil auto-puta i koristiti do nekog boljeg vremena. Pošto poznajem prilike na tom putu mislim da je jedino na delu od Preljine do Mrčajevaca (gde se odvaja put za Kragujevac) realno potrebno 2+2, naravno sve do Kragujevca. Takođe je neophodna obilaznica oko Kraljeva i to pod hitno jer tu se ulazi u najstroži mogući centar grada.
 
zelja87":gysxgeu6 je napisao(la):
едит: @shumar у односу на кога смо скромни? на румуне и бугаре нисмо, а ни хрвате, а ни мађаре.

Na brzinu moram odgovoriti jer žurim, imaš na SSC-u planove okolnih zemalja i ex-Yu. Meni recimo kosovski planovi deluju kao SF, a i mađarski planovi nisu mnogo realniji. Npr. Bosna planira još 5 AP itd.
 
shumar":29iazv9k je napisao(la):
zelja87":29iazv9k je napisao(la):
едит: @shumar у односу на кога смо скромни? на румуне и бугаре нисмо, а ни хрвате, а ни мађаре.

Na brzinu moram odgovoriti jer žurim, imaš na SSC-u planove okolnih zemalja i ex-Yu. Meni recimo kosovski planovi deluju kao SF, a i mađarski planovi nisu mnogo realniji. Npr. Bosna planira još 5 AP itd.


Ах, онда сам ја гледао реалније верзије, типа шта је заиста у плану и сл. Нпр, на викију сам гледао.
 
markobg":h7gb3pcg je napisao(la):
Moj lapsus, izvinjavam se! ;) Htedoh reći ne mora ni 2+2 dovoljno je 1+1, dakle uraditi jedan poluprofil auto-puta i koristiti do nekog boljeg vremena. Pošto poznajem prilike na tom putu mislim da je jedino na delu od Preljine do Mrčajevaca (gde se odvaja put za Kragujevac) realno potrebno 2+2, naravno sve do Kragujevca. Takođe je neophodna obilaznica oko Kraljeva i to pod hitno jer tu se ulazi u najstroži mogući centar grada.

Kad god se bilo šta pominjalo oko ovog puta, obilaznica oko Kraljeva je potencirana kao najbitniji deo.

Ne znam za celu dužinu puta, ali 25 km od autoputa do Kruševca itekako ima rezona za 2+2. Ali svejedno, ako nema para kao što nikad nema, nek bude i 1+1 ali da se čuva prostor za drugu traku u perspektivi..
 
@zelja87,

nije neophodno da put ima zaustavnu traku i pun profil autoputa da bi se naplaćivao. Često se naplaćuju i 2+2 motoputevi, sa barijerom u sredini. Takav je npr put u Makedoniji kod Tetova. Put od Beograda ka Obrenovcu, deo puta ka Pančevu i deonica novog "autoputa" ka Novom Sadu, bili bi dobar primer potpuno fizički razdvojenih pravaca motoputa uz ograničenje brzine 100kmh.

Mislim da su za deonice Šabac-Loznica, Pojate-Preljina-Višegrad, Paraćin-Zaječar apsolutno primereni profili 2+2 motoputeva. Autoput ako se ne varam zahteva skoro 40m širok koridor za eksproprijaciju i zato je mnogo skuplji.
 
Goje, meni kao Paraćincu čije selo je pored puta ka Zaječaru nije jasno čemu bi tu služila 2+2 magistrala. Nema tu dovoljno saobraćaja, a industrijski teretni iz Bora i Zaječara svakako ima prugu čije bi sređivanje, verujem, bilo korisnije od širenja ne preterano opterećenog puta kroz brda i planine.

Mogao bi neko od admina ovaj deo rasprave da prebaci u neku nebeogradsku temu..
 
medjutim":foh2t5q5 je napisao(la):
Ne znam za celu dužinu puta, ali 25 km od autoputa do Kruševca itekako ima rezona za 2+2. Ali svejedno, ako nema para kao što nikad nema, nek bude i 1+1


OK, slažem se da je tu saobraćaj nešto frekventiji ali zbog klisure i činjenice da je Ćićevac na "nezgodnom" mestu je i najkomplikovanije i najskuplje za gradnju.

medjutim":foh2t5q5 je napisao(la):
ali da se čuva prostor za drugu traku u perspektivi..

To svakako!! Čak i da ne postoji potreba ni u sledećih 50 godina uvek bi trebalo čivati prostor za svaki slučaj koji bi bio potpuno zaštićen od svakog vida gradnje. A ne kao danas, npr. da imamo problem da, recimo, Smederevsom putu ko 'leba treba 2+2 ali zbog gradnje nema šanse da se to jeftino i jednostavno odradi... Ali pošto se kod nas razmišlja od jutra do sutra a ne dalekosežno...
 
I da, slažem se sa svima da Beogradu i Srbiji treba mnogo više "Puteva rezervisanih za saobraćaj motornih vozila" (Što kaže naš zakon) nego auto-puteva! Em su jeftiniji za gradnju, em su praktični i ekonomični (100 km/h je odlično ali nije najbitnija maksimalna već prosečna brzina, jer kad sklonite traktore i ostala spora vozila i kad nema krivina ništa vam ne smeta i ona je veća, a ne kao sad na magistralama gde se krećete od 20 kad naletite na traktor, preko 50-60 na oštrim krivinama, pa do 80 koliko je ograničenje). U perspektivi dugoročno, kad se pojavi potreba, mogu transformisati u pravi auto-put. I o tome treba što više da se govori, da ljudi shvate da postoji odlična alternativa koja je kod nas potpuno neiskorišćena! I ne samo neiskorišćena nego je većini ljudi i potpuno nepoznata ta vrsta puteva!! A samo se prodaju priče da su klasični auto-putevi potrebni...
 
Vrh