Šta je novo?

Novi savski most

Biće sigurno skuplje po konačnom obračunu, a onih 30mil se bili totalno nerealni.
file.php
 
Ako za 30 mil. moze da se sagradi takav most, pozdravljam izgradnju i gradonacelnika, i postovanje za stedljivost. Bilo bi dobro da izgradimo jos 2-3 takva mosta, po celoj Srbiji, ako je takva cena.

Nego salu na stranu, meni se cini da su stubovi novog mosta na istim mestima kao i stubovi starog - s tim da je jedan od stubova starog "preskocen". Da li to znaci. da ce se 2 stuba zadrzati? Ili gradnja novih tacno na mestu starih? Ili je to samo render koji nema veze se stvarnim namerama?

Dragane, zasto postavljas istu sliku u vise postova? To se moze smatrati kao spam. Stalno nesto korigujes druge, a sam se konstatno vladas nedolicno internet obicajima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506237#p506237:16s77or3 je napisao(la):
Aleksandar1 » 07 Jan 2018 10:43 am[/url]":16s77or3] . . Da li to znaci. da ce se 2 stuba zadrzati? Ili gradnja novih tacno na mestu starih?
Render je samo okvirna slika budućeg izgleda nekog objekta.
Naravno, kao što sam već pisao, biće izgradjeni novi stubovi.

Ne može da se na osnovu slike dizajna mosta donose takvi
zaključci o položaju stubova, koji će biti dosta veći od starih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506359#p506359:y4efl4p8 je napisao(la):
Aleksandar1 » 07 Jan 2018 03:36 pm[/url]":y4efl4p8]Cudo jos jednom nisi postavio sliku . . .
Nisam postavio sliku, ali razmišljam da postavim sve tvoje postove

na ovoj temi, pa da se na jednom postu vidi o čemu ti ovde pišeš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506362#p506362:2ahobi02 je napisao(la):
dragan » Sun Jan 07, 2018 3:40 pm[/url]":2ahobi02]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506359#p506359:2ahobi02 je napisao(la):
Aleksandar1 » 07 Jan 2018 03:36 pm[/url]":2ahobi02]Cudo jos jednom nisi postavio sliku . . .
Nisam postavio sliku, ali razmišljam da postavim sve tvoje postove

na ovoj temi, pa da se na jednom postu vidi o čemu ti ovde pišeš.

Pregledaj prvo svoje postove i videces da gusis slobodnu razmenu misljenja, sto je protivno duhu foruma.
 
Sad da se vratim na temu sa ovim zanimljivim pitanjem i odgovorom Direkcije :
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505613#p505613:fby1tue7 je napisao(la):
spatiotecte » Thu Jan 04, 2018 6:40 pm[/url]":fby1tue7]Ne vidim kako ce tramvaj sa metarskim kolosekom i pantografom deliti trasu sa metroom koji ima sirinu zeleznickog koloseka i napajanje na trecu sinu.

A kako znas da ce metro biti tih karakteristika? Ja o Beogradskom metrou ne znam nista osim dijelova grada koje bi "trebao da poveze". A s obzirom na kvalitet rjesavanja saobracajnih problema u Beogradu proteklih godina kao i na izjave tipa "sluzice za tramvaj odnosno metro", onda sa debelim razlogom sunjam da ce metro zapravo biti nova tramvajska linija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505854#p505854:3nlwaibj je napisao(la):
Zuma » Fri Jan 05, 2018 7:38 pm[/url]":3nlwaibj]...I dalje niko da kaže kako se bez sasvim novog mosta rešiti ovaj problem razdvajanja do sada jedinstvene tramvajske mreže na dva nezavisna i slabo povezana dela?

Pa upravo tako kako sam spominjao...Nece biti nikakvog "sasvim novog mosta" vec ce tramvaj i metro biti "dva u jedan". Kao kesica nes kafe sa secerom. Jeftinije je. A uz dobru reklamu politicke vodje mogu pokupiti i glasove naroda.
 
Tramvaji i metro su previše česti, a tramvaju još i NE MOGU strogo da se drže reda vožnje (zato što dele ulice sa ostalim saobraćajem), pa bi previše ometali jedan drugog. Zbog toga ta kombinacija praktično nije moguća. Ne može čitava metro kompozicija da ispred mosta čeka na semaforu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506509#p506509:h7tj7bbq je napisao(la):
Zuma » 07 Jan 2018 09:31 pm[/url]":h7tj7bbq] . . Ne može čitava metro kompozicija da ispred mosta čeka na semaforu.
Može da čeka, ali to bi bilo vrlo čufno. :)
 
Jedan od važnih elemenata metro mreže je povezanost linija i predvidljivost. To je nešto što ljudi koriste svaki dan na isti način i u isto vreme. Zbog toga mora biti moguće da svaki putnik maksimalno optimizuje svoje vreme prevoza, pošto će se svaki izgubljeni minut brzo umnožiti. Znači da treba biti moguće predvidljivo presedanje sa jedne linije na drugu. Metro mora da uđe u stanicu tačno na vreme da bi putnik mogao da pređe na drugu liniju tačno na vreme. Zbog toga oni ne mogu ni da čekaju na semaforima, ni da kasne, ni da zavise od nečeg nepredvidljivog izvan njihove trase. Njihovi semafori su tu samo zbog vandrednih okolnosti.
 
Ово је позиција новог моста у Амфитеатру коју сам ја цртао за конкурс за блок 18. ;увени "мост по сред Амфитеатра" који испуњава ту жељу да се булевар Ђинђића повеже мостом са Немањином улицом са друге стране. Наравно да БнВ не спречава да се "мост по сред Амфитеатра" изгради (сем ако нисте поборник лењир урбанизма по сваку цену).

Наравно, мост на овој позицији нема смисла у светлу новог моста на месту Зарића. Ова позиција је осмишљена са идејом да се Зарић не дира и остави само за трамвај, а да нови мост буде само 2+2+бици стазе. Такође, изградњом овог моста не би било прекида трамвајског саобраћаја на Зарићу и уопште губитка било каквих капацитета преласка преко Саве.

Мана ове позиције у односу на новог Зарића јесте што ова позиција нема природни наставак кроз тунел до Деспота Стефана.

1zppd9v.jpg
 
Da li je definitivno odlučeno da novi most ide na mesto postojećeg, tj, da se postojeći ukloni pa tek onda gradi novi?

Mogu ja da pričam o logici da se novi most pravi malo pored postojećeg, pa da se postojeći ukloni tek kada se novi most završi, ali ko sam ja da pričam o tome...
 
@stf Ово је позиција новог моста у Амфитеатру
A pride to se ne uklapa u osnovnu koncepciju BnV da kroz njega ne prolaze magistralni pravci koji generisu buku i zagadjenje.
 
Bile bi iskrivljene pristupacne saobracajnice kad bi se izveo novi most paralelno sa starim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506680#p506680:1c0537iz je napisao(la):
astrodule » 08 Jan 2018 01:08 pm[/url]":1c0537iz]Da li je definitivno odlučeno da novi most ide na mesto postojećeg, . . .
Pogledaj prvi post na ovoj temi na prvoj stranici.
 
Znači novi most na mestu postojećeg.

Da li je negde u ovoj temi objašnjeno zašto se ne pravi novi most neposredno pored postojećeg čime ne bismo imali prekid saobraćaja na tom mestu?
 
Jeste, napisao sam jednu poruku o istorijatu odluka u vezi mosta na ovom mestu. Zato što su previše dugo bili ubeđeni da će koristiti stare stubove u reci, pa tako uštedeti i pre svega ubrzati radove. A kad su shvatili da to ne ide, onda je bilo kasno za promenu master plana sa mrežom ulica. Druga objašnjenja nemaju smisla.
 
Kako može da bude kasno?

Master plan je neko sveto pismo koje nije podložno izmenama? Pomeri neku granicu ili ulicu za 20m i eto rešenja.

No dobro, tako je to kada se radi nešto na silu, na brzinu, zarad sticanja političkih poena.
 
@astrodule Da, daleko racionalnije bi bilo da se gradi na drugoj lokaciji. stari most moze da se po zavrsetku novog ukloni, ili mozda da se i ostavi do uvodjenja metroa, ili nekog drugog buduceg trenutka. Ili da se ostavi kao pesacko-bicikilsticki. Medjutim, kazu neki, most povezuje dve kruzne raskrsnice, i zato ne moze da menja polozaj?? (...a raskrsnice su izgradjene samo na papiru...) Mora da bide u liniji sa tunelom?? (a ionako je planiran kruzni tok pred tunelom koji moze i da se pomeri, i koji zahteva odredjenu promenu pravca kretanja pre tunela)
 
Da lli bi neko mogao da mi kaze koliko je izvodljivo i koliko ekonomski realno, i da li je uopste dobra ideja (i zasto), da se pod kolovozne trake Novog mosta smesti nesto ovako: (ovo je poprecni presek resenja za jedan metro tunel, ali dovoljno je dobar za ilustraciju - bitno je da metro prolaz ne mora da ima veliku visinu, jer nema zica za napajanje, autobusa, kamiona,...)

1365px-BART_Tube_section.svg.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506840#p506840:3j7gzfxn je napisao(la):
Aleksandar1 » 44 minutes ago[/url]":3j7gzfxn]@astrodule Da, daleko racionalnije bi bilo da se gradi na drugoj lokaciji. stari most moze da se po zavrsetku novog ukloni, ili mozda da se i ostavi do uvodjenja metroa, ili nekog drugog buduceg trenutka. Ili da se ostavi kao pesacko-bicikilsticki. Medjutim, kazu neki, most povezuje dve kruzne raskrsnice, i zato ne moze da menja polozaj?? (...a raskrsnice su izgradjene samo na papiru...) Mora da bide u liniji sa tunelom?? (a ionako je planiran kruzni tok pred tunelom koji moze i da se pomeri, i koji zahteva odredjenu promenu pravca kretanja pre tunela)

Pa to. Povezuje stvari koje trenutno ne postoje i oko kojih još ništa nije izrgrađeno, a sigurno može da se sve malo modifikuje tako da se ne promeni smisao.
 
Bul avnoja je jedna spora, niskokapacitetna (2+2) ulica koja u neposrednoj blizini ima dva jaka magistralna pravca (pupin, autoput). Most u direktnom nastavku ove ulice uopste nije potreban, daleko vise saobracaja generisu glavni nbg magistralni pravci (pupin, tesla, gagarin) koji se upravo ukrstaju na zamisljenom kruznom toku, pa je pozicija novog mosta na nbg strani sasvim ispravna. Problem je sa druge strane, gde umesto saobracajno najlogicnijeg i najispravnijeg uklapanja u postojecu mrezu ulica cime bi se dobio toliko neophodan GRADSKI most (za razliku od zamisljenog tranzitnog), diletanti su, umesto ravnomerne disperzije saobracaja, zamislili jedan prioritetni magistralni pravac koji vodi samo na karaburmu i panc most. Svi koji ne zele ka tim pravcima, pravice kolaps u karadjordjevoj i sami ce se naci u tom istom kolapsu.
Most u osi nemanjine je jedino ispravno resenje, a eventualni tunel bi imao smisla jedino ako bi povezivao savski trg i npr raskrsnicu kod fontane ispred doma sindikata.
Ovaj podzemni trokilometarski ump bajpas koji zaobilazi pola grada je teska nebuloza, a mozda na kraju ispadne i nemoguca misija.
 
Vrh