Vozači preusmereni u - mrak
N. V. BRKOVIĆ | 21. mart 2011. 22:17 | Komentara: 3
Zbog radova na Gazeli, nadležni upućuju vozila na obilaznicu, iako su tuneli neosvetljeni. Šoferima neophodan dobar vid, jer "na slepo" moraju da voze kroz "Lipak" i "Železnik"
Vozila moraju da prođu kroz neosvetljene tunele
SRODNE VESTI
Obilaznica opet bruji
Nip zaobišao obilaznicu
Obilaznica raste od proleća
Tuneli u mraku
Novi ugovori „prave“ obilaznice
PUTOKAZ u tunelima u sklopu obilaznice oko Beograda, vozačima su jedino farovi. Tako je od kako je deonica od Ostružnice do Orlovače otvorena pre dve i po godine. Nadležnima mrak ne smeta, pa zbog radova na Gazeli saobraćaj "preusmeravaju" na ovu "alternativu". Izoštren vid, međutim, neophodan je šoferima, jer "na slepo" moraju da voze kroz "Lipak" i "Železnik" oko 1.000 metara.
- Dok traju radovi na najfrekventnijem beogradskom mostu na Savi savetujem vozačima da koriste obilaznicu - kaže Zoran Drobnjak, generalni direktor "Puteva Srbije". - Oni koji dolaze iz pravca Niša, imaju u Bubanj potoku obaveštenja, a delićemo i flajere kako da koriste obilaznicu, a to važi i za vozače iz pravca Mađarske i Hrvatske.
Umesto saveta da Gazelu izbegavaju koristeći obilaznicu, vozačima je korisnije upozorenje da su tuneli neosvetljeni i da je potrebno da obrate pažnju, "skinu nogu s gasa" i prilagode vožnju uslovima na putu, naročito noću. S obzirom da "uvođenje struje" već dugo traje i stalno ga sprečavaju novi problemi, pitanje je kada će u tunelima svetlo konačno zasijati.
U "Putevima Srbije" kažu da su u postupku pribavljanja ponude od "Elektrodistribucije Beograd" za sanaciju trafo-stanica za tunele "Lipak" i "Železnik", koje su u planu izgradnje trafo- stanica grada Beograda. Međutim, u EDB kažu da je pristigla dokumentacija uz izvesne primedbe vraćena projektantima "Puteva Srbije" na doradu, pa od putara zavisi kada će električari dati ponudu za izvođenje radova.
I dok pomenuti tuneli čekaju da sijalice zasijaju, putari za ovu sezonu imaju ambiciozne planove upravo na obilaznici oko Beograda. Prema rečima prvog čoveka "Puteva Srbije", osim već nastavljene rekonstrukcije Gazele, do kraja godine bi trebalo da budu završeni radovi na delu obilaznice od Batajnice do Dobanovaca, petlja "Batajnica" kao i ceo profil autoputa do Dobanovaca.
- Pri završetku je i projekat od Dobanovaca do Orlovače gde je neophodno uraditi drugu fazu autoputa - kaže Drobnjak. - Za dva do tri meseca počećemo sa izgradnjom, a od Evropske investicione banke ćemo dobiti 80 miliona evra za potez od Avalskog puta do Bubanj potoka. Tako ćemo povezati celu obilaznicu od Batajnice do Bubanj potoka.
ZAŠTO NEMA SVETLA?
LANE su u EDB najavili su da će pomenuti objekti biti priključeni na elektomrežu početkom oktobra, a u "Putevima Srbije" da je obavljena procedura dobijanja neophodnih saglasnosti za priključenje objekata na elektromrežu. Kako su tada naveli, EDB je na osnovu Ugovora sa "Putevima Srbije" izvela napajanje na visokom naponu trafo-stanica, za potrebe osvetljenja tunela "Lipak" i "Železnik", a da je u toku iznalaženje privremenog rešenja za osvetljenje tunela, do okončanja procedure javnih nabavki potrebne opreme.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, koja je bila investitor radova u tunelu "Železnik" ističu da je u okviru predviđenih radova ugrađena kompletna oprema za funkcionisanje javne rasvete. Električno napajanje kojim se instalirana oprema snabdeva, međutim, nije u njihovoj nadležnosti.
http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:323812-Vozaci-preusmereni-u---mrak