Šta je novo?

Novi savski most

Tako je, Vox.
Živela asimetrija.

Ono što fali ovom mostu, to je još jedna traka, kao i pristupne petlje umesto površinskih raskrsnica (valjda nam je onaj horor u Zemunu, na prilazu Pupinovom mostu, dovoljan da ne ponavljamo greške i ne pravimo gluposti, rekao bi čovek - i prevario bi se).
 
Ма супер је асиметрија, на харфи се лепо види да су каблови сабијени као принудно решење јер није могло другачије због различите ширине водених токова.
А ови нови лукови ко неке парализоване ноге, боже ме прости, па се наслонили један на други од атрофије.
Ево пошто сви наши мостови по традицији, поред званичног назива имају и онај народски, предлажем да га прозовемо - шлогирани мост. :laugh:

Мост је мост, нормално је да личе један на другог, могу детаљи да се разликују а не да се измишљају керефеке да би по сваку цену био другачији, дође некако усиљено и неприродно.
Технологија јесте напредовала, па то више није пресудно, али свака симетрија по дифолту има бољу и једноставније решену статику. А асиметрија у мостоградњи је ипак противприродни блуд.
 
"Šlogirani most" :laugh: . . . ili možda "Pijani most" :lool:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644478#p644478:b6q6ihse je napisao(la):
dragan » 01 Avg 2019 03:57 pm[/url]":b6q6ihse]
file.php
 
Radi objektivnosti, da čujemo i drugu stranu sa drugačijim mišljenjem :

"Gradnja novog mosta na Savi trebalo bi da počne 2020. godine,
rekli su u Saobraćajnom institutu CIP, koji je izradio idejni projekat mosta.
..........
Glavni doprinos estetici donelo je uvođenje asimetrije, odnosno usvajanje lukova različite visine. Denivelisanjem lukova u temenu za 6 m, odnosno uvođenjem asimetrije, mostu je dat lični pečat
i različitost koja ga izdvaja od ostalih standardnih rešenja - navodi se u idejnom projektu."

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1574752
 
Što ste neki, dajte malo romantike. Može da se zove Most zagrljenih, vidite kako je ovaj veći luk ispružio "ruku" i obgrlio, privio uz sebe ovaj manji.. :D Zaljubljeni lukovi u šetnji..
 
Онда овом мањем треба ставити трепавице и можда мало раширити по средини
 
Uz malo farbe i dodataka može da bude i - poljubac na mostu :D :lol:
 
Асиметрија је супер, а то што немамо нову петљетину по сред историјског центра града већ нормалну градску раскрсницу и кружни ток је заправо једини урбанистички писмен потез у оквиру наводног београда.
 
Hm, da; zakrčena površinska raskrsnica oplemeniće taj deo grada, dok bi ga produžetak prirodne denivelacije, što svaki most jeste sam po sebi, ugrozio.

Pitam se, kako do dana današnjeg, nemasmo tako pismene urbaniste, i inženjere, pa niko ne pomisli da tu tako što napravi, i da u startu smanji kapacitet objekta vrednog cca 100 mil EUR za 50%. Naravno, uz blagotvorni urbanistički efekat - površinske zakrčene raskrsnice. U nivou sa pešačkim komunikacijama. Jedna takva trenutno svakodnevno oplemenjuje okolinu Auto kuće Kole u Gornjem Zemunu. Sad će i Park Luke Ćelovića.

Da otvorimo konkurs: pronađite na velikim vodotokovima u Evropi most sa klasičnom četvorokrakom raskrsnicom u samom podnožju, a da je iz ovog i prošlog veka. Krećemo Dunavom... Zemun-Borča, dobro, idemo dalje... Ups? Nepismen kontinent! Ružni gradovi na sve strane.
 
Није него нема се пара. Мртва сиротиња. Да нисмо Славију би одавно претворили у петљу, или повећали пречник
 
Sad smo malo bogatiji, pocelismo da jedemo tri travke i bobice, bavimo se fitnesom, pa smo pomerili pesacke da se kao besposleni mentoli setamo po 3 opstine da bi presli s jednog kraja Slavije na drugi. Za rasvetu i most pored privatnog projekta ima, za gradjane i podzemni pesacki nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646384#p646384:8j4qvz0m je napisao(la):
SRBO » Čet Avg 08, 2019 1:39 am[/url]":8j4qvz0m]Није него нема се пара. Мртва сиротиња. Да нисмо Славију би одавно претворили у петљу, или повећали пречник
Slaviji smo mogli već sada da povećamo prečnik , jer ako smo imali para za bacanje na kosi plato , znači da bi bilo sasvim dovoljno za povećanje , naravno na uštrb platoa.
Što se tiče BAS - a , sigurno bi i tu moglo da se odradi ono što je spominjao Pantograf , ali je mnogo veći problem kako bi se to izvelo a da ne bude totalni promašaj. Sa druge strane , mi pare ulupasmo u širenje pešačke zone , a osim divljenja istom zbog proterivanja kola od strane par forumaša , ništa suštinski bitnije nismo dobili. Da smo te pare preusmerili na pomenutu petlju ,kod BAS - a , dobar deo iste smo mogli da dobijemo.
 
Да ли је могуће у овој земљи било шта направити

1. Да испуњава сврху
2. Да се неко није уградио бар 30%
3. Да отварање прође без политичке промоције
4. Да се уради тако, да бар 2 године нема поправки
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646412#p646412:1j9ptipq je napisao(la):
мајстор » 08 Aug 2019 08:25 am[/url]":1j9ptipq]Да ли је могуће у овој земљи било шта направити

1. Да испуњава сврху
2. Да се неко није уградио бар 30%
3. Да отварање прође без политичке промоције
4. Да се уради тако, да бар 2 године нема поправки


Realno, moguće je sve ovo osim stavke br. 2.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646357#p646357:37wtxvnw je napisao(la):
Пантограф » 07 Aug 2019 09:21 pm[/url]":37wtxvnw]
Da otvorimo konkurs: pronađite na velikim vodotokovima u Evropi most sa klasičnom četvorokrakom raskrsnicom u samom podnožju, a da je iz ovog i prošlog veka. Krećemo Dunavom... Zemun-Borča, dobro, idemo dalje... Ups? Nepismen kontinent! Ružni gradovi na sve strane.
:shock: У Будимпешти у центру буквално ни један мост није са класичним петљама већ са само једном денивелацијом уз обалу како је решен и постојећи савски мост са старобеоградске стране са једном улицом уз обалу испод моста. И тако је свуда у Европи. Пантографе остао си у 60им.

lecorbusierutopiancity.jpg
 
I ta jedna denivelacija je dovoljna da se izbegne još veći haos.

Četvorokrake semaforizovane rasksrnice su najveće zlo na prometnim mestima (kako za vozače, tako i za pešake). Neko jeftinije rešenje bi bio kružni tok sa podzemnim prolazima za pešake, ali ima ljudi koji su stručni i plaćeni da osmišljavaju pametna rešenja.
 
Исто је и са Бранковим мостом. Ништа више од тога у центру европског града ни нема смисла јер погодите шта вас по правилу чека на све три стране 200/400м од краја моста - четворокраке раскрснице.
 
Delija je u pravu, za centar gradova od kraja mostova treba da budu cetvorokrakre raskrsnice a ne denivelisane petlje.
 
Na Brankov most se prirodno nadovezuju Brankova ulica i Bul. Mihajla Pupina , na Gazeli autoput (sa jedne strane petlja) , slično i sa Mostom na Adi. Pančevac donekle ima sličnu situaciju kao i Brankov most. U slučaju Starog savskog mosta , a kasnije i Novog , imamo problem što odmah po silasku sa mosta udaramo na raskrsnicu kod BAS - a , a nijedan drugi most , izuzev Pupinovog , nema takvo rešenje. Kad se raskrsnica bude uradila u potpunosti , ima dfa bude potpuni haos.
 
Та ајте, шта је још мало хаоса ѕа БГ!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647455#p647455:2gplkk3x je napisao(la):
solecar » 11 Aug 2019 12:15 am[/url]":2gplkk3x]Na Brankov most se prirodno nadovezuju Brankova ulica i Bul. Mihajla Pupina , na Gazeli autoput (sa jedne strane petlja) , slično i sa Mostom na Adi. Pančevac donekle ima sličnu situaciju kao i Brankov most. U slučaju Starog savskog mosta , a kasnije i Novog , imamo problem što odmah po silasku sa mosta udaramo na raskrsnicu kod BAS - a , a nijedan drugi most , izuzev Pupinovog , nema takvo rešenje. Kad se raskrsnica bude uradila u potpunosti , ima dfa bude potpuni haos.

Sta ce da kaze Pariz sa svojih 53 mosta i centrom grada koji ima stanovnika koliko i ceo Beograd gde skoro svi mostovi zavrsavaju na jednoj raskrsnici?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647199#p647199:yod0sedp je napisao(la):
Delija » 10 Aug 2019 09:19 am[/url]":yod0sedp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646357#p646357:yod0sedp je napisao(la):
Пантограф » 07 Aug 2019 09:21 pm[/url]":yod0sedp]
Da otvorimo konkurs: pronađite na velikim vodotokovima u Evropi most sa klasičnom četvorokrakom raskrsnicom u samom podnožju, a da je iz ovog i prošlog veka. Krećemo Dunavom... Zemun-Borča, dobro, idemo dalje... Ups? Nepismen kontinent! Ružni gradovi na sve strane.
:shock: У Будимпешти у центру буквално ни један мост није са класичним петљама већ са само једном денивелацијом уз обалу како је решен и постојећи савски мост са старобеоградске стране са једном улицом уз обалу испод моста. И тако је свуда у Европи. Пантографе остао си у 60им.

lecorbusierutopiancity.jpg
Da, da, 'zaostao u šezdesetim', ili ne bih baš da se vraćam koji vek unazad, na Spaciotecteov Pariz barona Osmana?

Tačno to, kako je u Pešti, treba i u Beogradu. Karađorđeva pod konstrukciju. Čekaj, tako je i na beogradskom mostu otvorenom 1934?? A sad ćemo da povežemo most i tunel kroz greben - sa tri površinske raskrsnice. Biće to atraktivan urban environment. Ekološki. I ekonomski: ima smisla smanjiti kapacitet dva objekta od ukupno 200 miliona evra na pola? Ima u našem narodu adekvatna izreka: klanje vola za kilo mesa.

Tako treba i sa NB strane, deniveliše se tačno ono što treba da ne bi nastao kolaps. Koji će nastati, kad i pred Brankov most postave - četvorokraku raskrsnicu. A sad ga nema.

Neverovatno je koliko ne umemo da projektujemo. Pre neki dan sam prošao solunskim Ring roudom u popodnevnom špicu. Kola više nego na Gazeli i sve se kreće. Ali, naravno, direktna uključenja su ređa, idu preko servisnih saobraćajnica, petlje sa nepotpunim vezama, da ne naprave levak gde ne treba. Vidi se da je neko ko je projektovao saobraćajnicu razmišljao o - saobraćaju. Kakvo civilizacijsko postignuće!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647542#p647542:3mko9dmo je napisao(la):
Пантограф » 11 Aug 2019 11:59 am[/url]":3mko9dmo]Da. A Sena je, inače, velika kao Sava...
A šta to menja? Sena nije kanal od 10 metara, ima preko 100 metara širine.

Inače je poznat srpski kompleks da mora sve živo da se denivelise i sto treba i kao u ovom slučaju sto ne treba.

Ne znam kako neko može da razmišlja da gura denovelisane petlje u centru grada i da misli da je to dobro, to je devastacija urbane sredine i kulturnog nasledja (kakvo god mi nasledje imali).
 
Vrh