Šta je novo?

Novi savski most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588624#p588624:1g9fywq1 je napisao(la):
marat » 15 Dec 2018 07:48 am[/url]":1g9fywq1]
Ali naravno nije realno da napravimo ponton niti je to najbolje resenje po mnogo osnova ( sama propusna moc pontona je manja, prilazni putevi bi bili sporni ...) Ostaviti stari dok se ne izgradi novi most je sigurno najlogicnije.
A kako kad smo potpisali međunarodni ugovor sa stranom arbitražom sporova, a prostorni plan je sastavni deo ugovora, pa VEĆINSKI strani partner MORA da se složi sa promenom i tako gubi novac i zemljište iako ga ništa ne tera na to?
 
E to je već zadatak za najboljeg medjunajboljima, najvrednijeg, onog koji nikada ne spava …. da ubjedi svoje prijatelje da potpisu aneks :)

Inace kakve veze ima sto je strana arbitraza valjda bi i nas sud presudio po ugovoru?
 
Sud uvek ima izvesnu slobodu da zakone tumači kako želi. Oni ne mogu i ne treba da budu matematički precizni. Pa nije svejedno da li nam je sud naklonjen manje ili više. A to u dobroj meri zavisi od toga da li je domaći ili strani, i koji strani.

Sem toga, pored ulice koja vodi na most na sadašnjem položaju je već provučen novi izliv površinskih voda, do pola je napravljena crpna stanica za njega, pravi se stambena zgrada ... Postavljanje novog mosta sa uzvodne starog strane bi učinilo neupotrebljivim rezevisani prostor za blokove sa te strane, a verovatno su već položene i mnoge druge okolne instalacije koje zavise od sadašnje šeme ulica. Nažalost, promena sada više nije realna. Sem pontonskog mosta ne vidim drugo rešenje koje bi moglo neutralisati saobraćajni problem tokom gradnje.
 
На око метар удаљености од стуба Старог савског моста, на новобеоградској страни, током геомеханичких истраживања у оквиру израде идејног пројекта новог моста пронађена је бомба, о чему су по прописаној процедури обавештени надлежни државни органи, који су спровели испитивање, идентификацију и уклањања пронађеног предмета.
....
Укупна дужина моста је 420 метара, са средњим распоном дужине 166 метара и симетричним бочним распонима дужине 73 и 54 метра. Усвајањем оваквих распона, смањен је укупан број стубова на 6 ( садашњи мост их има 8 ) и обезбеђено је да се скоро сви новопројектовани стубови и темељи мимоилазе са постојећим.

http://www.beoland.com/otkrivanje-neeks ... kog-mosta/ 13. децембра 2018.

 
Znači definitivno se ne koriste postojeći stubovi.

Sramota je zaista što se most gradi na potpuno istom mestu i barem 2-godišnji haos koji nam sledi zbog toga.
 
pa da, ali vidis sto kazu da se mimolaze, mozda ce moci da dignu temelje stubova i stubove bar do pola pre nego sto uklone stari, sto bi bilo idealno jer je to najduzi deo gradnje mosta
 
Ako za Trg Republike daju 420 dana, za most ocekujem rok od 1825 dana. A posto je to jedno od najvecih i najtezih premoscavanja Save mozda i duze. Ko zna koliko ce im trebati vremena samo da demontiraju postojeci.
 
Samo nam ostaje da se nadamo da demontorianje nece krenuti pre postavljanja novih stubova, a nesto imam osecaj da ce demontirati postojeci pa krenuti da grade nove stubove i da ce onda naici na Savsku Atlandidu.
 
Moraju prvo da demontriraju stari most pa onda da postavljaju nove stubove, pošto drugačije verovatno ne može. Pozicija ose novog mosta je određena pristupnim ulicama, a one su određene novom gradnjom, Magnolijom, kolektorom za površinske vode i rezervisanom veličinom i pozicijama prvih blokova uzvodno. Mimoilaženje starih i novih stubova znači da se mimoilaze na istoj liniji koja je određena osom starih stubova (ista ili bar bliska), a ne da su novi stubovi na nekoj novoj, bočno pomerenoj liniji koja je paralelna staroj. Ili preciznije rečeno, pošto je novi most širi od starog, njegova osa može biti pomerena za malo, ali teško da je to dovoljno da metalna konstrukcija starog ne smeta bušenju šipova za nove stubove.

Evo odnosa Magnolije i ose novog mosta:

bw-magnolia-location-1.png


Novi stubovi su u preseku takođe široki, čak više nego stari, pa nema mesta za mimoilaženje zone preseka novih stubova i zone metalne konstrukcije starog mosta. Ona prvo mora da se skine da bi se moglo početi sa bušenjm šipova za nove stubove.

Beograd%20gradi%20novi%20most%20preko%20Save%20665%20l.jpg
 
O ovome je vec diskutovano, jedino eventualno prihvatljivo resenje je da novi most premeste uzvodno tako da uhvati osu ove novoprojektovane ulice koja puca pravo na savski trg. U tom slucaju strani investitor ne gubi ni novac ni zemljiste, jer vec postoji koridor predvidjen za ulicu, a most bi bio na mestu gde je oduvek predvidjen da bude. Cak i lokacija tunelskog portala, blize savskom trgu, je saobracajno daleko ispravnija jer se eskivira kolaps u karadjordjevoj koji se sada vec vidi iz aviona.
Ali dzaba kad sve to nikoga od nadleznih hostaplera ne zanima.
 
to je poluslepa poprecna ulica namenjena stanarima kojima se nikako ne bi dopalo da im kroz sred elitnog naselja provuces ulicu jakog saobracaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588956#p588956:cv7hmief je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 16 Dec 2018 08:48 pm[/url]":cv7hmief]O ovome je vec diskutovano, jedino eventualno prihvatljivo resenje je da novi most premeste uzvodno tako da uhvati osu ove novoprojektovane ulice koja puca pravo na savski trg. U tom slucaju strani investitor ne gubi ni novac ni zemljiste, jer vec postoji koridor predvidjen za ulicu, a most bi bio na mestu gde je oduvek predvidjen da bude. Cak i lokacija tunelskog portala, blize savskom trgu, je saobracajno daleko ispravnija jer se eskivira kolaps u karadjordjevoj koji se sada vec vidi iz aviona.
Ali dzaba kad sve to nikoga od nadleznih hostaplera ne zanima.
Kompletan i veliki kružni tok oko stare železničke stanice? Može i to. Doduše smetaće pošta, ali se to možda može prevazići. To bi zahtevalo proširenje te ulice koja vodi na Savu, a time i suženje dva bloka zgrada između nje i stare trase sa mosta. Isto kao i preradu blokova oko žel stanice. Ali teško da bi relativno radikalne promene te vrste bile prihvaćene.

Sa druge strane, umesto kule na vrlo problematičnom tlu za toliku visinu i težinu, može da dođe neka vrsta velikog trga i raskršća sa mosta koji ide od Zorana Đinđića, pa se ništa u master planu BNVa ne menja, dok je most tačno u centru više zrakasto raspoređenih ulica, tačno na idealnom mestu što se tiče strukture ulica u njemu. Time bi se i u budućnosti apsolutno ključni problem kvaliteta saobraćajne povezanosti stanara BNV-a bitno povećao, pa bi SVI stanovi i poslovni prostori vredeli više, a ne manje. 5 minuta automobilom do Novog Beograda sa bilo kog mesta u BNV-u, po mostu koji nije opterećen saobraćajem sa čitavog budućeg gusto naseljenog Dunavskog priobalja i Beograda 3. To nije sitnica. A gubi se samo kula koja ionako nije nešto lepo ili zaista neophodno.
 
Teško je očekivati drastične korekcije koje bi zahtevale izmenu Prostornog plana (PPPPN-a)
 
O drugoj opisanoj mogućnosti jedina promena bi bila da NE naprave kulu. Ništa više od toga. Nema nikakve promene prostornog plana, pa onda ni promene ugovora. Bar ne sada, tj ne pre eventualnog početka radova na još jednom mostu, što je pitanje kada bi došlo na red i sa kojom vladom. Ali bi onda bar bilo neke nade za budućnost i za još jedan most u nekom daljem trenutku te budućnosti.
 
@Zuma " Time bi se i u budućnosti apsolutno ključni problem kvaliteta saobraćajne povezanosti stanara BNV-a bitno povećao, pa bi SVI stanovi i poslovni prostori vredeli više, a ne manje."

Nije im interes da se vrednost stanova poveca jednog dana, vec da se sada zaradi sto vise.
Koncept celog BnV je da se minimalizuje saobracaj i da on bude iskljucivo u funkciji stanara naselja
 
Hajde da kažemo da postoje inženjerski postupci koji bi omogućili gotovo neprekidno odvijanje saobraćaja preko Save na tom mestu. Recimo, gradnja polovine mosta tik uz postojeći, pa, kad se to završi, uklanjanje starog i gradnja druge polovine. Za to inženjeri i treba da služe, da pronađu, što bi se reklo u ovo prosvećeno doba StartUp-ova i tehnoloških parkova, SMART rešenja za probleme.

Ali, bojim se da smo mi trenutno u posebno iracionalnoj fazi - kada bi nastupilo neko neregularno stanje, anarhija, prvo bismo vešali one koji apeluju na razum ikoje vrste - pa će, recimo, jedna slepa sila esteticizma po svaku cenu (koja je paradoks po sebi u ovako neurednom gradu, a uz to daje i estetski neprihvatljiva rešenja), dakle, mediokritetskog esteticizma, usloviti da mi želimo gradnju "lepšeg" mosta. Samim tim ćemo žrtvovati funkcionalnost u meri u kojoj i inače samo mi to umemo da učinimo.
 
Kao sto si i sam rekao u drugom pasusu, sa ovim resenjem mislim da je tehnicki neizvodljivo da se gradi polovina mosta pa onda posle jos polovina. Ako se pogleda render, vidi se da su ova dva luka spojena i zajedno cine jedan konstruktivni noseci element.
 
Ako sada rade ispitivanja vezana za idejni projekat, kada ce onda biti raspisan tender za gradnju novog mosta?

Nesto mi deluje onda neverovatno da moze poceti gradnja novog tj uklanjanje starog mosta na leto 2019god, a do tada ce biti skoro sigurno gotove sine preko mosta na Adi...
 
Ali pazite, mi uklapamo poziciju mosta prema objektima BnV. Pa šta je važnije? Novi most ili jedno naselje za "elitu"?

Naravno, pravo pitanje nije "šta je važnije?" već "šta je kome važnije?"
 
I to ne celo naselje, nego jedna ili dve zgrade.

@milanche
Tačno, sa aktuelnim rešenjem ne verujem da može da se gradi po pola mosta.
 
Meni je ovaj most jedan od boljih projekata i drago mi je sto ce da ga rade, jer mi se stari ne svidja bas. Ali ovaj most bez onog tunela nece bas doneti neki boljitak u saobracaju.

A koliki je problem uskladjivanje infrastrukture prema objetima BNV govori i to da ovim projektom nije predvidjen jos jedan most na Savi, iako je trebalo tu da bude. Saobracajni haos preko mostova se svakodnevno povecava, i za 10 godina , za kojih sigurno necemo dobiti novi most, ima da bude katastrofa tokom celog dana.
 
Post sa teme o starom mostu :

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644156#p644156:11330dtz je napisao(la):
Posmatrac » 31 Jul 2019 06:57 pm[/url]":11330dtz]Ljudi, evo linka sa detaljima o izgradnji novog mosta, . . ima izuzetno interesantnih podataka.

Kako će uticati na okruženje, kako će se graditi novi most i slično.

https://www.ekologija.gov.rs/wp-content ... i_most.pdf
 
Srednji segment mosta sa lukom je planiran da se gotov dopremi baržama i ceo montira.
 
Ала им је гадан овај средњи део са овим неједнаким луковима надам се да ће моћи лако да се скине и замени нечим нормалним првом приликом
 
Vrh